Firma Pirelli wraz z ekipami F1 sfinalizowała harmonogram testów opon na sezon 2019, podczas których na przestrzeni sezonu wszystkie 10 ekip będzie sprawdzało nowe gładkie mieszanki ogumienia.
Ferrari, Mercedes oraz McLaren dodatkowo wezmą udział w testach deszczowych opon na torach we Fiorano oraz Paul Ricard, które posiadają systemy sztucznego nawadniania nawierzchni.Harmonogram testów został ułożony tak, aby zespoły nie miały dodatkowych problemów z logistyką. Wszystkie zaplanowane na ten rok sesje będą odbywały się we wtorek i środę po wyścigu.
Pirelli nowe opony będzie sprawdzało w ten sposób po GP Chin, GP Hiszpanii, GP Wielkiej Brytanii, GP Japonii oraz GP Meksyku.
W zeszłym roku włoski producent chciał sprawdzać nowe opony na torze Interlagos, ale ze względów bezpieczeństwa odwołano te testy i w tym roku zupełnie zrezygnowano z pojawiania się w Brazylii.
"Opracowaliśmy kalendarz ze wszystkimi ekipami" mówił Mario Isola z Pirelli. "Dobrze, że mogliśmy rozdzielić po jednym dniu testów gładkich opon pomiędzy wszystkie zespoły."
"Zaproponowaliśmy testy wszystkim zespołom i wszystkie odpowiedziały na naszą prośbę pozytywnie."
"Jeżeli chodzi o opony deszczowe, mamy mniej sesji. Trzy ekipy zgłosiły się na testy w deszczowych warunkach i zorganizujemy je dla trzech ekip."
Podobnie jak to było w zeszłym roku, podczas testów Pirelli zespoły będą w ciemno testowały opony pod dyktando producenta bez możliwości dowiedzenia się z jakich opon w danym momencie korzystają. Dane z każdego testu będą dostępne dla wszystkich zespołów.
Pirelli sugeruje, aby w miarę możliwości opony na nowy sezon testowali kierowcy wyścigowi ekip.
Harmonogram testów opon F1 na sezon 2019
17-18 kwietnia - opony gładkie - Szanghaj * - Force India
19-20 kwietnia - opony deszczowe - Fiorano - Ferrari
15-16 maja - opony gładkie - Barcelona - McLaren/Haas
30-31 maja - opony deszczowe - Paul Ricard - Mercedes
14-15 czerwca - opony gładkie - Vallelunga - Toro Rosso
10-11 czerwca - opony gładkie - Silverstone - Red Bull/Williams
5-6 września - opony deszczowe - Paul Ricard - McLaren
20-21 września -opony gładkie - Paul Ricard - Mercedes/Ferrari
9-10 października - opony gładkie - Suzuka - Renault
30 października opony gładkie - Mexico City - Sauber
03.03.2018 22:07
0
"podczas testów Pirelli zespoły będą w ciemno testowały opony pod dyktando producenta bez możliwości dowiedzenia się z jakich opon w danym momencie korzystają" - - szczerze powiedziawszy to pierwsze słyszę; jak na fakt, że interesuję się Formułą już od dawna, to nieco zaskakujące, bo o tym po raz pierwszy dopiero doczytałem :) ciekawe z jakiego względu to robią??? może chcą zrobić opaskę na oczy zespoły na zasadzie: "choć, zamknij oczy, ja Cię poprowadzę a do salonu, i jak będziemy u celu to powiesz mi, gdzie jesteś i sobie opaskę z oczu zdejmiesz" hehe, nie wiem, jak inni użytkownicy ocenią mój koment, ale to śmieszne w gruncie rzeczy podejście....
05.03.2018 11:47
0
Myślę że chodzi o to, aby zespoły testujące nie uzyskały dodatkowej przewagi nad pozostałymi zespołami. Przy ograniczonej ilości testowania w czasie sezony teamy mogłyby kombinować i sprawdzać swoje elementy areo itp. Ale gdy nie będą wiedzieć na czym jeżdżą to wyniki będą dla nich dużo mniej miarodajne.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się