WIADOMOŚCI

Pirelli w Kanadzie tylko przetestuje nowe opony
Pirelli w Kanadzie tylko przetestuje nowe opony
Nowe, poprawione tylne ogumienie Pirelli nie zostanie użyte podczas Grand Prix Kanady tak jak wcześniej zapowiadano. Włoski producent poinformował, że w Kandzie nowe tylne opony zostaną dostarczone jedynie na piątkowe treningi, podczas gdy wyścigowy debiut nowych opon planowany jest dopiero na torze Silverstone.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Duże zamieszanie jakie powstało wokół tegorocznych opon i ich jakości sprawiło, że firma Pirelli najpierw wprowadziła drobne zmiany w mieszankach przed GP Hiszpanii, a po kolejnych problemach z rozwarstwianiem się opon, zapowiedziała większe zmiany na GP Kanady. Zmiany te zostały ograniczone po interwencji FIA, która pilnuje, aby regulamin F1 był przestrzegany, a który stanowi, że zmiany w ogumieniu w trakcie sezonu mogą być wprowadzone tylko i wyłącznie na podstawie obaw o bezpieczeństwo.

Dzisiaj firma Pirelli potwierdziła, że w Kandzie jedynie w piątek udostępni każdej ekipie po dwa zestawy nowych, poprawionych tylnych opon, tak aby można je było przetestować przed wdrożeniem ich na GP Wielkiej Brytanii.

Nowe opony Pirelli powrócą do kevlarowego oplotu, jaki był stosowany w ubiegłym roku. Przednie opony mają pozostać niezmienione i cały czas być zbudowane ze stalowego oplotu.

„W piątek [w Kanadzie] dostarczymy każdej ekipie po dwa zestawy nowych tylnych opon z perspektywą wdrożenia ich na Silverstone” mówił rzecznik prasowy Pirelli dla serwisu Autosport.com. „Jako że przepisy pozwalają na to a chcemy zachować sportową równość, uważamy, że to najlepszy sposób na taki zabieg.”

Pirelli wierzy, że zmiany wprowadzone w ogumieniu rozwiążą problem rozwarstwiania się opon.

„Chcemy uporać się z rozwarstwianiem, które było spowodowane odłamkami leżącymi na torze, które osłabiały opony a następnie doprowadzały do ich przegrzania. Wierzymy, że znaleźliśmy rozwiązanie, które całkowicie rozwiąże ten problem.”

Zmiana tylnych opon może także wpłynąć na strategie ekip. Spodziewany jest spadek temperaturowego zakresu pracy nowych opon o 5 do 10 stopni Celsjusza.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
Tilion

29.05.2013 14:07

0

To dobra wiadomość - aż jestem ciekaw, jak duże zmiany zostaną wprowadzone. Wie ktoś, czy wszystkie mieszanki będą zmieniane?


avatar
kempa007

29.05.2013 14:14

0

mieszanki nie zostana zmienione, konstrukcja opony zostanie zmieniona


avatar
maziboss

29.05.2013 14:40

0

"Zmiana tylnych opon może także wpłynąć na strategie ekip. Spodziewany jest spadek temperaturowego zakresu pracy nowych opon o 5 do 10 stopni Celsjusza." CHYBA SE JAJA ROBIĄ!! W OGÓLE JEST ZEZWOLENIE NA ZMIANĘ OPON?!


avatar
kempa007

29.05.2013 14:55

0

3. maziboss jest, podyktowany wzgledami bezpieczenstwa.


avatar
vincent_vega

29.05.2013 17:50

0

__________opony są ważne ale nie najważniejsze. najważniejszy jest talent, charakter, instynkt zwycięscy i to coś, co odróżnia średnich szoferów od wybitnych zawodników. czy będą takie opony czy inne, tyle cylindrów czy tyle, dmuchane dyfuzory czy nie, SEBASTIAN VETTEL i tak zostanie Mistrzem Świata w tym sezonie, dlatego że jest obecnie najlepszym kierowcą w stawce, ma wszystko co powinien mieć Mistrz i dlatego w tak młodym wieku jest tak utytułowany...


avatar
Mad89

29.05.2013 18:10

0

stylówa, kolega Vincent: _______________-bla bla bla, ale Vettel jest the best. Niedługo nasze dzieci będą uczyć się takiej formy pisemnej w komentarzach. Wszystkim użytkownikom portalu dla własnego samopoczucia proponuję omijać wzrokiem posty kolegi w.


avatar
maziboss

29.05.2013 19:08

0

4. kempa007 Bezpieczeństwo hahahaha. Jakoś w Monaco nikomu opona nie pękła a kraks było w cholerę. Jedno wielkie oszustwo!


avatar
adazn

29.05.2013 19:10

0

Sympatycy Vettela ciągle powtarzają swoją bajkę. Wmawianie jest dobrą metodą. Cały świat i najwięksi analitycy F1 i tak wiedzą swoje. Niestety nie umieszczają wyżej wymienionego na liście THE BEST na samej górze. Dlaczego? Dlatego, że bajek przestali słuchać dawno temu.


avatar
Mad89

29.05.2013 19:31

0

maziboss wygląda na to że jesteś niedoinformowany. W monaco jest asfalt drogowy więc od następnego Gp będzie co było


avatar
Michael Schumi

29.05.2013 19:51

0

@7 W Monaco zawsze były kraksy.


avatar
Greek

29.05.2013 22:30

0

Przecież to bez sensu, okno pracy tyłu spadnie o 5-10*C , a przodu się nie zmieni i jak ekipy mają sobie z tym dać radę? Będą większe problemy niż poprzednio.


avatar
robertilla

30.05.2013 08:32

0

Wiecie co Vettel jest bardzo dobym kierowca ale ma taki charakter ze nikt go nie lubi a w tym sezonie sie boje ze zdobedzie mistrza bo po Monzy zawsze są najszybsi :D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Chin

21.03 - 23.03

ZOSTAŁO

cn
Czy Andrea Kimi Antonelli wywalczy podium w sezonie 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu