WIADOMOŚCI

Brown widzi Mclarena walczącego o mistrzostwo za dwa, trzy lata
Brown widzi Mclarena walczącego o mistrzostwo za dwa, trzy lata
Zak Brown wierzy, że do sezonu 2025 jego ekipa będzie miała wszelkie narzędzia, aby móc ponownie walczyć o tytuły mistrzowskie.
baner_rbr_v3.jpg

Zwycięstwo Daniela Ricciardo na torze Monza w sezonie 2021 było jedyną wiktorią tego zespołu od finałowego wyścigu w sezonie 2012. Ekipa z Woking po raz ostatni świętowała mistrzostwo jeszcze z Lewisem Hamiltonem, gdy ten po raz pierwszy sięgnął po koronę w 2008 roku.

McLaren obecnie czeka na ukończenie prac nad nowym tunelem aerodynamicznym, które opóźniły się przez pandemię koronawirusa, a Zak Brown twierdzi, że oddanie go do użytkowania będzie ostatnim puzzlem jakiego brakuje McLarenowi.

"Myślę, że brakuje nam dwóch, trzech lat" mówił Brown w wywiadzie dla ESPN. "Chciałbym, aby bieżący rok wyglądał podobnie jak '21, gdy mieszaliśmy się w walkę w czołowej trójce. Nadal jednak nie mamy ukończonej naszej infrastruktury technologicznej."

"Do sezonu 2024 będziemy mieli j ą ukończoną, ale nie na cały okres rozwoju bolidu na sezon 2024. Wierzę, że w 2024 roku zrobimy dobry krok do przodu i będziemy włączać się do walki regularnie."

"Potem w sezonie 2025 będziemy mieli wszystko- kierowców, ludzi, zasoby, tunel aerodynamiczny, symulator. Nie ma powodu żebyśmy na papierze nie mogli regularnie walczyć w czołówce od sezonu 2025. Na pewno jest to naszą ambicją."

"Były pewne inwestycje, których dokonalibyśmy jako zespół Formuły 1, a których zdecydowaliśmy się nie robić, ponieważ zrobiliśmy je w naszym tunelu aerodynamicznym. Więc po prostu nie była to optymalna sytuacja operacyjna, ale to zmieni się w połowie roku."

Sezon 2022 w statystykach może wydawać się krokiem wstecz dla ekipy McLarena. Zespół ostatecznie spadł w klasyfikacji generalnej mistrzostw na piąte miejsce za Alpine. Problematyczny początek sezonu i słabsza dyspozycja Daniela Ricciardo, która ostatecznie doprowadziła do wcześniejszego rozwiązania jego umowy wymiernie przyczyniły się do spadku pozycji zespołu w mistrzostwach, ale Brown wierzy, że ekipa w tym czasie zaliczyła poprawę jeżeli chodzi o swoją działalność operacyjną.

"Myślę, że jesteśmy lepszym zespołem wyścigowym niż rok temu. To pozytywne. Patrzę na to, jak rozpoczęliśmy sezon 2022 od problemów z hamulcami w Bahrajnie… Nie wiedzieliśmy nawet, czy w ogóle będziemy ścigać się w Bahrajnie, więc pozytywne było to jak szybko rozwiązaliśmy problem, a ja byłem pod wrażeniem tych działań."

"Kiedy objąłem stanowisko dyrektora generalnego w 2016 roku, który kończył się najgorszym sezonem w historii McLarena, dziewiątym miejscem w mistrzostwach, nasi fani byli nami rozczarowani, morale w fabryce było niskie, mieliśmy bardzo mało sponsorów. Pięć lat później wygraliśmy wyścig, prawie wygraliśmy kolejny, mieliśmy pole position, dziewięć miejsc na podium, byliśmy trzeci, czwarci, piąci, mieszaliśmy się w czołówce."

Zak Brown twierdzi, że wyścigowe ramie McLarena, które obecnie szeroko wykracza po za samą Formułę 1, znajduje się w najlepszej kondycji od czasu kiedy przejął stery w Woking.

"Mamy bolid przepełniony logotypami sponsorów od Googla, po Goldman Sachsa, Coca-Colę, Della, Cisco. Wspierają nas największe światowe marki. Traciliśmy rocznie 100 milionów dolarów, a teraz generujemy zyski. W tym roku nasza infrastruktura powinna już działać."

"Nie mieliśmy zespołu IndyCar, zespołu mistrzowskiego kalibru, wystawiającego trzy bolidy i zdolnego do odnoszenia zwycięstw i wygrywania mistrzostw oraz Indy 500. Nabyliśmy zespół Formuły E i mamy na koncie pierwsze podium w Formule Extreme E. Zawsze będą wzloty i upadki, ale jeśli spojrzysz, gdzie byliśmy jako McLaren Racing w 2018 roku do miejsca, w którym jesteśmy teraz, to zrobiliśmy wielkie postępy."

"Jesteśmy jednak dopiero na półmetku naszej podróży, nieprawdaż? Chcemy wygrywać wyścigi i mistrzostwa. Uważam, że mamy podstawy, ludzi, technologię, finansowe wsparcie, aby móc zacząć widzieć światełko w tunelu. Będzie jednak cholernie ciężko."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
fan_93

01.02.2023 20:44

0

Ambitnie ale widzę to tylko w dwóch wariantach... 1. Mercedes jako team fabryczny "spakuje walizki" i zostaną jedynie jednostki napędowe to wtedy jak najbardziej można przypuszczać, że z McL się najbardziej skupią na współpracy jak w latach 1995-2009 2. McLaren pójdzie na "deal" z jakimiś nowym dostawcą silników ( co zawsze wiąże się z ryzykiem jak z czasów gdy mieli Hondę) Inaczej tego nie widzę i Brown może jedynie sobie o tak gadać


avatar
F1driver12

02.02.2023 11:52

0

Jak co rok - McLaren zapowiada walkę o tytuł za dwa trzy lata. Bez własnego silnika daleko nie zajadą. Merc zawsze dostarczy silnik drugiego sortu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu