Sporo poprawek aerodynamicznych w końcu pojawiło w sezonie 2025 podczas jednej rundy. Ciekawe ulepszenia wprowadziły trzy z czterech czołowych ekip.
Pierwszy raz w sezonie 2025 na torze F1 pojawiło się aż tyle aktualizacji. Zaskakujący jest jednak nieco fakt, iż wydarzyło to się właśnie w Arabii Saudyjskiej, która kończy trzytygodniowy maraton po Azji. Do tego należy wspomnieć o wyjątkowej charakterystyce Jeddah Corniche Circuit, składającej się z samych szybkich zakrętów.
Potwierdziły się natomiast doniesienia o poprawkach czołowych ekip. Dostarczyli je McLaren, Ferrari oraz Red Bull. Najwięcej ulepszeń przygotował z kolei Sauber. Tylko trzy drużyny nie zdecydowały się na przygotowanie nowości aerodynamiczny na arabski weekend.
McLaren
Pomarańczowi po raz kolejny w 2025 roku wprowadzili mały pakiet aktualizacji, który tym razem dotknął tylnej osi bolidu i poprawy ogólnej wydajności. Do Dżuddy dostarczyli przeprojektowany dyfuzor oraz nowe owiewki wokół tylnych kanałów hamulcowych.
Ferrari
Scuderia oparła swoje ulepszenia również na tylnej osi samochodu. Modyfikacje dotknęły tylnego skrzydła oraz beam winga, tak aby zapewnić mniejszy opór aerodynamiczny.
Red Bull
Byki przygotowały dwie poprawki. Pierwsza z nich dotknęła powiększania osłony silnika w związku z wysokimi temperaturami i niezawodnością, a druga beam winga i poprawy ogólnej wydajności.
Aston Martin
Brytyjska ekipa zmodyfikowała swoje tylne skrzydło, tak aby dostosować się do wymagań Jeddah Corniche Circuit.
Haas
Amerykanie wprowadzili dwie zmiany związane stricte z charakterystyką arabskiego toru. Pod kątem redukcji oporu aerodynamicznego odpowiednio zmodyfikowano tylne skrzydło, a pod kątem lepszego balansu właściwe korekty dotknęły przedniego elementu.
Racing Bulls
Ekipa z Faenzy wprowadziła podobne poprawki do Haasa z tą różnicą, że oprócz przedniego i tylnego skrzydła zmodyfikowała też swój beam wing.
Sauber
Szwajcarzy - podobnie jak w 2024 roku - nie próżnują na polu poprawek i potwierdzili to także w Arabii Saudyjskiej. Przygotowali odświeżone: przednie skrzydło, centralną część połogi, tylne skrzydło i jego końcówki oraz beam wing. Jedynie aktualizacja związana z podłożem dotyczyła wydajności, a reszta charakterystyki toru.
Mercedes, Alpine, Williams
Z raportu FIA wynika, że te trzy ekipy nie dostarczyły żadnych nowości aerodynamicznych do Dżuddy.
18.04.2025 20:00 zmodyfikowany
0
komentarz usunięty
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się