komentarze
  • 491. personx
    • 2010-02-03 16:57:02
    • *.222.244.20

    powiem tak ferrari sie chwali sauber szuka sponsora dlatego zapieprza ,a reszta testuje

  • 492. zakop
    • 2010-02-03 16:57:48
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    Ten 479 lepiej niech spada.

  • 493. atomic
    • 2010-02-03 16:58:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a widzieliście reklame msch i czerwonego mercedesa

  • 494. conrad
    • 2010-02-03 16:58:30
    • *.0-79-r.retail.telecomitalia.it

    np. N-TV

  • 495. Luk141
    • 2010-02-03 16:59:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    petrov wyjechał na ostanie 5 minut , button juz zakończył dzień.

  • 496. Renault F1 Team
    • 2010-02-03 16:59:28
    • *.ip.netia.com.pl

    492. zakop

    a jeśli nie, to...?

  • 497. skylinedrag
    • 2010-02-03 16:59:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    489. Renault F1 Team

    hehe ty gre porównujesz do prawdziwej jazdy na torze, hehehehehheehhe

  • 498. kris264
    • 2010-02-03 17:01:34
    • *.goleniow.vectranet.pl

    Korzystając z okazji ze testy się kończą pozdro dla wszystkich fanow i do nastepnego. PS nie jest zle !!!!!!!!!! RENAULT F1 POWER

  • 499. sica
    • 2010-02-03 17:01:43
    • *.ray.net.pl

    494. conrad teras wiadomości tam lecą na n-tv

  • 500. Renault F1 Team
    • 2010-02-03 17:02:33
    • *.ip.netia.com.pl

    497. skylinedrag

    wybacz, ale utrzymywanie odpowiedniego toru jazdy w grach to podstawa, obecnie gry są megarealistyczne, a odpowiedni tor jazdy w zakrętach ZAWSZE jest tylko jeden najszybszy. Utrzymanie toru jazdy to taki banał jak np. zrobienie kanapek...co innego utrzymanie toru jazdy i szybka jazda a nie 15 sekund za innymi...

  • 501. sica
    • 2010-02-03 17:04:34
    • *.ray.net.pl

    koniec testów

  • 502. Koyot.
    • 2010-02-03 17:05:42
    • *.40.247.38

    498. kris264
    dzieki wzajemnie na pewno bede na nastepnych testach z Wami :)

  • 503. comberti
    • 2010-02-03 17:06:35
    • *.adsl.inetia.pl

    kolega Roberta spisał się nawet nawet

  • 504. personx
    • 2010-02-03 17:07:26
    • *.222.244.20

    pozdro dla tych co potrafią pisac merytorycznie i do nastepnych testów:)
    i tak Alonso bedzie mistrzem 2010 wraz z ferrari,ale trzymam kciuki za Robercika...

  • 505. sica
    • 2010-02-03 17:08:59
    • *.ray.net.pl

    do następnych testów

  • 506. conrad
    • 2010-02-03 17:09:41
    • *.0-79-r.retail.telecomitalia.it

    ok ja wam podalem to teraz niech mi ktos da link do malysza
    a ze sie juz skonczylo yo nic nie poradze ;)

  • 507. HornetFire
    • 2010-02-03 17:10:47
    • *.expro.com.pl

    juz koniec..... nie wytrzymam do 10 lutego a co dopiero do gp bahrajnu:D

  • 508. skylinedrag
    • 2010-02-03 17:10:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    500. Renault F1 Team

    żartowałem trochę :). Zależy na jakim symulatorze grasz i na jakiej kierownicy. Jak coś od G25, czy chociaż logit.. momo w górę to faktycznie jakieś pojęcie o torze jazdy można zdobyć, bo jak ktoś tu napisał o klawiszach na klawiaturze to mało nie parsknąłem

  • 509. HornetFire
    • 2010-02-03 17:11:27
    • *.expro.com.pl

    conrad na 1 leci:D

  • 510. personx
    • 2010-02-03 17:12:05
    • *.222.244.20

    a i mam jeszcze jedno pytanie ,jaką polecic możecie gra f1 na pc tak poza tematem?

  • 511. HornetFire
    • 2010-02-03 17:13:03
    • *.expro.com.pl

    rfactor jest dobra

  • 512. conrad
    • 2010-02-03 17:13:08
    • *.0-79-r.retail.telecomitalia.it

    nie mam tvp1

  • 513. d3ckard3
    • 2010-02-03 17:13:24
    • *.210.61.202

    Pietrow jak na pierwszy dzień za kierownicą F1 chyba całkiem dobrze (0.7sec do Roberta) - pomijając naszą niewiedzę o ilości paliwa i założonym przez Renault programie testów oczywiście.

  • 514. konjo
    • 2010-02-03 17:13:51
    • *.net.stream.pl

    506. conrad, proszę
    http: //www.soccer -live.pl /transmisje.php?id=zimowe

  • 515. Renault F1 Team
    • 2010-02-03 17:15:18
    • *.ip.netia.com.pl

    510. personx

    teraz to RFactor, pod koniec roku zdecydowanie F1 2010 od Codemasters, to będzie hit dla fanów F1:)

  • 516. conrad
    • 2010-02-03 17:17:47
    • *.0-79-r.retail.telecomitalia.it

    konjo dzieki wielkie ;)

  • 517. adam2530
    • 2010-02-03 17:19:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    francuskie auta są raczej najgorsze,miejmy nadzieje że z f1 bedzie lepiej,

  • 518. adam2530
    • 2010-02-03 17:20:26
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jestem sceptyczny bo miałem niestety

  • 519. ekimmu
    • 2010-02-03 17:21:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @517 - powiedz to Loebowi

  • 520. habib
    • 2010-02-03 17:27:58
    • *.238.139.138

    bez kitu - 519. ekimmu - mistrzu ciętej riposty:P

  • 521. devious
    • 2010-02-03 18:09:54
    • *.nplay.net.pl

    @399 STMan
    "Czytałem jak działa klasyczny dyfuzor, jednak czemu w przypadku F1 symulacje pokazują nam strumień powietrza NAD płytą. Może tu chodzi o zwiększenie ciśnienia na końcówce dyfuzora w stosunku do ciśnienia wokół bolidu. Czytałem, że przy klasycznym dyfuzorze ciśnienie u jego wylotu jest równe ciśnieniu atmosferycznemu przez co ciśnienie pod bolidem jest mniejsze.
    Ale ciocia youtube cały czas uparcie pokazuje mi przepływ NAD płytą, więc może te dyfuzory jednak działają inaczej? Ja tego nie wiem, więc jeżeli masz taką wiedzę i chcesz mi wyjaśnić to czekam (bo temat jest bardzo ciekawy)"


    z tego co się orientuję (a nie zagłębiałem się mocno w ten temat) to podwójny dyfuzor spełnia kilka funkcji - zresztą całą aerodynamika w bolidzie F1 właśnie to jest układ różnych zależności, i tak jeden element musi współpracować z innym i dopiero jako całość dają jakiś efekt - i dlatego np. na początku sezonu 2009 zespoły bez podwójnego dyfuzora tak narzekały, ze wprowadzenie tego to nie jest hop-siup bo trzeba przeprojektować prawie cały bolid...

    z tego co gdzieśtam czytałem i sam też wywnioskowałem głównymi funkcjami tych nowych dyfuzorów są przede wszystkim:

    a) odsysanie powietrza SPOD bolidu - czyli klasyczna funkcja dyfuzora - za to odpowiada ta "klasyczna" dolna część dyfuzora - to pozwala na lepsze dociążenie bolidu dzięki temu, że powietrza pod bolidem jest mniej niż nad (po dołem szybciej "płynie") więc ciśnienie powietrza dociska bolid do toru...

    b) odsysanie powietrza z boków bolidu sprzed tylnich kół - tutaj już własnie mamy patent z podwójnym dyfuzorem - tylne koła to element niezbyt aerodynamiczny i dzięki dziurom w górnej pokrywie dyfuzora i dodatkowej drugiej "płetwie" (która właśnie tworzy "podwójny" dyfuzor") powietrze zamiast wpadać na koła bolidu jest wsysane do środka - czyli tylni dyfuzor "układa" powietrze przepływające wokół całych bocznych sekcji bolidu

    c) dzięki podwójnym dyfuzorom powietrze być może - tego nie jestem pewien i sam to wydedukowałem - generowany jest dodatkowy docisk tylnej osi dzięki naporowi powietrza na dyfuzor od góry - czyli dolna część dyfuzora odsysa powietrze spod bolidu dociskając go do asfaltu zaś górna odprowadza powietrze z bocznych sekcji poprawiając obieg powietrza i zmiejszając oprór aero na tylnych kołach - a dodatkowo dzięki różnicy ciśnień (większe ciśnienie wyzej, niższe niżej) także generuje dodatkowy docisk do podłoża - tylko właśnie elementy muszą tak współgrać, by więcej powietrza dostawało się do górnej części dyfuzora (co stworzy większe ciśnienie)

    tylko właśnie im wyższe ciśnienie za dyfuzorem tym mniejsza jego wydajność (bo chodzi o to, żeby dyfuzor tworzył podciśnienie wysysające powietrze spod bolidu czy też z boków) więc to nie jest prosta sprawa to wszystko zgrać ;)

    więc poniekąd dobrze myślisz :) i pomysł z tym dyfuzorem odsysającym powietrze już z przodu bolidu też jest niezły, choć nie wiem czy wykonalny i dozwolony w regulaminie :)

    PS oczywiście to są tylko moje takie dywagacje - nie jestem inżynierem F1 (choćbym chciał być ;p) więc tylko sobie gdybam na mój chłopski rozum ;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo