Ostatnia tura testów opon na sezon 2026 przed ich homologacją przeszła do historii. Na Hungaroringu Pirelli pomagały aż cztery stajnie.
Od początku roku firma z Mediolanu prowadzi intensywny plan rozwojowy związany z oponami, które pojawią się w nowej erze regulacyjnej. Przypomnijmy, że będą one węższe na przedniej osi o 25 milimetrów, a na tylnej o 30. Jedna z kluczowych prób odbyła się w minionych dniach na Hungaroringu, ponieważ do 1 września Pirelli musi zatwierdzić przyszłoroczną konstrukcję ogumienia.
O węgierskim sprawdzianie głośno zrobiło się także z innego powodu. Chodzi konkretnie o kraksę Franco Colapinto, który rozbił tzw. muła opartego o tegoroczną konstrukcję Alpine. Jak wynika z komunikatu włoskiego producenta, uszkodzenia bolidu okazały się na tyle poważne, że mógł już ponownie powrócić na tor.
Ucierpiał na tym zwłaszcza Pierre Gasly, który miał przejąć obowiązki po argentyńskim partnerze. W środę w większości zatem po Hungaroringu sam jeździł Charles Leclerc, mając do dyspozycji muła opartego na tegorocznym bolidzie Ferrari. Dzień wcześniej na torze pojawili się McLaren, Alpine i Racing Bulls.
Pierwsza dwójka wystawiła przeprojektowane modele z 2023 roku, zaś ekipa z Faenzy z 2024. Brytyjczycy udostępnili kokpit Lando Norrisowi, Francuzi Paulowi Aronowi, a Włosi Liamowi Lawsonowi. Na przestrzeni tych dwóch dni Pirelli skupiało się na sprawdzaniu najbardziej miękkich mieszanek, organizując zarówno krótkie, jak i długie przejazdy. W środę testowano też gumę C2:
Kierowca (zespół/dzień): |
Liczba okrążeń: | Najlepszy czas: |
---|---|---|
Lando Norris (McLaren/wtorek) | 144 | 1:19.272 |
Paul Aron (Alpine/wtorek) | 159 | 1:18.789 |
Liam Lawson (Racing Bulls/wtorek) | 143 | 1:19.510 |
Charles Leclerc (Ferrari/środa) | 144 | 1:19.407 |
Franco Colapinto (Alpine/środa) | 25 | 1:20.270 |
Jak już wspomnieliśmy, do 1 września Pirelli musi zatwierdzić konstrukcję opon na sezon 2026. Na homologacje poszczególnych mieszanek ma z kolei czas do 15 grudnia, w związku z czym firma przeprowadzi kolejne sesje testowe w końcówce 2025 roku. Z wypowiedzi Mario Isoli wynika, że odbędą się one na Monzy, Mugello i w Meksyku.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się