WIADOMOŚCI

FIA chce odejścia producentów z F1?
FIA chce odejścia producentów z F1?
Wszystko wskazuje na to, że FIA chce pozbyć się z Formuły 1 części producentów począwszy od sezonu 2010. Na ten rok bowiem chce wprowadzić standardowe jednostki napędowe do F1.
baner_rbr_v3.jpg
Max Mosley napisał do zespołów w zeszłym tygodniu, że rozważa wprowadzenie standardowych silników, by znacznie obniżyć koszty w Formule 1. To propozycja FIA przed spotkaniem z szefami zespołów w Genewie.

Propozycja spotkała się ze sprzeciwem producentów i wydawało się, że sprawa jest wyjaśniona, jednak dziś FIA wydała oświadczenie, w którym informuje o ogłoszeniu przetargu na dostawę jednostek napędowych.

"FIA otwiera dziś przetarg na dostarczanie jednostek napędowych i przekładni, które będą używane przez współzawodników w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w 2010, 2011 i 2012 roku. Streszczenie przetargu i wymagania będą opublikowane na stronie FIA w niedługim czasie."

Producenci w zeszłym tygodniu w Japonii byli przeciwni standardowym jednostkom napędowym i część z nich zasugerowała, że wycofa się ze sportu, jeśli zostaną one wprowadzone.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

37 KOMENTARZY
avatar
coboss

17.10.2008 10:11

0

co oni kur robia!?! Mosley musi odejsc!


avatar
coboss

17.10.2008 10:13

0

no nie no sorki za spam ale mam nowa zmarszke na czole przez tego kolesia a tyle co jeszcze niedawno pisali ze Pan Mosley ma takie wejscia ale wiekszosc takich pomyslow laduje w koszu a tutaj teraz oglaszaja przetarg? to brzmi powaznie! Berni prosze cie przyjdz i zrob cos!


avatar
Qbus81

17.10.2008 10:14

0

e...szto głupota jest! Cała formuła 1 straci swój smak!


avatar
Koniarek

17.10.2008 10:15

0

To jest normalnie śmiech na sali co ten facet wyczynia, niedługo F1 przestanie być "królową sportów motorowych", mając takich durniów na decyzyjnych stanowiskach.


avatar
kier

17.10.2008 10:18

0

Max Mosley ogłaszając taki przetarg pewnie już wie kto go wygra. Nie wierze w czyste intencje człowieka, który podejmując taką decyzję sprzeciwia się jednocześnie wielu zespołom. A tak z drugiej strony to F1 straci na wyścigu technologicznym, który zawsze był pozytywnie postrzegany jako bodziec do tworzenia nowych rozwiązań


avatar
atomic

17.10.2008 10:21

0

może "tata" wystartuje do przetargu?


avatar
quick B

17.10.2008 10:21

0

Kur... mać Co oni sobie myślą do chu... Co sobie wyobraża ten Mosley? Chyba czas mu przypomnieć sex afere i pozbyć sie go z tego środowiska bo zaczyna mi działać na nerwy i jest jak wsza w tyłku. jak on to sobie wyobraża. Po to jest F1 żeby była konkurencja kto zrobi lepszy samochód (siolnik skrzynia zawieszenie itd) wygrywa to chyba proste. Chcą ograniczyć aerodynamike ale taki ruch spowoduje że znowu aero b edzie naj istotniejsze.


avatar
quick B

17.10.2008 10:24

0

Wybaczcie za kilka błędów w moim poście ale troche sie rozsierdziłem całą zaistniałą sytuacją.


avatar
piotrek

17.10.2008 10:25

0

zaczeło sie od opon a teraz silniki. może zlikwidować wszystkie zespoły i utworzyć jeden o nazwie Mosley F1 team i wszystko w tym temacie. Formuła 1 sięga dna, liczy sie tylko gruby portfel :(


avatar
zgred

17.10.2008 10:30

0

No to stare dziadki na koniec postanowiły roz...gonić cały interes. I nie chodzi tu o to że F1 nie pociagnie z takimi zasadami, po prostu zmieni sie i to chyba nie koniecznie na lepsze. Będzie kolejna seria wyścigowa, moze nawet bardziej widowiskowa skoro będzie taniej wejść w biznes, łatwiej doczłapać się do czołówki skoro prawie wszystko będzie zabronione, a duża część bolidu taka sama. Ja podziękował.


avatar
Qbus81

17.10.2008 10:32

0

Super po prostu! Zrobić takie prawie GP2! Wszystko dostarcza Dallara a mechanicy to tylko kapkę nadwozie poustawiają i ładnie pomalują. Te nazi-dziewczynki biły Mosleya pejczami nie po tyłku tylko po głowie chyba! Albo właśnie po tyłku, bo on nim myśli ;)


avatar
beam_beer

17.10.2008 10:38

0

To jeszcze farba zostanie do malowania bolidów do wyboru... Posraniec. Jeszcze trochę, i FOTA założy własną organizację F1, wypnie się na FIA i będzie po staremu dobremu.


avatar
Jacu

17.10.2008 10:48

0

Najpierw zamrożenie jednostek napędowych, teraz unifikacja wiekszości elementów bolidów wraz z jednostkami - Mosley zabija F1. Nadchodzą najgorsze czasy dla F1 i chyba ogólnie dla sportów wyścigowych :((. Ja rozumie ekologia i ekonomia ale bez przesady i w mądry sposób. Niestety życie ogólnie staje się bezbarwne i plastikowe przez pseudoekologów. :((( "Sad but true...".


avatar
walerus

17.10.2008 10:55

0

no jaja są jak melony!!!


avatar
pz0

17.10.2008 11:21

0

beam_beer - mylisz się, farba też nie zostanie do wyboru, bolidy będą musiały być ekologiczne, czyli zielone. Co ciekawe, ostatnio Max i Bernie się pojednali i Maxio ma pełne poparcie Berniego. Przypuszczam, że teraz będą się na siłę bronili przed FOTA. W każdym razie Max i Bernie są w tym momencie skończeni. Jestem o to spokojny, za wałka to nie przejdzie. Dni obu Panów na czele FIA i FOM są policzone. Szefa FIA Todt już ma w kieszeni, tylko kto stanie na czele administracji? Obawiam się że przed wywaleniem ze stołków mogą podpisać umowy, a to już będzie problem. Gdyby to przeszło to będzie rozwalenie F1, a tego nie może być. F1 to kura znosząca złote jaja (dziarmol tylko się nie czepiaj że znów o jajach piszę).


avatar
beam_beer

17.10.2008 11:26

0

Przeczytałem jeszcze raz. Toż to paranoja. Po jaki wuj będą teamy potrzebne? To może od razu dać wszystkim kierowcom wózki widłowe z tej samej serii i taśmy. Jeden dostawca opon, jeden dostawca silników, za chwilę jeden dostawca nadwozia i gdzie tu jakaś rywalizacja? Przeca to dzięki F1 mamy w swoich samochodach dużo usprawnień, i wszelkie ograniczenia konstruktorów w F1 ograniczają także rozwój motoryzacji. Pieprzenie o ekologii. Każdemu teamowi zależy na jak najmniejszym zużyciu paliwa (wiadomo - im mniej pitstopów, tym szybciej dojedzie do mety), ale tego nie da się osiągnąć przy restrykcyjnych ograniczeniach w budowie silnika bolidu. Ktoś pilnować elementarnego porządku musi - zgodzę się - ale do qrwy nędzy nie w ten sposób. Podsumowując MM przenieś swoją inwencję twórczą z ... dolenia na F1, lub przenosząc swoje pomysły z F1 na erotyczne doznania weź się wykastruj.


avatar
-Zarathustra-

17.10.2008 11:49

0

Taki babol nie wierzę, żeby przeszedł, ostatecznie większe zespoły mające swoją markę nie zgodzą się na coś takiego i najwyżej odejdą z F1, wtedy chyba tylko laicy będą oglądać jak Red Bull ściga się z Force India. W miejsce Ferrari, BMW, Hondy, Toyoty wejdą Coca-Cola, McDonald's i inne takie zespoły powołane tylko dla reklamy.


avatar
pz0

17.10.2008 12:05

0

Ja mam jeszcze jeden pomysł na unifikację F1. Proponuję zrobić ze 30 klonów któregoś z kierowców, może być nawet Schumi. Będą jednakowe opony, bolidy, silniki, skrzynie, nawet kierowcy. Wszystkie bolidy pomalować na zielono, wszystkie oznaczyć numerem 1, wszystkie niech jeżdżą z taką samą taktyką (np bez tankowania) na takim samym paliwie. Na dokładkę wszystkie 20 GP rozgrywać na tym samym torze (może być ta nudna Walencja, albo ukochany przez Berniego Singapur). Wywalić wszystkie teamy, zrobić jeden team który wystawi wszystkie 20 bolidów. Kurcze, ale będą emocje! będziemy się pasjonować: wygra Schumi, czy Schumi, a może jeszcze Schumi ich dogoni. Jakiś durny jestem, jeszcze jakimś cudem mój pomysł dotrze do Maxa, a ten wcieli go w życie...


avatar
Kadet

17.10.2008 12:16

0

Skoro chcą zrobić urawniłowkę, by tylko Kierowcy się ścigali, to dać kazdemu po pececie (może być na linuksie ;) i niech się ścigają na symulatorach -wtedy kuźwa wszyscy będą mieć równo :(


avatar
Kadet

17.10.2008 12:17

0

I przy okazji, jak to koszty obniży!!!


avatar
gigi

17.10.2008 12:21

0

Najgłupsza rzecz jaką mogli zrobić. To koniec prawdziwej F1.


avatar
piotrek74

17.10.2008 12:37

0

to F1zmieni nazwę na GP2-bis(brawoooo)


avatar
bulionik

17.10.2008 13:57

0

szkoda słów... najlepiej by było jakby zmienił się zarząd FIA


avatar
pz0

17.10.2008 14:17

0

Ma być zmiana w 2009 upływa kadencja Mosleya. Max zapowiedział że nie będzie startował, ale dostał ostatnio pełne poparcie od Berniego, więc pewnie zmieni zdanie. Wydaje mi się że teraz jednak nie mają szans obronić się przed FOTA.


avatar
grzesiek1870

17.10.2008 14:45

0

nie no zal... Jak tak dalej pójdzie to bolidy fabrycznych zespołów będą robione standardowo...


avatar
morek150

17.10.2008 14:47

0

wszystkie zespoły powinny zapowiedzieć wycofanie z f1 i powinni razem stworzyć nową serie wyscigową na bazie f1 ale wolna od fia


avatar
niza

17.10.2008 15:32

0

śmiech na sali.....skoro zespoły tego nie chcą to nie powinno być standaryzacji. Jak to jest, że o wszystkim decyduje dwóch starszych panów, a reszta ma się słuchać i przytakiwać na wszystko.......paranoja. Jak tak bardzo chcą ciąć koszty to niech obniżą pensję kierowcom, szefom teamów, inżynierom, mechanikom itp


avatar
Qbus81

17.10.2008 16:12

0

FIA = PZPN


avatar
jarko dnb 85

17.10.2008 18:00

0

tak,tak napewno odejda.hehe.producentom nie podoba sie to ze bedzie mniej siana dla nich i tyle.napewno sie nie wycofaja i dojda do porozumienia,bo i tak beda na tym zarabiac,tylko troche mniej i o to chodzi,o pieniadze!!!


avatar
ptasior

17.10.2008 18:16

0

@jarko dnb 85 - nie chodzi o pieniądze tylko o promocje marki... Dla BMW, Honda, Toyota i Renault jest to głównym celem dla którego są w F1.


avatar
Corvin

17.10.2008 18:30

0

F! zawsze byla najkosztowniejszym ze sportow i jesli kogos nie stac, niech nie wystawia teamu. Nie ma obowiazku uczestnictwa w F1. I czyje koszty chce obnizyc ??? Teamow ??? Jesli liczy na zwiekszenie w ten sposob liczby teamow to moze sie mocno przejechac. Faktem, ze Super Aguri nie wytrzymalo kosztow i Suzuki nie dokonczylo sezonu. Ale faktem jest tez, ze nie startuje Daihatsu czy KIA. I czy to jakas tragedia ??? Kiedys w F1 swiecil triumfy Lotus i Aston Martin. W tej chwili na pewno ich na to nie stac i jakos przez 20 lat nikomu nie przyszlo do glowy, zeby wymyslac taki idiotyzm, by te marki wrocily na tor. Jesli FIA doprowadzi do unifikacji silnika, to na pewno czesc producentow wyjdzie z F1. Poza tym dlaczego tylko jeden producent ma zarabiac na sporcie ??? To tak jakby FIFA czy UEFA nakazaly wszystkim klubom uzywac pilek, strojow czy butow jednej firmy ! Idiotyzm goni idiotyzm...


avatar
Corvin

17.10.2008 18:40

0

I jeszcze jedna istotna kwestia, o ktorej ani slowa nie czytalem nigdzie. Jesli w McLarenie czy Ferrari padnie silnik, po wyscigu inzynierowie biora sie do roboty. W przypadku narzuconego silnika dostarczanego przez jednego producenta kazdy team obarczy wina producentai zazada odszkodowania. Do tego oczywiscie masa spekulacji, plotek, podejrzen o korupcje itd. To, co sie bedzie dzialo poza torem moze sie okazac ciekawsze niz same wyscigi.


avatar
pz0

17.10.2008 19:23

0

FIA ogłosiła przetarg na silniki, to ja ogłaszam przetarg na odstrzelenie Maxa i Berniego. Znajdzie się jakiś chętny na wykonanie zlecenia?


avatar
Corvin

17.10.2008 19:34

0

pz0 - FOTA sfinansuje zlecenie :)


avatar
3557

17.10.2008 19:55

0

powinni Mosleya wywalić już po aferze z nazistami


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu