Lewis Hamilton twierdzi, że ekipie Mercedesa udało się rozwiązać problem pokonywania wolnych zakrętów związanych z koncepcją większego rozstawu osi.
Niemiecki producent w ostatnich latach zdecydował się rozwijać kierunek większego rozstawu osi w swoich bolidach, co z jednej strony zapewniało mu lepsze osiągi aerodynamiczne, a z drugiej utrudniało pokonywanie krótkich i wolnych zakrętów.
Co ciekawe rywale Mercedesa nie wydają się skłonni do wzorowania się w tym względzie na mistrzowskiej konstrukcji i wolą mieć auta, których rozstaw osi zapewnia większą zwinność w zakrętach.
Lewis Hamilton po sięgnięciu po 7 tytuł mistrzowski w Turcji zdradził, że dziwi się iż jego rywale nie zdecydowali się na taki kierunek, tym bardziej, że jego ekipie udało się pokonać jedną z największych trudności takiej koncepcji.
"Zeszłoroczny bolid był dla przykładu najdłuższy" mówił Brytyjczyk. "Na pewno zaskoczyło mnie to trochę, że żaden z rywali nie zdecydował się na dłuższy bolid."
"Wygrywamy najdłuższym bolidem od 2017 roku, a rywale tkwią w tym co robią i upierają się, że cały czas chcą pozostać przy krótkich bolidach."
"Mając długi bolid jasne jest, że ma się świetny docisk, ale auto nie jest tak zwinne jak krótki bolid. W zeszłym roku nasz bolid był dobry w średnich i szybkich zakrętach, ale w wolnych spisywał się dość kiepsko. Bolid nie skręcał tak jak bym chciał."
"Zimowe testy w tym roku rozpoczynaliśmy z podobną charakterystyką auta. Miałem trochę problemów z ustawieniami, które przedstawiłem ekipie i które udało się zmienić. Ciężko jest mi tutaj mówić o szczegółach, ale w zeszłym roku mieliśmy problemy ze skręcaniem, którego już nie mamy."
24.11.2020 10:37
0
Dlatego też nieraz mieli problemy z setupem. Kiedy jednak wszystko dostroili, dominacja była niezaprzeczalna. Oby rok 2022 wyrównał stawkę, bo o powtórce z sezonu 2009 nawet nie marzę...
24.11.2020 11:01
0
Dzięki większemu rozstawowi osi jest więcej miejsca na nogi dla drugiego rzędu siedzeń....:D
24.11.2020 12:22
0
Myślę że Dominacja Red Bulla wróci
24.11.2020 13:51
0
IQ 44 jak zwykle bredzi bez sensu i pod publike, natomiast ziarno niepokoju zasiala tajna ugoda Ferrari z FIA. Jezeli potentatowi w dziedzinie budowania bolidow F1, nie udalo sie legalna droga stawic czola Mercedesowi, to jaka droga pozostaje?
24.11.2020 18:45
0
Coś gada od rzeczy. Wszystkie współczesne samochody F1 są ekstremalnie długie że aż zaczynają wyglądać pokracznie jeszcze ten duży prześwit z podniesionym tyłem. Może Mercedes ma najdłuższy rozstaw osi ale nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Widziałem ostatnio porównanie samochodów F1 z różnych dekad i praktycznie od lat 90tych średnio miały długość 4500mm a np Ferrari SF90 z 2019 ma długość 5700mm. To 0,5MB więcej niż Mercedes Klasy S w wersji Long czyli kawał dużej limuzyny.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się