Mercedes pozostaje z tyłu?
W wywiadzie udzielonym BBC, szef zespołu Mercedes GP - Ross Brawn - przyznał, że jego ekipa podczas testów musiała stawić czoła kilku problemom.1.
Mark Webber Red Bull |
|
2. Nico Rosberg Mercedes |
|
3. Lewis Hamilton McLaren |
|
4. Romain Grosjean Lotus |
|
5. Fernando Alonso Ferrari |
|
6. Michael Schumacher Mercedes | |
7. Felipe Massa Ferrari |
|
8. Kimi Raikkonen Lotus | |
9. Sebastian Vettel Red Bull |
|
10. Nico Hulkenberg Force India | |
11. Kamui Kobayashi Sauber |
|
12. Jenson Button McLaren | |
13. Bruno Senna Williams |
|
14. Paul di Resta Force India | |
15. Daniel Ricciardo Toro Rosso |
|
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso | |
17. Heikki Kovalainen Caterham |
|
18. Witalij Pietrow Caterham | |
19. Timo Glock Williams |
|
20. Pedro de la Rosa Marussia | |
21. Charles Pic HRT |
|
22. Narain Karthikeyan Marussia | |
23. Pastor Maldonado HRT |
|
24. Sergio Perez Sauber |
komentarze
1. saint77
"Odstaje od czasów Ferrari i Lewisa"..
A Button to jakaś znajda, że go pod uwagę w czasach nie bierze?
2. orinocoPL
Oooo! Czyzby fuzja z mesiem nie wyszla im na zdrowie? Niemile zaskoczenie.
Albo... Fabryczne ekipy niemieckie juz tak maja-patrz bmw...
3. yarzyna
"...nasze tempo odstaje od czasów Ferrari i Lewisa..."
a o button'ie nie wspomniał...
@ saint77
wystarczy spojrzeć na czasy jensona a czasy wymienionych przez rossa...
ale to są tylko testy a wyniki okrążeń tak naprawde niewiele nam mówią o prawdziwiej formie teamów...
4. strong1
Roberta K. nie wymienił:) Ok,nawet jeśli na począku nie będzie im się układało,co by o MSC jako o człowieku na torze nie powiedzieć,to pewnie nie wrócił,żeby jakoś karczemnie przegrywać .Kasę mają potencjał też, No więc jakby coś ten tego się nie układało to casus Ferrari 0/6 w jakiejśj mierze jest możliwy.O ile zresztą nie kituje ten szczwany "brytolski" lis,bo "kwęka" tak już od samego początku,A tą akurat dwójkę stać na numery jak z bajki Dusterdly i Muttley(nie wiem czy pisownia "po latach "poprawna")Rzecz w tym,że są/byli w tych trickach skuteczniejsi:)
Już się słyszy o nowym dyfuzorze i podłodze.Trzeba czekać.Aczkolwiek gdyby "nasza" Renia była faktycznie na poziomie nawet słabszego Merola to i tak bym się nie obraził...
5. ris
4. strong1- nie przesadzaj niech Renia bedzie na poziomie SF a słabego Merola zostaw własnemu losowi. :-)))))
6. pbg
ja tez myślę, że świece dymne odpalają (jak i renia...bo myślę,że może więcej).
7. pbg
no dobra mam nadzieję ;D
8. Gosu
Ściema chyba :)
9. dick777
Ross mydli oczy, żeby inni ich nie małpowali. Bolid mają zgrabny, więc pewnie i dobry. Zwyczajna ściema.
10. ris
Stara dobra maksyma : wszyscy kłamią ;-)))))
11. strong1
5ris SF-ci EFEKCIARZE? Na Ferdka prztpełzało dziś 35tysia ludków,no to jak nie mógł być "najszypciejszy?" A Felipe,no on to się musi psychicznie podbudować na pierwszych testach:)
A tak na serio-wyglądają dobrze,pewnie liczą,że w kwalach "nas nie dogoniat,nas nie dogoniat",a potem jedziemy do mety i bronimy,coś jak włoska taktyka gry w piłkę na 1:0,za dawnych lat:) Jednak trzy wygrane testy i ogólny respect ,karzą sądzić ,że już nie zrobią takiej wioski jak rok temu.
12. granat88
Nie wiem Czy Mercedes jest głupi i chce nabrać wszystkich jak BMW w 2008 roku mając mistrzowski bolid Rossa Brawna i Michaela Shumachera w Teamie. Czy po prostu odwrócić wszystko na rzeczywiste...
13. ris
11. strong1 - no racja ale muszieli mieć czym fajerwerki wyprawiać. Ich motorek u Petera też śmiga. Ale ile pali ???? ;-)))))
14. strong1
Najbardziej zastanawia mnie Sauber i na razie jestem sceptykiem. Pomijając risie nasz zakład:) No,bo Pedro przez dłuższy czas nie miał styczności z bolidem,zawodnik na poziomie Fisiego,a nawet mniej,bo w końcu tak wiele w F1 to on nie pojeżdził,a Kamui,czy on utrzyma koncentrację na cały sezon? To pozostaje niewiadomą.
Są też inne rzeczy,a podstawowe pytanie brzmi,czy w BMW pracowali aż tacy Hmmm,dziwacy,którzy zajmowali się autem na przyszły rok po wycofaniu koncernu na tyle dobrze. Mając w pamięci,że zespół Peterowi został oddany w ostatniej chwili,bo wcześniej liczyła się tylko kasa i nawet "lewa" mogła być-do czasu" A może to tak działa,że ci ludzie działać potrafią tylko pod presją otrzymania posady(gdzieś indziej),nawiązując do słów Roberta? To byłby poza tym hichot historii,że Szwajcarzy,którzy też tworzyli dobrze nam znany zespół na czele z W.Rampfem teraz konstruuje dobrą maszynę. Póki co jednak trochę wątpię. Acz mogę się mylić.
15. strong1
13 ris Jak smok Wawelski,rzecz jasna(mieli coś robić z Schellem i się tym chwalili,ciekawe) Jest tylko jeden zawodnik,który mieszka w "jego okolicy" i może mu ugasić pragnienie:)
16. strong1
Właściwie to mieszkał,ale do korzeni wrócić może:)
17. ris
14. strong1 - sądzę, że Pedro i Kamui to nie przypadek to jednak bolid. Powiem szczerze , że najbardziej mi leży stylistycznie autko Petera. A poza tym odszedł władca Zespół stał się znów kreatywny, co by dowodziło , że korporacyjne myślenie się nie sprawsza w F1. A może przebiegły lis po cichu pracował już od dłuższego czasu nad nową konstrukcją od kiedy dowiedział się o odejściu Bm-ki.
Kto wie ? A że auto jest prawdopodobnie dobre świadczą słowa Pedro : że auto prowadzi się łatwo i przyjemnie. A jak sie prowadziło to z 2009 ?? :-))))
18. ris
15. strong1 _:)
19. strong1
17ris Rampf-kreatywny? W sumie to on skonstruował auto na 2008rok,no ale... Ciekawe zresztą skąd mieliby kasę? Na razie łatwo się prowadzi większość aut:) Dopiero póżniej będzie miała miejsce gradacja: łatwo,łatwiej ,najłatwiej. Ja im życzę dobrego miejsca ZA dobrą Renią w WCC. A niech Peter ma za poświęcenie i nerwy,ale muszę się przekonać w Bahrajnie:)
20. przemo_95
17. ris - kto to tera pamięta jak się prowadziło 2009 bolid. Pewnie tak samo ale mario pod kers szedł więc chyba trudno prowadzić
21. Konik_mekr
Mercedes jest z tyłu, a w Renault cieszą się z testów? To chyba świadczy tylko i wyłącznie o różnych programach obydwu ekip - albo że Ross nie mówi prawdy:)
22. ris
20. przemo_95 - nie przypominaj mi proszę :_))))))
23. ris
21. Konik_mekr : they are all liars ;-)))
24. ris
19. strong1 nie wiem skąd mielija im nie pożyczałem ;-)))) ale z rękawa nie wyciągneli takiej bryki :-) Ciągle drugie czasy to raczej nie przypadek i to jak piszesz jeden młody a drugi tester !!!
25. strong1
24ris
Już zaczynasz wojnę psychologiczną jak nie przymierzając Szum Macher?:)
Nie strasz Roberta:)
26. ris
25. strong1 -a mówiłem mu zostań ;-)))
27. Arek777
EveryBody Lies jak to Filozofia Housa mówi.
Prawde to dopiero po Q bedziemy wiedzec i tyle teraz kazdy kazdego zwodzi.
28. strong1
26ris A ja tam mówie,że Robert to będzie sprite,a silniki Sauberki -pragnienie:)
No właśnie siliniki Renówki podobno są oszczędne.Ale,czy ktoś słyszał,żeby Kubek coś kiedyś oszczędzał(oprócz siliników,co by mu już włosów nie spaliło:) ) Bo ja nie..A w sumie kropla do kropli i zbierze się miarka:).
29. Ra-v
ta... zaslona dymna.. hmhm, od razu. Bo jak Brawn powie pare słówek ze cos nie teges z bolidem, to ludzie z Ferrari McL czy Renault leca sobie grzac tylki na egzotycznej plazy uznajac ze sa tak zarabisci ze nie potrzeba rozwijac bolidu ;] Przeciez kazdy pracuje najlepiej jak potrafi, w fabrykach wszyscy zasuwaja bez wzgledu na to czy konkurencja wydaje sie mocna czy slaba.
30. black knight
29. Wszyscy z wyjątkiem BMW w 2009 ;)
31. ris
27. Arek777 - faktycznie Gregory ma takie powiedzenie i dobrze na tym wychodzi , my jak poczekamy tez na tym dobrze wyjdziemy -))
28. strong1 - obyś miał rację - jak oszczędza to na prologu Monte Carlo pokazał dzura w tłoku wypadła ;-))))
32. ris
30. black knight - bo oni mieli w planie że 2009 będą mistrzami. !!! plan 3 letni my mieliśmy plany 10 letnie i też nic z nich nie wyszło ;-))))
33. strong1
31ris Dobre:)
Ale myślę,że to jakiś KONFIDENTAL mół mu zacisnąć pasa i "szlufka wypadła". A może przeciwnie R.K odpalił działkę pilotowi za "suchy rekonesans?:) gasisz światło,idę legnąć-do napisania.Pozdro 4 all
34. ris
33. strong1 - gaszę bo już jest jutro ;-)))
35. Kojag
A ja mam nadziję, że któryś ze starych teamów zajmie miejsce poniżej dziewiątego.
36. devious
ojj panowie nie przesadzałbym z tym kłamaniem - po co i na co? to już nie jest Brawn GP to już jest Merol doskonały i niezawodny - im nie wypada mieć problemów i słabości bo to szkodzi wizerunkowi marki...
więc myślę jak Ross mówi, że mają jakieś problemy to ja myślę mają - co też tabela z czasami pokazuje, gdzie wcale nie błyszczeli... Schumi też nabrał wody w usta i już się asekurować zaczął, że nie będą wygrywać od Bahrajnu ale w trakcie sezonu dopiero - wcześniej mówił, że on nie będzi wygrywać od początku bo musi się znowu wjeździć - teraz stwierdził, że wjeździć się wjeździł szybciej niż się spodziewał ale już ma nową wymówkę - prawdę mówiąc nie pamiętam żeby on takie teksty smarował w czasach Ferrari po pierwszych testach...
choć oczywiście do marca jeszcze kawal czasu i pewnie wszystko poprawią i będą jeszcze wygrywać testy...
tym bardziej, że Alonso coś przebąkiwał o lekkim bolidzie - że nie wiedzą czy czasy to wynik ich szybkości czy małej ilości paliwa - czyli oni na pewno jeździli na kropelce, Merc chyba też skoro "brakuje im tempa" pytanie czy Sauber i McLaren też? McLaren wydaje sie że tak bo czas Hama był sporo lepszy niż Batonika - więc Lewis śmigał z pustym bakiem a Batonik już miał paliwo bo chyba aż takim ułomkiem nie jest...
kwestia Saubera pozostaje otwarta - może oni mają nawet bolid na poziomie Ferrari i tylko driverzy odstają? wizualnie mi się bardzo podoba i aż szkoda, że nie mają sponsora ani jakiegoś Kubicy za kółkiem... ale czas pokaże - i mam nadzieję szerszeń R30 też będzie niezłą kosiarką w Bahrajnie i się kilka ekip zdziwi - szczególnie życzę sobie zdziwionego Schumachera, który zostanie objechany przez Robercika :) choć jeszcze lepiej jakby "Żółci" stłukli pupy wszystkim "Srebrnym" i "Czerwonym" ;)
no i co na to Byki?
37. wertero
Gratulacje dla black knight'a za prawdopodobnie pierwszy artykuł na tym forum, a myślałem, że tylko na gadaniu i narzekaniu się skończy :). Brawa za postawę i podjęcie wyzwania. Powodzenia
38. feels3
@36 Lewis swoje najlepsze okrążenie zrobił bodajże podczas "20 lap stint" czyli na pewno był do tankowany a i pewności nie ma czy tylko na 20 lap czy i nie na więcej.
39. Gosu
O_o brawo czarny rycerzu, wreszcie ktoś pomaga Kempie i del'owi :)
40. misiekzwrocka
Mam pytanie za 100 pkt. ile miesci paliwa tegoroczny bolid ??
41. Skalpel_amg
40. misiekzwrocka
Kazdy bolid mieści inną ilość paliwa, bo każdy ma inne spalanie.
42. feels3
Musi starczyć na cały wyścig - można przyjąć z dużym przymrużeniem oka że 150-180 l
43. hot dog
12. granat88.... tak Mercedes to taka glupia osoba .....
44. atomic
co sądzicie o tym aby zakazać testów wogóle a w ich miejsce wprowadzić trzy lub cztery wyścigi dodatkowe / na początku i na końcy sezonu/,w których przyznawano by połowę z należnych punktów. nikt by nie zciemniał a różnice punktowe byłyby do odrobienia. duży plus tego rozwiązania to możliwość oglądania rozwoju bolidów ,przez nas, podczas łikendu wyścigowego. co wy na to ?
45. grzes12
Problemy Merca wcale mnie nie dziwią . Gdy się przeanalizuje poprzedni sezon i to w jaki sposób Brawn GP tracił swoją przewagę , osiągniętą głównie poprzez nielegalne podwójne dyfuzory , która na koniec sezonu stopniała zera... Nie da się ukryć że rozwój bolidu był bliski zeru , a czasami nawet przynosił odwrotny efekt . Wtedy jeszcze wystarczyło do zdobycia tytułów , ale już było widać że zespół nie ma dalszych pomysłów. Obecne problemy z balansem i przyczepnością świadczą tylko o tym że zespół stoi w miejscu i nie wierzę w zapewnienia Rossa że wiedzą gdzie tkwi problem , gdyż z podobnymi problemami zespół nieskutecznie zmagał się przez cały poprzedni sezon ..., a zakaz tankowania tylko te problemy pogłębił ;)))
46. lipens
45. grzes12 -- święta słowa. Popieram Twoje zdanie w zupelności.
47. kempa007
nowy VR-01 moze pomiescic ponad 200 litrow to oficjalne dane tech.
48. misiekzwrocka
Gdzieś czytałem że spalanie bolidu Renault szacowane jest na poziomie 70l/100km więc każdy wyścig ma ponad 300 km to minimum 210 l tak mi sie wydaje ale Renault słynie albo słynęło z oszczędnej jednostki napędowej tak więc MCLareny icała kolorowa stawka może miec duzo większe zbiorniki.
49. RowerKibica
42. feels3 chyba miałeś na myśli ilość kg, nie litrów, w tym co napisałeś, trzeba by bardzo przymrużyć to oko;)
50. misiekzwrocka
No napewno ponad 200 l
51. lechart
Prawdę pokażą dopiero kwalifikacje do pierwszego wyścigu i pierwszy wyścig. Aktualnie zespoły badają jak zachowuje się samochód przy różnych obciążeniach, jakie jest faktyczne spalanie paliwa...........etc. Kierowcy "przyzwyczajają się do samochodu". Ale już widać, że Ferrari będzie bardzo mocne. Mercedes chyba trochę spoczął na laurach, ale mają jeszcze czas na poprawki.
52. białoniebieski
wyścig nie ma 300 km ale 200 z hakiem
53. aees
wyściga ma 300 z hakiem , nie 200
54. ekimmu
Ktoś tu napisał bardzo dobrze, "w pre-season podstawowa zasada to wszyscy kłamią". Zasłaniają dyfozory, nie mówią jak ciężcy są, nie mówią co testują i jak coś mówią to trzeba się zastanowić po co - a no pewnie żeby ogłupić konkurencję. Nie mówię że Mercedes jest najlepszy, ale wypowiedzi Rossa trzeba brać w duży cudzysłów tak jak i wypowiedzi innych.
55. mariusz-f1
45.grześ12 - Moim zdaniem , największym problemem w dalszym rozwoju bolidu w Brawnie , był brak kasy . Przez to reszta się do nich zbliżyła . A w Mercu to im raczej nie grozi .
Pozdro .
56. Jacu
@40. misiekzwrocka - ponoc od 165-175 kg paliwa. Czyli przy gestosci paliwa stosowanego w F1 (0,725kg/dm^3) dale to od 227 - 242. Oczywiscie teoretycznie w praktyce to jedna z najbardziej strzezonych tajemnic kazdego zespolu - zwlaszcza w tym roku. Pozdro
57. grzes12
55 mariusz-f1
Na pewno ograniczony budżet też im nie pomóg , tak samo jak nie pomógł w wstępnej fazie projektowania tegorocznego bolidu ...
pozdrawiam
58. Kiachi
Z bezużytecznym N.Rosbergiem i podstarzałym Schumim mie jest to wykluczone :(
Sory za błędy ortograficzne ;pp
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz