WIADOMOŚCI

Nasr: do wypadku doszło przez aktywację systemu DRS
Nasr: do wypadku doszło przez aktywację systemu DRS
Felipe Nasr po kwalifikacjach potwierdził, że przyczyną jego wypadku podczas trzeciego treningu prawdopodobnie było przypadkowe naciśnięcie przycisku aktywującego system DRS.
baner_rbr_v3.jpg
Brazylijczyk na 20 minut przed końcem sobotniego treningu stracił panowanie nad swoim autem podczas rozgrzewania opon i z impetem uderzył w mur biegnący wzdłuż tylnej prostej.

Na powtórkach z transmisji telewizyjnej wyraźnie było widać, że w momencie utarty przyczepności tylne skrzydło w bolidzie Saubera było otwarte.

„Gdy wyjechałem na tor starałem się rozgrzać opony do odpowiedniej temperatury” mówił Nasr.

„Gdy wyjechałem na tylną prostą, wiedzieliśmy że wiatr jest znacznie silniejszy dzisiaj i uważam, że podczas kręcenia kierownicą przez przypadek aktywowałem system DRS co mnie zaskoczyło.”

„Nic nie mogłem zrobić gdyż wszystko wydarzyło się bardzo szybko.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
EryQ

07.06.2015 00:36

0

Panie Kempa spania nie ma? W kokpicie niech jeszcze zamontują miniaturową klawiaturę qwerty(lub qwertz), jakiegoś amoleda 15" , pada od xboxa lub psa(dla mniej bogatych teamów od nitendo lub pegasusa) i czujnik parkowania... Kierowca powinien się skupić wyłącznie na prowadzeniu i uzyskiwaniu jak najlepszych czasów a nie zabawą w kokpicie typu przełaczania miedzy różnymi trybami ustawień silnika, hamulców itp. Od dawna technologia pozwala na to by team robił to zdalnie. Zostawić tylko kilka najistotniejszych funkcji które kierowca musi sam w odpowiednim momencie użyć jak np ograniczenie prędkości w zjeździe do pit lane czy drs itp.


avatar
Jahar

07.06.2015 00:52

0

@EryQ Myślę, że gdyby kierowcy operowali padem od Xboxa lub PS byłoby im za łatwo bo tam jest mniej przycisków niż na kierownicy.:)


avatar
EryQ

07.06.2015 01:01

0

@2 ta... ale miałem na myśli, wszystkie możliwości naraz. Kokpit z Dreamlinera xD.


avatar
kempa007

07.06.2015 01:06

0

Nie ma spania, jest F1!


avatar
EryQ

07.06.2015 01:11

0

No i gratki Panie Kempa. Tylko chwalić za taką postawe.


avatar
dexter

07.06.2015 10:52

0

7,8 g - to jest ciezki wypadek, ale to co zrobil kierowca jest bardzo glupie. Nie wiem, wiele rzeczy juz widzialem w Motorsporcie... ale, aby w momencie rozgrzewania opon w 6 biegu stracic auto spod kontroli i wypasc z toru i jeszcze przez radio narzekac ze opona jest zbyt zimna - hmm, kto to ma wiedziec jak nie kierowca ktory auto ma pod kontrola? Bardzo duzy blad kierowcy poczatkujacego! Przycisk do otwierania tylnej klapy DRS jest na kierownicy Sauber zamontowany po prawej stronie w gornym rogu. Zreszta, obojetnie gdzie ten przycisk sie znajduje... PS. Analiza danych wykazala ze sila z ktora Max Verstappen w Monte Carlo uderzyl w poczworna Tecpro bariere wyniosla 22 g. W tym przypadku Chassis doznalo zlamania. @EryQ W F1 nie jest tak zupelnie jak piszesz.


avatar
Jahar

07.06.2015 11:04

0

@7,8G to taki ciężki wypadek? Ferrari na swojej stronie w opisie toru daje 2 miejsca gdzie przeciążenia są ponad 5G a trzeba to wytrzymać 60 razy więc chyba trochę tu koloryzujesz.


avatar
dexter

07.06.2015 11:05

0

A dokladnie na mysli mam zdanie: "Od dawna technologia pozwala na to by team robił to zdalnie"


avatar
dexter

07.06.2015 11:09

0

@ 7 Od "koloryzowania" sa tutaj na portalu inni...


avatar
Jahar

07.06.2015 11:17

0

@dexter. Te kolory to są barwy szczęścia. :)


avatar
dexter

07.06.2015 11:37

0

@10. Jahar Hehe ;) Tak tyklo na boku: Pokonujac autem zakret powiedzmy z sila przeciazenia 4-5-6 g wytrenowany kierowca powaznych urazow raczej nie dozna. Znowu w momencie uderzenia sytuacja wyglada calkiem inaczej.


avatar
EryQ

07.06.2015 13:00

0

@8 a ja miałem na myśli to, że inżynier mogłby zdalnie sterować pewnymi ustawieniami bolidu a nie wszystko na głowie kierowcy. A skoro nie rozumiesz co znaczy "zdalnie sterować" to już nie mój problem. Na pewno kierowca mniej skupienia straci podczas rozmowy przez radio aniżeli na spoglądanie na te wszystkie pokrętła i przyciski na kierownicy...


avatar
dexter

07.06.2015 14:01

0

@12 Zanim cos napiszesz to przynajmniej poinformuj sie prosze co wolno, a czego nie wolno w F1. Na czym polega i jak funkcjonuje caly transfer przekazu danych i ustawien, etc. etc. - A z gory moge tylko powiedziec ze temat jest bardzo obszerny... "A skoro nie rozumiesz co znaczy "zdalnie sterować" to już nie mój problem" - Takie nastawienie raczej Ci nie pomoze. A ja zbytnio tez ochoty nie mam, aby na takie posty tutaj odpowiadac.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu