Toto Wolff zabrał głos ws. innowacyjnego pomysłu Mercedesa w przednim skrzydle. FIA miała zezwolić na jego wprowadzenie, nie doszukując się żadnych nieprawidłowości.
Niemiecki zespół już podczas oficjalnej premiery W14 zainteresował techniczny światek F1 swoim innowacyjnym projektem przedniego skrzydła. Charakteryzuje się ono nietypowym górnym płatem połączonym z nosem cienkim kawałkiem włókna węglowego.
Szybko nabrano podejrzeń, że dzięki takiemu rozwiązaniu Mercedes będzie chciał odwzorować - znany z poprzedniej generacji bolidów - tzw. wir Y250. Zrodziło to oczywiste spekulacje o legalność tego rozwiązania i ewentualne zapytania ze strony konkurencji do FIA. Wszelkie wątpliwości uciął jednak dziś Toto Wolff:
"Każda zamontowana cześć w bolidzie wymaga pewnej wymiany informacji z FIA. Nie można bowiem wpaść na sprytny patent i wprowadzić go bez żadnego sprawdzenia. To długi proces składający się z rozmów, który kończy się zimą. Osobiście uważam, że wszystko jest w porządku", powiedział Austriak na konferencji prasowej.
Serwisy Motorsport i PlanetF1 potwierdziły słowa Wolffa, doprecyzowując, że Federacja bez większego zastanowienia dała zielone światło Mercedesowi. Istnieje także małe prawdopodobieństwo, aby powołując się na tzw. ducha przepisów, wprowadzono zmiany regulacyjne w tym zakresie.
21.02.2024 19:18
0
Przydało by się jednak zdjęcie, bo podobno szeroki płat nie jest połączony z nosem, tam podobno jest przerwa między szerokim płatem a cienkim płatem.
21.02.2024 19:22
0
@1 Mercedes sprytnie to zrobił jest tam cienkie połączenie z nosem.
21.02.2024 21:09
0
2. Tam nie ma połączenia, no chyba że zdjęcia zostały przerobione przez dziennikarza, który oficjalnie współpracuje z F1 i LM. twitter AlbertFabrega status 1760197703970050095
21.02.2024 21:30
0
@ 3 jest połączenie na prawdę cieniutkie ale jest
21.02.2024 22:57
0
@3 Jest cienka listewka z włókna, inaczej nie spełniało by regulaminu, płat musi łączyć się z nosem
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się