komentarze
  • 6. asc
    • 2010-06-14 12:40:28
    • *.chello.pl

    Nie wiadomo czy KERS BMW przeszedł na Saubera czy nie. Możliwe, że sobie go zachowali.

  • 7. kam39
    • 2010-06-14 12:42:10
    • *.lukman.pl

    to się zacznie na nowo

  • 8. kam39
    • 2010-06-14 12:45:18
    • *.lukman.pl

    kempa0007 może zrobił byś znowu jakąś ankietę?? co Tyna to??

  • 9. kam39
    • 2010-06-14 12:47:12
    • *.lukman.pl

    kempa007 sorki walnąłem się o jedno zero

  • 10. tomiirow
    • 2010-06-14 13:15:22
    • Blokada
    • *.netmax.net.pl

    Jeżeli w następnym sezonie ekipy zastosują kers i jeżeli zostanie system f-duct (tylko w tak dopracowanej wersji jak ma mc) To na prostych to będzie pogrom~! dodatkowe konie + ok. 10-15 km z fduct, a może przy kersie będzie dawał jeszcze więcej?

  • 11. rafekf1
    • 2010-06-14 13:16:47
    • *.intelink.pl

    5. @konik_mekr .... Podwójne dyfuzory będą zakazane od przyszłego sezonu z tego co wiem.

  • 12. rafekf1
    • 2010-06-14 13:18:04
    • *.intelink.pl

    10. @tomiirow ..... F-duct też będzie zakazany w przyszłym sezonie ;)

  • 13. szaman136
    • 2010-06-14 13:32:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Williams może zyskać na wprowadzeniu KERS , ich system był oparty na kole zamachowym i był lżejszy od standardowych (mogą byc czarnym koniem sezonu 2011)

  • 14. piotrek74
    • 2010-06-14 13:59:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    13. szaman136-Williams cały rok go wychwalał i co, nawet raz go nie użył(widocznie natrafili na problem którego nie mogą rozwiązać) a przewagę największą ma MCL(prawie się z nim nie rozstawał ) ,Ferrari(często ,ale były awarie) i Renault (niby dawał radę ale nie wiadomo jak z awaryjnością ) a w Sauberze nie ma $$$ i dlatego raczej jak będą używać to pożyczonego .

  • 15. el_diablo
    • 2010-06-14 14:41:05
    • *.centertel.pl

    Williams zapowiedział że jakby używali KERS to nie będą używać swojego sys. opartego na kole zamachowym tylko wersji elektrycznej. Powodem tej decyzji są gabaryty ich urządzenia które nie pozwolą na zamontowanie w bolidzie.

  • 16. el_diablo
    • 2010-06-14 14:42:50
    • *.centertel.pl

    c.d. ze wzgledu na brak miejsca zajetego głównie przez duzy zbiornik paliwa

  • 17. Kojag
    • 2010-06-14 15:13:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taa... Ciekawe dlaczego FIA nie czepia się, kiedy zespoły podczas swoich "pokazów" testują KERS na kolejny sezon, tak jak będzie to miało miejsce w przypadku Renault 17 lipca w Poznaniu...

  • 18. piter_neo
    • 2010-06-14 15:30:30
    • *.adsl.inetia.pl

    Z tego co pamiętam, to chyba wszyscy będą używać jednego systemu Kers, albo zespoły które nie mają swojej technologii, będą mogli kupić od innych.

  • 19. Ataru
    • 2010-06-14 15:34:20
    • *.chello.pl

    Ferrari bedzie mocne, a wszystkie zmiany w regulaminie tak poki co wydaja sie... troche pod nich, zauwazyliscie? ;-)

  • 20. xdomino996
    • 2010-06-14 16:12:34
    • *.182.98.98.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    A wie ktoś już jaki opony bedą za rok a tak pozatym Renault chyba też by miało własny i chyba bedą go używać chociaż Kubica ma z nim przykre wspomnienia

  • 21. F1_Fan_
    • 2010-06-14 16:38:51
    • *.opera-mini.net

    2.

    No mam nadzieje i pewnie tylko nie ja ; ))

  • 22. blackacre
    • 2010-06-14 17:02:28
    • *.spray.net.pl

    Przyczyna porażki KERS w 2009 była zbyt mała energia oddawana przez system. W takiej konfiguracji KERS nie ułatwia wyprzedzania.
    System Williamsa (z kołem zamachowym zamiast akumulatora) ma za dużą energię maksymalną, dlatego muszą kombinować z akumulatorami.
    Czuję że znowu będą narzekania kibiców na KERS ze nic nie daje.

    <b> Uwolnić KERS! Precz z ograniczeniami ! </b>

  • 23. ferrari f60
    • 2010-06-14 18:48:14
    • *.play-internet.pl

    ferrari idzie na dno,a tonący się brzytwy chwyta

  • 24. mac7
    • 2010-06-14 20:13:33
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @22
    Racja. KERS powinien być bez ograniczeń.

  • 25. Kwazar
    • 2010-06-14 21:55:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co to za różnica jaką moc będzie dodawał. I tak będą go włączać jednocześnie (wyprzedzany deko później niż atakujący) i guzik z tego. Przecież dlatego go wywalili. Wie ktoś może czemu niby tym razem ma ułatwiać a nie utrudniać wyprzedzanie?

  • 26. jar188
    • 2010-06-15 10:07:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @25. Kwazar, Dokładnie
    Nie wiem dlaczego nie dociera to nie tylko do ludzi na forum ale i światka F1, chociaż tutaj poniekąd rozumiem,że każda ekipa liczy na zbudowanie lepszego KERSu od innych.
    Będziemy oglądać takie same obrazki jak w 2008, jeden używa KERSu do ataku a drugi do obrony i moc nic tutaj nie zmieni.

    Szkoda jeszcze ,że chcą zakazania F-Ductu, wtedy byłoby ciekawie, jedną ręką F-Duct (lub kolanem) drugą KERS, do tego jeszcze zmiana biegów,hamowanie,wyprzedzanie lub obrona itp..... Rąk i nóg im zabraknie niedługo.
    SZefowie F1 robią dosłownie odwrotnie do tego co mówią, zamiast upraszczać to komplikują wszystko co się da i jak się da.

  • 27. bullit34
    • 2010-06-15 10:36:35
    • *.play-internet.pl

    3 wieleba Nie zgadzam się z Tobą BMW nie miało za dobrego systemu KERS korzystali z niego kilka razy sam Kubica dostawał szału gdyż rok przed wprowadzeniem KERS odpuścili sobie majstra a sezon 2009 dla BMW był porażką miedzy innymi dlatego że utopili kasę w czymś co nie dawało im żadnych korzyści. Co innego właśnie Mc Laren Ferrari czy Renault ich konstruktorzy wiedzeli jak ugryźć ten temat.

  • 28. blackacre
    • 2010-06-15 11:01:08
    • *.spray.net.pl

    25. Kwazar - KERS nie sprawdzał się dlatego, że ciężar systemu jego w stosunku do oddawanej mocy był niekorzystny dla osiągów bolidu. Właśnie chodzi o to by nie powtarzać tych błędów. Maksymalna energia określana jest przez iloczyn mocy i czasu działania. Na przykład system Williamsa zainstalowany w Porsche 911 GT3 R Hybrid daje 164 KM, a ten sam system w bolidzie F1 ma dawać 80 KM ? to absurd i to trzeba zmienić. Po drugie czas działania: w pewnych sytuacjach 6 sek wystarczy ale w innych to za mało by skończyć manewr. Dlatego to ograniczenie jest sztuczne i nie potrzebne. Po trzecie: wcale nie jest powiedziane, że to atakujący pierwszy włącza KERS , może broniący pozycji jak zobaczy w lusterku rywala to się wystraszy i będzie próbował uciec. Po czwarte : Większa moc maksymalna (KERS + silnik) wymaga większych umiejętności od kierowców by opanować bolid, również będzie wymagało bardziej złożonej taktyki podczas walki na torze by w dobrym momencie użyć Mocy :) . Oba te czynniki będą premiowały lepszych kierowców, a dla kibiców będzie więcej ciekawych zdarzeń na torze. Osobiście wolę walkę kierowców na torze, niż zmagania mechaników z oponami na pit stopie.
    PS. jestem fanem systemu Williams Hybrid Power, bo nie zawiera toksycznych substancji które są w akumulatorach.

  • 29. blackacre
    • 2010-06-15 11:08:01
    • *.spray.net.pl

    System Williamsa zainstalowany w Porsche 911 GT3 R Hybrid daje 164 KM przez 7 sek i już po następnym hamowaniu jest gotowy o pracy, a ten sam system w bolidzie F1 ma dawać 80 KM przez 6 sek i może być wykorzystany raz na okrążenie z powodu ograniczeń przepisami

  • 30. jar188
    • 2010-06-15 12:26:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @28. blackacre. "Większa moc maksymalna (KERS + silnik) wymaga większych umiejętności od kierowców" Przecież tam jeżdżą najlepsi (nie licząc tych co dostali się za kasę)no i dlaczego większa moc ma sprawić kierowcom większe problemy???
    Skro to miałby być rozwiązaniem to wystarczy podnieść moc silników a nie wprowadzać KERS.
    "Po trzecie: wcale nie jest powiedziane, że to atakujący pierwszy włącza KERS , może broniący pozycji jak zobaczy w lusterku rywala to się wystraszy i będzie próbował uciec" - No jak oglądałeś sezon 2008 i walkę dwóch bolidów z KERSem to pięknie było pokazane jak dokładnie kierowcy wiedzą w którym momencie wcisnąć ów guzik, i tylko na początku sezonu mieli z tym problemy bo wiadomo,że każdy musi się tego nauczyć i przyzwyczaić, więc atrakcje z KERSem może i będą ale na początku sezonu. A z tym wystraszeniem to Cię poniosło trochę, może na torach powinni zrobić tunele strachu, to by się dopiero bali;) i błędy robili.

    KERS to tylko dodatkowa kasa wyrzucana w błoto i szefom zespołów na pewno nie chodzi tu o uatrakcyjnienie F1, każdy po cichu liczy,że zrobi lepszy KERS od innych lub co nie którzy liczą po prostu na dodatkowy zarobek ze sprzedaży innym zespołom.

  • 31. nasedo
    • 2010-06-15 15:45:51
    • *.adsl.inetia.pl

    jedynym ograniczeniem KERSu powinna być waga, dajmy na to 20 kg i korzystać z niego do woli, i kto więcej KM wyciśnie ten wygrywa.

  • 32. hotshots
    • 2010-06-16 20:49:03
    • *.chello.pl

    30. jar188
    1.masz prawo tak mysleć/pisać , ale Kers jest "zielony" , a F1 to jednak wysokie "C" w PR marki jakiegokolwiek produktu
    2.2008 to nie 2010/2011 gdzie system jest dopracowany na tyle, że gdyby nie zakaz tankowania (gabaryty/ciężar), to Williams zjadłby wszystkich ze swoim WHP (patrz porche)
    3.Dzieki twojemu postowi zrozumiałem Berniego-buisnesmana
    - jako no.1 - F1 musi być zawsze w przodzie/innowacyjne
    (chociaż nam-kibolom to nie pasi)

  • 33. hotshots
    • 2010-06-16 20:52:39
    • *.chello.pl

    4.Więcej szkody robi naginanie przepisów pod jedynego "toffi", albo
    niezdecydowanie (pozorne) w sytuacjach kontrowersyjnych
    (co prawda zatrudnia się już byłych driverów jako stewardów)

  • 34. jar188
    • 2010-06-17 12:44:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32. hotshots,
    1. KERS - zielony ??? Litości, akumulatory mają z ekologią tyle wspólnego co F1 co same F1 z ekologią.
    2. Gdyby,gdyby,gdyby, mówmy o realiach, F1 to całkiem inna bajka, inne przeciążenia,inne konstrukcje, inne wymagania, inne przepisy itp...
    3. Berniemu nie zależy na innowacyjności tylko na kasie i przez kasę patrzy na wszystko, jak wprowadzenie KERSu spowoduje pośrednio,że będzie miał więcej kasy to będzie za wprowadzeniem KERSu i odwrotnie. Kasa,kasa,kasa.

  • 35. hotshots
    • 2010-06-18 00:34:12
    • *.hoken.med.yamaguchi-u.ac.jp

    34. jar188
    ależ tak - to wszystko w kontekście $ i kreowania przyjaznego widowiska
    - zielony pasek na oponach (nikt nie zaprzeczy,że biały lepiej widać),
    niby eco te opony.....bo są paliwem w piecach jak kończą żywot :D:D:D
    - prąd też "zielony" - to i Kers,
    - co tylko można będzie eco/zielone albo witaminowe , bo ma się cool kojarzyć i dawać zielone $
    ( gdyby mogli, to asfalt na torach tez byłby zielony )
    WHP było robione już, jak w planach nie było opcji z brakiem tankowania=ciężar+zmienione gabaryty
    a to że akumalatory są be ? to co ? dają "zielony" prąd, zwrot nakładów producentom i pasuje to w/w kreacji wydumanej przez B.E. i dlatego szanuje jego dyktatorskie podejście buisnesowe , ale sportowego nie - bo go nie ma wogóle ....już

  • 36. czupakabaret
    • 2010-06-20 10:06:54
    • *.wi.net.pl

    e
    akumulatory można zrecyklwać..


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo