WYNIKI Jerez [ 17 lutego 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:22.593 | 99 |
2 | L.Hamilton | McLaren | 1:23.017 | 72 |
3 | F.Massa | Ferrari | 1:23.204 | 72 |
4 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:23.322 | 79 |
5 | P.de la Rosa | BMW Sauber | 1:23.367 | 76 |
6 | M.Schumacher | Mercedes | 1:23.803 | 111 |
7 | A.Sutil | Force India | 1:24.272 | 28 |
8 | P.di Resta | Force India | 1:25.088 | 74 |
9 | W. Pietrow | Renault | 1:26.237 | 55 |
10 | R.Barrichello | Williams | 1:27.320 | 109 |
11 | F. Fauzy | Lotus | 1:31.848 | 76 |
12 | T.Glock | Virgin Racing | 1:34.453 | 10 |
Pierwszy dzień w Jerez dla Vettela
Kapryśna pogoda w Hiszpanii ponownie przeszkodziła ekipom w przygotowaniach do sezonu 2010. Dzisiaj rozpoczęła się przedostatnia, czterodniowa, sesja testowa w Jerez. Najszybszym zawodnikiem dzisiejszego dnia okazał się Sebastian Vettel z Red Bulla, który po południu wyprzedził przodującego Felipe Massę.Chwilami na torze było względnie sucho, a kierowcy mogli poprawić swoje rezultaty, jednak ogólnie warunki testowe były dalekie od idealnych. Z tego względu zasiadający dzisiaj za kierownicą Renault R30 Witalij Pietrow po raz kolejny wykonał skromną liczbę 55 okrążeń. Rosjanin na najszybszym okrążeniu uzyskał czas 1:26,237, co pozwoliło mu ostatecznie zająć 9 miejsce w klasyfikacji pierwszego dnia testów w Jerez.
Szczególnym wydarzeniem dzisiejszego dnia był oficjalny debiut na torze zaprezentowanego w piątek nowego Lotusa T127. Szansę poprowadzenia zielono-żółtego bolidu w pierwszym dniu otrzymał kierowca rezerwowy ekipy, Malezyjczyk Fairuz Fauzy, który bez wspomagania kierownicy pokonał dzisiaj aż 76 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:31,848. Co ważne nowy Lotus wypadł dzisiaj lepiej niż jego główny rywal, bolid ekipy Richarda Bransona, Virgin Racing VR-01.
Pech cały czas nie przestaje prześladować „wirtualnego” auta Virgin Racing. Timo Glock przejechał dzisiaj zaledwie 10 okrążeń.
Większość ekip, podobnie jak to miało miejsce w poprzednich testach, skrzętnie ukrywa przed obiektywami wścibskich fotoreporterów rozwiązania tylnych części swoich bolidów. Zespół Ferrari na drugą turę testów w Jerez przywiózł do Andaluzji drugie nadwozie oznaczone kodem 282, jednak większe zmiany szykuje dopiero na ostatnią sesję testową w Barcelonie.
Nie tylko pogoda przeszkadzała dzisiaj kierowcom na torze. Dzisiejsza sesja była aż pięciokrotnie przerywana czerwonymi flagami. Dwukrotnie do przerwania testów przyczynił się Rubens Barrichello, a pozostałe trzy przerwy były spowodowane przez: Lewisa Hamiltona, Felipe Massę oraz Paula di Restę, który na jednym z okrążeń na zakręcie numer 13 stracił panowanie nad bolidem.
Jutro kolejny dzień testów w Jerez. Za kierownicą Renault ponownie zasiądzie Witalij Pietrow, jednak prognozy pogody zapowiadają dalsze ulewy.
Zdjęcia:
komentarze
1. REDY
wielki szacun dla kierowcy lotusa, bez wspomagania takim bolidem nieźle, no i cały czas VR ma pecha ciekawe co to dalej będzie.
2. PrymusF1
Wyniki ... ?
3. LoLeK_LOL
masz wyniki, otworz oczy
4. Punksnotdead
a co konkretnie z Virginem się stało?
5. Punksnotdead
3. LoLeK_LOL: przed chwilą jeszcze nie było... ;)
6. lechu55
Lotus jest głownym rywalem Virgin? Oby nie w walce o ostatnie miejsce :) Teraz napisze głównie fo tych co sie przejmują wynikami testów i marudzą ze Renault jest beznadziejne, słabe i w ogóle. Otóz to gówno prawda. Renault jak kazdy inny zespół testuje rózne ustawienia i cały czas je koryguje. Podac przykład? Prosze bardzo! Moze nim byc McLaren. Raz był na końcu stawki a raz na jej przedzie. Trzeba byc cierpliwym i czekac na początek sezonu. Ja sam mysle ze gdybym teraz mial cos typowac to byłbym w duzym kłopocie. Niektóre zespoly wygrały sesje testową dzieki paliwu a raczej jego niewielkiej ilości. Cięzko stwierdzic kto jest naprawde dobry, no i jeszcze nie ma wszystkich teamów. Campos i USF1 nadal pracują nad bolidem a StefanGP czai sie tylko czekająć na okazje wskoczenia do F1. Są jeszcze te nowe zespoły: Lotus i Virgin. Na co je naprawde stac? Przekonamy sie w marcu a dokladnie juz za niecały miesiąc. Zapowiada sie pasjonujący sezon, nie ma co.
7. 14797
A mnie ciekawi czemu Virgin pcha sie do f1. Dla mnie to dziwne bo przyjechac na testy i nie miec częsci, to chyba lekka pomyłka.Co do renault to jak na perova to chyba dobry rezzultat. Dlaczego Force I ndia wystawilo dwoch kierowcow?
Dzisiejsze testy nie pokazaly nic szczegolnego OPRÓCZ:
- Vr wygląda (oczywiscie tak nie twierdze) jakby sobie f1 olewalo. a w ich miejsce moglby zajac stefan gp.
- Lotus... Niespodziewalem sie ze zrobi tak dobry rezultat
- Petrov chyba troche malo tobi okrążen.
Zapowiada się pasjonujący sezon jeszcze 25 dni...
8. elin
6. lechu55 - wejdź w archiwum, news z 2009. 12.16. - " Oryginalny zakład na szczycie ", będziesz wiedział dlaczego ( i o co ) Lotus rywalizuje z Virgin ;-)
9. lechu55
8.elin a tego nie widziałem:) Dobre hehe:) No jak VR chce wygrac zakład to niech sie do roboty bierze:)
10. david9
To co odwala Virgin to już jest partactwo miałem nadzieje że troche inaczej to będzie wyglądało. Jak na razie Lotus bije ich na głowę a co do reszty póki co się nie wypowiadam
11. ripazha8
jesli wszystkie nowe zespoly czyil VR Lotus Campos i USF1 to mamy ich 8 bolidow ktore bedom przepadac w Q1 w prawie kazdych quali
12. jar188
A ja czekam na zapowiadane zmiany w R30 który ma otrzymać aż 40% nowych części (to faktycznie mogłoby potwierdzać, że trochę byli opóźnieni z rozwojem bolidu), ich oprawki mają obejmować m.in. przedni spojler, sekcje boczne oraz wielopoziomowy dyfuzor, wiele czyli już nie "dwupiętrowy" :) chociaż zdaje się inne zespoły albo już mają wielopoziomowy albo też pracują nad wprowadzenie go na pierwsze GP.
13. cyk
Czytać juz tego nie mogę :/ Cały czas tylko macie jakies wnioski i to zwykle błędne:/
Pomiędzy 1 a 10 miejscem dziś jest prawie 5 sek różnicy. Dlaczego? Bo dziś pogoda znów pokrzyżowała plany i niemozna tych czasów brać pod uwagę :/
Wiemy jedno. Virgin ma problemy i to dziwne. Nie mówice że olewają sobie F1 bo po cholere tyle już zaiwestowali. Jakos niedawno był to wasz ukochany zespół z pieknym malowaniem a teraz ?? Ja nigdy nie wróżyłem im wysokich lokat ale nie spodziewałem się że będą mieli takie kłopoty.
Lotus zaczoł dobrze, dziś pewnie sprawdzali systemy a jutro zaczną ostro sie przygotowywać.
Moimi faworytami w dalszym ciągu są Ferrari(mają małe problemy z niezawodnością czy mam błedne odczucia???), Red Bull i Mclaren
Renault to napisze po raz kolejny: ????????????
Stawiam że są w środku a w Bahrajnie lepiej być mile zaskoczonym niż gorzko rozczarowanym
14. Sadu1
wszystko ladnie pieknie ale partnerem kubicy jest Vitaly Petrov a nie jakis Witalij Pietrow
15. Bari
Virgin - bez komentarza
cieszy mnie 4 miejsce STR, ale wiadomo jaka była pogoda i to tylko testy. Zobaczymy w Bahrainie.
16. baszczu
bardzo ciekawie bedzie w Bahrajnie, wiadomo ze to tylko testy ale RBR wydaje sie mocne. tak mysle, RBR jezdzi na silniku Reno, wiec silnik musi być w porządku, daje dobre osiagi, nie wiadomo tez ile paliwa na pokładzie miał Vettel. jesli reno wprowadzi te zmiany o ktorych mowilo i jesli beda skuteczne to powinno byc dobrze.
17. papciar
a stolicą Rosji jest Moscow a nie Moskwa?? piszemy po polsku a nie po angielsku.
18. dick777
17. papciar, Spójrz na adres hosta Sadu1. Mieszka w Wielkiej Brytanii i już mu się pieprzy język polski z angielskim.
19. Kimi Rajdkoniem
Proponuję nazwisko Pietrova pisać cyrylicą- będzie poprawnie
20. Renault F1 Team
Nieważne jak się piszę: Witalij Pietrow czy Vitaly Petrov. Żadne z tych nie jest obraźliwe. Ważne, żeby nie pisać rusek, bo to obraża, tak jak polaczek, niemaszek, angol itd itd.
21. pqo
na dzień dzisiejszy można napisać i Rusek, na pseudonim, bądź pieszczotliwą nazwę niechaj zapracuje na torze ;)
22. sk0k
chwila moment... to ze jerstesmy w polsce nie daje nam prawa do przekrecania nazwisk wiec nie pieprzcie bzdur.w takim razie na plakacie kickboxera powinno byc napisane ze w glownej roi wystepuje żan klod wan dam ?
23. Gosu
A ten znowu swoje :) Renault F1 Team chłopaku już poruszałeś ten temat i nie było za milo na forum. Daj sobie na looz proszę. Jeśli chodzi o testy to wiemy, że nic nie wiemy.
24. lechart
Poprzednicy. Wyrazy obcojęzyczne w języku polskim powinno się pisać w wersji oryginalnej, a jeżeli takiej możliwości nie ma, to tak jak się je słyszy (wymawia).
20. Renault F1 Team. Zatem tak jak napisałeś. Witalij Pietrow (i odpowiedni akcent). I oby Robertowi dobrze się z nim współpracowało ( w co nie wątpię). Rosjanie są OK. Ważne jest też, że Witalij nie wyleciał z toru w tych trudnych warunkach. Natomiast jeżeli chodzi o wyniki czasowe testów, to nie należy ich brać zbyt poważnie. Prawda wyjdzie dopiero przy pierwszym GP.
25. cyk
sk0k ale może to anglicy przekracają jego nazwisko?? uczyłeś sie kiedyś rosyjskiego?? jak tak to powinnienes wiedziec jak wygląda jego nazwisko w j.ros
ang translacja : Vitaly Petrov, polska Witalij Pietrow i w czym problem ******
26. dick777
22. Sk0k, Jesteś niedouczony. Spolszcza się wszystkie nazwy i nazwiska, które są pisane innym alfabetem niż łaciński, co jest logiczne i zrozumiałe. Co za tym idzie, nie spolszcza się nazwisk angielskich, niemieckich, francuskich, włoskich, węgierskich etc., nie licząc nielicznych historycznych spolszczeń typu Paryż, Rzym, Szekspir etc. Gdybyś uważał na języku polskim, nie ośmieszałbyś się wypisując głupoty.
27. jar188
Zasady pisowni i interpunkcji nazw rosyjskich:
usunąć spacje i dajcie se siana (to do tych niedouczonych lub zbyt leniwych żeby poszukać w 5 minut w sieci)
http: //so.pwn.pl/ zasady.php?id=629697
28. lechu55
Ale macie problem naprawde. Angielska werjsa to Petrov i tak będzie pewnie pisalo podczas relacji F1. Pietrow to wymowa polska wiec mozna na polskim serwisie uzywac nazwy polskiej. Czy to az tak trudno pojąć?
29. david9
Problem macie zaje.... Petrov czy Pietrov.......
30. Bari
ważne że wiadomo o kogo chodzi
31. STMan
Ludzie Pietrov czy Piertrow to nie jest istotne. Nie widzicie, że Reno przebudowało podłogę????? Pamiętacie moją teorię o ich dyfuzorze, tych "wlotach" pod nosem i dziwnych elementach pod lusterkami? Pisałem, że będzie to kluczowe, dziś pisałem, że muszą zrozumieć dyfuzor, bo mają inny, nowatorski... A teraz myślę, że moja teoria spisku nie musi okazać się idiotyczna :) Zabudowali podłogę zaraz za przednimi kołami, żeby pewnie łapać powietrze na dyfuzor, albo robią sobie kolejny dyfuzor, tym razem z przodu :)
32. romekf1
31. STMan faktycznie ta podłoga zaczyna sie zaraz za kołami z przodu:) to wyglada ciekawie. popatrzyłem na inne bolidy i tylko w reno jest takie cos:) oby ta twoja teoria spiskowa okazała sie prawdziwa:) pozdrawiam
33. romekf1
sami zerknijcie na zdjecie 1 i 2 reno i na np redbula albo fi albo ferrari tam nic takiego nie ma tylko w reni jest
34. jzb
Moje superduper tajne źródło w teamie z Enstone twierdzi, że nowe malowanie lusterek dało Reno pół sekundy na okrążeniu!!! Na torze wybuchła dzisiaj panika. Ilość czerwonych flag tylko potwierdza, że rywale nie wytrzymują tempa rozwoju narzuconego przez francuski team.
35. STMan
32. romekf1
Mało tego, dzisiaj jeździli z inną podłogą, niż tą co zaprezentowali na początku (inne wybrzuszenia na wysokości silnika). Jednak w sumie ciężko jest stwierdzić czy to co chcieli zmieniać zrobili. Nie wiemy, jak wgląda auto od dołu (jak wygląda ta wielgachna stalowa płyta, jakie ma otwory i w ogóle ciężko byłoby porównać ją z czymkolwiek (mam nadziję, że wiecie o czym mówię - pod prawie całym bolidem, jest stalowa płyta, która, jak samochód dobije do asfaltu daje nam takie fajne iskierki :P)
36. biter1
@STMan - mam wątpliwości czy ona jest stalowa ale tak wiem o co ci chodzi. Mnie bardziej od tej podłogi kręci tylne skrzydło. tak klikałem po zdjęciach i chyba tylko Renówka ma takie "falowane". Kiedyś czytałem że przy elektrowniach wiatrowych łopaty zaczęto robić tak że jedną krawędź mają taką falowaną jak koniec płetwy wieloryba bo to przyspiesza opływ powietrza. Zastanawiałem się kiedy coś podobnego wejdzie w F1 i czyżby to była próba?
Wiem że porównanie dałem kosmicznie odległe ale takie moje skojarzenie
Co do Petrova To on się mówi Pietrow nie Petrow? Dzięki nie wiedziałem.... no cóż co to ma wspólnego z F1...
byle do Marca,
37. STMan
36. biter1
O cóś takiego mi się rozchodzi :)
ht tp://www. imagesf1. com /2009 /mclaren /28. jpg
A tu macie pokazane co potrafi dyfuzor :)
ht tp://i42. tinypic. com/ rmpnpk. jpg
Mało tego, że zwiększa docisk auta, to jeszcze powoduje czasowe "sprężenie" powietrza na wys. ok. metra. Jadący za czymś takim samochód nie ma przyczepności... Symulacja na modelu przy prędkości 150mph (oczywiście nie moja)
38. lechart
Rzeczywiście, jak się dobrze przyjrzeć, to samochód Renault różni się od samochodów innych zespołów dość znacznie i to nie tylko malowaniem. Coś wymyślili nowego. Oby się sprawdziło.
39. aees
pietrow to nie nazwa polska tyko rosyjska znaFcy
40. cizemkaszczecin
bardzo duża różnica w czasach ,a więc widać ,że nie wszystkie ekipy zwracają szczególną uwagę na na ten element tylko skupiają się na zachowaniach bolidu w stosunku do danego pakietu technicznego.
41. Budyn_F1
Fajne zdjecia ale co sie dzieje z Schumim dlaczego jest ciagle 5 albo 6.
42. papciar
22. sk0k nikt nie przekreca nazw, tym bardziej ze biorac pod uwage fonetyke cyrylicy bardziej poprawne jest Witalij Pietrow a jeszcze bardziej Pjetrow. nie wysuwaj tu nazwisk z literami alfabetu łacinskiego.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz