FIA po wczorajszym spotkaniu z przedstawicielami zespołów postanowiła poluzować wprowadzone ostatnio restrykcje dotyczące komunikacji radiowej w F1.
Mimo iż wielu kierowcom zmiany podobały się, ich zakres i pochopna decyzja o wdrożeniu sprawiły, że w padoku pojawiły się obawy co do standardów bezpieczeństwa.FIA w piątek rano przesłała do wszystkich ekip nową dyrektywę, przyznając że poprzednio zaproponowane zmiany mogą mieć dużo większe konsekwencje niż pierwotnie zakładano i dlatego zakaz komunikacji radiowej zaproponowany kilka dni temu wejdzie w życie dopiero wraz z sezonem 2015.
Od GP Singapuru zespoły nie będą mogły informować kierowców jedynie o sprawach dotyczących ich tempa i porównywaniu go z innymi kierowcami na torze.
Głównym powodem odroczenia pełnego zakazu komunikacji dotyczącego ustawień bolidu były obawy o bezpieczeństwo zawodników i brak możliwości przygotowania w tak krótkim okresie czasu systemów informujących kierowców o pojawiającym się zagrożeniu, zastępujących tradycyjną komunikację radiową.
Jednym z powodów był również fakt, że nie wszystkie zespoły w tym roku przeszły na nowy, większy wyświetlacz zamontowany na kierownicy bolidu F1, a tym samym byłby one taką zmianą bardziej pokrzywdzone.
Poniżej przedstawiamy komunikaty radiowe, które już od GP Singapuru będą zabronione
- informowanie o torze jazdy
- informacje o pokonywaniu krawężników
- ustawienia bolidu pod konkretne zakręty
- porównywanie lub przekazywanie szczegółowych czasów sektorów innych kierowców
- informowanie o prędkości w zakręcie w porównaniu do innego kierowcy
- dobór biegu w porównaniu do innego kierowcy
- dobór biegu ogólnie
- informowanie o punktach hamowania
- poziom hamowania w porównaniu do innego kierowcy
- poziom hamowania lub wykorzystanie hamulca ogólnie
- informowanie o stabilności bolidu podczas hamowania
- wykorzystanie pedału gazu w porównaniu z innym kierowcą
- wykorzystanie pedału gazu ogólnie
- wykorzystanie systemu DRS w porównaniu z innym kierowcą
- informacje o wykorzystaniu jakiegokolwiek przycisku do wyprzedzania
- informacje dotyczące techniki jazdy ogólnie
19.09.2014 13:40
0
No i bardzo dobrze, bo moim zdaniem te punkty mogą być przestrzegane i nie ma po co ich omijać. W poprzednim wykazie było masę nieścisłości i bardzo dużo komunikatów mogłoby być kodowanych, bo zwyczajnie nie ma co ryzykować karą dla poinformowania o użyciu pedału gazu, natomiast gdy zachodzi ryzyko, że zniszczy się silnik, albo hamulce, albo skrzynię to moim zdaniem powstaje wtedy martwy przepis, bo zespoły będą ryzykowały.
19.09.2014 17:36
0
Skoro można już porównywać czasy z innymi kierowcami w poszczególnych sektorach to co w ogóle jest jeszcze zabronione? Śmieszne to jest że zrobili coś co zapowiadało się ciekawie a teraz prawie nie będzie widać tych zmian
19.09.2014 17:37
0
Oj sry, źle przeczytałem :D "Zabronione" zamiast nie zabronione :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się