komentarze
  • 36. MQual
    • 2010-02-11 21:04:29
    • *.dip.t-dialin.net

    A ja powiem tak : ludzie będzie dobrze zobaczycycie!!!

  • 37. vts
    • 2010-02-11 21:06:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Ktoś wcześniej napisał coś o zasłanianiu dyfuzora przez Renault... no właśnie, czy to nie ma wpływu na osiągi? Bo ja to rozumiem tak, że powietrze nie może swobodnie przepływać...?

  • 38. kuba1808
    • 2010-02-11 21:07:40
    • *.aster.pl

    Bo gdyby ktoś teraz robił 1:15.XXX to można by dyskutować czy jeżdżą na oparach, czy pod sponsorów, czy są świetni.

    Ale oni jeżdżą na poziomie 1:20 - 1:22. To jest PRZEPAŚĆ. Bolidy są szybsze niż ubiegłoroczne, więc spodziewam się czegoś lepszego niż 1:17.844. Po prostu, te czasy są słabe, biorąc pod uwagę najszybsze okrążenie. Dlatego też nie ma co ich porównywać.

  • 39. bullit34
    • 2010-02-11 21:11:45
    • *.243.21.53

    35 papciar nikt nie liczy na triumf Renault chodzi o to iż jeśli masz nizawodny bolid i cały czas nad nim pracujesz to sukces tak czy inaczej będzie osiagnięty a z tego co mówi całe towarzystwo z Renault nie jest wcale tak źle myśle że jest nawet lepiej niż zakładali

  • 40. feels3
    • 2010-02-11 21:15:36
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    Jeszcze jedno mi przyszło do głowy.

    Kwestia uniwersalnych ustawień zarówno pod Q3 (lekki bolid) i pod wyścig (blisko 200kg paliwa i stopniowo coraz mniej)
    Jasne można wygryźć asfalt i zrobić fastest lap w Q3 , ale z takimi ustawieniami balansu, aero, zawieszenia i wielu innych, po kilku kółkach reszta wyprzedzi takiego delikwenta z palcem w d.

    Znowu optymalizacja setup'u pod ciężkie/średnio ciężkie auto, da przeciętny czas w Q3 ,ale pomoże szybko odrabiać straty w czasie wyścigu.

    Teraz pytanie, który wariant lepszy?
    I paradoksalnie może być tak, że te czasy 1:20 to już suchar nad suchary jeśli chodzi o paliwo, tylko setup auta jest pod wyścig.

    Może dlatego tym czasom tak daleko do rekordu toru?

  • 41. prolim
    • 2010-02-11 21:53:48
    • *.tvk.torun.pl

    Ludzie przecież jest chłodno w jerez to jest główna przyczyna czasów. Opony nie pracują tak jak normalnie. Poza tym, to tylko testy. Jeżdżą z różnym obciążeniem i poszczególne sektory odpuszczają, a na innych cisną, żeby zobaczyć co się da zrobić. Odnośnie ustawień pod kwalifikacje i wyścig, to już Arystoteles miał na to odpowiedź, złoty środek, zresztą formuła 1 to złoty środek między przyczepnością, a prędkością, mocą i wagą itp.

  • 42. lesio70
    • 2010-02-11 21:54:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    co by nie powiedzieć zostało jakieś 750 godzin.....

  • 43. yaneq
    • 2010-02-11 22:00:02
    • *.pancom.pl

    @40 dobrze gada, polać mu. ludzie zapominają jak wiele niuansów składa się na dobry wynik po wyścigu. nie chodzi o jedno szybkie okrążenie. chodzi o pudło!

  • 44. papciar
    • 2010-02-11 22:01:31
    • *.glinik.pl

    39. bullit34 ja tez sadze ze Renault w chwili obecnej jest bardziej do przodu niz mysleli, ale sa tacy wsrod kibicow ktorym trzeba ostudzic zapal i powiedziec jasno zeby sie nie spodziewali odrazu wygranych renault. co do niezawodnosci to powtarzam jeszcze raz. niezawodnosc musi isc w parze z osiagami zeby wygrac. natomiast zeby dojsc do osiagow to masz racje najpierw musi byc niezawodnosc.

    37. vts z tego co wiem to te dyfuzory sa tylko zakrywane przy wjazdach do garazu. zreszta jaki sens mialoby jezdzenie z zaslonietym dyfuzorem, przeciez to kompletnie zmieniloby areodynamike.

  • 45. fullbzikaaa
    • 2010-02-11 22:11:42
    • *.chello.pl

    Zobaczymy 13 marca co warte są zespoły. Cieszę się z wypowiedzi Roberta „Zrobiliśmy dobry postęp pracując z różną ilością paliwa i dokonaliśmy kilku zmian w ustawieniach, starając się zrozumieć jak wpływają one na zachowanie bolidu. Zaobserwowaliśmy kilka ciekawych wyników i nauczyliśmy się trochę tak więc był to całkiem dobry dzień.” Zespół robi swoje i szykuje maszynkę do startów najlepiej jak potrafi. A mówią, że Francuzi najmniej pracują w Europie. Może dzięki "leniwcom" Robert zacznie w końcu zwyciężać? Będąc wśród pracowitych i zdyscyplinowanych Niemców miał tylko raz okazję stanąć na pudle jako zwycięzca.

  • 46. vts
    • 2010-02-11 22:15:48
    • *.adsl.inetia.pl

    44. papciar
    No właśnie tak też myślałem, tylko nie rozumiałem o co chodziło z tym zasłanianiem dyfuzora - teraz już wiem, że w garażu :) dzięki

  • 47. Skalpel_amg
    • 2010-02-11 22:16:00
    • *.szczecin.mm.pl

    Wypowiem sie tylko na temat Renault

    Sami przyznają, że pod względem rozwoju bolidu śa daleko z tylu za konkurencją, a mimo to są w środku stawki, więc plan rozwojy wydaje się być dobry, przez wszystkie dni testowe, obylo się bez awarii, to też jest aspekt pozytywny. Przy zatankowanym bolidzie pod korek Robert mówi, że nie dużo tracą do Ferrari, ale różnica podobno w ilości maksymalnego zatankowania wynosi 20kg, zalozmy ze na full zatankowanym tracą 0.3s do Ferrari, to przy lekkim wychodzi, że tracą nieco ponad sekundę, mają wprowadzić dużo zmian, ale konkurencja też nie śpi, trzeba zaufać inżynierom z Enstone.

  • 48. Skalpel_amg
    • 2010-02-11 22:21:54
    • *.szczecin.mm.pl

    Oczywiście to co napisalem traktujcie z dużym przymrżeniem oka, bo sam w to za bardzo nie wierze, ale jeśli to co Robeet mówi po Walencji nadal się utrzymuje to mniej więcej tak to wygląda, ale prawda jest taka, że czekamy na Sakhir.

  • 49. jzb
    • 2010-02-11 22:29:50
    • *.echostar.pl

    Rzeczywiście plan rozwoju mają świetny, tylko tego rozwoju nie widać. Zostało tylko 10 dni testów, po cichu liczyłem tak jak wiele innych osób, że pojawią się jakieś nowe elementy areo, przednie skrzydło, zmodyfikowany nos, cokolwiek. I nic. Zero zauważalnych zmian. Oczywiście czytałem już Q&A z Kubicą po dzisiejszych testach i fajnie, że jest zadowolony i czuje się jak w domu w nowym teamie, ale jakie to ma ostatecznie znaczenie dla osiągów bolidu?

  • 50. Skalpel_amg
    • 2010-02-11 22:39:20
    • *.szczecin.mm.pl

    jzb

    Renault wprowadzi teraz zmiany ktorych nie zobaczysz, chyba, że potrafisz dostrzec nową podłogę. A rozwój to nie tylko aerodnamika, to też ustawienie bolidu pod kierowcę przy zatankowanym samochodzie jak i pustym, poczytajcie wywiad dzisiejszy z Alonso. Nie oszukujmy się, celem Renault na ten sezon jest dobra druga polowa sezonu (regularne podium). To i tak dobrze, biorąc pod uwagę jak kończyli 2009. Można powiedzieć, że zaliczyli największy postęp. ;)

  • 51. Big master
    • 2010-02-11 22:47:01
    • *.sta.asta-net.com.pl

    @49 jzb
    Masz w 100% rację... Wiele osób tutaj oszukuje samych siebie, ale chyba tak na prawdę sami nie wierzą w to co piszą. Reno nie ma żadnego atutu, od 2006 roku zaliczają same porażki, nic nie wskazuje na to, że w tym sezonie cokolwiek sie zmieni. Tam potrzeba takiego człowieka jak Neway, albo Brawn... W ogóle co to za założenie, żeby zdobywać regularnie podia w drugiej połowie sezonu? I tak już nie dogonią najlepszych w punktacji, to najlepiej niech zaczną już budowę bolidu na sezon 2011.

  • 52. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:11:08
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    kurcze sami fachowcy
    z fusuff wrozycie ludzie czy teraz to jakos w internecie mozna wywrozyc jak bedzie wygladal sezon 2010 a moze juz cos wiecie na tamat F1 2012
    poczekamy zobaczymy bo jak narazie to ogladamy tylko testy a nie Q3 czy same wyscigi
    a biorac pod uwage ze nikt z nas niewie co kto testuje i z jaka iloscia paliwa to i tez nikt z was mi niejest w stanie powiedziec ze np. RENAULT jest slaby i w pierwszej polowie bedzie przegrywal a pozniej w drugiej raz za razem wygrywal
    a testow i wyscigow z sezonu 2008 i 2009 nie poruwnujmy z obecnymi z prostej przyczyny
    DUZA roznica w ilosc paliwa i np jedni testuja opony i hamulce z pelnym bakim a znow inni aerodynamike z pustym zbiornikiem a dla pozorow wszyscy trzymaja podobny poziom czasow
    tak ja to widze a RENAULT wraz z R.Kubica pokarza co potrafi i mysle ze bedziemy mile zaskoczenie jak w pierwszym wyscigu znajda sie w pierwszej 3

  • 53. kenia32
    • 2010-02-11 23:47:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    40. feels3 Przelałeś na forum Moje przemyślenia: jak ważne w tym sezonie będą ustawienia(kwestia wyboru "złotego środka"),jak wiele będzie "zmiennych' pomiędzy kwalifikacjami,a samym wyścigiem.Setup bolidu bolidu z 1-ego pola startowego będzie w 100% funkcjonował dopiero pod koniec wyścigu.
    Skalpel_amg- jaki ma sens celowanie z eksplozją formy w połowie sezonu, jeśli straty punktowe mogą być zbyt duże by móc odegrać w nim poważniejszą rolę.Tym bardziej,że od sezonu 2011-ego zakazane będą wielopoziomowe dyfuzory, a co za tym idzie będą to zupełnie inne konstrukcje niż tego roczne.

  • 54. kenia32
    • 2010-02-11 23:52:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    40. feels3 Przelałeś na forum Moje przemyślenia: jak ważne w tym sezonie będą ustawienia(kwestia wyboru "złotego środka"),jak wiele będzie "zmiennych' pomiędzy kwalifikacjami,a samym wyścigiem.Setup bolidu bolidu z 1-ego pola startowego będzie w 100% funkcjonował dopiero pod koniec wyścigu.
    Skalpel_amg- jaki ma sens celowanie z eksplozją formy w połowę sezonu, jeśli straty punktowe mogą być zbyt duże by móc odegrać w nim poważniejszą rolę.Tym bardziej,że od sezonu 2011-ego zakazane będą wielopoziomowe dyfuzory, a co za tym idzie będą to zupełnie inne konstrukcje niż tego roczne.

  • 55. kenia32
    • 2010-02-11 23:54:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Poszło drugi raz. Sorry!!!

  • 56. azazel
    • 2010-02-12 00:54:04
    • *.chelm.mm.pl

    Wygląda na to, że Renault miało dziś problem z układem kierowniczym:
    http:// www.toilef1.com/ Kubica-se-sent-deja-a-la-maison.html
    Asymetrycznie skręcone koła? Robert mówi nam same dobre rzeczy, a w rzeczywistości wcale tak być nie musi.

  • 57. Vysogota
    • 2010-02-12 02:07:53
    • *.adsl.inetia.pl

    A ja mam pytanie trochę z innej beczki, jak wymawia się nazwę Jerez? Jest ktoś pewien?

  • 58. azazel
    • 2010-02-12 02:31:19
    • *.chelm.mm.pl

    57. Vysogota Herez.

  • 59. lechart
    • 2010-02-12 05:30:52
    • *.olsztyn.mm.pl

    Każdy z zespołów ma jakiś plan na testy. Nie zdradzą co testują. Faktem jest, że Kubica przejechał 103 okrążenia, a to jest dużo. Uzyskał przeciętny czas, ale testy w jego przypadku, najprawdopodobniej nie polegają na próbie uzyskania jak najlepszego czasu. Podobnie panowie A i S, którzy przejechali jeszcze więcej i uzyskali zbliżone do Roberta wyniki. Zastanawia mnie tylko forma KOB. To się powtarza. Może wymyślili coś nowego....??

  • 60. skylinedrag
    • 2010-02-12 07:38:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem czy czytaliście wywiad na Bloombergu z Laurencem Frostem. Wygląda na to , że pierwszy raz od 13 lat firma dosyć mocno traci kasę z budżetu. Chodzi tutaj ogólnie o Renault SA, a nie Renault F1 team. Od czasu kryzysu stracili 3,1miliarda euro, a prognozy są jeszcze gorsze. Oby do tego nie doszło ponieważ może dojść do ucięcia funduszy na Renault F1, a w najgorszej sytuacji do wycofania się zespołu i pozbycia się resztek udziałów. Z tego tytułu nie liczę na mistrzowskie zapędy tego będącego w bardzo trudnej sytuacji zespołu

  • 61. atomic
    • 2010-02-12 08:38:24
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    60skylinerdrag: to co może po renóweczce sobie kupi każdy

  • 62. F1 team PL
    • 2010-02-12 08:39:41
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    Jezeli znajda sie sponsorzy to niema paniki a napewno sie znajda
    Raczej w to niewierze zeby Renault odszedl teraz z F1 bo za duzo pracy i pieniedzy teraz wkladaja w R30.I kto by na miejscu taty Witalija wsadzal tyle mln euro po to zeby syn pojezdzil sobie bolidem na testach.Rnault niema wyjscia i musi walczyc o mistrzostwo.W tym celu podpisali kontrakt z KUB.
    i mysle ze Renault bedzie konkurencyjnym bolidem w tym sezonie

  • 63. Strong
    • 2010-02-12 08:45:04
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ciekawe jak bedą zatankowane bolidy w pierwszym wyscigu tj. w Bahrajnie i czy w końcówce rywalizacji nie będzie sytuacji w której zbraknie paliwa w jakimś z bolidów. Wtedy dopiero bedzie cyrk jak będą zatrzymywały się przed samą metą. Co myslicie na ten temat??

  • 64. F1 team PL
    • 2010-02-12 08:52:54
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    Bylo by to zenujace
    Mysle ze, niepowinno byc tego typu wpadek w doswiadczonych zespolach
    W sumi po to sa testy zeby ustalic ile paliwa na poklad zalac

  • 65. dick777
    • 2010-02-12 09:37:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    60. skylinedrag: To ciekawe, co piszesz. Jak zatem traktować poniższego newsa z 6.01.2010:

    "Zespół Renault F1 dostanie dodatkowe 80 milionów euro od koncernu Renault. Kryzys motoryzacyjny nie dotknął francuskiego koncernu, dzięki czemu będzie mógł on dofinansować team występujący w Formule 1.
    W sezonie 2010 w barwach Renault ma jeździć Robert Kubica. W ostatnich dniach pojawiały się informacje, jakoby polski kierowca otrzymał do dyspozycji słaby bolid, którym nie będzie w stanie osiągać dobrych wyników. - Są pewne opóźnienia w pracy nad samochodem - mówił menedżer Polaka Daniele Morelli.
    - Są opóźnienia, bo w grudniu tunel aerodynamiczny zespołu przeszedł poważny remont, a to oznaczało trzytygodniową przerwę w pracy - wyjaśniał menedżer Kubicy. - Nie oznacza to jednak, że cały rozwój został wstrzymany - istnieją inne techniki rozwijania samochodu i one działały zgodnie z planem.
    Być może zastrzyk 80 milionów euro odmieni stan przygotowań do startu nowego sezonu. Mimo kryzysu motoryzacyjnego w USA, koncerny z Europy Zachodniej poradziły sobie z tym problemem. W 2009 we Francji każdy, kto kupił nowy samochód z salonu, dostawał 1000 euro bonusu od francuskiego rządu. Spowodowało to nad Sekwaną prawdziwy boom na nowe samochody. W ubiegłym roku Francuzi kupili prawie 2,3 mln nowych aut.
    W 2010 roku dofinansowanie francuskiego rządu wyniesie już tylko 700 euro. Koncern Renault jednak się tym nie przejmuje. Wiceprezes Renault Bernard Cambier zapowiedział w radiu BFM, że koncern będzie w styczniu i lutym dopłacał klientom chcącym kupić nowe auto Renault i zezłomować stary samochód pozostałe 300 euro. W grudniu sprzedaż nowych aut wzrosła o 90 procent.
    Cambier uważa, że pierwsza połowa 2010 roku będzie bardzo udana dla Renault. - Mamy tak dużo zamówień, że do połowy tego roku spodziewamy się utrzymania tak dużego popytu. Dzięki coraz lepszej kondycji koncernu możliwe było dofinansowanie występującego w F1 teamu Roberta Kubicy".

  • 66. skylinedrag
    • 2010-02-12 10:00:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    65. dick777 wiem właśnie, że to wszystko nie gra ze sobą. Wywiad w TV z Laurencem Frostem był 11.02.2010 więc świeższa sprawa. To, że zanotowano wzrost sprzedaży aut nie musi się przekładać na zyski ponieważ w ostatnich latach Renault pakowało mnóstwo kasy w nowe modele m.in Fluence, lifting clio,megane. Trochę czasu musi minąć by odrobić kasę którą wpakowało się w uruchomienie nowych taśm produkcyjnych, i w ogóle całego marketingu i technologii zainwestowanych w nowe projekty.
    Odniosłem wrażenie, że ten Frost nie jest wielkim zwolennikiem dalszego udziału Renault w F1, może dlatego, że sytuacja zmusza go do cięć


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo