Bardzo zaskakujące informacje zaczęły napływać czwartkowego popołudnia w świecie F1. Według wielu źródeł, Adrian Newey zdecydował się opuścić szeregi aktualnych mistrzów i jedyną niewiadomą pozostaje to, kiedy do tego dojdzie.
To dość niespodziewana bomba w świecie F1, biorąc pod uwagę, że ostatnio afera wokół Red Bulla znacznie się wyciszyła. Tymczasem to właśnie ona ma stać za decyzją Adriana Neweya o opuszczeniu Milton Keynes. Poboczną kwestią ma być również całkowite angażowanie go w projekt hypercara RB17, podczas gdy nadal chciałby działać w królowej motorsportu.
Zgodnie o tej nowinie poinformowały dziś Auto Motor und Sport i BBC. W raportach tych serwisów jasno wskazano, że jedyną wątpliwością jest tylko moment odejścia. Obecna umowa brytyjskiego inżyniera z Bykami obowiązuje do końca 2025 roku, ale przyjmuje się, że osobiście próbuje sobie załatwić możliwość pracy w innym zespole już od początku kolejnego sezonu.
Na taki rozwój sytuacji czekają tylko Ferrari i Aston Martin. To właśnie z tymi dwiema ekipami przez ostatnie miesiące był łączony 65-latek. W przypadku Włochów było to uzasadniane chęcią współpracy z legendarną stajnią i Lewisem Hamiltonem, a Brytyjczyków astronomiczną ofertą ze strony Lawrence'a Strolla. Nie wiadomo również, jak w tym wszystkim zachowa się Mercedes, który być może będzie próbował upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, werbując od razu Maxa Verstappena.
Odejście Neweya byłoby oczywiście potężnym ciosem dla Red Bulla już nie tylko ze względu na ryzyko opuszczenia ekipy przez holenderskiego mistrza. To właśnie Adrian odpowiadał za techniczne projekty mistrzowskich austriackich konstrukcji. Ponadto z obozem Byków związany jest od 2006 roku.
Przejście Brytyjczyka do innego teamu byłoby oczywiście ważnym aspektem nowych regulacji, które pojawią się w sezonie 2026. Trudno jednak wyrokować, czy do tego czasu uda mu się opuścić stajnię z Milton Keynes.
Ta zakomunikowała jedynie, że nie jest świadoma żadnego komunikatu ze strony inżyniera i że jego umowa obowiązuje do końca 2025 roku. Przy potencjalnym wymuszonym odpoczynku wynoszącym 12 miesięcy Newey mógłby pracować w nowym zespole dopiero w kampanii 2027.
25.04.2024 19:56
0
Ciekawie zapowiadają sie te przetasowania na kolejne sezony.
25.04.2024 20:15
0
wow grubo.
25.04.2024 20:19
0
Czyli może faktycznie Max do Merca, razem z Neweyem?
25.04.2024 20:31
0
Jeśli chodzi tylko o kasę AM nie ma czego szukać przy Ferrari. Mercedes też może być tu grubym graczem. AM obstawiałbym na końcu tej kolejki
25.04.2024 20:38
0
Ciekawe czy będzie chciał się przenieść do Włoch, ALO może coś wiedział.
25.04.2024 20:58
0
Dlatego napisałem, że jeśli chodzi tylko o kasę. Jeśli wejdą w grę inne czynniki takie jak np miejsce zamieszkania. Zostanie tylko Merc i AM. Kiedyś Neway coś mówił, że nie chciałby przenosić się do Włoch. Ale to było kiedyś.
25.04.2024 21:20
0
Jak już plotka poszła to potwierdzenie będzie szybko.
25.04.2024 21:55
0
Dawać go do Ferrari
25.04.2024 22:50
0
Wpierw Charlos out, a potem Adrian in. Stary jest, więc Włochy to najlepszy kierunek.
26.04.2024 00:05
0
Patrząc na jego stare wypowiedzi i zmiany od 2026 które mogą sprawić że zespoły fabryczne beda w korzystniejszej sytuacji, to Newey zawsze mowil ze marzy pracować dla Ferrari, ma swoj wiek także Włochy i Ferrari najbardziej prawdopodobne. Ferrari od dawna nie siegnelo pod tytul mistrzowski a facet ma na pewno ambicje. Chyba że magicznie mercedes zobaczyl jak gleboko sa w ciemnej d..pie gdzie błądza od 3 lat i siegnal gleboko do kieszeni. A jesli Newey przyjdzie do nich to kto wie może i Max wraz z nim. W koncu mowi sie ze maja problemy z tunelem aerodynamicznym takze Newey jak znalazł. Obstawiam na 90% Ferrari 10% Merc. Aston martin nie sadze, wielka niewiadoma nie wazne jak bardzo sypna kasa.
26.04.2024 00:15
0
Oby AM, chciałbym jeszcze zobaczyć Nando na topie jak mu dadzą rakietę porządną i AM całe, tylko Srol musi odejść, a to jest pewnie mało prawdopodobne bo synu taty będzie psuł bolidy i wyniki do u*ranej śmierci niestety... jedyny ujowy kierowca który nie musi się bać o posadę w całym F1, żenada.
26.04.2024 07:15
0
Hahaha... W sumie nie ma sie czemu dziwic, bo to najbardziej toksyczny zespol w F1. Niech teraz sobie Helmut z Josem tworza zespol, skoro tak bardzo chcieli nim rzadzic, a zapomnieli ze o sile zespolu stanowi w sumie Newey no i Horner, ktory tym wszystkim zarzadza. Niech idzie do Astona, chetnie zobacze ALO wygrywajacego majstra na 50 urodziny xD Opcji jest kilka: Ferrari, AM, Merc, nawet i McL pewnie by Go zatrudnil. Robi sie ciekawie... a najnudniej bedzie jesli pojdzie do Merca a Max za nim.
26.04.2024 07:17
0
Neway i Verstapen w Mercedesie? A Red Bull bijący się o przedostatnie miejsca z RB2? Dla mnie bomba! Nie znoszę tego teamu od momentu ich wejścia do F1!
26.04.2024 07:47
0
Ciekawe czy to jest ten hit transferowy o którym niedawno wspominał Toto, czy jeszcze coś się pojawi w najbliższych dniach. Co do Neweya, to wolałbym go jednak w Ferrari, opcją że idzie do Astona, buduje im super auto i ten, przepraszam za słowo, przygłup Lance tym jeździ, nie nastraja mnie zbyt optymistycznie.
26.04.2024 09:30
0
Nie wiem, czy będzie chciał przejść do Mercedesa, bo tam nie ma nikogo na kim można do końca polegać. Być może przejdzie tam też Verstappen (aczkolwiek nic pewnego iść do zespołu w którym obecnie panuje chaos). AM.... fajny kąsek pod względem finansowym, ale tu dopiero wszystko startuje jeżeli chodzi o infrastrukturę. Ferrari - tu ma wszystko pod jednym dachem - od silnika zaczynając po wszystkie komponenty. Dostałby prawdopodobnie dowolność projektową włączając w to konstrukcję silnika. Niby w AM też, ale tam jednak wszystko troszkę uzależnione jest od Hondy. Do tego spora część ludzi z RB przeszła już do Ferrari i jeżeli pracuje im się całkiem nieźle w nowym miejscu to może to być decydujące dla Neweya. Dochodzi fakt pracy z Lewisem w najbliższych latach no i praca dla legendy F1. Ferrari stało się ostatnio dość poukładanym organizacyjnie zespołem i wydawać się może, że zaczyna tam panować spokój jaki był na początku działania RB. Oby wybrał czerwonych, ale zobaczymy jak będzie. Pozdrowienia.
26.04.2024 10:44
0
Hulk z haasa także
26.04.2024 12:11
0
Świetnie! Frrari obrót roczny 5.6 miliarda Mercede group 160 miliardów. Co wy za bzdury piszecie?
26.04.2024 12:14
0
A majątek papy Strolla to 4 miliardy
26.04.2024 14:30
0
kiwiknick no i co w związku z tym ?? piszesz jak rasowy księgowy liczby aby ładnie wyglądały a podejrzewam ,że g wiesz o czym piszesz wiesz ile firm co miały super obroty padły ? bo chyba wiesz ,że obrót to nie zysk ? tak dla przykładu to zarabiający najniższą krajową w Polsce ma ok 10 k obrotu księgowego w mercu jak nazwa wskazuje grupa a jaka część obrotu należy do f1 czy nawet do działu właścicielskiego ekipy f1 merca i jak to się przedstawia w ferrari ? a majątek papy to podałeś jego prywatny , cały stały czy z wartością aktywów giełdowych ? powinieneś podać obroty firm gdzie jest właścicielem a co do tematu zobaczymy jako fan pięknie by było aby poszedł do ferrari natomiast patrząc na całość to jak by poszedł na emeryturę to większa szansa ,że nie będzie aż tak dominującego auta co by było lepsze dla f1
26.04.2024 14:39
0
Coś czuję że przejście LH do Ferrari nie było przypadkowe . Pewnie umowa z Adrianem była już podpisana i dlatego zdecydował się na zmianę zespołu .
26.04.2024 16:10
0
@19 pisałem do @4.
27.04.2024 06:54
0
Przez głupią walkę kogucikow, Byki tracą najważniejszą osobę w zespole Ale... Coś się kończy coś zaczyna
27.04.2024 14:26
0
Hmmm, a ja jednak myśle że będzie to Saubera/Audi. :)
27.04.2024 22:13
0
20. nonam3k może coś być na rzeczy, patrząc na formę ferrari i ich zarzadzanie zwłaszcza, zmiana mercedesa na ferrari w sumie nic nie wnosi poza tym, że w mercedesie obstawiam że prędzej się pozbierają. A Lewis przy tym co wygrał i przy jego możliwościach nie sądzę aby chciał przejśc do ferrari tylko dlatego żeby zapisać sobie w CV że jeździł dla legendarnej stajni.
30.04.2024 13:22
0
Media i nikt nie potwierdzil XD
30.04.2024 13:47
0
@25 Na Reddit pojawiły się wpisy zgodnie z którymi RBR ma dzisiaj ogłosić rozstanie z Neweyem dodatkowo obie strony porozumiały się w kwestii regulaminowej przerwy która miała uniemożliwić Brytyjczykowi pracę nad autem na sezon 2026 a jedyna niewiadoma to zespół z którym ma podpisać umowę ale najczęściej wymieniane są Audi i Ferrari.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się