FIA podjęła kroki mające na celu zniechęcenie kierowców do szerokiego wyjeżdżania w zakręcie Club. Po zewnętrznej stronie tego szybkiego luku w nocy zainstalowano dodatkowe krawężniki ograniczające.
Podczas piątkowych treningów szybko jasne stało się, że ograniczenia toru na świeżo wyasfaltowanej nawierzchni będą w ten weekend dość głośnym tematem. Niemal wszyscy kierowcy podczas swoich szybkich okrążeń korzystali z możliwości szerokiego opuszczania toru w zakręcie Club.FIA zazwyczaj w takich wypadkach reaguje jedynie słownie, uprzedzając kierowców o tym, że taka jazda skutkuje przewagą i każdy taki przypadek będzie kierowany pod obrady sędziów zawodów.
Tym razem jednak FIA stwierdziła iż opuszczanie toru w tym miejscu może stanowić problem zawłaszcza podczas sesji kwalifikacyjnej i podjęła decyzję o zainstalowaniu tam dodatkowych krawężników ograniczających.
Przez noc po zewnętrznej stronie zakrętu Club zainstalowano 25-metrowy odcinek 50 mm krawężnika, podobnego do tego jaki był wykorzystywany w 1 i 3 zakręcie w Austrii. Nowe ograniczenie mające zniechęcać kierowców do szerokiego opuszczania toru zainstalowano w odległości 1,5 metra od białej linii wyznaczającej krawędź toru.
07.07.2018 12:55
0
1,5 m od lini toru? To kiedy tor sie konczy, na kraweznikach czy na lini?, tam powinni posadzic zywoplot, pisane z telefonu, sory za brak polskich znakow.
07.07.2018 14:21
0
I dlatego najlepsze są tory uliczne z betonowymi bandami. Jedno cwaniakowanie i nie ma cwaniaka
07.07.2018 16:12
0
@2 Prawda:)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się