Drgające w dziwny sposób przednie skrzydło zespołu Ferrari nie stanowi zagadki dla ekipy Red Bulla, która od czasu do czasu ma podobne problemy w swoich bolidach.
Po definitywnym zakończeniu rywalizacji w mistrzostwach świata zespół z Maranello rozpoczął przygotowania pod katem sezonu 2012 sprawdzając między innymi nowe przednie skrzydło, które w Indiach i Abu Zabi, głównie w bolidzie Felipe Massy, na końcach długich prostych mocno drgało.Christian Horner, szef zespołu Red Bull, w którego bolidach podczas ostatniego weekendu wyścigowego także można było zaobserwować dziwne drgania skrzydła, przyznał, że jego ekipa miała podobne problemy: „Mark Webber miał podobny problem na Suzuce.”
Według magazynu Auto Motor und Sport wyjaśnienie tej zagadki jest dość proste. Drgania skrzydła występują na końcu długich prostych, gdy włączony jest system DRS, co zwiększa aerodynamiczny docisk z przodu auta.
„Wtedy, gdy ciśnienie [w oponie] jest niskie, bolid skacze na oponach powodując drgania końcówek skrzydeł.”
24.11.2011 10:52
0
niezła teza
24.11.2011 10:54
0
albo bolid macha skrzydlami zeby odleciec i tym sposobem przyspieszyc
24.11.2011 13:17
0
Skoro Horner tak powiedział, to albo jest to powszechnie znane wśród inżynierów, albo w Ferrari jest jednak inna przyczyna. Jakoś w jego miłosierdzie nie wierzę.
24.11.2011 13:27
0
Wystarczy porównać ciśnienie opon z tych treningów, MAS i ALO i wtedy będzie jasne czy tak jest. Jeśli to prawda to jajogłowi panowie z Ferrari dali ciała.
24.11.2011 15:33
0
3. spokojnie ;] oni az tak "ostro" ze sobą nie rywalizują ;) zwykła pomoc zespołowi ;]
24.11.2011 16:28
0
To znaczy się że należy szukać innych przyczyn drgającego skrzydełka .....
24.11.2011 17:12
0
Oni nic nie wiedzą tylko zgadują w ciemno.
24.11.2011 18:41
0
Odgapili, a później dostali jeszcze specyfikację. Jak w bajce.
24.11.2011 19:51
0
Usunięty
25.11.2011 00:41
0
Red Bull wie tyle co i Ferrari. Mają ten sam problem co było widać u Vettela w kwalifikacjach w ostatnim weekendzie wyścigowym. Wszyscy się podglądają i kombinują. Dziwny więc tytuł newsa.
25.11.2011 09:00
0
...a może ,,drgające,, skrzydło .......POPRZEZ ,,,,PULSOWANIE,,,- pośrednio zwiększa efektywność hamowania bolidu-i ....,,paradoksalnie zwiększa przyczepność w zakrętach. ( kierowcy stosują czasami tzw pulsacyjne hamowanie-z dobrym skutkiem )...??
26.11.2011 18:23
0
może.... co to jest morze ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się