WIADOMOŚCI

FIA wyznaczyła limity toru na obiekcie Paul Ricard
FIA wyznaczyła limity toru na obiekcie Paul Ricard
Telenowela z ograniczeniami toru trwa w najlepsze od początku sezonu i nie zanosi się na to, aby zakończyła się podczas najbliższego weekendu we Francji. Na obiekcie Paul Ricard limity te będą obowiązywać aż w siedmiu zakrętach.
baner_rbr_v3.jpg

Obiekt Paul Ricard znany jest przede wszystkim z ogromnej ilości tzw. "bezpiecznych poboczy", które wyhamowują kierowców, kiedy ci popełnią błąd podczas manewru wyprzedzania czy hamowania. Jednakże ścieżki te są też często wykorzystywane przez zawodników w momencie, gdy chcą oni wyprzedzić poprzedzający samochód bądź zyskać trochę czasu w kwalifikacjach.

Oczywiście kierowcy byli za to wielokrotnie karani, a podczas ostatniego GP Francji w 2019 roku boleśnie o tym przekonał się Daniel Ricciardo. Wówczas Australijczyk otrzymał podwójną karę 5 sekund za dwa manewry wyprzedzania, które wykonał poza granicami toru.

W tegorocznej rywalizacji limity toru we wszystkich sesjach będą monitorowane w siedmiu miejscach - w zakrętach numer 1-5 oraz 8-9. W kwalifikacjach czas kierowcy, który dopuścił się złamania wytycznych, naturalnie będzie kasowany. Z kolei w wyścigu zawodnicy mogą trzykrotnie bezkarnie opuścić tor w tych miejscach. Każde kolejne takie wykroczenie będzie zgłaszane już do sędziów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
Ziel5950

18.06.2021 11:08

0

W zakręcie X limit toru to 4 pasek koloru seledynowego, w zakręcie xx limit toru to 9 pasek koloru czarnego ITP ITD


avatar
Raptor202

18.06.2021 11:58

0

Proponuję wylosować zwycięzcę i nie organizować w ogóle tego wyścigu.


avatar
zmaciej

18.06.2021 12:45

0

Limitem toru powinny być bandy. Świetnie to było widać na 2 ostatnich GP.


avatar
chelsea 8

18.06.2021 13:40

0

spokojnie, jutro będą nowe


avatar
devious

19.06.2021 11:57

0

Limity toru powinny (są?) być zależne od koloru skóry kierowcy oraz nazwy zespołu. I tak najwolniejsze ekipy jak Haas i Williams oraz najbardziej poszkodowani wg. własnej opinii kierowcy tj. Lewis Hamilton powinny mieć możliwość większej ilości "cięć" niż np. Red Bull i Verstappen.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu