WIADOMOŚCI

Alonso: Mercedes jest wyraźnie z przodu
Alonso: Mercedes jest wyraźnie z przodu
Zespół Ferrari podczas pierwszych kwalifikacji w tym roku nie odegrał znaczącej roli w walce o pole position. Fernando Alonso czasówkę przed GP Australii zakończył na piątym miejscu, a Kimi Raikkonen był dopiero 12. Co ciekawe Hiszpan uważa, że nawet konieczność oszczędzania paliwa podczas wyścigu nie powinna zaburzyć obecnego status quo Mercedesa, gdyż tryb oszczędzania paliwa sprawia, że wszystkie bolidy tracą mniej więcej tyle samo czasu na okrążeniu, czyli pół sekundy.
baner_rbr_v3.jpg
Fernando Alonso, P5
„Uważam, że piąta lokata jest dobrym wynikiem w tak trudniej sesji kwalifikacyjnej, zwłaszcza że dzisiaj po raz pierwszy jeździliśmy w mokrych warunkach nowym bolidem. Wynik jest dobry także dlatego, że podium jest w naszym zasięgu, a te jest warte sporo punktów. Mieliśmy szczęście w Q1, gdy deszcz spadł tuż po tym jak ustanowiłem swoje szybkie okrążenie. W Q2 także mogliśmy wyjechać na tor, gdy były na nim najlepsze warunki. Wiedziałem, że wyniki treningów nie odzwierciedlały realnej sytuacji i że hierarchia stawki stanie się jasna dzisiaj. Mercedes póki co jest przed resztą stawki.”

„Dzisiejszy dzień mógł nam dać także lepszy obraz sytuacji niż ten po testach, kiedy to nie mogliśmy być pewni co robiły inne zespoły. Teraz widzimy w jakich obszarach musimy się poprawić i celem jest dokonanie tego w najbliższych kilku wyścigach. Nie sądzę, aby zużycie paliwa mocno zmieniło tę sytuację, gdyż przy oszczędzaniu paliwa wszystkie bolidy tracą pół sekundy. Co więcej, pogoda jutro także odegra kluczową rolę, gdyż prognozy póki co nie są pewne.”

„Priorytetem jest osiągnięcie mety wyścigu i wykonanie lepszej roboty niż reszta stawki w najbliższych miesiącach. Jestem pewny, że dzięki treningom, nauczymy się jak wycisnąć wszystko z bolidu i jak uprościć wszystkie procedury.”

Kimi Rakkonen, P12
„Kwalifikacje nie były takie proste, zwłaszcza ze względu na ruch na torze. Gdy byłem na szybkim okrążeniu, miałem na każdym zakręcie jakiś bolid przed sobą. To uniemożliwiło mi przejechanie czystego okrążenia a pod koniec Q2 zaliczyłem oberka niszcząc przednie skrzydło. Nie sądzę, abym mógł pojechać jeszcze szybciej, gdyż już wtedy miałem zredukowaną prędkość i wiedziałem że nie przejdę do Q3. Szkoda, gdyż w porównaniu do dnia wczorajszego zrobiliśmy pewne postępy. Na mokrym torze byliśmy szybcy i lepiej czułem auto.”

„Wiemy, że mamy mnóstwo pracy w każdym obszarze, zwłaszcza jeżeli chodzi o ustawienia. Jednocześnie wiemy, że zmierzamy w dobrym kierunku. Jutro będzie ciężko. Prognoza pogody jest nie precyzyjna, a do tego dochodzą nowe reguły, przez które ciężko jest cokolwiek prognozować. To tylko pierwszy wyścig w roku a my damy z siebie wszystko, aby uzyskać dobry wynik.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

51 KOMENTARZY
avatar
rydz14_09

15.03.2014 12:01

0

Liczę że jutro Alonso będzie chociaż 3, a co do Raikkonen to sam nie wiem co myśleć, czy jest tak słaby, czy ma takiego strasznego pecha, czy może wszystkiego po troszeczku. Pożyjemy, zobaczymy.


avatar
Zirdiel

15.03.2014 12:02

0

"zwłaszcza że dzisiaj po raz pierwszy jeździliśmy w mokrych warunkach nowym bolidem" A czy przypadkiem w Jerez nie jeździli jeden dzień na mokrym torze?? Stawka jest tak dziwna, że nawet nie wiem kogo mam obstawiać w typowaniu ;)


avatar
fanAlonso=pziom

15.03.2014 12:07

0

trochę dziwna taktyka w Q3 no i szkoda że ALO nie dokończył ostatniego okrążenia chyba że nie miał już paliwa bo może 4 pozycja byłaby możliwa, w wyścigu wg optymistyczne będzie dojechanie w granicach właśnie piątego miejsca trochę to dziwnie brzmi że Kimi zaliczył spina jak już nie walczył o czas w sumie jak będzie deszcz mogą być niezłe jajca i ciekawi mnie czy mercedes nie zrobi tak jak swego czasu mclaren że w obliczu takiej nieprzewidywalności i niewiadomych z niezawodnością ustalą że ten kto dojedzie do 1 zakrętu pierwszy nie będzie atakowany przez drugiego/ wygrywa wyścig


avatar
Greek

15.03.2014 12:09

0

Mam wrażenie że miejsca dzisiaj nie odzwierciedlają pełni ich potencjału. Tempo w wyścigu powinno być w porządku, jutro wszystko będzie możliwe. Wszyscy tutaj zachwycają się Raikkonenem, ale jak widać wyluzowanie, "pier*** wszystkiego" i "błyskotliwe" wypowiedzi same nie jeżdżą. Tłok na torze miał każdy, a zrobienie sobie miejsca to też element który kierowca musi ogarnąć. Pisanie, że style jazdy (@viggen) ALO i RAI się różnią i to dlatego Fin odstaje jest tu nie na miejscu. Bo nawet jeśli Ferrari ma charakterystykę podsterowną to faktem jest że tegoroczne auta mają z definicji ograniczoną przyczepność tyłu i są nadsterowne. Poza tym to do kierowcy należy rozwój i ustawienie bolidu pod kątem własnego stylu jazdy. Także dzisiaj nic nie usprawiedliwia słabszej postawy Kimiego.


avatar
Greek

15.03.2014 12:10

0

@2. Zirdiel Tego dnia jeździł Kimi, nie Alonso.


avatar
viggen

15.03.2014 12:13

0

@3 Dla włoskiej TV Kimi mówił, że się zagapił i popełnił błąd. "Bawiłem się przełącznikami na kierownicy i złapałem aquaplanig". Wg danych z AS można zobaczyć, że najlepsze czasy w poszczególnych sektorach dla Kimiego i Alonso sa bardzo podobne. W I sektorze najlepszy czas ma Alonso a dwóch pozostałych Kimi. Suma sumarum wynik jest na korzyść Alonso o 0.015s. @Michele - widzisz, pisałem że korek Raikkonenowi przeszkadzał :) Zobaczymy jutro. Wyścig zapowiada się ciekawie, warunki pogodowe nieprecyzyjne i nie wiadomo jak z zawodnością bolidów.


avatar
zzagrobu

15.03.2014 12:14

0

Co prawda to dopiero początek więc trudno coś wyrokować na przyszłość, ale ciekawe co zrobią wyznawcy swojego bożka jeśli okaże się że Alonso będzie taką przewagę utrzymywał w każdym wyścigu? Oj ciekawe. No i teraz możecie hejtować ile wlezie. Start :)


avatar
viggen

15.03.2014 12:16

0

@ Greek - przód powoduje podsterowność, przez co np Alonso może atakować agresywnie zakręty. Ferrari ma to poprawić dla Fina. A nie na miejscu jest Twoje pisanie, że wyjechać z tłoku kierowca ma sam :) Czy znasz kierowcę, który ani razu nie narzekał na tłok i nie mógł skleić dobrego kółka.. Kimi jutro pokaże swój potencjał jeżeli chodzi o tempo wyścigowe. PS Alonso miał być ukarany za blokowanie Gutterieza ale rozeszło sie po kościach.


avatar
viggen

15.03.2014 12:17

0

@7 Trochę się pomyliłeś :P Bożkiem jest Alonso a nie Fin :)


avatar
viggen

15.03.2014 12:18

0

Przepraszam, źle spojrzałem W I i III Alonso ma lepszy czas, w drugim Kimi. Róznica czasu jest prawidłowa jak napisałem na pełnym okrążeniu.


avatar
zzagrobu

15.03.2014 12:21

0

tak sądzisz? Więcej tutaj takich co wiecznie wypisują: kimi to, kimi tamto. Oboje to bardzo dobrzy kierowcy, ale ze względu na to że raikonnen fajniejsze teksty sypie to co niektórzy tak go traktują. takie jest moje zdanie.


avatar
viggen

15.03.2014 12:23

0

@Greek "Poza tym to do kierowcy należy rozwój i ustawienie bolidu pod kątem własnego stylu jazdy. Także dzisiaj nic nie usprawiedliwia słabszej postawy Kimiego." Chyba nie wiesz co piszesz. Z gówna bata nie ukręcisz. A Kubica jak miał w BMW, gdy poszli w kierunku Nicka i miał problemy z dobrym ustawieniem bolidu? Pomyśl zanim napiszesz a nei co Ci ślina na język przyniesie.


avatar
viggen

15.03.2014 12:25

0

@11 Tak nie sądze, bo tak jest. Tutaj jest najwięcej "wyznawców" Alonso, który pojedzie taczką bez kółka szybciej niz Vettel w RBR i wyciąga z bolidu nie 100% a ponad 200 :)


avatar
Greek

15.03.2014 12:30

0

@8. viggen Ty czytasz w ogóle to co piszesz? Co to ma niby znaczyć że "przód powoduje podsterowność"?! Chyba nie masz pojęcia na czym to polega. Tegoroczne auta mają nerwowy tył - i to jest przyczyną nadsterowności. A co do agresywnego atakowania zakrętów to nawet nie skomentuję. Chyba nigdy nie próbowałeś się w żadnym symulatorze.


avatar
Iceman_1

15.03.2014 12:32

0

@7 Nic nie zrobią, po prostu przyznają rację, że Alonso jest szybszy od Kimiego. Na razie uważam odwrotnie. Nigdy przecież nie mieliśmy okazji tak mocno ich skonfrontować, jak w tym sezonie. Alonso ma 2 tytuły mistrzowskie tylko dlatego, że jeździł w Renault. Gdyby McLaren w 2005 roku Kimiego był tak nie zawodny, jak był szybki to Alonso nie miałby szans. Teraz na starcie przewagę ma Alonso, ale to dlatego, że jest wdrożony w pracę zespołu, a Kimi znowu musi przywyknąć


avatar
Polak477

15.03.2014 12:34

0

Oho. Ferrari znowu spiskuje przeciwko drugiemu kierowcy :). Przedtem ofiarą był Massa, a teraz Raikkonen. Znowu bolid robią tylko dla Alonso, a tylko Alonso w stawce potrafi takim pojechać :).


avatar
rokosowski

15.03.2014 12:54

0

@13 jedynym wyznawcą jesteś ty, wiadomo kogo. Najbardziej fanatyczny beton.


avatar
viggen

15.03.2014 13:03

0

@17 Piszesz o sobie :)? @14 Symulator? A Ty jechałeś w symulatorze? Na czym ? Na Playstation? Wystarczy pojeździć po torze autem z napędem na przód i z napędem na tył. Przednio napędówka jest podsterowna i wynosi przód na zewnątrz lub tracisz przyczepność przedniej osi. W Ferrari się skupili na prewerencjach Alonso bo znają go od 4 lat. Kimi nie cierpi podsterowności. On musi mieć przód neutralny. I przez to gdy próbują iść w neutralność przodu, aby nie wynosiło bolidu w zakrętach przodem zaczynają się problemy z balansem hamulców i Kimi blokuje koła, na co narzekał wczoraj podczas dwóch treningów. A dalej nie chce mi się pisać. Nie będę kogoś uczył alfabetu.


avatar
Greek

15.03.2014 13:22

0

@18.viggen Jesteś śmieszny. Sam nie wiesz o czym piszesz, i wysnuwasz błędne wnioski. Podsterowność ma według ciebie umożliwiać agresywne atakowanie zakrętów? Agresywne jest wtedy hamowanie, a odpuszczenie hamulca nagłe, nie ma mowy o trailbrakingu (a to jest właśnie sposób na agresywne wejście w zakręt). Prędkość w środku zakrętu jest niższa niż przy nadsterownym bolidzie - to też jest agresywne? Walisz gafę jak stąd do Berlina. Aha, i przestań mi tłumaczyć co to jest pod- i nadsterowność, bo niepotrzebna mi jest twoja wiedza z wikipedii chłopczyku. Mówisz że z g... bata nie ukręcisz? To dziwne że Fernando ukręcił w 2012, jak bolid był kompletnie nie pod jego styl na początku sezonu. Charakterystyka bolidu zależy tak od jednego jak i od drugiego kierowcy i od tego jak przepracowali testy. Widać że Raikkonen nie przepracował ich za dobrze - i takie problemy to tylko jego wina.


avatar
Ziel5950

15.03.2014 13:50

0

11, zgadzam sie w 100 %. Szanuje Raikkonena bo na pewno to postać tego godna, i wiem ze potrafi swietnie jezdzic, jednakowoż faktem jest ze charakter ma jaki ma i sie to ludziom podoba, no bo jak powie cos chamskiego to nagle woow, on jest inny niz wszyscy pozostali


avatar
Ziel5950

15.03.2014 13:51

0

...pozostali


avatar
Ziel5950

15.03.2014 13:51

0

...pozostali


avatar
Ziel5950

15.03.2014 13:51

0

Coś mi tu nie działa ; D


avatar
viggen

15.03.2014 13:53

0

@16 Nie o to chodzi. Piszą niektórzy takie pierdoły i tyle. Już w innym temacie napisałem że Alonso w kwalach był lepszy bo bolid mu lepiej pasuje i kropka. Nie ma sie nad czym rozczulać. Kimi nie miał dzisiaj z nim szans. Zobaczymy jutro. @19 Śmieszny to Ty jesteś chłopczyku :) Ile masz lat, skoro traktujesz mnie z góry ? Z Wikipedii :D? Ja nie jeżdżę w grze komputerowej jak Ty ;] Sam zamieszałeś. Jeszcze raz przeczytaj co napisałeś i wsiądź w auto - zostaw komputer i zobaczysz o czym mówię. (jeżeli oczywiście masz już prawko) 2012 i Alonso :D? Bolid Ferrari był wolny a nei że nie pasował Alonso. "Widać że Raikkonen nie przepracował ich za dobrze - i takie problemy to tylko jego wina." Po tym tekście nie mam zamiaru z Tobą prowadzić żadnego dialogu. Greek to ksywa z powodu kombinowania czy braku mózgu? Kimi jakbyś zauważył zrobił mniej kilometrów podczas testów z powodu awarii. To raz. A dwa - podczas treningów już zespół wiedział, że Kimi nie będzie się dobrze czuł w bolidzie. Ale tak to jest jak się czyta tylko dziel pasję i udaje omnibusa.


avatar
Ziel5950

15.03.2014 13:53

0

18 Moze alfabetu sie nie musisz uczyc ale slowo " preferencje " moglbys sie nauczyc pisac xddd


avatar
viggen

15.03.2014 13:55

0

I jeszcze jedno. To dopiero pierwszy wyścig sezonu a ty @Greeku uważasz że dla Fina jest pozamiatane. Obyś się nie zdziwił na koniec sezonu bo tytuł odbiera się w listopadzie a nie w marcu.


avatar
viggen

15.03.2014 13:57

0

@25 Hahah. Faktycznie :D Pierwotnie miało być inne słowo i źle edytowałem ;)


avatar
Ziel5950

15.03.2014 13:59

0

Zdarza sie : P


avatar
Greek

15.03.2014 14:24

0

@24viggen Nie traktuje publicznych dróg jak toru wyścigowego, a swojego samochodu jak bolidu, bo jestem rozsądnym człowiekiem. Nie widzisz róznicy między symulatorem a grą komputerową? Szkoda. Może jednak spróbuj, sprawdź się i pobaw ustawieniami. Może uda ci się zrozumieć jakie głupoty wypisujesz. Ale najpierw idź do łazienki i się pozabawiaj przy zdjęciu Raikkonena. PS. piszesz w każdym poscie to samo, ale to juz twoj problem ;)


avatar
Greek

15.03.2014 14:25

0

@26viggen ciekawe gdzie napisałem że pozamiatane... Żałosny jesteś, połowę czytasz, połowę sobie dopowiadasz jak ci pasuje


avatar
RyżyWuj

15.03.2014 14:32

0

Kimi zwykle daje ciała w kwalifikacjach i dopiero trzeźwieje na niedzielny wyścig. Jutro powinno być lepiej.


avatar
viggen

15.03.2014 15:39

0

@29 Greek A Ty nie widzisz różnicy między prawdziwą jazdą a symulatorem. Dwa razy w życiu siedziałem w symulatorze i to nie jest to samo co w praktyce. Kto powiedział, że masz drogi publiczne traktować jako tor wyścigowy? Nie masz tam u siebie jakiegoś dużego placu, jakiegoś starego lotniska wojskowego czy cokolwiek? Wtedy może zrozumiesz, że symulator a rzeczywistość to dwie sprawy. Żałosny Ty jesteś, skoro rzucasz hasła i nie masz nic na obronę. Napisałeś wiele bzdur i tylko czepiasz się podsterowności. Symulator Ci wiele nie da. Pzdr


avatar
Del_Piero

15.03.2014 17:06

0

W kwestii Alonso vs Raikkonen to powiem tyle. Kimi to racer, zawsze wyścigi ma lepsze niż kwalifikacje, nawet ma gorszy dzień i jedzie gdzieś poza ścisłym topem. Alonso podobnie. Z tym, że Hiszpan wydaje się być nieco lepszy na pojedynczym kółku. Myślę, że w qualach to Alonso częściej będzie okazywał się lepszy, ale podejrzewam że w wyścigach i w końcowej klasyfikacji może się wszystko rozstrzygnąć na korzyść Kimiego. Po jednym weekendzie wstrzymałbym się z oceną kto jest lepszy a kto gorszy. Zresztą warunki były takie a nie inne, a Kimiemu akurat zdarzył się taki błąd a mu się zdarza bardzo rzadko. W połowie sezonu będzie jasne kto spisuje się lepiej i kto będzie liderem. No chyba że będą łeb w łeb jak Hakkinen i Schumacher albo Senna i Prost.


avatar
Greek

15.03.2014 17:20

0

@32. viggen "Żałosny Ty jesteś, skoro rzucasz hasła i nie masz nic na obronę." Hihihi. W kilku postach tłumaczyłem ci dlaczego piszesz pierdoły, ale ty jak widać albo nie chcesz tego zobaczyć, albo nie umiesz czytać :) Za to ja zacytuję ci twoje "rzeczowe argumenty". Uwaga: "Symulator? A Ty jechałeś w symulatorze? Na czym ? Na Playstation? " "Ja nie jeżdżę w grze komputerowej jak Ty ;] Sam zamieszałeś. Jeszcze raz przeczytaj co napisałeś i wsiądź w auto - zostaw komputer i zobaczysz o czym mówię. (jeżeli oczywiście masz już prawko)" "A Ty nie widzisz różnicy między prawdziwą jazdą a symulatorem. Dwa razy w życiu siedziałem w symulatorze i to nie jest to samo co w praktyce. Kto powiedział, że masz drogi publiczne traktować jako tor wyścigowy? Nie masz tam u siebie jakiegoś dużego placu, jakiegoś starego lotniska wojskowego czy cokolwiek? Wtedy może zrozumiesz, że symulator a rzeczywistość to dwie sprawy." W ten właśnie sposób próbujesz mi człowieczku wytłumaczyć, że się mylę co do podsterownych i nadsterownych zachowań samochodu. W żadnen rzeczowy sposób nie poparłeś swojego zdania. Bo nie wiem czy zauważyłeś ale uczepiłem się tylko gafy którą palnąłeś o technice jazdy przy podsterowności. A co do ustawienia bolidu przez Raikkonena, to zauważ że ani razu nie napisałem nic co mogłoby sugerować że ma bolid ustawiony pod siebie (nadsterowny). Od razu napisałem że jest w charakterystyce jaką lubi ALO. Ale zdajesz się nie zauważać że ogólnie tegoroczne auta są nadsterowne. Napisz może wreszcie coś mądrego.


avatar
Jahar

15.03.2014 19:26

0

To, że samochody mają tylny napęd nie oznacza ich nadsterowności bo może być tak, że najpierw będzie przód ściągać a potem dopiero tył. Tak czy inaczej Kimi dał ciała, zobaczymy jutro.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu