WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Kanady?
Co nowego zespoły przywiozły do Kanady? © McLaren

Kilka nowości aerodynamicznych zostało dostarczonych przez ekipy na kanadyjską ziemię. Najbardziej wyróżniają się poprawki dostarczone przez McLarena.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Ostatni tzw. potrójny weekend wyścigowy stał pod znakiem sporej ilości poprawek aerodynamicznych, a zważywszy na zbliżające się wejście w nową erę regulacyjną, nie należy spodziewać się aż tak zaawansowanych zmian do końca sezonu 2025. Efekty tego zresztą widać już poniekąd w Kanadzie. Tylko połowa stawki dostarczyła swoje ulepszenia, a najciekawszymi z nich okazały się te McLarena.

McLaren

Aktualni liderzy mistrzostw świata całkowicie zmodyfikowali przód swojego bolidu, na czele z nową geometrią zawieszenia, którą w piątek testował Lando Norris. Ponadto - tydzień po wejściu zaktualizowanej dyrektywy - przygotowali odświeżone przednie skrzydło z innowacyjnymi "ogonami syreny". Ostatnia modyfikacja dotknęła dostosowania tylnego skrzydła do charakterystyki toru.


Mercedes

Niemiecki team wprowadził większe kanały wylotowe hamulców, dostosowując je tym samym do charakterystyki kanadyjskiego owalu. Pod kątem poprawy wydajności zmodyfikował za to krawędzie podłogi. Warto też dodać, że Srebrne Strzały powróciły do tylnego zawieszania w specyfikacji, jaka pojawiła się na Imoli i została wycofana na zawody w Monako oraz Hiszpanii. Ponadto w obu bolidach W16 wymieniono silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H, MGU-K oraz układ wydechowy.

Aston Martin

Pod kątem wymagań toru im. Gillesa Villeneuve'a Zieloni wprowadzili większe przednie kanały hamulcowe. Oprócz tego w samochodzie Fernando Alonso pojawiły się nowe sztuki silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-K, MGU-H oraz układu wydechowego.

Alpine

Francuska ekipa również wprowadziła jedną korektę pod kątem wymagań kanadyjskiego toru. Dotknęła ona przedniego skrzydła.

Racing Bulls

Stajnia z Faenzy dostarczyła taką samą zmianę jak Alpine, ale oprócz niej wprowadziła większe owiewki przy tylnych kanałach hamulcowych. Warto też dodać, że Liam Lawson dostał nowe sztuki silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-H oraz układu wydechowego.

Ferrari, Red Bull, Haas, Williams, Sauber

Z raportu FIA wynika, że te pięć ekip nie przygotowało żadnych zmian aerodynamicznych na weekend wyścigowy w Montrealu.

Tabelę pokazującą zużycie komponentów silnikowych przez każdego kierowcę w sezonie 2025 można znaleźć TUTAJ.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Kanady

13.06 - 15.06

ZOSTAŁO

ca
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy jesteś zadowolony z zastąpienia Imoli przez Madryt w kalendarzu na sezon 2026?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.