Daniel Ricciardo, który w ubiegłym roku sensacyjnie wyrwał z rąk kierowców Mercedesa trzy zwycięstwa zasiadając za kierownicą bolidu Red Bulla napędzanego sinikami Renault, uważa, że tegoroczną niespodzianką mistrzostw może być McLaren.
Zespół z Woking zakończył wieloletnią współpracę z Mercedesem i w tym roku będzie korzystał z jednostek napędowych V6 turbo od powracającej do F1 Hondy. Ricciardo uważa, że właśnie ta zmiana może przyczynić się do skokowej poprawy wyników McLarena.„Spodziewam się, że Williams ponownie będzie mocny, ale olbrzymim znakiem zapytania jest McLaren i Honda” mówił podczas konferencji prasowej w Milton Keynes Ricciardo. „W zasadzie sam jest podekscytowany, aby dowiedzieć się jak im pójdzie. Oni z całą pewnością mają potencjał do dobrych wyników.”
„Prawdopodobnie wszyscy będą na nich patrzeć, aby zobaczyć jakie poczynili postępy i co wyłożą na stole.”
Australijski kierowca uważa, że mariaż z nowym dostawcą silników może przyczynić się do tego, że zespół McLarena w ciągu roku odnotuje skokową poprawę wyników, podczas gdy w przypadku większości pozostałych ekip, wzrost osiągów będzie przebiegłą raczej stopniowo.
„Reszta będzie robiła standardowe kroki, ale ciekawie będzie zobaczyć jak poprawiać będzie się McLaren” mówił. „To zwykła ciekawość. To zespół, który obecnie stanowi pewną niewiadomą.”
„Ferrari ma szansę zaliczyć dobrą poprawę. W minionym sezonie spisywali się poniżej oczekiwań, ale prawdopodobnie nie widać żadnych realnych oznak, że odzyskają naglę sekundę, podczas gdy McLaren może ją odzyskać jeżeli wszystko dobrze ułoży się z Hondą.”
„Nikt nie wie jak szybka może być Honda i dlatego uważam, że bardziej ekscytująco będzie dowiedzieć się czy są naprawdę szybcy, czy jednak będą z tyłu stawki.”
27.01.2015 18:25
0
Na końcu stawki? Nie możliwe. Miło że Honda wraca jako dostawa dla Mclarena. Pomimo tego. Jak Mclaren Honda zdominowali lata 1988-1991 oj to były czasy. Takie czasy miło się wspomina ale dobra, teraz 2015 i wierzę w potencjał zespołu. Przecież też potrafią wrócić na szczyt. Tak jak poprawiali się 1980-1983 na 1984 albo z 1995-1996 na pierwsze wygrane z Mercedesem na 1997, gorszy sezon 2004 na 2005 i myślę że dalej są dobrą ekipą. Myślę że w tym roku będą lepsi niż Ferrari.
27.01.2015 18:32
0
Powiedział to co każdy wie odkąd Mac ogłosił współpracę z Hondą.
27.01.2015 19:35
0
Japończyki niezbyt mi się kojarzą z jednostkami turbo. To jest raczej domena europejskich producentów. Wątpię czy honda już w pierwszym roku zrobi coś przełomowego.
27.01.2015 19:48
0
Każdy może w tym roku zaskoczyć , w następnym też .
27.01.2015 21:07
0
@3 zobacz jakie wyniki osiągał Mclaren korzystając z silników v6 turbo Honda w 1988. Mnie japończyki z jednostką turbo brzmi tak fajnie, tak dobrze że nie idzie opisać to słowami, chociaż wiem że nie musi od razu wygrywać. Żebyś się nie zdziwił ale biorę każdą możliwą opcję jak może to wyjść a ty @kempa zaakceptuj ten komentar bo chcę RyżyWuj wiedział że jest w stanie zdziałać nieprawdopodobne postępy.
27.01.2015 21:10
0
nie żebym spamił ale jeszcze jedno @3 zobacz jak przez cały okres duetu Mclaren Honda jakie wyniki osiągały. 1992 jest mniej udany ale były wygrane i podia.
27.01.2015 21:32
0
@3 najlepsze lata Hondy i McLarena w F1 to właśnie silnik V6 turbo (jak MP4/4). To, że niezbyt ich kojarzysz z samochodów cywilnych nie znaczy, że nie potrafią robić wyczynowych silników do F1 z turbiną. Pytanie jak to połączą z silnikiem elektrycznym.
28.01.2015 00:53
0
Zapowiada sie sezon wszech czasów bedzie ..erdolniecie wszystkich zespołów , prawie kazdy ma do zaoferowania duza zmiane ; silnikow , pakietow areo , nosow i kierowcow :) czekam z upragnieniem jak zapewne wszyscy bo zdajemy sobie sprawe , ze ten sezon bedzie ewolucja poprzedniego X))
28.01.2015 21:45
0
3. Jesli Japończycy nie kojarzą ci sie z silnikami turbo to nie masz wogóle wiedzy o motoryzacji.
29.01.2015 11:56
0
@3 RyżyWuj To żeś palnął :) To tak jakbys napisał, że Francja nie kojarzy ci się z dobrymi kierowcami rajdowymi (12 tytułów MŚ od 94 roku) albo Niemcy z dobrymi kierowcami F1 (11 tytułów MŚ od 94 roku)... Abstrahując już od turbodoładowanego McLarena Hondy Senny i Prosta - bo skąd miałbyś wiedzieć co działo się w F1 25 lat temu - to serio nie słyszałeś nigdy o takich autach jak: -Subaru Impreza WRX/Sti -Mitsubishi Lancer Evo -Toyota Supra Mark IV -Nissan Skyline R34 GT-R -Nissan GT-R -Honda/Acura NSX -Mazda RX-7 (turbodoładowany silnik Wankla!) i tak dalej, i tak dalej... Prawie każda japońska marka ma swojej ofercie sportowe auta i świetny, turbodoładowany silnik... I są to najlepsze silniki na rynku, z 2-litrowego turbodoładowanego silnika Mitsubishi pan Wiesiek Stec wyciska ponad 900 koni (!!!). Ile wyciskają z tych większych silników twin-turbo np. w USA lepiej nie mówić... Wpisz sobie w goole czy wikipedię takie symbole i doedukuj się trochę o motoryzacji zanim zaczniesz wypisywać swoje "mundrości" na forum: Nissan SR20DET Nissan RB26DETT Subaru EJ20 Toyota 3SGTE Toyota 2JZ-GTE Mitsubishi's 4G63 Mazda 13B-REW Przecież praktycznie nie ma lepszych silników Turbo w tych pojemnościach! Jedynie Niemcy jako-tako nawiązują "walkę" dzięki silnikom Porsche, BMW i Audi ale jeżeli chodzi o małe, 4-cylindrowe silniki do 2 litrów to Japończycy są absolutnie poza konkurencją. PS Oczywiście "cywilne" silniki a F1 to zupełnie inna bajka i nie ma tego jak porównywać :)
29.01.2015 16:16
0
ktoraz to NSX miala w serii turbo?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się