BMW Sauber nie powtórzy sukcesu zespołu Brawn GP
Powracający do Formuły 1 po siedmiu latach przerwy Pedro de la Rosa, mimo z pewnej perspektywy imponujących wyników osiąganych w czasie przedsezonowych testów, nie sądzi, aby jego zespół mógł powtórzyć zeszłoroczny sukces teamu Rossa Brawna.„Zespoły które więcej pracują i które mają więcej środków będą dominowały” - stwierdzał powracający do Formuły 1 Hiszpan. „Osobiście chcę zdobywać punkty. Nie dam się zwariować, moim celem jest zdobywanie solidnej ich liczby".
„Nie będziemy kolejnym Brawnem – ten zespół wykorzystał regulamin w pewnej kwestii lepiej niż ktokolwiek inny. Teraz wszyscy znają regulamin bardzo dobrze, nie wydaje mi się więc, żebyśmy znów zobaczyli zespół pokroju Brawn GP. To zdaje się być jasne”.
komentarze
1. paw_ko
kurde, "punkty" są policzalne: "liczby" a nie "ilości" :/ Polska języka trudna języka, ale bez przesadyzmu...
2. gembam
O cudach, a w zasadzie ich braku to on mówi z punktu widzenia kierowcy (użytkownika). A są naświecie rzeczy o których nie śniło się filozofom (czytaj: specom od aerodynamiki). Moim skromnym zdaniem coś się będzie działo, mam na myśli temat dyfuzorów....
3. f1andrewf1
Renault i Mercedes podobno szykują jakieś mega dyfuzory. Ile w tym prawdy przekonamy się już nie długo. Jednak moim zdaniem w tym sezonie nikt nie wymyśli czegoś tak innowacyjnego jak w zeszłym roku Brawn GP, co nie oznacza, że będzie nudno;) Mówię Wam, że będzie bardzo ciekawie, ojjj będzie się działo:D
4. gembam
Usunięty
5. BMWbmw
4. gembam było to tu na stronie..
6. gembam
Przeglądałem publikacje o dyfuzorach. To jest jakieś pruskie gadanie. Ale jasno wynika z tego, że w temacie dyfuzora jest wszystko możliwe. A walczyć chłopcy muszą bo im ucięli 5 cm w pionie...
7. gembam
BMWbmw, dzięki musiałem przeoczyć. Wszystko przez te nerwy przed 14 marca
8. August
a bmw nadal jest w nazwie i sobie reklamę robią
9. Pewlo
4. gembam pewnie to ten przejazd 1:19,114.
10. gembam
Jest w nazwie to i kaska leci...
Niemcy nie dają nic za darmo. A przy okazji, mam parę ciuchów z BMW Sauber, ale to teraz chyba nie wypada założyć, chyba, że do prac pod wozem (nie BMW). Przy okazji mam pytanie do fanów Roberta i nie tylko. Czy miłośnicy F1 w Polsce odwrotnie jak kibice piłkarscy, tolerują barwy konkurencji ? Czy dorośliśmy do akceptacji odmiennych poglądów w Naszym Sporcie ?
11. gembam
Pewlo, to nie o Jerez chodziło a o Walencję ! Tamto było w Jerez...
12. murmunder
4. gembam
Wiesz co smiało napisze ze sie interesuje F1 od 2006roku. przez ten czas, odwiedzałem wiele stron internetowych poświęconych F1. I to źródło które podałeś to najgorsza strona w sieci o F1. Tam nawet nie potrafią napisać artykułu bez błędu w pisowni. Ostatnio jak szukałem informacji na temat sponsoringu Petrova przez putina zajrzałem i na tę strona, i znalazłem artykuł w tytule ,, Putin wpira Renault" i przeczytałem jeszcze jeden w którym Button dokonuje porównania sił i wymienia cztery zespoły, wiadomo jakie na kandydatów do zwycięś. A WP dokoptowało odrazu swoją teorie i tytuł ,,Butto nie wieży w zwycięstwa Renault". Dzieki temu mogą jeszcze zrobić jakies 10 artykułów typu ,,Button nie wierzy w zwycięstwa Force Indie lub Williams itp".
Tamten portal jes idiotyczny i nie ma treści godnej uwagi.
13. Dagmara_W
po kazdym sezonie dodaja nowe zasady do regulaminu.. jak bylo z wylawianiem w 2007r hamiltona z pobocza i jechal dalej to w 2008 pomoc z zwnatrz byla zabroniona.. tak zrobili z dyfuzorami.. mysle ze stawka teraz bedzie bardziej wyrownana. moze nowe teay beda trochu odstawiac na poczatku sezonu ale po to sie zyskuje doswiadeczenie zeby go ptoem wykorzystac
14. gembam
Cholera ja jestem tak głodny informacji, że cztałbym cokolwiek byle o F1
15. gembam
W kwestii nowych rozwiązań. Bolidy w tym roku strasznie się różnią, to nie są drobiazgi np. długość. Więc ktoś musi iść lepszą drogą, byleby nasi...
16. murmunder
Tego sie nigdy nie dowiemy ale z niepotwierdzonych źródeł wiem ze bak Reanult jest najmniejszy w stawce, chyba około 150kg ( tak sie chyba oznacza paliwo w F1) i chyba jeden z najkrótszych bolidów, co chyba ma małe znaczenie bo liczy się rozstaw osi.
Swoją drogą czy ktoś wie co to jest pomiędzy przednimi kołami u Renault (zaraz przy wewnętrznej stronie), trudno wogóle to dostrzec, w wygląda jakby było odpowiedzialne za temperature opon, lub a może i też za element dyfuzora.
17. gembam
murmunder, puść link gdzie to widać to pogdybamy...
18. lefthandy
Mysle ze Pedro pokazal tutaj ze bmw bedzie pod koniec stawki
19. gembam
Nie będzie, mimo problemów, zaniechali rozwoju bolidu 2009 i działali na 2010. W zeszłym roku zabił ich KERS. To było czasochłonne rozwiązanie nie dające nic w zamian. Jak zrozumieli swój błąd dali siana i poszli do nowego kalendarza, a Robuś się mordował. Przecież Sauber nie kupiłby logo i nie eksperymentował z nowym autem. I to BMW w nazwie, to (za przeproszeniem) spuścizna BMW więc nie będzie na końcu. Nie kocham ich za osrywanie Kubicy, ale wyłączając 2009, szli w dobrym kierunku. To KERS był ślepą uliczką.i ich gwoździem do trumny. Gdyby nie to wierzę, że 2009 byliby wysoko, oj wysoko. Więc teraz stawiałbym ich na poziomie 2008, tak myślę. Oby nie byli wyżej bo zabraknie nam miejsca na Renię w czołówce.
20. Kojag
1. Z niedawnych informacji wynika, że to czego tak ciężko uczono w szkołach, zostało zmienione. Podobno teraz obydwie formy są poprawne...niestety
21. lefthandy
19 gemban mysle ze bedzie pod koniec nie na koncu i pisze tak bo po jego wypowiedzi moza wyciagnac wnioski ze tylko liczy sie kasa, a mysle ze po odejsciu bmw to ie maja tyle kasy co np renault.a to ze w zeszlym sezonie przegrali przez kers to sprawa oczywista
22. gembam
Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że bolid na 2010 rok to Sauber zrobił pomiędzy grudniem a styczniem ?
23. gembam
Lub budował go od podstaw. BMW nie błądziło na koniec sezonu w KERSach tylko budowało podwaliny pod zwycięstwo w 2010 dopuki nie zakręcono kurka z kasą. Słowo nie kocham ich, ale nie wolno nie doceniać takiej potęgi technologicznej.
24. Gosu
Osobiście uważam, że to będzie największy rywal "naszej Reni".
25. lefthandy
22 gembam nie wiem czy to piszesz do mnie bo nie ma zadnego odnosnika ale jesli do mnie to czy ja cos takiego napisalem?a od kiedy bmw zaczelo tworzyc bolid na 2010 rok i od kiedy zaczely to robic inne zespoly to ja niewiem
.mozemy jedynie przypuszczac
26. lefthandy
24 Gosu mysle ze kubica z swoim zespolem bedzie walczyl o przebicie sie do czolowki
27. gembam
lefthandy , napisałeś: "mysle ze bedzie pod koniec nie na koncu i pisze tak bo po jego wypowiedzi moza wyciagnac wnioski ze tylko liczy sie kasa". Zgadzam się, że kasa rządzi, ale na debiut w sezonie idzie kasa w roku poprzednim, wtedy się projektuje i bada, a rozwój w trakcie sezonu to już inna para kaloszy. I tu się zgadzam mogą się zapadać. Ale obawiam się, czy nie namieszają na początku. Na dobre dla nas to, że kierowców mają... no takich nie z pierwszego szeregu, żeby chłopakom nie przypinać jakiś lewych łatek. W F1 nie ma słabych kierowców poza "kochanym" przez polaków samurajem.
28. gembam
Gosu, i tu masz moim zdaniem rację, polewaj... :-)
29. cyk
Po raz kolejny powtórzę: Sauber powinnien zacząć mocno ale nie utrzymają tempa rozwoju. Doszły mnie głosy że mają też spory problem z kasą, ten sezon jeszcze jakoś dzadzą rade ale na nastepny potrzebne jest mocne wsparcie sponsorów
30. gembam
I tak cyk w 4 linijkach podsumował polemikę...
31. lechu55
Mysle ze Sauber błysnie w kliku wyscigach albo bęzie typem Williams 2009 - nawygrywa sesjii treningowych i czasem cos tam w wyscigu osiągnie a nuz otrze sie o podium
32. gembam
Po udanych kwalifikacjach potrzeba fahowca na pokładzie, żeby były wyniki, a tu jakoś niezbyt optymistycznie.
33. gembam
Ale będzie się działo i to z nimi w roli głównej...
34. lefthandy
27.gembamja nie twierdze ze kasa rzadzi i czy tak jest naprawde tylko pisalem o tym ze to mozna wyczytac z wypowiedzi Pedro.szczerze.to mysle ze bmw nie bedzie blyszczalo nawet na poczatku sezonu,ale reki nie dm sobie odciac:).a zkierowcami to sie zgodze i musle ze takiego kierowcy jak kubica to malo jest i niewiem czy wogole hehe,pozdowienia
35. gembam
lefthandy, nie podlizuj się fanom. Jest paru mocnych gości w stawce, ale nasz tylko jeden !!!!
36. Big master
Sukcesu Brawn GP nie powtórzy, ale Sauber będzie najbliżej czołowych zespołów tj. McL, RBR, Mercedesa i Ferrari.
37. kciuk32
Hmmmm fachowiec mówisz... może ktoś wie jak się spisuje na torze de la Rosa bo ja sobie go nie przypominam z żadnego wyścigu, z drugiej strony Kobayashi to prawie debiutant z dobrymi umiejętnościami a czy to wystarczy żeby zbliżyć się do czołówki. Wątpliwe ;p
38. Gosu
lefthandy każdy z Nas chciałby by Kubiek grał pierwsze skrzypce, ale trzeba być realistą. Ja wolę być miło zaskoczony, niż zawiedziony, więc trzeźwo myślę (nie znaczy że trzeźwy jestem) i liczę na miejsca Roberta w okolicach 5-10. Jak będzie podium zabaniacze bankowo :) Mam nadzieję, że Renata pokaże dobre tempo rozwoju bolidu.
39. gembam
Oni wszyscy gadają co im PR-owcy karzą i kierownictwo techniczne. Było za dobrze to kolega popitolił, że nie jest. I myslą, że wystarczy. Chodzi o to, żeby zespoły konkurencji nie wyciągnęły z szuflady pomysłów na 4,5, czy 6 wyścig, bo jestem o tym przekonany, że rozwój bolidu jako bardzo zaawansowanej zabawki jest już zaplanowany. Uspokoili konkurencję i ja bym uważał. Ta wypowiedż jest moim zdaniem mocno dwuznaczna...
40. Marti
Sauber z pewnością nie powtórzy sukcesu Brawn GP, ale ja im przede wszystkim życzę, aby nie powtórzyli "sukcesu" BMW ;)
41. east
Zgoda z tymi, którzy twierdzą, że spuścizna po BMW przyniesie im w nadchodzącym sezonie korzyści. Myślę, że punktowane miejsca są w ich zasięgu - jak najbardziej.
Zgoda z tymi, że kierowcy mogą być problemem. Pozyskanie sponsorów jest związane z sukcesem.. Życzę im dobrze, ale nie jestem pewien czy dadzą radę rozwijać bolid.
Skąd Wy macie informacje dotyczące np.:
- wielkości baków bolidów, ilości zabieranego paliwa przez zespoły na sezon 2010.
- eksperymentalnych dyfuzorów i innych takich tam.
UWAGA: Nie mam na myśli źródła informacji, tylko waszej wiary i "chciejstwa" z tym związanego.
42. gembam
east : Masz na myśli zaspokajanie głodu informacji ? Bo z tym chciejstwem w cudzysłowie to przekombinowałeś(łaś)
43. Gosu
Marti - leże ;D
44. Grapuś
4 marca prezentacja zespołu HRT F1 ?
45. Grapuś
Aha ok już kapuję Hispania Racing Team
46. gembam
HRT to przynęty wędkarskie Dragon, tanie, łowne a i dynamika płynów się znajdzie... xD
47. Peti_bis
Panowie, realnie to sauber pokazał się na testach z lepszej strony niż renia i sadze, ze będziemy świadkami tak samo rzenujacego sezonu dla Roberta jak 2009. Myśle , ze po tym sezonie Renault się wycofa z F1.
48. lefthandy
jesli bmw bedzie jak ktos wczesniej chyba napisal w punktowanej 10 ,to bedzie mysle dla nich sukces.
49. zibi15888
dopóki ta karuzela się nie zacznie ,to nie maco szufladkować zespołów i ich kierowców , poprzedni sezon był dla mnie na początku ogromnym zaskoczeniem , a potem się potocztyczyło Brawnbutton-wanie ....
50. jfc
Ne expekt.com za mistrzostwo Kobayashiego dają za 1:65. Żeby było ciekawiej za Roberta dają 1:150. Co wy na to koleżanki i koledzy? Obstawiamy?
51. rejs
a ja przeczuwam, że Renault zagra wszystkim na nosie. Oby tak było...nie moge sie doczekać. Pozdrawiam wszystkich kibiców F 1.
52. tomspoon
CFD czyli - dynamika płynów.
Och jak dynamicznie ten browarek płunie przez moje double diffuzer gardło :)
53. slawek23
BMW Sauber to juz przeszlosc ,ale niespoczywajmy na larlrach moze w tym sezonie powiedzie im sie trzymam kciuki:D:D:D:D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz