Według najnowszych doniesień zespół McLarena już podczas najbliższego weekendu wyścigowego w Hiszpanii może testować nową wersję nosa bolidu, wzorowaną asymetryczną końcówką Lotusa.
Po udanym początku mistrzostw i ponownym spadku formy w ostatnich wyścigach, ekipa McLarena nie zamierza zwalniać.Spór sądowy z Red Bullem w kwestii jednego z głównych aerodynamików zespołu, Dana Fallowsa, nie przeszkadza także ekipie w pozyskiwaniu nowych pracowników. Wedle doniesień agencji AFP McLaren pozyskał kolejnych czołowych aerodynamików- Tonego Saltera z Saubera oraz Guillaume Cattelaniego z Lotusa.
„McLarena składa się ze świetnych indywidualistów, którzy wygrali wiele wyścigów i walczyli o mistrzostwa” mówił Eric Boullier, dyrektor wyścigowy McLarena. „Uważam, że wystarczy tym ludziom odpowiedni cel i mocne przywództwo, a to powinno pomóc im powróci do sukcesów z przeszłości.”
Magazyn Speed Week podał, że MP4-29 w Barcelonie poddany zostanie gruntownej modernizacji aerodynamicznej. Wśród najbardziej widocznych zmian może pojawić się koncepcja podwójnego nosa znanego od początku mistrzostw za sprawą Lotusa.
Wcześniej do sprawdzania tej koncepcji przyznawał się Pat Symonds z Williamsa.
06.05.2014 12:54
0
ciekawe, dlaczego biorą pomysły od najsłabszych ekip, zamiast np skopiować nos Mercedesa, lub choć iść w tym samym kierunku, co oni.
06.05.2014 13:09
0
aero Lotusa wydaje sie być bardzo dobre, tylko mechanika do bani jest
06.05.2014 13:12
0
po za tym nie wszystkie rozwiązania dominujacego Mercedesa pasuje do innych bolidów , dlatego moze swtierdzili ze rozwiazanie Lotusa bedzie najbardziej optymalne dla nich. Po za tym z tego co pamietam po prezentacji Lotusa mówiło sie ze to moze byc najlepsze rozwiazanie aero do obecnej koncepcji bolidów
06.05.2014 15:41
0
Kolejny fachowiec z Lotusa w McLarenie. Widać, że Boulier ściąga każdego bardziej wartościowego członka swojej eks-załogi. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie i jak sobie Lotus poradzi.
06.05.2014 15:45
0
@1 Chyba sam nie wierzysz w to co gadasz, problemy Lotusa wynikają z jednostki napędowej i systemów odzyskiwania energii, a także ogólnego zrozumienia bolidu które są skutkami ominięcia testów w Jerez. Nie pamiętam teraz czy Lotus czy któraś inna ekipa powiedziała, że Lotus ma najbardziej zbliżone aero do bolidów z 2013r. A Boullier powiedział, że taki asymetryczny nos daje podobno dużo więcej powietrza pod bolidem.
06.05.2014 15:54
0
nieraz Ferrari kopiowało saubera w ostatnich latach więc u każdego można coś znaleźć
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się