WIADOMOŚCI

Samochody z silnikami Ferrari będą miały nowy układ wydechowy?
Samochody z silnikami Ferrari będą miały nowy układ wydechowy?
Prawdopodobnie bolidy, które będą napędzane silnikami Ferrari, będą miały dodatkowe elementy zamontowane nad główną rurą wydechową. Takie rozwiązanie znalazło się w nowym bolidzie Haasa.
baner_rbr_v3.jpg
Wczorajsza prezentacja Haasa, a dokładniej wrzucenie grafik do internetu, zachęciło ekspertów i kibiców do poszukiwania ciekawych rozwiązań technicznych. Nowe bolidy, szczególnie w sezonie, w którym zmienia się regulamin, to zawsze gratka dla osób, które interesują się budową samochodów.

Haas VF-19 został zaprezentowany jako pierwszy i cała uwaga skupiła się na nim. Zespół z pewnością ukrył te rozwiązania, które uznał za najbardziej innowacyjne, ale niektóre rzeczy i tak zostały wyłapane.

Jedną z nich są dwie mniejsze rurki, zamontowane nad główną rurą wydechową, które stanowią ujście dla zaworu wastegate układu turbo. W zeszłym roku, podczas GP Niemiec, Ferrari testowało podobne rozwiązanie. Ma to dać efekt tzw. nadmuchiwania na tylne skrzydło, co skutkuje po prostu lepszą wydajnością aerodynamiczną.

Eksperci z motorsport.com sugerują również, że ustawienie dodatkowych elementów nad główną rurą, a nie po bokach (jak w przypadku tradycyjnego rozwiązania), może dać również korzyści w postaci mniejszego oporu powietrza i lepszego umieszczenia elementów wewnątrz komory silnika.

Prawdopodobne jest, że Ferrari i Alfa Romeo także skorzystają z takich samych lub podobnych rozwiązań ze względu na wykorzystanie tych samych jednostek napędowych oraz współpracę mniejszych ekip z włoskim gigantem.

Obszerną analizę wszystkich detali wykonał Tobi Gruner z Auto Motor und Sport, który dopatrzył się też otworów w felgach, nowego kanału S, agresywnego projektu tylnego zawieszenia oraz innego montowania lusterek.

Od sezonu 2019 zakazane będą tzw. dmuchane osie. Faktycznie, w VF-19 osie są zamknięte, ale przy felgach znajdują się nietypowe elementy, przez które może przepływać powietrze.

Istnieje prawdopodobieństwo, że nowy regulamin techniczny nie był do końca precyzyjny w tym obszarze i inżynierowie znaleźli oryginalne rozwiązania. To jednak będzie można ocenić dopiero po kolejnych prezentacjach, wiedząc już, co zrobiły inne zespoły.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu