Pierwszy dzień treningów przed GP Japonii rozpoczął się od ulewnego deszczu nad torem, a zakończył słoneczną pogodą i wysychającą nawierzchnią. Kierowca testowy BMW Sauber- Sebastian Vettel wykonał w tych warunkach 50 okrążeń w obu sesjach treningowych, co było największą ilością przejechanych kilometrów spośród wszystkich zawodników znajdujących się na torze. Robert Kubica i Nick Heidfeld wykonali dzisiaj jak zwykle niewiele przejazdów.
„Tor jest bardzo wymagający i trudny, ale przyjemny” powiedział Kubica. „Wykonaliśmy tylko trzy okrążenia na rowkowanych oponach, więc z tego powodu musimy przejechać jeszcze trochę, gdyż warunki nie były najlepsze. Podczas tych okrążeń obserwowałem także którędy jeździć i jaki tor zająć.”Nick Heidfeld dodał: „Prawie nie jeździłem dzisiaj, a w pierwszej, porannej sesji wykonałem tylko jedno okrążenie instalacyjne. W drugiej sesji, popołudniu wyjechałem na tor tuż przed końcem, właściwie po to żeby upewnić się że wszystko działa poprawnie. Pod sam koniec, kiedy każdy jechał na suchych oponach było duże natężenie ruchu, dlatego nie zdołałem wykręcić dobrego czasu.”
Sebastian Vettel dodał: "Tor robi ogromne wrażenie, zwłaszcza pierwszy sektor. Podczas porannej sesji treningowej uczyłem się toru i sprawdzałem zachowanie ogumienia deszczowego oraz przejściowego. Drugą sesję rozpocząłem od przejechania 19 okrążeń z rzędu, co było dobrym doświadczeniem. Pod koniec sesji, kiedy tor przesychał, udało nam się dwukrotnie wyjechać na oponach na suchy tor. Jazda po tym torze daje mi ogromną radość i mam nadzieję, że utrzymamy dobrą formę."
Szef zespołu, Mario Theissen powiedział: „Dzisiejsze sesje treningowe skupiły się na pogodzie, podczas dwóch treningów przetestowaliśmy wszystkie rodzaje opon. Rano Sebastian używał najpierw opon na bardzo mokrą nawierzchnię, a później opon przejściowych gdyż warunki na torze zmieniały się w ciągu tej godziny. Popołudniu używaliśmy opon przejściowych aż do 50 minuty sesji, na ostatnie 10 minut użyliśmy opon na suchą nawierzchnię. Sebastian wykonał 19 okrążeń na oponach typu intermediate, podczas gdy rano Robert i Nick wykonali tylko okrążenia instalacyjne na takich oponach. W drugiej sesji treningowej obaj wyścigowi kierowcy wyjechali tylko z oponami na suchą nawierzchnię. Wszystkie trzy bolidy spisywały się bez problemów.”
Dyrektor techniczny, Willy Rampf skomentował: "Kiedy zorientowaliśmy się, że warunki na torze nie będą stałe, zdecydowaliśmy się pozwolić Sebastianowi na przejechanie jak największej liczby okrążeń, by nauczył się nowego toru. Pod koniec drugiej sesji mogliśmy już użyć opon na suchy tor. Pierwsze dane zgromadzone dzisiaj posłużą nam za punkt wyjścia do jutrzejszej pracy, kiedy podczas porannego treningu poszukamy odpowiednich ustawień na wyścig, jeżdżąc z różnym obciążeniem paliwem."
06.10.2006 13:46
0
ta rozumiem wszystko tylko czemu zespol nie daje im wiencej pojezdzic przed jutrzejszymi kwali.
06.10.2006 14:53
0
Zobaczymy co to Vettel potrafi
06.10.2006 15:31
0
jeśli tym razem Kubicy nie zmienią za wcześnie opon powinien zakończyć wyścig koło podium
06.10.2006 15:44
0
skarabeusz nie liczyl bym na to. Lepiej nie pokladac w niedoswiadczonym polaku zbyt wielu nadzieji. To jest zgubne. Jego sukcesem bedzie, jezeli dojedzie na piatym miejscu. Oczywiscie polak ma szanse. Ale zawsze lepiej byc mile zaskoczonym :) Ponadto prognozy pogody wskazuja na to zebedzie slonecznie. Pozdrawiam
06.10.2006 15:52
0
Łoj i po co tak gadać, nie lepiej cieszyć się że Kubica jest w F1 i dostarcza dodatkowe emocje
06.10.2006 16:04
0
Jak świetnie wypadną w kwalifikacjach i będą w pierwszej 10 - stce to możliwe że będzie wysoko jeżeli znowu dadzą ciała z ogumieniem to może nawet rozstrzaskać bolid bo miejsca mało na torze a strefy bezpieczeństwa sa małe. Jeżeli strategia jest dobra to nie powinno być problemu. A jeżeli faktycznie będzie słonecznie to polak ma duże szanse na dobre punktowane miejsce. Oby zespół nie dał ciała i Robert czegoś nie wymyślił!! POZDRÓWKA!
06.10.2006 20:43
0
Nie liczmy na to co jest nie osiągalne , prześledźcie wypowiedzi doświadczonych kierowców , tor jest najtrudnieszy z trudnych , robrtert to żółtodziób i jego zespół mechaników jeszcze bardziej za nim nie nadąża , może być jeszcze gorzej niż w chinach .
06.10.2006 20:43
0
Nie liczmy na to co jest nie osiągalne , prześledźcie wypowiedzi doświadczonych kierowców , tor jest najtrudnieszy z trudnych , robrtert to żółtodziób i jego zespół mechaników jeszcze bardziej za nim nie nadąża , może być jeszcze gorzej niż w chinach .
06.10.2006 20:43
0
Nie liczmy na to co jest nie osiągalne , prześledźcie wypowiedzi doświadczonych kierowców , tor jest najtrudnieszy z trudnych , robrtert to żółtodziób i jego zespół mechaników jeszcze bardziej za nim nie nadąża , może być jeszcze gorzej niż w chinach .
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się