WIADOMOŚCI

Alonso: w przyszłym roku kierowcy odegrają większą rolę
Alonso: w przyszłym roku kierowcy odegrają większą rolę
Fernando Alonso liczy, że przyszłoroczne zmiany w przepisach F1 sprawią, że kierowcy zaczną odgrywać w wyścigach większą rolę.
baner_rbr_v3.jpg
Sezon 2013 został zdominowany przez ogumienie Pirelli, a zawodnicy często musieli dostosowywać się do strategii i zaleceń inżynierów.

Fernando Alonso uważa jednak, że zmiany przepisów w sezonie 2014, w szczególności jeżeli chodzi o wdrożenie nowych jednostek napędowych V6, mogą premiować najmądrzej jeżdżących kierowców.

„Zobaczymy jaki styl jazdy będzie potrzebny” mówił dla brazylijskiego Totalrace Alonso. „Mam nadzieję, że decyzje kierowców nabiorą na znaczeniu a inżynierowie będą mieli mniejsza kontrolę nad wszystkim.”

Sebastian Vettel uważa podobnie: „Wyobraźcie sobie, że mamy dostępne podczas wyścigu tylko 100 kg paliwa!” mówił dla oficjalnej strony F1. „To może wymagać zupełnie innych technik, które pozwolą jechać tak szybo jak zwykle, ale również oszczędzać paliwo.”

Zmiana przepisów sprawi także, że nieco łatwiejszy początek kariery będą mieli debiutanci. Jak do tej pory na pewno wiemy, że w przyszłym roku w F1 zadebiutuje Kevin Magussen [McLaren] oraz Daniłł Kwiat [Toro Rosso].

„To będzie nowe wyzwanie dla wszystkich, nie tylko dla mnie” mówił o swoim debiucie Magnussen. „Fakt, że nie będę miał tak dużego doświadczenia jak inni kierowcy będzie miał nieco mniejsze znaczenie.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
sliwa007

09.12.2013 08:57

0

„Wyobraźcie sobie, że mamy dostępne podczas wyścigu tylko 100 kg paliwa!” A jakie to ma znaczenie nie podając informacji o zużyciu paliwa przez nowe silniki???


avatar
Kimi Rajdkoniem

09.12.2013 10:41

0

"Sezon 2014 został zdominowany przez ogumienie Pirelli (...)"- raczej sezon 2013.


avatar
MarTum

09.12.2013 12:13

0

Przegapiłem sezon 2014 ! Ja rozumiem, że błędy się zdarzają i normalną rzeczą jest robić błędy ale od długiego czasu nie ma artykułu, bez literówek albo przekręconych wyrazów. Czy tak ciężko jest przed opublikowaniem przeczytać to wszytko na spokojnie? Tak nie wiele za tak wiele.


avatar
maro1993

09.12.2013 14:25

0

@MarTum dokładnie ! Może już wiek nie ten? Wzrok bardziej lichy? A przecież wystarczy przeczytać artykuł 2-3 razy...no i właśnie "na spokojnie". Co do tematu, oby Fernando miał rację, choć trochę cieżko mi w to uwierzyć. Ale może sezon 2014 będzie rewolucyjne pod każdym aspektem, zobaczymy ;)


avatar
Skoczek130

09.12.2013 14:39

0

Przestańcie więc pieprzyć, a weźcie się do roboty - myślę, że macie szansę na to, aby @kempa007 was przyjął. Wymagać to możecie od płatnej gazety lub portalu - to jest darmowa strona, utrzymująca się tylko z reklam, a ich aktywni członkowie robią to z pasji, nic za to nie dostając. Literówki się zdarzają - ograniczcie się do wytknięcia literówki, krytykę zostawcie dla siebie... ;]


avatar
bartexar

09.12.2013 15:08

0

@5. rozumiemy, ale serio nie spinaj się. Oni sobie żartują, to normalne. Sam to robię w kółko i na okrągło. Dystansu ;)


avatar
Hamcio20

09.12.2013 15:48

0

No właśnie, jeśli v6 będą zużywać o wiele mniej paliwa niż v8 to raczej oszczędzanie paliwa nie będzie odgrywało większego znaczenia ;) i pozwoli to na bardzo szybką i agresywną jazdę . A co do wagi umiejętności kierowców w 2014 roku to się zgadzam, bo kto sobie poradzi w przyszłym roku z tą rewolucją będzie można powiedzieć że jest naprawdę super kierowcą, wyjdzie również na światło dzienne jakim naprawdę jest kierowcą Vettel i czy naprawdę zasługuje na miano Geniusza i jeśli będzie tak samo rozwalał sezon jak w tym roku to jeśli go kiedyś na tym forum hejtowałem to odszczekam to ;)


avatar
devious

09.12.2013 17:55

0

"Zmiana przepisów sprawi także, że nieco łatwiejszy początek kariery będą mieli debiutanci." No nie za bardzo po wg. plotek bolidy będą prowadzić sie trudniej więc będzie trudniej młodym kierowcom. :D


avatar
kempa007

09.12.2013 18:05

0

8. devious ale wszyscy beda mieli tak samo ;-) wiec chyba lepiej jest debiutowac gdy przepisy sie zmieniaja, niz gdy wyjadacze maja juz wszystko w "obcykane". A co do literowek, to moge jedynie przeprosic. Ostatnio zmienilem Worda i znowu zaczal mi przekrecac wyrazy, a gdy sie czyta cos co sie samemu tworzylo, ciezko jest wychwycic je nawet jak sie 10 razy czyta. Tez jestem wkurzony na to. Druga sprawa to, ze ostatnio mam cholernie duzo spraw na glowie :/, Dziekuje uzytkownikom, ktorzy sa wyrozumali,a krytykantow zapraszam do sprobowania swoich sil, zobaczymy ile lietrowek bedzie ;-)


avatar
Michael Schumi

09.12.2013 19:33

0

Nie obraź się @kempa007, ale mnie to wprowadza w błąd. Alonso: w przyszłym roku kierowcy odegrają większą rolę. Wg mnie tytuł wskazuje na to, że tak będzie, bo Alonso jest tego pewny. Ale później widzę, że pisze tak: Mam nadzieję, że decyzje kierowców nabiorą na znaczeniu. Czyli najpiew uważa, że rola kierowcy będzie ważna, a potem tylko mówi, iż ma na to taką nadzieję. Więc w końcu jak to jest?


avatar
devious

10.12.2013 01:49

0

@9 kempa007 "ale wszyscy beda mieli tak samo ;-) wiec chyba lepiej jest debiutowac gdy przepisy sie zmieniaja, niz gdy wyjadacze maja juz wszystko w "obcykane" To jest jakiś plus dla debiutantów, że wszyscy startują od zera ale tylko dla tych mocnych debiutantów :) A jednak z reguły 20-latkowie jeszcze nie są kompletnymi kierowcami... Kiedyś było tak, że "młody" musiał nabrać trochę doświadczenia w "ogarnianiu" potwora bo jazda nie była łatwa... Teraz mamy bolidy prowadzące się jak bajka, łatwiejsze do opanowania od bolidów GP2 czy WSbR co jest trochę śmieszne... I żółtodziób wsiada i robi sezon bez wypadnięcia z toru, kończąc wszystkie wyścigi (Chilton). Sorry ale to trochę nie moja bajka, dla mnie F1 powinna być tak ciężka, że nawet mistrzowie czasem wypadają z toru (kiedyś tak było, jeszcze 10 lat temu przy silnikach V10 i mniej rozbudowanym aero). Ale z tego co czytałem i sam wnioskuję nt. przyszłorocznych bolidów to będą bardziej narowiste w jeździe choćby za sprawą dużo wyższego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie (dzięki turbo), nie będzie też dmuchania spalin na dyfuzor (choć pewnie Newey coś innego wymyśli, jak zwykle ;p) i tylna oś powinna być naprawdę "narowista" co może trochę namieszać w stawce (niektórzy kierowcy lubią nadsterowność, inni nienawidzą). Plus pewne jest, że kierowcy będą mieli więcej pracy i więcej myślenia podczas wyścigu więc właśnie to może być problem dla młodych, jeszcze nie będących u szczytu formy "smarkaczy". Przynajmniej mam taką nadzieję. Bo taka powinna być F1 - tak trudna, że już ukończenie wyścigu w debiucie powinno być wyczynem :)


avatar
Alonso 3321

12.12.2013 18:00

0

Jeśli tak to ferrari mistrzostwo kon. bo sklad mają najlepszy


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu