Zespół Renault poinformował, że przed GP Kanady ekipa była w stałym kontakcie z kanadyjskimi władzami odnośnie czarno-złotych barw bolidu R31.
Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu spekulowano, że zespół Renault będzie musiał zmienić swoje barwy na GP Kanady, gdzie panuje bardzo rygorystyczne prawo zabraniające reklamy wyrobów tytoniowych. Kanadyjskie władze spojrzały jednak na problem przychylnym okiem.„Jesteśmy zadowoleni, że będziemy mogli ścigać się w Montrealu w naszych normalnych barwach” mówił Eric Boullier, szef zespołu. „Władze Quebec zauważyły, że aktualne malowanie nawiązuje do tego z lat ’80, gdy bolid był sponsorowany przez przemysł tytoniowy, ale zaakceptowały także fakt, że Lotus Renault GP nie otrzymał żadnego bezpośredniego czy pośredniego wsparcia finansowego od tego przemysłu.”
„Jesteśmy w pełni świadomi zaostrzonych restrykcji nałożonych przez prawo Quebec dotyczących promowania wyrobów tytoniowych. W wyniku tego zrobimy wszystko, co będzie potrzebne, aby uniknąć błędnej interpretacji naszych barw i tego czy nasi partnerzy są związani z tą branżą.”
04.06.2011 10:42
0
zaszczyceni brzmi zbyt dumnie...
04.06.2011 10:43
0
... wogóle nie brzmi...
04.06.2011 10:48
0
brzmi, ale śmiesznie
04.06.2011 10:58
0
czuję dużą porażkę w tym wyścigu .
04.06.2011 11:23
0
a co z ferrari? musza jezdzic na zielono zeby nie reklamowac fajek?
04.06.2011 11:43
0
a McLaren i West oraz Ferrari i Marlboro? zapomnieli?
04.06.2011 12:07
0
wiem że nie na temat ale tak sobie spojrzałem w tabele i wyszło że: w 2010 r Robert po GP Monaco mial 59p w 2011 r LRGP po GP Monaco ma 50 wyniki mówią same za siebie
04.06.2011 12:17
0
Znaczy się w tym sezonie nie ma wyników ;-)
04.06.2011 12:53
0
7. Koyot. Nie ma Roberta nie ma wyników. Jestem ciekawy kiedy Robert wróci i jakie będzie jego tempo. Opcja Massa nie wchodzi w grę. Tfuu co ja gadam....;) Nawet mi to przez myśl nie przeszło.
04.06.2011 12:54
0
7. Widocznie bolid gorszy. Inni idą do przodu, a Renault drepcze w miejscu. Czyżby pomysły się skończyły. A może rozwiązanie z przednim wydechem jest mało rozwojowe? Może brak kasy? Z pewnością głownym powodem zastoju w Renaut nie jest brak Kubicy.
04.06.2011 13:05
0
Jedna głupia informacja - dwie bezużyteczne wiadomości: pierwsza o problemach z malowaniem, druga o tym, że problemów nie ma. A Kanadyjczycy chyba źle interpretują swoje prawo, jeśli mają takie rozkminy na temat kolorów. Albo mają głupie prawo...
04.06.2011 13:08
0
a ja mysle ze wlasnie glownym problemem w lrgp jest brak kubycy, gdyby nie wypadek to inzynierowie byliby zasypywani wskazowkami i podpowiedziami doswiadczonego i utalentowanego kierowcy a w tej sytuacji jacy kierowcy takie wskazowki i taki rozwoj bolidu... Niestety
04.06.2011 13:37
0
Historia Ferrari jest inna. To nie z powodu papierosów są czerwoni, a z tego, że taki kolor wyścigowy nadała im FIA. Prawdziwy marki Ferrari to kanarkowo żółty, jednak przez tą decyzję FIA Ferrari stało się czerwone i jest pod tym kolorem znane. Taka jest różnica, że Marlboro się do Ferrari jako czerwone dołączyło, a Lotus był po prostu taki "marketingowo".
04.06.2011 13:38
0
Prawdziwy kolor miało być.
04.06.2011 14:33
0
13. Polak477, racja, w początkach sportu motorowego samochody miały przydzieloną barwę narodową: dla Włoch była czerwona, dla Anglii bodajże zielona, dla Francji granatowa itp;).
04.06.2011 15:12
0
Ale przysługe im Kanada robi wooow
04.06.2011 18:23
0
Kubica rozstał się z Renault ? Piszą zachodnie media, prawda czy bzdura ?
04.06.2011 18:40
0
narazie plotka
04.06.2011 18:42
0
17. greg32 Ponoć bzdura :)
04.06.2011 19:23
0
"Kubica rozstał się z Renault ? Piszą zachodnie media, prawda czy bzdura " a szkoda może sie powtarzam ale widze go w Ferrari.
04.06.2011 19:28
0
@19. dnb - forma tej "plotki" jest właściwie bzdurą, bo tu chodzi o możliwość startów w innym zespole. Podobno w kontrakcie Roberta (tego na 100% nie wiemy) jest zapis, że jeśli podczas sezonu nie poprowadzi bolidu przez określony czas - tu pojawia się okres 3 miesięcy - to kontrakt traci moc prawną. Jednak wcale nie znaczy, że zespół nie chce go honorować/przedłużyć/odnowić itp. Lopez strzelił straszny "kolorofon" w swojej wypowiedzi i chyba już zrozumiał, że sam sobie podpalił lont do beczki prochu, na której siedzi. A lont ten może ugasić Robert swoim powrotem, więc tu chyba tylko do Roberta i jego managera należny decyzja co/gdzie/kiedy... Ja o Roberta się nie martwię.
04.06.2011 20:10
0
Eric mówi że im Roberta brakuje, a tu że zerwali z nim kontrakt.....Dziwne, mimo wszystko ja też się nie martwię.
04.06.2011 23:23
0
niech zrywaja. w przyszlym sezonie beda za HRT.
05.06.2011 07:04
0
Idąc tym tokiem myślenia wszyscy powinni jeździć w szarych barwach lub biało czarnych chociaż te ostatnie kojarzą mi się z fajkami "mocne" na pewno pamiętacie takie :)
05.06.2011 08:47
0
10. pz0 Co Ty "dziarmolisz"??Głównym powodem zastoju LR to brak topowego pilota.
05.06.2011 08:53
0
przypomne tylko wam że w zeszłym roku był kubica a reno stało w miejscu tak jak teraz,więc przestancie pisac te bzdury i robic z kubicy boga
05.06.2011 09:21
0
26. jenks Tyle że mimo zastoju w Renault Kubica ustrzelił więcej punktów niż ci dwaj badziewiarze ;-)) Aha w 2010 roku Kubica jeździł bolidem z 2009 roku a to też o czyś świadczy . Dzisiaj w Renault mają do dyspozycji o niebo lepszy bolid i co?? Nie ma Roberta nie ma wyników;-))
05.06.2011 10:14
0
@26. jenks: nie zgadzam się że był zastój w 2010 w Renault. Gdyby tak było to by się cofali z wyścigu na wyścig (tak jak teraz) bo tzw. zastój przy rozwoju innych oznacza właśnie cofanie. (tak jak teraz). W 2010 walczyli na równi z Mercedesem. Wszyscy zgadzają się, że w 2010 mieli konstrukcję gorszą od obecnej a mimo to Robert walczył o podia przez cały sezon. W tym roku podia dla Renault się skończyły - z 3 konstrukcji na początku sezonu spadli na 5 miejsce a FI, Sauber i TR zaczyna ich doganiać:)
05.06.2011 10:17
0
27. dziarmol@biss Dokładnie. Ale wiesz zawsze znajdzie się ktoś widzący inaczej xD.
05.06.2011 10:32
0
uff kamień z serca spadł ... gdyby musieli przemalować Bolid to znowu 0,2 s poszło by na grzybki .
05.06.2011 10:47
0
Tak się przyglądam tym wszystkim poczynaniom typu Eco - logia itd. i coraz bardziej nie widzę sensu w tym aby ograniczać zużycie paliwa czy zakazywać sposorowania przez firmy tytoniowe. Generalnie poza otoczką proekologiczną nic to nie daje, a wręcz przeciwnie cierpią na tym same zawody i zespoły które by mogły o wiele lepiej przygotować swoje bolidy dzięki pieniądzom np. dzieki firmom tytoniowym.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się