Międzynarodowa Federacja Samochodowa postanowiła przychylić się do prośby producenta opon Pirelli i podczas GP Włoch na torze Monza na sztywno ograniczyć stosowanie zbyt dużego pochylenia kół zwanego kątem cambera.
Przedstawiciele Pirelli wczoraj wieczorem dyskutowali tę kwestię z FIA, po tym jak jeszcze w Belgii zespół Red Bulla zdecydowanie wyszedł poza rekomendowany przez Pirelli zakres 4 stopni.Po kwalifikacjach do GP Włoch wszystkie bolidy zostaną poddane pomiarom, a pochylenie przednich kół nie będzie mogło być większe niż 3,25 stopnia.
„Po dyskusji szefów zespołów na czwartkowym spotkaniu możemy potwierdzić, że po kwalifikacjach będziemy sprawdzali ustawienia cambera, aby sprawdzić, czy rekomendacje Pirelli są przestrzegane” napisano w oświadczeniu na stronach FIA.
„Każdy bolid, który przekroczy te rekomendacje zostanie oddany pod ocenę stewardów jako naruszenie Artykułu 2.3 Regulaminu Technicznego F1 (niebezpieczna konstrukcja).”
Złamanie Artykułu 2.3 regulaminu technicznego F1 może skutkować nawet wykluczeniem z zawodów, jeżeli stewardzi uznają, że konstrukcja bolidu stwarza zagrożenie.
Firma Pirelli na wyścig na szybkim torze Monza zaproponowała ekipom maksymalny camber (3,25 stopnia) bardziej restrykcyjny niż na Belgii (4 stopnie), dopatrując się przyczyny nadmiernego „bąbelkowania” opon w bolidach Red Bulla na torze Spa właśnie z powodu przekroczenia tej wartości.
10.09.2011 10:57
0
Boże, boją się nie wiadomo czego... ROzwiążcie f1 najlepiej bo to już przesada, ciągle jakieś ograniczenia...
10.09.2011 11:06
0
Teamy same dojdą do tego, jakie ustawienia najlepiej się sprawdzają w ich bolidach. Nie trzeba im to narzucać. Skoro w Spa RBR miało problemy z oponami, więc nie będą już przekraczać pewnych wartości, bo nie są aż tak głupi, by znów użerać się z tym problemem podczas kolejnego GP! Kolejny bezsensowny, pseudo "bezpieczeństwo" przepis.
10.09.2011 11:24
0
Bezsensowność bezsensownością ale jest to przepis i powinni go przestrzegać. Wiedzą w co wchodzą i podejmują ryzyko. Większy kąt bardziej drze opony co z kolei przekłada się na niebezpieczeństwo wcześniejszego wystrzału, a później to już wiadomo.
10.09.2011 11:25
0
Bez sensu, że zespoły się na to zgodziły.
10.09.2011 11:27
0
3. Haziaj - do Spa to było ZALECENIE dostawcy, teraz dopiero będzie to przepis.
10.09.2011 11:36
0
Sądzę, że każdy zespół chciałby mieć takie problemy z oponami i wygrywać
10.09.2011 12:56
0
Sedziowie dyktują prawa na dziedobry
10.09.2011 19:39
0
Chodziło o ten zapis: "naruszenie Artykułu 2.3 Regulaminu Technicznego F1 (niebezpieczna konstrukcja).” "
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się