Tetsuro Kobayashi, dyrektor techniczny Bridgestone jest pewny przygotowania nowych opon na sezon 2008. Zdaniem Japończyka nowe ogumienie nie będzie się znacząco różniło od ubiegłorocznego.
To była ostatnia sesja testowa przed rozpoczęciem sezonu 2008, czy Bridgestone jest zadowolony?Tetsuro Kobayashi: „Tak, Bridgestone jest zadowolony przed wyjazdem do Melbourne. Nasze opony zostały tylko nieznacznie zmodyfikowane w porównaniu do tych z sezonu 2007, tak więc zespoły i kierowcy mają dobrą wiedzę o tym jak je najlepiej wykorzystać. W tym roku widzieliśmy nowe i zmodyfikowane podwozia zespołów na testach na kilku torach i nie mieliśmy żadnych większych problemów związanych z oponami.”
Jakie są zmiany w oponach na sezon 2008?
TK: „Zmiany są bardzo niewielkim rozwojem konstrukcji i dotyczą bezpieczeństwa. Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu i odczucia kierowcy nie ma żadnej różnicy od ubiegłorocznych opon, tak więc wszystkie dane zebrane w zeszłym roku mogą być używane. Zmodyfikowaliśmy skład naszej super miękkiej mieszanki, ale dowiemy się o niej więcej w późniejszej fazie sezonu. Wkrótce ogłosimy wybór mieszanek na poszczególne wyścigi pierwszej połowy sezonu, a zespoły zostały już o tym poinformowane. Oczywiście czekamy na możliwe większe zmiany w przyszłym sezonie i dlatego będziemy rozwijali nasze opony typu slik na następnych testach w kwietniu.”
28.02.2008 16:46
0
monopolista &$%!%*$%*!^%....
28.02.2008 18:17
0
Eeeetam po prostu są bezkonkurencyjni !! :)
28.02.2008 21:18
0
Ale biadolenie,co moze powiedziec ktos kto ma na ten sport monopol!Wprowadzenie jednego dostawcy opon ,wydaje mi sie ze własnie ograniczyło bezpieczenstwo i rozwuj bolidow.
28.02.2008 21:33
0
hehe niewielkie zmiany.. no wlasnie. Bo po co wydawac kase na badania i ulepszac jak sie ma monopol ?:P
28.02.2008 22:35
0
Moim skromnym zdaniem konkurencja zawsze na dobry wpływ na każdą dziedzinę życia. To samo tyczy się F1, gdyby opon dostarczał też Michelin i ewentualnie Goodyear, konkurencja między tymi firmami wymusiła by szybszy rozwój ogumienia a tym samym z bolidów można by było wycisnąć więcej potencjału. Pozdro :)
28.02.2008 22:39
0
oczywista prawda. Ciekawe, że gdy rozgrywały się decydujące chwile, które przesądziły o tym, że Michelin wycofał się z F1, ginie człowiek. Nic szczególnego by w tym nie było, gdyby nie fakt, że to był główny udziałowiec grupy Michelin. Facet utopił sie ponoć pływając własnym jachtem. Ciekawe co?
28.02.2008 23:40
0
Jak ruszy polska fabryka BS to dopiero będą ciekawe mieszanki - może nawet powstanie przedszkole z językiem japońskim.
29.02.2008 19:21
0
Ja lubię skośnookie, fajne dupcie są.
01.03.2008 14:13
0
a na którym gp. spadł śmigłowiec Bridgestone i tam zginęło też parę osób? jeśli ktoś pamięta, gp Francji ?. poz.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się