Rusza ostatni dzień testów w Walencji
Punktualnie o godzinie 10:00 rozpocznie się trzeci i ostatni dzień testów na torze w Walencji. Wśród testujących kierowców nastąpi sporo roszad, a pogoda ponownie dopisuje kierowcom.Za kierownicę BMW Sauber C29 powróci Pedro de la Rosa, a McLarena MP4-25 po raz pierwszy poprowadzi mistrz świata Jenson Button.
Za kierownicą Williamsa FW32 pojawi się Nico Hulkenberg, a Toro Rosso STR5 będzie testował Jaime Algersuari.
W zespole Mercedes GP obowiązki testowe przejmie Michael Schumacher, a ku uciesze hiszpańskich kibiców w Ferrari F10 w końcu zasiądzie Fernando Alonso.
Redakcja Formula1.pl pragnie podziękować użytkownikom za wczorajsze podporządkowanie się do wpisywania informacji o testach pod wyznaczonym do tego celu newsem i ma nadzieję, że dzisiaj będzie podobnie. Wszelkie oznaki niesubordynacji będą kończyły się blokadą konta.
komentarze
1. feels3
Witam trzeciego dnia testów :)
Rosjanin ma dziś pierwszą szansę się wykazać, ale bądźmy szczerzy, czy będzie 2 sekundy wolniejszy czy szybszy od Polaka i tak bladego pojęcia nikt z nas nie ma jaki setup auta jest. Żeby ich porównać musielibyśmy mieć pewność że jadą dokładnie takim samym autem oraz identycznie ustawionym.
Nie mniej ciekawość moja jest ogromna.
2. Codek
Witam
Jestem tu nowy
Pomogę wam, będę prowadził mini live relację testów :) Będę tutaj zamieszczał co kilka minut aktualne wyniki testów.
3. jgkmarcin
Proponuje nie podawać czasów okrążeń ponieważ są dostępne na innych wortalach live.
4. jgkmarcin
wystarczy otworzyć zakładkę
5. lukasz4
Jak będzie szybszy to dobrze świadczy o bolidzie Renault. Ja chciałbym żeby poprawiali czasy, wtedy wiadomo, że wszystko idzie w dobrą stronę. Wyścigi zweryfikują kto jest lepszym kierowcą.
6. skylinedrag
Witam.
Myślę, że sobie Rosjanin poradzi, mam nadzieję, że szybko wyczuje bolid bo szybki kierowca u boku Roberta to większa mobilizacja dla obydwu.
1.feels3 masz rację nie da się nic porównać. Prawdopodobnie Pietrov będzie auto ustawiał pod siebie, a z jakim obciążeniem to sprawa indywidualna. Chociaż myślę, że podczas pierwszej jazdy nie władują mu na pokład całej masy paliwa
7. anezobt1
ma ktos stronk aby sledzic wyniki czasow jak ostatnio bylo???
8. kierownik
www .f1today .nl
9. raf72
Witam!Macie wiadomości o warunkach panujących w Cheste?Z góry dziękuje.
10. anezobt1
wiecie ile bedzie treningow jutro i w piatek na silvesrtone psisze z ,bedzie i od 10-13 i 17 20 na jerez bedzie
11. major141
2stopnie i 5 toru dane z 9.00
12. Koyot.
2. Codek
a skad bedziesz mial dane?
13. Szkodzik
Witam, ja mam pytanie czy podczas testów kierowcy jeżdżą jednym samochodem czy każdy jakby swoim?
14. kuba1808
Przypominam o ćwierć-oficjalnym czacie: ht tp:// www.99chats.com/room_44343 , na którym informacje i wyniki pojawią się jeszcze szybciej niż na live-stronach.
Pogoda w Cheste podobna do tej z poprzednich dni - temp. około 15 stopni, toru 30, słonecznie.
15. zonk
nie wiem czy to prawda ale
Chez Renault, ce sera Robert Kubica qui pilotera aujourd'hui.
Google translate
At Renault, Robert Kubica will be who will drive today
jezeli ktos moze to przetlumaczyc lepiej :D
16. Gosu
Kubica testował ciężkim bolidem dwa dni, więc warto byłoby zobaczyć jak jeździ lekka Renia. Myślę, że to dziś będzie zadanie dla Rosjanina.
17. matey89
na strone renault, jak już pisałem w innym temacie sami nie wiedza czy pojedzie robert czy witkacy
18. wiesiu
zdaje sie ze Robert tez bedzie dzis jezdzil ...
19. matey89
jednak petrov
20. Mayer
narazie to nikt nie jezdzi
o ktorej prezentacja Virgin?
21. Koyot.
no wlasnie cos pisza ze robert tez ma jezdzic
22. matey89
wychodzi że sami nie wiedzą, xD ale pietrov gdzieś tam się kręcił po boxach
23. gustavof199
petrow na bank
24. gustavof199
zrobił już okrążenie instalacyjne
25. Koyot.
ciekawy jestem czy lepszy bedzie ALO czy MSC
26. matey89
24 ciekawy jestem gdzieś to wyczytał
27. Koyot.
M. Schumacher Mercedes GP W01 1:14.889
28. matey89
1;15;882 szumi
29. Koyot.
J. Button McLaren 1.32.980
30. Koyot.
szumi juz ma ponizej 1.15
31. matey89
link na potwierdzenie, z moich źródeł wynika ionaczej , chyba ze mają opóźnienie
32. Koyot.
1. P. de la Rosa Sauber C29 1:13.038 3 pit
2. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:14.889 +1.851 5 pit
33. matey89
też teraz widze, koyot gdzie śledzisz?
34. Gosu
czerwona flaga na torze ...
35. matey89
pedro namieszał i czerwona flaga
36. sica
czerwona flaga
37. sica
zakręt nr 4
38. kris264
Ciekawe czy Robert wyjedzie na szybkie kolko , kto wie moze pod koniec testow go puszcza :)
39. yarzyna
de la rosa spowodował wystawienie czerwonej flagi...
może ktos napisać dlaczego...???
z góry dziekuję...
40. sica
nie mam pojęcia czy kubik będzie
41. sica
na zakręcie 4 ale co zrobił to niewiem
42. sica
De eerste rode vlag-situatie van de dag is een feit. Pedro de la Rosa is stilgevallen op het rechte stuk richting bocht 6. De Sauber-coureur had vlak daarvoor de voorlopig snelste tijd genoteerd.
43. Michu90
nie wiadomo czemu.... zatrzymal sie na 4 zakrecie i tyle :)
"09:25 De la Rosa has stopped on track in his Sauber on the run to Turn 4."
5 Petrov Renault 1m21.312s +9.019 ktos to moze potwierdzic :)?
44. evoluzione
Witam, wszystkich. Czy obserwujecie wyniki na f1today?, bo tam anemicznie to dziala, moze gdzieś chodzi to szybciej?
45. yarzyna
narazie mam czasy schumachera i de la rosy ale to pewnie jak każdy...
46. Michu90
ja na live autosport com
47. Kusch
http://www.f1-direct.fr/page/essais.php
48. Michu90
sesja wznowiona :)
49. msf1
42. sica i inni wklejacze, czy możecie sobie darować wklejanie treści w innym języku?
Jeśli już to może po angielsku, albo jak chcecie coś wkleić to może przetłumaczcie. Komentarze obcojęzyczne można znaleźć na wielu serwisach i każdy może je tam przeczytać, nie widzę powodu by zaśmiecać nimi nasz serwis.
50. sica
tak petrov 1m21.312s
51. evoluzione
@46 - dzieki, faktycznie tutaj maja duzo swiezsze informacje. Pewnie w telewizji pod tytulem cyfrowypolsat nie mam co szukac...
52. sica
Button 1m32.980s
53. sica
za 20 min prezentacja virgin
54. sica
49. msf1 ok
55. majer13
1 de la Rosa Sauber 1m12.293s
56. majer13
Co 15 minut będę wklejał aktualną tabelę ;) :
1 de la Rosa Sauber 1m12.293s
2 Schumacher Mercedes 1m14.889s +2.596
3 Alguersuari Toro Rosso 1m15.250s +2.957
4 Alonso Ferrari 1m16.356s +4.063
5 Hulkenberg Williams 1m17.723s +5.43
6 Petrov Renault 1m21.312s +9.019
7 Button McLaren 1m32.980s +20.687
57. matey89
zdaje się że zabrakło mu paliwa jak znów jeździł na oparach, bo piszą coś o wstydzie
58. atomic
k... żadna telewizja i portal nie prowadzi transmisji live/ a szkoda/ . kempa007 zamieszczajcie pod takimi tytułami link do czasów live i będzie po bólu bo mnie krew ..... a robert już dzisiaj będzie w krakowie więc nie p........cie.ufffff zeszło. pozdrawiam wiernych kiboli. hehe
59. STMan
Witam
Żeby nikomu się nie nudziło podsunę coś takiego:
(czytajcie ten post z lekkim przymrużeniem oka)
gDZIEŚ było napisane, że Renia nie ma podwójnego dyfuzora?
Może mieć potrójny ....
Już tłumaczę:
Mamy porównaniu tutaj
www. f1fanatic.co.uk/ wp-content/ uploads/ 2010/ 01/ renault_r30_top. jpg
widać, że płyta podłogowa w 30 różni się od tej z 29. Wyraźnie widać, że jest tak ukształtowana, aby tłoczyć powietrze na dyfuzor (przed przednimi kołami wgłębienia prowadzą "do środka"). Więc dyfuzor musi być (płyta jest pod niego robiona)
I teraz hicior:
www.f1fanatic.co.uk/ wp-content/ uploads/ 2010/ 01/ renault_r30_front. jpg
Mamy tu porównanie przodów. Wyraźnie widać, że w R30 pod nosem mamy jakieś wloty powietrza, których nie było w R29, do czego służą? Nie wiem, ale może to być dodatkowy dyfuzor!!!
Skoro przepisy zabraniają zrobić podciśnienie pod płytą podłogową (musi być płaska) to trzeba zrobić je nad płytą :)
Powietrze wpada otworami z przodu a następnie wypada większym i do tego pod kątem z tyłu - działanie analogiczne do klasycznego pojedynczego dyfuzora F1
I CO MYŚLICIE????
60. kris264
Sauber takie wyniki jestem w szoku ale to pewnie wyik pracy roberta daje znac o sobie
61. Mayer
STMan ciekawe ciekawe acz kolwiek jakos nie wydaje mi sie zeby było tak jak piszesz...
62. kris264
Po wczorajszym szybkim kolku widac ze renia jest w formie , ferrari zrobilo lepsze czasy na swiezym silniku wiec wiadomo o co chodzi
63. atomic
59.myśle ,myśle i nie wiem co ci powiedzieć .
64. pusze1
kochani prosze was dajcie adres na żywo z test ów ,nie mam doswiadczenia gdzie szukac
65. HornetFire
alfonso szaleje
66. sica
niema chyba
67. stalowy22
1:12:667 Alonso
68. kris264
jakie czasy alonso?
69. stalowy22
sorry juz sie poprawil: 1m12.160s
70. kris264
niezly jest
71. HornetFire
12:160 alfonso
72. Miro66
http://live. autosport. com/commentary.php/id/173
73. kris264
massa pewno sie wkur......hehe
74. STMan
OK, wloty mogą być pewnie po to, żeby chłodzić większy zbiornik paliwa (ponoć teamy mogą mieć problem z przegrzewaniem się paliwa i tym samym utratą mocy)
Ale przyznajcie, że moja teoria spisku jest niezła ;)
Sporo faktów za tym przemawia
75. Miro66
bez spacji oczywiscie
76. HornetFire
ST man ciekawa teoria:D....mam nadzieje:P
77. baudin
poprawka alonso 1.11.905 :)
78. sica
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
79. Gosu
1.P. de la Rosa Sauber C29 1:12.298
2.J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:13.527
3.F. Alonso Ferrari F10 1:13.646
4.M. Schumacher Mercedes GP W01 1:14.889
5.N. Hülkenberg Williams FW32 1:17.723
6.V. Petrov Renault R30 1:21.312
7.J. Button McLaren MP4-25 1:32.980
80. kris264
alonso 1m11.905
81. Miro66
Alonso już 1,11.905
82. stalowy22
Alonso jeszcze 200 tysiecznych i jest lepiej niz Massa
83. kris264
na bank alonso jest lekki
84. Gosu
sica skąd masz ten czas ?
1.F. Alonso Ferrari F10 1:12.160
85. baudin
alonso szaleje ale nie ma sie co dziwic jezdzi u siebie i musi pokazac kibicom ze ferrari to byl dobry wybor ;)
86. HornetFire
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.294s +0.389
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.67099999999999
4 Schumacher Mercedes 1m14.889s +2.984
5 Hulkenberg Williams 1m17.723s +5.818
6 Petrov Renault 1m21.312s +9.407
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
87. Gumis_81
teraz tylko czekać jak Alonso zjedzie na Pitstop
88. sica
autosport.pl
89. baudin
85.Gosu na autosport.com sa aktualne czasy i alonso ma 1.11.905
90. kris264
button widac ze nie za bardzo :))))))))))))))0
91. HornetFire
autosport.com baudin
92. HornetFire
nie lubie buttona.....wielki mi mistrz...
93. Jeremy79
No ładnie to wygląda- trzech Hiszpanów na czele:)
94. FAster92
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.905 14 pit ;-)
95. kris264
tez go nie lubie :)
96. baudin
HornetFire no przecie tak godom :D
97. stalowy22
Czerwona flaga z rana to efekt stluczki miedzy Pedro a Hulkenbergiem, teraz Sauber odnawia samochod...:)
98. matey89
de la rosa sie zderzył z hulkenbergiem
99. matey89
97 wyprzedziłeś mnie o 15 sek ;p
100. HornetFire
baudin sorry pomyliles mi sie z Gosu :D
101. baudin
hehe hulkenberg jeszcze dobrze na tor nie wyjechal a juz narozrabial ;)
102. kris264
widac ze ferrari powalczy w tym roku
103. Gumis_81
Rosjanin się poprawił : V. Petrov Renault R30 1:17.425
104. HornetFire
od barany ...jak na testach nie umia jezdzic w grupie to co oni beda wyprawiac podczas startu prawdziwego wyscigu
105. majer13
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.294s +0.389
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
4 Schumacher Mercedes 1m14.594s +2.689
5 Hulkenberg Williams 1m17.723s +5.818
6 Petrov Renault 1m21.312s +9.407
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
106. murmunder
widac ze ferrari ma taki sam plan zajecjak 2 dniwczesniej. Alonso zaraz wykrecikółko z dobrym czasem a potem do 17 nic wiecej
107. kris264
sponsor nie musi sie pszykladac wazne ze placi :) sponsor czytaj pietrov hehe
108. a31
Sauber wygląda obiecująco, zbyt obiecująco...
109. kris264
106. murmunder zgadzam sie z opinia
110. kris264
sauber szuka sponsorow i cisnie na sucho
111. HornetFire
ponoc w umowie ma klauzule ze musi zdobyc 25% pkt
112. kris264
kto ma klauzule?
113. baudin
no zeby was jeszcze Petrov nie zdziwil jak zacznie krecic czasy o ktorych piquet moglby tylko pomarzyc ;)
114. Miro66
Eeee, takie oglądanie najlepszych czasów i lakonicznych komentarzy nic nie daje.
Powinien być oficjalny live timing - z sektorami, okrążeniami jak na oficjalnej stronie formula1.com. Niewiele tu można wywnioskować...
115. srt
1. F. Alonso 1:11.905
2.P. de la Rosa 1:12.298
3.J. Alguersuari 1:12.576
4.M. Schumacher 1:13.987
5.V. Petrov 1:17.425
6.N. Hülkenberg 1:17.723
7.J. Button 1:32.980
116. Luk141
zgadzam się, że Alonso może i kręci teraz dobre czasy na małym obciążeniu, ale ich forma wygląda jak narazie bardzo dobrze. co do Saubera wydaje mi się że maja dobry samochód, jednak te czasy to zapewne są również zabiegi marketingowe.
117. gustavof199
Petrov ma fajny kask, w barwach swojego kraju.
118. maciek71
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
4 Schumacher Mercedes 1m13.686s +1.781
5 Petrov Renault 1m17.425s +5.520
6 Hulkenberg Williams 1m17.723s +5.818
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
119. zajac1211
nie krytykujcie ludzie pietrova bo to jego debiut w F1!
120. srt
Petrov 1:15.240 :D
121. skylinedrag
Sauber jest bardzo szybki, może ten model faktycznie daje rady w przeciwieństwie do zeszłorocznego. Może być takim zaskoczeniem a'la Brawn bo nawet na długich przejazdach robili czasy 1:13-1:14, czyli wtedy kiedy tego pliwa jednak trochę musi być.
Alonso szybko wjeżdża się w bolid. Kilka kółek i czas prawie taki jak wczoraj Massa po dwóch dniach testów
122. kris264
to prawda alonso ma talent i czyje auto od poczatku
123. baudin
skylinedrag no zgadzam sie sauber jest szybki a z brawnem nie ma co porownywac bo brawn odskoczyl wszystkim wyraznie a sauber nie bo na dlugich wyjazadch w takich samych czasach miescily sie ferrari maclaren i renault mercedes tez byl w poblizu wiec poki co to nie jeste jakas wyjatkowa forma saubera
124. Gumis_81
Ja formę Saubera skomentuje tak, rok temu BrawnGP też notował niezłe czasy i też każdy spekulował że jeżdżą z małą ilością paliwa dlatego nie ma co zbytnio skreślać ich ponieważ Sauber jest to konstrukcja na bazie BMW F1.09 które pod koniec sezonu całkiem nieźle się sprawowało. Trzeba poczekać na kolejne testy i wtedy się wszystko okaże.
125. ebbpp
Hiszpanie górą :D
126. kris264
124. Gumis_81 zgadzam sie pod koniec zeszlego w bmw bylo dobrze
127. kris264
ale powiem wam ze szumi nie za ciekawie
128. majer13
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
4 Schumacher Mercedes 1m13.686s +1.781
5 Petrov Renault 1m17.425s +5.520
6 Hulkenberg Williams 1m17.723s +5.818
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
129. szymcik100
Rok temu też BRAWN cisnął na sucho a pamiętamy co było potem.
130. Gosu
Button 3 okrążenia zrobił i w boksie kampi :)
131. baudin
hehe nie ciekawie to dopiero button shumi sie jeszcze trzyma :D
132. sportowiec
gustavof199 gdzie ogladasz transmisje ze wiesz jakie barwy ma kask petrova
133. baudin
5 Hulkenberg Williams 1m14.619s
134. kris264
rok temu to byl walek z dyfuzorami
135. Luk141
zdjecia są już na f1.com :D
136. baudin
sportowiec nawet na oficjalnej stronie f1 pewnie masz zdjecia z dzisiejszych treningow juz wiec to nie problem zobaczyc ten kask
137. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
4 Schumacher Mercedes 1m12.874s +0.969
5 Hulkenberg Williams 1m14.619s +2.714
6 Petrov Renault 1m17.425s +5.520
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
138. matey89
ten czas alonso nie jest przypadkiem po ścięciu jakieś szykany? bo niektóre strony dalej podają 1;12,160
139. maciek71
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
4 Schumacher Mercedes 1m12.874s +0.969
5 Hulkenberg Williams 1m14.619s +2.714
6 Petrov Renault 1m16.833s +4.928
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
140. Luk141
137. szymcik100
to już nieaktualne czasy
141. Luk141
V. Petrov Renault R30 1:15.240 +3.335
142. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
4 Schumacher Mercedes 1m12.874s +0.969
5 Hulkenberg Williams 1m14.619s +2.714
6 Petrov Renault 1m16.833s +4.928
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
143. Miro66
Szewc wziął się do roboty...
144. Luk141
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.905 14 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.293 +0.388 6 pit
3. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +0.671 19 pit
4. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:13.686 +1.781 13 pit
5. N. Hülkenberg Williams FW32 1:14.708 +2.803 17 pit
6. V. Petrov Renault R30 1:15.240 +3.335 15 pit
7. J. Button McLaren MP4-25 1:32.980 +21.075 3 pit
145. artyl
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.905 14 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.293 +0.388 6 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.450 +0.545 21 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +0.671 27 pit
5. N. Hülkenberg Williams FW32 1:14.619 +2.714 23 pit
6. V. Petrov Renault R30 1:15.240 +3.335 15 pit
7. J. Button McLaren MP4-25 1:32.980 +21.075 3 pit
146. murmunder
Button ma chyba jakies problemy z bolidem
147. matey89
nie baton a mclaren ;p
148. Gosu
3.M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.450 +0.545 21 pit
149. gustavof199
ze zdjęć na f1.com
150. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Schumacher Mercedes 1m12.450s +0.545
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
5 Hulkenberg Williams 1m14.474s +2.569
6 Petrov Renault 1m15.240s +3.335
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
151. majer13
1 Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.293s +0.388
3 Schumacher Mercedes 1m12.450s +0.545
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
5 Hulkenberg Williams 1m14.474s +2.569
6 Petrov Renault 1m15.240s +3.335
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
152. mrbigstuff
A wiecie po co Button ma problemy z bolidem? Żeby Hamilton ich nie miał ;]
153. Greee
Rok temu przewagę dawały dyfuzory, w tym roku ma już nie być takich niespodzianek.
154. leonardo1899
baton z rozbergiem będą robić w ty sezonie za przydupasów
155. zajac1211
de la rosa mial jakis incydent dzisiaj na torze?
156. matey89
zajac przeczytaj komentarze to sie dowiesz
157. baudin
no z buttonem to bym nie byl taki pewien czy bedzie przydupasem bo rona juz nie ma wiec i hamilton takiego przebicia nie ma wiec to zalezy jakie ktory bedzie mial stosunki z zespolem wkoncu obaj to anglicy no a rosberg?? rosberg to na haslo przepusc michaela bedzie mogl powiedziec tylko yes master:d
158. zajac1211
nie chce mi sie tyle ich jest a widzialem przed chwila na renault confidental ze cos bylo
159. Greee
Proponuje przenieść się na chat
160. moharp
Zdjęcie 129 na f1.com jest czad, Schumacher i jego rakieta. Z boku charakterystyczna moskitiera :)).
161. HornetFire
baudi az popłakałem sie ze śmiechu hahaha:D
162. Musashi
157, baudin: Nawet nie będzie hasła, tylko będą mu machali flagą, że jest dublowany i ma ustąpić ;>
163. Xellos
Sauber ciagle drugi hehe, ale niektórzy powiedzą że trzeci dzień z rzędu się ścigają a inni testują...
164. HornetFire
no .... pamietamy jak było z barichello.....tak samo bedzie z rosbergiem
165. kris264
Mysle ze po objedzie robert wyjedzie
166. baudin
xellos nie trzeci dzien wszyscy testuja ale nie wszyscy to samo wiec nie ma co patrzyc na te miejsca
167. LeX IcoN
zastanawia mnie dlaczego w Sauberze sa rowki na oponach. zerknijcie na to
www.f1today. nl/ foto/ 7520/
168. baudin
hornetfire z rosbergiem bedzie jeszcze lepiej bo barichello mimo wszystko jakas renome mial a i tak robil co chcial master a rosberg to nadal zwykly uczniak wiec jak podskoczy to dostanie po uszach i albo siadzie na miejscu albo skonczy jak piruet proste :D
169. kris264
167. LeX IcoN faktycznie on nie jezdzi na slickach
170. kris264
moze sprawdzaja zuzycie opon czy cos
171. Jeremy79
Kris264- litości, walisz takie błędy, że aż oczy bolą:)
172. baudin
kris264 a skad wogole pomysl ze kubica dzisiaj bedzie jezdzil wedlug mnie taka opcja istnialaby tylko wtedy gdyby wczorajsze zatrzymanie to byla rzeczywiscie awaria i musieliby dokonczys testy czegos tam z robertem inaczej bedzie jezdzil petrov bo wkoncu on tez jest tu kierowca ;)
173. HornetFire
petrov to pewnie mial noc nie przespana:)
174. k.lebsky
Button szaleje!
175. STMan
UWAGA
Fotki dyfuzora R30
Trudno tu mówić o podwójnym dyfuzorze, bo właściwie pierwotny dyfuzor został zredukowany do zera - wszystko idzie tubami do góry
web8 . twitpic. com / img / 62295879 - 9c529fa8b17d1f18ac9ad041194c5406. 4b69529d-scaled. jpg
f1csatorna. hu / webimages / 2010 / 02 / val108. jpg
Poprawiam się - nie przypomina tego z Saubera, zupełnie nowa konstrukcja (nawet w stosunku do R29
176. baudin
hehe z tego co mozna zrozumiec na autosporcie to button siedzial w garazu i uczyl sie samochodu :D
177. HornetFire
gdzie jest trnsmisja z prezentacji virgin racing?
178. maTwol
a maci moze jakis dostep do live timingu :D z tego testu ?? :D
179. male666
Podajcie adres gdzie można podpatrzeć wyniki :>
180. baudin
hornetfire przejedz na gore tej strony;) virginracing jak kazda dziewica musialo wkoncu dac ciala i to sie stalo wlasnie dzisiaj prezentacji online nie bedzie :D
181. baudin
male666 autosport.com zakladka live
182. kris264
Sory za byki , a ze robet wyjedzie to co renault wspominalo
183. kris264
sauber dotankowal chyba
184. male666
Dzięki
185. baudin
kris264 no jakby wyjechal to byloby super dla nas ale ciut niesprawiedliwie wobec petrova
186. HornetFire
a niech mnie:D....a tak krzyczeli.....
187. Gosu
Nabijacie posty niepotrzebnie zamiast wejść sobie na chat i pogadać ...
188. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.905s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.189
3 Schumacher Mercedes 1m12.450s +0.545
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.671
5 Hulkenberg Williams 1m14.410s +2.505
6 Petrov Renault 1m15.240s +3.335
7 Button McLaren 1m32.980s +21.075
189. kris264
sąd sądem ale sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie :))))))))))))))
190. LeX IcoN
7. V. Petrov Renault R30 1:14.707 +2.802
191. kris264
1:14.650 button
192. el_diablo
176. popraw pierwszy link
193. matey89
no petrov zaczyna się starać ;p
194. maTwol
no to gdzie idziemy na czat? :D i ponawiam pytanie czy macie gdzies wyniki na live czy tez sledzicie tylko te odswiezane co ok 45 min :P
195. Luk141
5. J. Button McLaren MP4-25 1:13.783 +1.878
196. Arturo89
Cześć wszystkim. Jestem nowy, choć portal obserwuje od dawna. Chciałem się z wszystkimi na początku przywitać;) Co do tematu... Zabawne jak wszyscy patrzą na czasy tych testów, które notabene są najmniej istotne. Ważne, żeby kierowcy nauczyli się prowadzić nowy samochód no i oczywiście sprawdzić wszystkie nowe ustawienia/konstrukcje. Póki co nic nie da się przewidzieć i myślę, że tak będzie do pierwszego wyścigu... bo niektóre działania mogą być zwykłą robotą pod sponsorów. Co do biednego Rosberga którego naprawdę lubię, myślę, że dobry bolid choć trochę osłodzi mu drugoplanową rolę w zespole... choć chciałbym się mylić co do nierówności w tym teamie jaka zapewne wystąpi ;)
197. a31
Sauber - jednak BMW zrobiło dobry bolid. Odpuścili sobie drugą część zeszłego sezonu...i są efekty. Renault również odpuścili sobie drugą sześć sezonu i...zarazie NIC.
198. maTwol
Luk141 gdzie sledzisz wyniki ?:D
199. kris264
1:11.709 alonso
200. Luk141
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.709 26 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.385 15 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.729 26 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +0.867 37 pit
5. J. Button McLaren MP4-25 1:13.783 +2.074 12 pit
6. N. Hülkenberg Williams FW32 1:14.410 +2.701 33 pit
7. V. Petrov Renault R30 1:14.707 +2.998 21 pit
201. szperaczz
197 a31
Wszystko się okaże w Bahrajnie to są tylko testy więc mniej emocji.
202. baudin
Artutro89 welcome ;) ja do Rosberga tez nic nie mam ale co fakt to fakt brawn moze mowic ze beda rowno traktowani a ja mu mowie pierdu pierdu a co do wynikow jakie sa kazdy widzi ale nie wszyscy zdaja sobie sprawe ze trzeba je traktowac z przymruzeniem oka na szczescie ty to wiesz ;)
203. STMan
Jedna Renia coś robiła - ten dziwny dyfuzor:
http:// img203. imageshack. us/ img203/ 756/ 89802756. jpg
http:// img251. imageshack. us/ img251/ 8492/ 64998327. jpg
204. zajac1211
button pewnie zejdzie ponizej 1:12
205. Luk141
f1today.nl
206. Luk141
Alonso atakuje :D
F. Alonso Ferrari F10 1:11.599
207. zajac1211
alonso 1:11.599
208. male666
kiedy sa nastepne testy
209. Koyot.
a jednak fererka najszybsza i sauber drugi :)
210. skylinedrag
Alo 1:11.599
211. romekf1
dziwny ten dyfuzor reni co:)
212. kris264
203. STMan ciekawe te fotki
213. matey89
massa w gacie narobi jak to zobaczy
214. krystianxp
dwa pierwsze miejsca bolidoy z silnikami ferrari
215. kris264
massa placze :)
216. maTwol
dzieki ;)))
217. baudin
no ten dyfuzor renault wyglada kosmicznie ciekawe czy duzo on daje a raczej czy duzo da bo do niego musi dojsc jeszcze podloga i nowe skrzydla ktore obiecali ;)
218. Arturo89
A wie ktoś co z Quick Nickiem? Bo to też nie ukrywam mnie trochę ciekawi ;)
Co do Alonso... to jest dla mnie najlepszy zawodnik w stawce.
PS: Baudin dzięki za odpowiedź-choć jedna osoba ;D
219. kris264
214. krystianxp madre stwierdzenie i tak tez bedzie w sezonie tzn ferrari najlepsze na sucho renault na full tank :)
220. krystianxp
to dlatego tak go zakrywali
221. Jackom
Czy można gdzies obejrzeć testy ?
222. Greee
Ciekawe jakie mają wszyscy zużycie paliwa.
223. kris264
ferrari ma dzis dziub jak STR na prezentacji
224. Jackom
Panowie , jestem tu pierwszy raz , czy możecie pomóc , czy można gdzies zobaczyć te testy ?
225. ruly
petrov 3 sek straty to chyba niezle jak na pierwszy kontakt z f1 a kubica wczoraj z jakim czasem skonczyl zszedl ponizej 1:13?
226. baudin
Arturo89 nie ma sprawy ;) z tego co wiem to nick obudzil sie z reka w nocniku i teraz moze pojezdzic co najwyzej wozkiem po polu golfowym
227. radegg
224. Jackom - niestety nie
228. matey89
petrov coś dawno nie wyjeżdżał, tylko 21 kółek , może faktycznie się z kubkiem zamieni :)
229. baudin
ruly zszedl ponizej 1.13 byl tylko 0.7s za massa
230. ruly
dzieki baudin dobre wiadomosci przynosisz wodki mu dac xD
231. Grapuś
225. ruly Robert miał taki czas 1:12:426
232. wilku2222
kubica wczoraj mial 1:12.426
233. szperaczz
228 mateey89
Petrov 26 a nie 21
234. Jackom
Radrgg- dzięki , a skad macie wyniki ?
235. ruly
zdobywal punkty na tym syfie bmw w tamtym sezonie to i teraz podola moim zdaniem nie bedzie zle tym bardziej ze widac tajemnicze usmieszki na twarzy Roberta :]
236. ruly
autosport . com zakladka live
237. evoluzione
stman podaj cay link do tego dyfuzora, tutaj można.
238. sty77
zaznaczmy ze wczoraj Robert notował takie same czasy jak Massa na długich wyjazdach
239. Grapuś
Pietrov zjechał do boksu
240. wilku2222
tez bym chodzil usmiechniety jak bym tyle zrabiał;) a tak powaznie mam nadzieje ze bedzie lepiej niz w BMW
241. tck
moim zdaniem, mimo ze na czasy nie powinno sie patrzec w testach, nadspodziewanie dobrze radzi sobie sauber.
242. matey89
petrov 1.14.009
243. personx
tak jak juz pisałem ferarka+Alonso=potega 2010 Alonso RULEZ!!!
244. Koyot.
pewnie zaraz mnie opier. ale jednak renia nie jest na tych testach za mocna za to sauber baaaaardzo mila niespodzianka :)
245. mariusz-f1
218. Arturo89 - Witam . Co do Nicka , to albo rezerwowy w Mercu , albo starty w DTMie też w barwach Mercedesa .
246. Koyot.
a tak z innej beczki. ciekawy jestem jaki czas by wykrecil KUB w ferarce:)
247. personx
SAUBER JEZDZI TAK POPISOWO BO NIEMA JAKIŚ WIĘKSZYCH SPONSORÓW CHCE SIE POPISAC PRZED SEZONEM...
248. zajac1211
Koyot napewno lepszy nic w renowce
249. elloco
Jaki optymiz, dziś tu bije po oczach na temat formy reno wczoraj totalny pesymizm a dziś optymizm jak na roller costerze panowie wiecej dystansu zostawcie to inżynierom z reni oni nie na darmo tyle kasy biorą a coś mi mówi ze sie wszystcy nie zawiedziemy
250. Koyot.
za to BUT cienko w porownaniu z wczorajszymi jazdami HAM
251. STMan
@211, @212
Nie chce mi się komentować wszystkich dyfuzorów, skupię się na F10 i Sauberze:
BMW poleciało ewidentnie na wielkość wylotu, mają pewnie wiellką różnicę ciśnień pomiędzy podwoziem a wylotem
img171. imageshack.us/ img171/ 6876/ saubero. jpg
F10 nie pokazuje nam nic nowego, co może być dowodem, że jadą dziś pod publikę (te pare szybkich kółek)
img4. imageshack. us/ img4/ 9913/ f10ho. jpg
Dyfuzor, jak dyfuzor, wiele im nie dodaje (w porównaniu z Sauberem). Jako dowód macie fotkę R29 z dyfuzorem o podobnej konstrukcji:
img684. imageshack. us/ img684/ 899/ r29. jpg
Ciekawi mnie tylko czy te nowe konstrukcje będą legalne, bo pewnie powodują niesamowity docisk.
Reasumując:
Jeżeli Renia rzeczywiście poszła nową, lepszą drogo z dyfuzorem i nauczą się go, dostosują do nieg płytę podłogową to będzie OK :)
252. kris264
poczekajcie na redbulla i vetela na nast testach
253. STMan
@237. evoluzione
jak nie robię spacji, to nie mogę wysłać posta. Powyżej macie fotki dyfuzorów Ferrari, BMW i Reni
Oj chyba BMW może być jednak mocna w 2010 :/
254. baudin
koyot zaspokoje twoja ciekawosc spojrz na czas alonso i dolo gora 0.050 s;D
255. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.599s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.495
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.839
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.977
5 Button McLaren 1m13.783s +2.184
6 Hulkenberg Williams 1m14.121s +2.522
7 Petrov Renault 1m14.707s +3.108
256. baudin
doloz*
257. ruly
no vettel i weber to silna ekipa napewno tez szykuja cos ciekawego i moga zpaewne korzystac z danych str z testow w walencji
258. SIWQ
Fernando Alonso Ferrari 00:01'11''599 29
.2º 27 Pedro De la Rosa Sauber 00:01'12''034 00:00'00''435 29
.3º 3 Michael Schumacher Mercedes GP 00:01'12''438 00:00'00''839 30
.4º 17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 00:01'12''576 00:00'00''977 37
.5º 1 Jenson Button McLaren 00:01'13''783 00:00'02''184 14
.6º 12 Vitaly Petrov Renault 00:01'14''009 00:00'02''410 29
.7º 9 Nico Hulkenberg Williams 00:01'14''121 00:00'02''522 48
259. baudin
petrov ma juz 1.14.009
260. male666
Nasy Petrov sie poprawia .
261. baudin
ruly raczej nie moga korzystac z danych str bo str musialo zbudowac bolid wedlug wlasnego projektu wiec i wszystkie dane jakie zdobeda beda bezuzyteczne dla rbr
262. personx
1 F.Massa Ferrari 1:11.722 z wczoraj
1 Alonso Ferrari 1m11.599s dzisiaj
263. HornetFire
vettel zachowuje sie jak rowydrzone dziecko ktore jak nie dostanie cukierka to jest zle
264. male666
Nie przesadzaj. On jak kazdy chce wzgrywac.
265. ruly
baudin moze i tak ale podejrzewam ze niektorze rzeczy moga sie pokrywac w koncu to 2 team red bulla ale moze sie myle
266. personx
takze mysle ze dzisia Alonso pobije rekord okrazenia kovalainena 1:11:00
267. baudin
hornetfire dokladnie tez tak mysle chyba zaszkodzilo mu okreslenie baby shumi i poczul sie dobry ale teraz wrocil shumi master i pokaze dziecku ze nic ono jeszcze nie umie ;D
268. male666
zastanawiam sie dlaczego Petrov tak malo dzsiaj jezdzi w porownaniu z kubkiem.
269. ruly
zaczyna w f1 musi szukac swoich ustawien bolidu
270. male666
w sumie masz racje.
271. moharp
Piękne autko ten Virgin
272. ruly
niezle si eprezentuje bolid virgin racing ciekawe jak jezdzi
273. evoluzione
sa juz zdjecia virgin na autosport
274. male666
Usunięty
275. baudin
male666 wydaje mi sie ze petrov najzwyczajniej w swiece jeszcze nie wie co ma robic nie ma rozpisanych zadan na poszczegolne dni testowe i poprostu jezdzi zeby jezdzic
276. majer13
1 Alonso Ferrari 1m11.599s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.495
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.839
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.977
5 Button McLaren 1m13.783s +2.184
6 Petrov Renault 1m14.009s +2.410
7 Hulkenberg Williams 1m14.121s +2.522
277. HornetFire
ładnie sie prezentuje bolid virgin
278. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.599s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.495
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.839
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +0.977
5 Button McLaren 1m13.783s +2.184
6 Petrov Renault 1m14.009s +2.410
7 Hulkenberg Williams 1m14.121s +2.522
279. personx
wyglada jak kiedyś spyker
280. kamil b
Sauber C29 i ferrari F10 mają te same silniki-widać już rękę ściągniętego Marmoriniego do Maranello.Widć,że będą mocni w kwalifikacjach,pytanie tylko czy poprawili paliwożerność. Sauder to właściwie jeszcze wytwór bmw i widać,że będą się w tym roku liczyć w stawce-czyżby znowu pech Kubka w doborze bolidu /Reno musi zmienić ten archaiczny wygląd R 29B.
281. kris264
virgin ma piekne barwy
282. Marcin157
malowanie ciekawe :)
283. male666
zobaczmy jak bd na testach w jerez
284. HornetFire
http: //www .youtube. com/watch?v=u1j48CPf2P4&feature= related
jak ogladam ten filmik to az mnie cairy przechodza
285. szymcik100
Myślę że Petrov będzie miał ciężko pobic czas RK ale jestem pozytywnie zaskoczony.
286. ruly
podejrzewam ze bolid renault bedzie zupelnie inny niz na prezentacji poczekamy do pierwszego gp i zobaczymy, ciekawe jak bedzie ze zuzyciem opon pod takimi ciezkimi bolidami to moze tez miec znaczenie , no i oczywiscie bedzie walka mechanikow bo pit stopy beda blyskawiczne sam bolid ot nie wszystko
287. baudin
szymcik100 ja bym nie porownywal petrova z robertem bo to nie taliga jeszcze ale z hulkenbergiem i owszem a tu wypada dosc dobrze co moze cieszyc
288. kris264
kiedy nastepne testy?
289. matey89
śmieszny ten nos w bolidzie virgina
290. baudin
kris264 nastepne sa juz jutro i pojutrze na silverstone ale tam chyba beda tylko RBR i Virgin a takie pelne ze wszystkimi zespolami to od 10 lutego
291. HornetFire
kris 10 lutego w jerez a jutro na silverstone sa (virgin R)
292. szymcik100
kamil b . Wygląd to może Ty musisz zmienic a w RENI to tylko prędkośc się liczy.
293. skylinedrag
280.kamil b skończ już te durne wywody o wyglądzie, bo się niedobrze robi. Rozumiem, że laik patrzy na F1 jak na rewię mody, ale bez przesady. To ma zap...ać a nie wyglądać!
Chcesz sobie piękności pooglądać to jedź do muzeum w Maranello.
A takie bzdurzenie o wyglądzie nie ma sensu bo dla jednego Sauber wygląda fajnie, a dla mnie np. wygląda z profilu jak pinokio z tym długim dziobem skierowanym w niebo.
294. kris264
na silverstonie to chyba pogoda im nie dopisze hehe
295. HornetFire
a kiedy redbull ma prezentacje ze niby jutro maja byc na testach?
296. kris264
pietrov malo jezdzi wiec chyba duzo ustawien zmieniaja
297. male666
musi dobie dopasowac
298. baudin
nie mam pojecia ale na ktorejs stronie bylo ze w silverstone sa zgloszone dwa zespoly a ze nie wierze ani w usf1 ani w camposa to zalozylem ze drugim moze byc RBR ale moglem sie mylic
299. Grapuś
295. HornetFire------ Red Bull ma prezentacje 10 lutego
300. skylinedrag
Toro Rosso również zaskakująco szybkie
301. kris264
Renata slabo wypada mysle ze jak nie popracuja przez te poltora msc to bedzie lipa
302. ruly
slabo wypada tez twoje wiedza o f1
303. ruly
twoja*
304. male666
Petrov spadl
305. kris264
zobaczymy po przerwie
306. kamil b
skylinedrag-patrz chłopie na wykręcane czasy Saubera i Renault-bo jak na razie różnicę widać.Znawco zwróć też uwagę żę jak dotąd wszystkie nowe bolidy mają rózne konfiguracje podniesionych nosów/nawet"koserwatywny" Mercedes-brown/ wzorując się na zeszłorocznym b. udanym Red Bullu. To jest teraz nieodzowne przy rozbudowanych dyfuzorach-jak największa ilość powietrza kierowana pod spód bolidu.
307. personx
jak wklejac tutaj linki??
308. zajac1211
petrov ostatni :(
309. HornetFire
personox daj kilka spacji w linku
310. personx
http:// www.n-tv.de/mediathek/videos/ sendungen/sport_kompakt/ Sport-kompakt- article479642.html
311. personx
thx
312. personx
http:/ /www.n-tv.de /mediathek/livestream/ niewiem ale chyba oni to transmituja live
313. lechart
Massa szalał wczoraj, a Alonso dziś beż szaleństwa ma lepszy czas od niego. Wczoraj Kubica uczył się dalej "obsługi" kierownicy (jest inna niż w BMW i ponoć prawie ją opanował. Widać to po poprawie czasu. Pietrow dopiero zaczął się wgryzać w kierowanie samochodem, stąd jego mizerne czasy. Z tego co zaprezentował wczoraj Robert, widać, że nie będzie źle....
314. szczepi
Petrov to młody kierowca, który dopiero się uczy.Wcale nie ma dużo gorszego czasu od Nico ;)
315. Gosu
314. szczepi Petrov jest starszy od Roberta, ale fakt dopiero się uczy :)
316. rbej
Ale Nicko może jeździć na pełnym baku a Petrov na oparach. Jeden może testować to a drugi tamto. Koniec końców w Bahranie okaże się że Ferrari jest w środku stawki.
317. personx
niesądze ze ferari bedzie nizej jak pierwsza 3 zAlonso to niemożliwe
318. Gosu
7.V. Petrov Renault R30 1:14.009 +2.410
319. rbej
Bardziej ciekawe jest to:
Hulkenberg - 72 okrążeń
Petrov - 29 okrążeń
320. baudin
rbej to akurat da sie wytlumaczyc tym ze nico ma juz wszystko dopasowane i ustawione w bolidzie bo byl w zespoole juz od dluzszego czasu a pod petrova dopiero ustawiaja bo jest w zespole trzeci dzien ;)
321. STMan
306. kamil b: Mercedes nie ma wysokiego nosa :)
Poza tym w BGP do drugiego, górnego dyfuzora powietrze było zaciągane z boku bolidu, zaraz nad płytą podłogową. Zgadzam się z Tobą, że nos Reno jest zbudowany tak, jakby konstruktorzy nnie wiedzieli w którą stronę iść, ale przypominam, że pisałem wyżej, że w R30 zostały dodane jakieś wloty pod nosem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to albo chłodzenie baków albo wpuszczenie powietrza nad płytę podłogową przodem oraz wspomnianym wcześnej bokiem :)
Zobacz, że R30 ma inną płytę podłogową niż R29, na pewno inną niż inni a tu nie można dać nosa takiego, bo ładniejszy - on zaczyna rozprowadzać Ci powietrze, które potem odpowiednio układa się na dyfuzor i spojler. Nie ma co gadać, dla mnie kluczowe są te wloty z przodu i dziwny dyfuzor - teraz pwenie będą składać reszte pod to.
322. baudin
Voici les temps d'Alonso dans les 11 derniers passages : 1.12.600, 1.12.302, 1.12.133, 1.11.985, 1.12.122, 1.12.133, 1.12.240, 1.12.000, 1.11.669, 1.13.205, 1.11.625 czasy 11 okrazen pod rzad alonso nie ma co sie oszukiwac robia ogromne wrazenie
323. mattii76
na niemieckim n-tv jest na zywo !!!!
324. personx
http://www .n-tv.de/mediathek/ livestream/ na zywo
325. pawelpaciorek
a co oni tam pokazuje, najpierw hauga i kibiców, a teraz ulizanego rosberga!
Phi!!! :)
326. arek889
wam tez tak na tym n-tv przerywa?
327. personx
nie wszystko ok
328. STMan
Czy Vitalij nie jest troszę za wysoki do 30?
http:// www. f1today.nl/ foto/ 7519/
coś dla porównania - ALO
http:// www. f1today.nl/ foto/ 7518/
Jakoś mi tak bardzo wystaje ;)
329. arek889
;/ a u mnie kolorowe kwadraciki sie pokazuja jakby zakłocenia na satelicie.
330. HornetFire
lagi jak cholera nie da sie ogladac
331. STMan
Na ntv "na żywo" pokazują ile Szumi kasy z F! w ciągu startów wyciągnął :)
Takie to "na żywo" - reportaże dają
332. norbercik
a na czym oglodacie??
333. STMan
http:// www. n-tv.de/ mediathek/ livestream/
334. Sidor
F. Alonso Ferrari F10 1:11.470
335. Luk141
viele danke i po Walencji :D
336. HornetFire
STMan prosze oświec nas ile bo ja jestem ciekawy:)
337. Mistrz16
Jak sie zarejestrowac tam?
338. personx
nietrzeba sie rejestrowac
339. STMan
Czym oświecić, co leci?
Jakiś teledysk podły obecnie :P
340. arek889
ktos moze podać z czasy z 10 okrązem schumachera? tak dla porównania z alonso
341. kamil b
STMan- zgadzam się ale też zwróc uwagę jakie były wloty powietrza w BGP a obecnie to zaopożyczają inni /np Williamas, Sauber, Ferrari/. Ross Brawn wymyślił je podnieść wyżej od podłogi ,a tym samym dał większy przepływ powietrza na tył bolidu -znów m.in.dla dyfuzora.A teraz ta sama kwestia w Reno- już od paru sezonów zespół stosuje swój kształt wlotów-mimo,że podcięte ale dalej zaczynające się prawie od podłogi.To tylko kolejny przykład,że Reno jakoś nie kwapi się do dużego przełomu.Stara zasada w konstruowaniu mówi przecież, że zabiera się od innych czołowych zespołów to co się sprawdza i co jest najlepsze.To w końcu jakie to nowe/stare/ Reno jest?
j
342. Mistrz16
wyskakuje mi jakis blad na strponie
343. personx
1 Alonso Ferrari 1m11.470s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.624
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.968
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +1.106
5 Button McLaren 1m13.498s +2.028
6 Hulkenberg Williams 1m13.959s +2.489
7 Petrov Renault 1m14.009s +2.539
344. Luk141
macie podgląd cały czas na tor?
345. personx
teraz jest reklama
346. personx
Alonso has completed an eight-lap run which included the fastest time of the week
347. personx
hehe pare minut pojezdzil i juz najlepszy czas ostatnich dni:)
348. HornetFire
ile schumachobufon kasy wydoil w swojej karierze
349. Luk141
ja mam teraz pogode :D
350. szymcik100
Alonso Ferrari 1m11.470s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.624
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.968
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +1.106
5 Button McLaren 1m13.498s +2.028
6 Hulkenberg Williams 1m13.959s +2.489
7 Petrov Renault 1m14.009s +2.539
351. arek889
ktos ma czasy 10 okrążeń MSC?
352. Marcin157
Petrov tylko 29 okrażeń zrobił??
353. pusze1
witam --- prosze dajcie jakiegos linka nie moge znaleśc nic na żywo,chyha się załamie
354. baudin
Michael Schumacher : 1.15.610, 1.15.894, 1.15.203, 1.15.337, 1.15.295
355. Luk141
7 Petrov Renault 1m13.902s
356. Driver77
Witam , czy mogl by ktos podac linka na zywo gdzie mozna obejrzec testy na zywo
357. sica
niema chyba na żywo
358. Driver77
ok dzieki
359. papas
Kamil B- "Stara zasada w konstruowaniu mówi przecież, że zabiera się od innych czołowych zespołów to co się sprawdza i co jest najlepsze" ale ty glupi brak slow , to powiedz mi od kogo ross brawn skopiowal te dyfuzory z ubieglego sezonu . Reno poszlo w swoja strone i lepiej dla nich .Ross braw sezon wczeniej tez i jak widac wyszlo mu to na dobre . A z twoimi herezjami idz na f1.wp.pl
360. STMan
341. kamil b Chyba mówimy o innych wlotach,bo porównuje bazowe R30 z bazowym R29 i F10 i tylko w R30 jest takie soś:
http:// www. f1fanatic.co.uk /wp-content /uploads /2010/01 /renault_r30_top. jpg
Widzisz to pod lusterkami?
Wydaj mi się, że to ma wlot z przodu:
http:// www.f1fanatic.co.uk /wp-content /uploads /2010/01 /renault_r30_front. jpg
BGP chyba tego nie miała, F10 nie ma na pewno
Zwróć uwagę, jak działał dyfuzor BGP - do górnej komory powietrze zaciągane było z boku a nie spod bolidu - tu działały "pierwsze" dyfuzory.
http:// www. youtube. com/ watch?v=f5oDu6nSgBg
Renia ograniczyła dyfuzory "pierwszego poziomu" do minimum i dlatego pewnie musi "dociągać" powietrze tymi tunelami co są pod lusterkami
Jak zobaczysz na fotkę z pierwszego linku to widać gołym okiem, że cała płyta podłogowa ma za zadanie kierowanie powietrza na dyfuzor.
Dla mnie to rozwinięcie koncepcji a nie bazowanie na BGP, dlatego zakładam, ż mówimy i innych wlotach :)
pzdr
361. STMan
O papas mnie wyprzedził, :) ale ja linki wklejałem hehe
362. Gosu
Kiepsko z tymi okrążeniami Witalija, debiutant powinien jeździć jak najwięcej, a kolo ma najmniej kółek zrobionych. Myślałem, że zbliży się do granicy 1:13, ale już widać że chyba się przeliczyłem.
363. baams
Witam wszystkich,
dzisiaj silniki Ferrari poza konkurencją, dwa różne bolidy z tymi silnikami na czele, co do reszty zobaczymy w Bahrajnie. Liczyć się przecież będzie zachowanie bolidu od początku (ciężkiego jak cholera) do końca (opary), zużycie cienkich opon no i spalanie. Jeśli na starcie można będzie parę kilo mnij zatankować to będzie ok.
364. kamil b
papas- tylko słówko- Red Bull ma A. Newey,a BGP ma R.Brawna- to są niekwestionowani guru- konstruktorzy a Renault na obecną chwilę nie ma nawet P. Saymondsa. STMan- chodzi mi o sam kształt wlotów do chłodnic po obu stronach bolidu.
365. artyl
1 Alonso Ferrari 1m11.470s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.624
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.968
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +1.106
5 Button McLaren 1m12.951s +1.481
6 Hulkenberg Williams 1m13.669s +2.199
7 Petrov Renault 1m13.902s +2.432
366. sica
petrov sie poprawil
367. ignol44
Nie chce krakać.ale nie byt cie pewni że ferrari będzie na czele .//////////////może oni rzeczywiście leją mnie paliwa od inych,a wydaje im się że wystarczająco
368. wilku2222
Petrov strata +2.432 przepasc!!!!!
369. STMan
364. kamil b "STMan- chodzi mi o sam kształt wlotów do chłodnic po obu stronach bolidu.STMan- chodzi mi o sam kształt wlotów do chłodnic po obu stronach bolidu."
No to teraz się rozumiemy :)
Tu możesz mieć rację, wszyscy mają je jakby wyższe i "poziome" co może dać powietrze na dyfuzor. Renia ma bardziej podcięte niż w 2009
370. artyl
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 75 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 41 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 65 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 38 pit
5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 33 pit
6. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 81 pit
7. V. Petrov Renault R30 1:13.889 +2.419 46 pit
371. papas
Kamil B- i co stego , malo jest dobry konstrukorow i tak wiekoszsc zalezy od tego ile dany team kasy na rozwoj ma . Mowisz ze po ksztalcie poznajesz ktore bolidy sa szybsze i reno bedzie stawke zamykac bo jest malo podobne wizualnie do reszty. Jeszcze sie moze okazac ze Redbull nie zrobi szalu w tym sezonie
372. artyl
Poprawka
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 75 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 41 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 65 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 38 pit
5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 33 pit
6. V. Petrov Renault R30 1:13.666 +2.196 48 pit
7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 81 pit
373. matey89
petrov przed niemcem
374. devious
@STMan
dobra, ale jaki ma dać efekt ten Twój pomysł na dyfuzor w Renault? skoro tunel będzie poprowadzony NAD płytą to efekt przyziemienia będzie żaden (nie będzie różnicy ciśnień pomiędzy podwoziem a nawierzchnią) - więc jedynym zyskiem będzie "wyssanie" powietrza z przodu bolidu - tyle, ze tam z przestrzeni sprzed lusterek to zupełnie nie ma sensu bo i po co?
już wiekszy sens ma to jeżeli chodzi o przód bolidu - tutaj faktycznie stworzenie za pomocą dyfuzora podciśnienia pod dziobem byłoby niegłupie - więc w teorii możnaby zastosować długi tunel przez cały bolid zakończony dyfuzorem ("wysysającym" powietrze z tunelu) - ale wtedy z przodu nos musiałby być szeroki i bardzo niski, praktycznie przy samym asfalcie - ewn. jakieś boczne obiżone sekcje musiałby mieć żeby w środku stworzyć komorę podciśnienia (coś a'la dziwny nos w R29)
no i ja tych wlotów z przodu nie widzę - coś tam jest ale ciężko powiedzieć czy to wloty czy tylko jakieś wybrzuszenie, na którym światło się dziwnie odbiło...
no ale dyskutować to sobei możemy mają w sumie blade pojęcie o aerodynamice ;) ja tylko bazuję na swojej politechnicznej wiedzy o fizycje, mech. płynów itp zagadnieniom więc też za dużo nei wiem ;>
375. Grapuś
Noo chyba Pietrov wziął się do roboty
376. Grapuś
Petrov*
377. kris264
to prawda spekulacje kto jet dzis gdzie nie maja sensu nie wiaomo jak bedzie za miesiac dwa lub trzy , jedno jest pewne kierowcy na poziome alonso kubicy czy szumiego sa w stanie wycisnac max z bolidu i jechac rowno od poczatku do konca.
378. sica
http ://w ww.virginracing.com/cars/#/car -gallery
379. personx
a ja mysle ze , to ile ma team kasy nie jest najistotniejsze w tamtym sezonie brown na poczatku miał tylko jednego sponsora ,a przecież to scheda po hondzie,najwazniejsze jest to jak dany team wstrzeli sie z bolidem do panujacych przepisów w tym sezonie ,tak jak brown z dyfuzorem w tamtym 2009 tylko oni mieli go na początki,wiec i teraz trzeba strategie opracowac do tego ze np niema tankowań...
380. kris264
zobaczcie jak ferrari duzo jezdzi , kazdy dzien testow to ogromna ilosc kolek
381. personx
a ktoś wie czy w tym sezonie pokwalifikacjach zostaje ta sama ilisc paliwa do wyscigu ,czy mozna dotankować?
382. devious
@364
"Red Bull ma A. Newey,a BGP ma R.Brawna- to są niekwestionowani guru- konstruktorzy a Renault na obecną chwilę nie ma nawet P. Saymondsa."
Ross Brawn nie jest konstruktorem-projektantem, on jest raczej szefem teamu-managerem... on osobiście nie projektuje bolidu tylko nadzoruje i motywuje innych inżynierów i po prosu podejmuje decyzje...
tak więc porównanie Twoje bez sensu trochę... mistrzowski bolid Brawna budowały 3 różne ekipy inżynierów i ostatacznie wybrano najlepszą opcję, Ross nie wymyślił tego bolidu tylko jego ludzie...
co innego Newey, on sam projektuje bolidy i to jeden z ostatnich ludzi "starej gwardii" - on w jednym zespole z Brawnem zapewne zmiażdżyliby konkurencję bo jeden zająłby się projektem a drugi zarządzaniem ;)
ale to nie oznacza, ze inne zespoły nie mają zdolnych managerów i zdolnych projektantów - przecież bolid Brawna zaprojektowali Japończycy z Hondy i Brytyjczycy z Brakley...
równie dobrze jakiś młody inżynier Renault może podsunąć genialny pomysł Bell'owi z Renault albo ktoś inny Rampfowi z BMW Saubera ;) w zasadzie co roku mamy w F1 jakieś innowacje techniczne i często pomysły "wychodzą" od różnych zespołów...
a potem ktoś te pomysły składa do kupy i buduje najlepszy bolid ;]
383. przemo_95
no i co pewnie jeżdzą na pustym baku by pokazac ze wracaja rano w po południu jezdza z wieksza iloscia paliwa
384. Grapuś
381. personx------ Po kwalifikacjach zespoły będą dotankowywać bolidy na maxa żeby przejechać cały dystans wyścigu
385. pawelpaciorek
381. personx - skoro nie ma tankowania w wyścigu, to jak sobie wyobrażasz, żeby później z tym jechać na wyścigu?
386. personx
to jestem ciekawy ile okrążeń przejedzie renówka zatankowana pod korek, z tego co wyczytałem renówka ma ponąć oszczedny silnik wiec wydaje mi sie ,że niekoniecznie bedą ja tankowac na maxa oczywiscie to zalezy od toru
387. romekf1
nasz rosyjski kolega sie rozpedza;)
388. rbej
Zatankowana Renówka do PEŁNA, jest jak perpetum mobile, czyli jeździ bez końca.
389. Fox_
@381 Kwalifikacje na oparach, a wyścig bez tankowania, więc muszą zatankować bolid przed wyścigiem :]
390. legac
moim zdaniem tak to wygląda. Ferrari to południowcy, lubią się pokazac. Zauważcie, że po tych rewelacyjnych porankach jakoś nie mogą później pojechać szybciej. Widac tu pewien rodzaj specjalizacji, Renault ma najsłabszy silnik wię na super czasówki nie mogą liczyć, za to w wyścigu mogą mieć przewagę i to sporą. Na początku opony i hamulce w cięższych bolidach dostaną ostre cięgi co z pewnością odbije się na czasach. Może być nawet tak, że kto zniszczy na początku wyścigu bardzo szybko opony będzie je musiał zmienić o jeden raz więcej niż inni, a to już strata 30 sek w wyscigu. Ferrari będzie ciężkie więc musi startować z pierwszej lini i to moim zdaniem trenują. Kiedy wyjeżdzają na długie przejazdy mają czasy 1.15 , Szumi to samo. OT TAKA TEORIA
391. romekf1
a co powiecie na temat dyfuzora reni??? jest dosc dziwny powiedziął bym ze specyficzny:) zobaczymy jak załaza mowa podłoge tylni spojler jak obiecywali jakie bede tego efekty:)
392. legac
Pamiętam, że jakies 2 miesiące temu Bell mówił w jakimś wywiadzie, że mają potrójny dyfuzor
393. speed23
i co wam z tych czasow jak kazdy team testuje co innego
394. sica
petrov 1:13.582
395. legac
każdy testuje to samo: BOLID
396. romekf1
nom mówił mówił ale to mi nie wyglada nawet na dyfuzor zobaczcie jakie dyfuzory maja inne zespoły ten jest jajis dziwny w ogule inaczej ustawiony i inaczej zbudowany. ciekawe czy to jest dobre rozwiazanie
397. speed23
ale błysnałes 395 to chyba oczywiste
398. Gosu
6. V. Petrov Renault R30 1:13.582 +2.112 57 pit
399. STMan
374. devious
Dzięki za wyjaśnienie, ale cięgle tego nie rozumiem, zobacz tu:
http:// www. youtube.com/ watch?v=4rbOtVIaACA&feature = related
Czytałem jak działa klasyczny dyfuzor, jednak czemu w przypadku F1 symulacje pokazują nam strumień powietrza NAD płytą. Może tu chodzi o zwiększenie ciśnienia na końcówce dyfuzora w stosunku do ciśnienia wokół bolidu. Czytałem, że przy klasycznym dyfuzorze ciśnienie u jego wylotu jest równe ciśnieniu atmosferycznemu przez co ciśnienie pod bolidem jest mniejsze.
Ale ciocia youtube cały czas uparcie pokazuje mi przepływ NAD płytą, więc może te dyfuzory jednak działają inaczej? Ja tego nie wiem, więc jeżeli masz taką wiedzę i chcesz mi wyjaśnić to czekam (bo temat jest bardzo ciekawy)
Tu jeszcze Renia:
http:// www.youtube.com/ watch?v=xd4remhW0J8&feature = related
400. DJMariush
Wiecie może kiedy będą następne testy?
401. artyl
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 75 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 47 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 72 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 50 pit
5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 42 pit
6. V. Petrov Renault R30 1:13.582 +2.112 57 pit
7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 94 pit
402. artyl
1 feb F. Massa - 1:12.574 live
2 feb F. Massa - 1:11.722 live
3 feb F. Alonso - 1:11.470 live
Silverstone
4 feb -
5 feb -
Circuito de Jerez
10 feb -
11 feb -
12 feb -
13 feb -
Circuito de Jerez
17 feb -
18 feb -
19 feb -
20 feb -
403. verq
393.speed23 Co twoim zdaniem fani Kubicy i f1 powinni teraz śledzić jak nie czasy??
404. Greee
Petrov nieźle jak na debiut, orientuje się ktoś czy kręcił jakieś bączki i miał głupie błędy?
405. zajac1211
Button bardzo mało jezdzi co mnie dziwi
406. legac
verq daj spokój koledze speed23, niech sobie pomarudzi, bez tego źle się czuje i na rodzinie sie będzie musiał wyżywać
407. jfc
Hulkenberg napierdziela okrążenia jak szalony. A Pietrow jeździ dużo mniej, ale systematycznie poprawia swój czas. Skrobie dziesiąte sekundy jedną po drugiej.
408. verq
Masz racje legac lepiej niech tu sie wyładuje
409. maxxx1980
1º Fernando Alonso Ferrari 00:01'11''470 80
2º Pedro De la Rosa Sauber 00:01'12''034 00:00'00''564 47
3º Michael Schumacher Mercedes GP 00:01'12''438 00:00'00''968 82
4º Jaime Alguersuari Toro Rosso 00:01'12''576 00:00'01''106 54
5º Jenson Button McLaren 00:01'12''951 00:00'01''481 52
6º Vitaly Petrov Renault 00:01'13''666 00:00'02''196 58
7º Nico Hulkenberg Williams 00:01'13''699 00:00'02''229 109
410. speed23
ale sie czepiacie idzcie snieg odwalic jak wam sie nudzi
411. sica
maxxx1980 1 Alonso Ferrari 1m11.470s
2 de la Rosa Sauber 1m12.094s +0.624
3 Schumacher Mercedes 1m12.438s +0.968
4 Alguersuari Toro Rosso 1m12.576s +1.106
5 Button McLaren 1m12.951s +1.481
6 Petrov Renault 1m13.582s +2.112
7 Hulkenberg Williams 1m13.669s +2.199
412. verq
sory speed23 zachowałem się jak gówniarz..........sory
413. maxxx1980
411.sica skąd te wyniki ?
414. legac
ja już odwaliłem
415. jfc
@409 to nie są aktualne dane. Po co je tu wpisujesz? Petrov ma już 1.13.582? pół godziny przed Twoim postem go uzyskał, więc się nie marnuj tutaj - idź zrób coś porzytecznego.
416. speed23
ok wybaczam i rozgrzeszam hehe:)
417. legac
nalali chłopakom benzynki i skończyło się rumakowanie, wszyscy 1.16
418. maxxx1980
415 wlasnie się pytam skąd masz aktualne czasy ;>
419. jfc
@418 też lepiej znam hiszpański niż francuski ale na thef1 często robią błędy i żadko aktualizują. f1-direct fr są lepsi.
420. sica
maxxx1980 http: //live.autosport.com/commentary. php/id/173 usuń spacje
421. maxxx1980
420. sica dziękować dziękować
422. artyl
To są najlepsze czasy jakie udało im się wykręcić w całym teście
Update: 15:41
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 90 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 56 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 63 pit
5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 58 pit
6. V. Petrov Renault R30 1:13.582 +2.112 58 pit
7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 118 pit
A na bieżąco sytuacja wygląda tak:
15:38 - Het is opvallend dat voor de tweede dag op rij bijna enkele coureur zich 's middags weet te verbeteren. Vitaly Petrov deed het ongeveer een uur geleden en sindsdien is Button met een paar keer 1:13.8 en 1:13.9 de enige die onder de 1:14.kwam. Alonso, Schumacher, Alguersuari, Hulkenberg en De la Rosa zitten allen in de 1:15 en 1:16.
423. arek889
alonso wymiata
424. maxxx1980
419. jfc no własnie patrzę na thef1 dlatego mi się nie zgadzały czasy ... sorki za wprowadzanie w błąd
425. inomig
hej jak tam na torze ?
426. legac
"Wszystkie samochody są już z powrotem w dołach "
427. skylinedrag
Pietrov na razie szybszy od Hulkenberga. To cieszy
428. skylinedrag
Odnośnie Alonsa to jestem zdania, że w tym roku spuści taki łomot Schumacherowi, że raz na zawsze odechce mu się powrotów do F1.
ALO potrafił Renówką wykręcać takie czasy, że od dawna żartuje się, że on sam odejmuje 0,4s z bolidu :)
429. rbej
Powinno się zakazać komentowania testów....
430. Skalpel_amg
To ze jest od niego szybszy gowno znaczy, gdyby jezdzil rowniej od niego, to bylby powod do zadowolenia.
431. legac
Szumi już się najeździł
432. verq
Z tego co widać to Alonso jest chyba lepszy od Masarza.......
433. Renault F1 Team
428. skylinedrag
Odnośnie Alonsa to jestem zdania, że w tym roku spuści taki łomot Schumacherowi, że raz na zawsze odechce mu się powrotów do F1.
ALO potrafił Renówką wykręcać takie czasy, że od dawna żartuje się, że on sam odejmuje 0,4s z bolidu :)
No nie powiem szybko to zauważyłeś/siędowiedziałeś...nie 0.4 tylko 0.6, a jego rewelacyjna jazda w RF1 polegała na tym, że RF1 miał po prostu opony Michelin dosłownie szyte na miarę. Przed sezonem 2005 Michelin nawet specjalnie dla RF1 wzmocnił boki tylnych opon, a do tego dochodził jeszcze nos RF1 który dawał bardzo dużo siły docisku i idealnie współpracowało to z oponami i to było połączenie mistrzowskie.
434. legac
429. Powinnosię zakazać marudzenia
435. LeX IcoN
@423 ja bym raczej powiedział ze Massa na poczatku sezonu ma nieco slabsza forme niz pozniej. Bylo to bardzo widoczne w sezonie 2008
436. LeX IcoN
sorki mialo byc do @432
437. verq
legac to marudzenie z tego co ja widze to ma tez swoje dobre strony ;)
438. skylinedrag
429. rbej na szczęście czasy komuny już odeszły by komuś zakazywać wygłaszania własnych poglądów. Ja chciałbym widzieć scenariusz w którym Alonso poskromi Schumachera, któremu ciągle mało i myśli, ze do końca życia będzie jedyny-najlepszy. Cenię go za sukcesy, ale to w jaki sposób je zdobywał odbywało się często w sposób kontrowersyjny. Rubens miał rację
439. verq
Fernando to wojownik LeX lcoN
440. Skalpel_amg
438. skylinedrag
Ten facet ma po prostu jaja, nie przepadam za nim, ale on wie czego chce, a to ze zdobyl cos tak a nie inaczej to inna bajka, a poza tym jesli ktos mial w ktoryms seoznie watpliwosci, to pozostale 6 je rozwiewa, nawet w 2006 slabym Ferrari, walczyl do konca. Oprocz Schumachera obecnie w F1 jest jeszcze 3 takich kierowcow (Hamilton, Alonso i Kubica).
441. skylinedrag
433. Renault F1 Team miałem na myśli 0,4s cytowane przez Piqueta. Możliwe, że opony miały kluczowy wpływ na jego wyniki. A jak będzie przekonamy się w tym roku kiedy przyjdzie mu konkurować z bardzo zmotywowanym Massą na tym samym bolidzie
442. d3ckard3
Witam wszystkich. Dla porównania aktualne czasy wszystkich kierowców po 3 dniach.
1 - Alonso - 1:11:470 (Ferrari)
2 - Massa - 1:11:722 (Ferrari)
3 - Kobayashi - 1:12:056 (Sauber-Ferrari)
4 - De La Rosa - 1:12:094 (Sauber-Ferrari)
5 - Hamilton - 1:12:256 (McLaren-Mercedes)
6 - Kubica - 1:12:426 (Renault)
7 - Schumacher - 1:12:438 (Mercedes)
8 - Alguersuari - 1:12:576 (ToroRosso-Ferrari)
9 - Rosberg - 1:12:899 (Mercedes)
10 - Button - 1:12:951 (McLaren-Mercedes)
11 - Barichello - 1:13:377 (Williams-Cosworth)
12 - Pietrow - 1:13:582 (Renault)
13 - Hulkenberg - 1:13:669 (Williams-Cosworth)
14 - Paffett - 1:13:846 (McLaren-Mercedes)
15 - Buemi - 1:13:849 (ToroRosso-Ferrari)
443. Skalpel_amg
441. skylinedrag
Gdzie Massa, gdzie Alonso, nie ta liga, Massa nie potrafi wygrywać, to idealny partner do zespolu, ale nie pretendent do tytułu.
444. Renault F1 Team
441. skylinedrag- a ja mówię o słynnych już 0.6 sekundy które Fernando dał McLarenowi w sezonie 2007. Piquet dużo mówił, np. że na początku chce się uczyć a na zwycięstwa przyjdzie czas...
445. baudin
hehe wcale bym sie nie obrazil na taki wynik w qualu w bahrajnie ;)
446. Skalpel_amg
442. d3ckard3
Porownac to sobie mozesz czasy w kwalifikacjach a nie tu czasy z 3 dni, w dodatku z testów, kiedy każdy ma inny plan.
447. LeX IcoN
@verq to prawda i mocno mu kibicuje :)
448. skylinedrag
440. Skalpel_amg
Zdecydowanie się zgadzam z tobą. Człowiek-legenda i to co zrobił będzie zapamiętane na długo w sportach motorowych, jednak właśnie przez tą jego manię wyższości i pewność siebie chciałbym by ktoś odpowiedni pokazał, że latka jednak lecą :) Wkurza mnie to trochę, bo teraz ma wiele do stracenia i uważam, że pakuje się w zbyt duże niepotrzebne ryzyko. Chciałbym się jednak mylić. Bardzo jestem ciekaw rywalizacji Schumiego z Hamiltonem, Alonso, Massą, vettelem, może Kubicą jeśli bolid pozwoli. Czas pokaże
449. kris264
442. d3ckard3 dzieki za porownanie , ja twierdze ze testy testami ale lekki zarys kondycji mozna tu znalezc
450. sica
Rosberg zjechał do Williamsa zamiast do Merca
451. sica
Schumacher już nie jedzie
452. skylinedrag
Ehh myślę, że bez powodu Massy do Ferrari nie brali, uważałbym z tą inną ligą. Pewnie ma duży głód sukcesu po przerwie i nie da sobie dmuchać
453. d3ckard3
446 Następnym razem podam tylko dane, a ty zrób z nimi co chcesz skoro "dla porównania" wzbudza w Tobie agresję.
454. Skalpel_amg
448. skylinedrag
Proszę Cię, nie Vettelem, jak już to RedBullem, nie wiem dlaczego każdy się nim tak jara, ok jeździ dobrze, ale popatrzcie na Webbera, jeździ na takim samym poziomie, w momentach gdy Vettel nie byl stawiany na pierwszy miejscu Australiczyk jeździł nawet lepiej. Jak to Hamilton powiedzial "Takim bolidem nawet słaby kierowca jest najlepszy" czy jakoś tak. Nie oszukujmy się, jakoś od Turcji RBR był od Brawna szybszy, a mimo to tego nie wykorzystali, postawili na Vettela i to był błąd, masa błędów (Australia, Turcja, Monaco) i fatalnej postawi w wyścigach zadecydowała o tym, że kierowca z najlepszym bolidem nie został mistrzem świata.
455. conrad
Ale sie dzialo, Alonso szalal na torze z Buttonem.
Ogladam to na zywo na Sky.
456. Skalpel_amg
453. d3ckard3
Nie wzbudza, po prostu nie możesz porównywać jeżeli nie masz wszystkich danych i pewności, że wszyscy jeździli na 100%. Wątpie by ktokolwiek jeździł, jestem ciekaw czy choć na jedno okrążenie, ktoś ustawił obroty na 18000 rpm.
457. sica
455. conrad gdzie to oglądasz
458. Michal1050
455-Daj Link!;)
459. Renault F1 Team
454. Skalpel_amg- no też nie przesadzaj, nie każdy młody kierowca najpierw zdobywa w bardzo deszczowych warunkach PP a dzień później wygrywa deszczowe GP...Vettel jest kandydatem na Mistrza, do tych osób dołożyłbym Buttona, bo ma McLarena i jest też anglikiem jak Hamilton czy McLaren oraz Whitmarsh.
460. conrad
w telewizorze ;)
ps. bedzie gdzies w internecie relacja z malysza?
461. Renault F1 Team
460. conrad- we Włoszech to wiesz...nie masz we Włoszech polskiej "jedynki"?
462. kris264
Słuchajcie a jak to będzie z oponami w tym roku ? tzn czy będą koce grzewcze dozwolone?
463. conrad
nie, mam tylko sky... z polskich kanalow to jest chyba tylko polonia :(
464. Mistrz16
Kubica wygra dzisiaj wyscig ktory jest?
465. Michal1050
Jaką masz telewizje cyfrowy Polsat?
466. Skalpel_amg
459. Renault F1 Team
Ok, ale akurat w tym wyścigu on i Webber pouciekali reszcie na 2 sekundy (na okr.), i Vettel po wyścigu sam się przyznał, że gdyby musiał to by przycisnął jeszcze bradziej, to świadczy tylko o tym, jaki genialny mieli bolid, on miał komfortową sytuację, nikt go nie gonił, przed nim nie jechał.
467. kris264
widzę ze niska awaryjność bedzie w tym roku u wszystkich
468. skylinedrag
454. Skalpel_amg
A pamiętasz jak Vettel w Toro Rosso w deszczowych warunkach przedzierał się do przodu mimo, że miał dużo gorszy bolid. Właśnie w trudnych warunkach sprawia wrażenie szybkiego. A to, że zdarzają mu się błędy to prawda, bardziej wynika to z małego doświadczenia i niedojrzałości emocjonalnej tegoż bardzo młodego zawodnika.
Myślę, że z czasem może być po raz kolejny pretendentem do tytułu.
469. Renault F1 Team
464. Mistrz16 2010-02-03 16:40:13 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Kubica wygra dzisiaj wyscig ktory jest?
stary, mając takie pojęcie o F1 nie wchodź na takie portale, okej? wejdź na youtube i sobie pooglądaj filmy o F1 a nie marnuj zbędnie twojej klawiatury na pisanie czegoś takiego...
470. Mistrz16
xD
471. Renault F1 Team
466. Skalpel_amg - kolego, ja nie mówię o GP Chin 2009, tylko GP Włoch 2008, myślałem że domyślisz się...
472. Skalpel_amg
468. skylinedrag
O widzisz, z czasem, z czasem może zdobyć, ale przed chwilą napisałeś, że już teraz, caly czas robi postępy i mogę się mylić, ale z taką jazdą jak w ostatnim seoznie, nie będzie mistrzem.
473. kris264
1:13.097 petrov
474. kris264
jedzie coraz szybiiej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
475. Skalpel_amg
A ten koleś co niby to ogląda, to sobie z was jaja ostro robi.
1. na Skysports nie ma żadnego F1 teraz.
2. Wiecie jaką kase musieliby dać, na pokazywanie dziennie 7 godzin testów F1 a i tak byliby na minusie.
476. skylinedrag
472. Skalpel_amg
No nie wiem kiedy dokładnie :), ale może już wydoroślał i wyciągnie wnioski z poprzedniego sezonu. Jeśli tak się stanie to duże prawdopodobieństwo, że będzie się ponownie liczył wysoko w stawce.
477. artyl
Update: 16:43
1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 100 pit
2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 71 pit
3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82 pit
4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 88 pit
5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 79 pit
6. V. Petrov Renault R30 1:13.097 +1.627 72 pit
7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 126 pit
478. HornetFire
Renault F1 team.....nie odpisuj mu bo to troll !!! podobny do tych co w gumisiach byly
479. Renault F1 Team
A ten koleś co niby to ogląda, to sobie z was jaja ostro robi. - jakie jaja, raz mu odpisałem, gdzie tu jaja...wiem na pewno, że pisze z Włoch, niewykluczone, że jest Włochem nawet:P
480. kris264
petrov skonczy na 3 msc tak i sie wydaje
481. Michal1050
A może ktoś podać link z transmisją live?
482. conrad
Haha a kolega chociaz wie co to jest wloskie Sky?
Gwoli scislosci to transmituje to tez kilka niemieckich stacji... wczoraj byl podany link do jednej ;)
483. skylinedrag
No Petrov się rozkręca ładnie
484. sica
475. Skalpel_amg masz racje też przeleciałem ramówkę
485. comberti
ciekawe w jakim stopniu Kubica podpowiada Petrovowi w tym jaki ma utrzymywać tor jazdy :)
486. sica
482. conrad jakie stacje niemieckie
487. kris264
SZumacher juz udziela wywiadow kurw..... jak ja go nie lubie!!!!!!!!!!!!!
488. Gosu
+1,6 Petrova do Alonso to nie wiele.
489. Renault F1 Team
485. comberti- on nie jest amatorem...tor azdy na takim torze jak Walencja to nic trudnego, nawet ty w pierwszej lepszej grze byś utrzymał dobry tor jazdy po tym torze. Z tego co wiem, to Pietrow jeździł już w Ricardo Tormo w testach GP2.
490. sk0k
chłopie szukaj sobie tego w pol tysiaca postow jednego linka....
491. personx
powiem tak ferrari sie chwali sauber szuka sponsora dlatego zapieprza ,a reszta testuje
492. zakop
Ten 479 lepiej niech spada.
493. atomic
a widzieliście reklame msch i czerwonego mercedesa
494. conrad
np. N-TV
495. Luk141
petrov wyjechał na ostanie 5 minut , button juz zakończył dzień.
496. Renault F1 Team
492. zakop
a jeśli nie, to...?
497. skylinedrag
489. Renault F1 Team
hehe ty gre porównujesz do prawdziwej jazdy na torze, hehehehehheehhe
498. kris264
Korzystając z okazji ze testy się kończą pozdro dla wszystkich fanow i do nastepnego. PS nie jest zle !!!!!!!!!! RENAULT F1 POWER
499. sica
494. conrad teras wiadomości tam lecą na n-tv
500. Renault F1 Team
497. skylinedrag
wybacz, ale utrzymywanie odpowiedniego toru jazdy w grach to podstawa, obecnie gry są megarealistyczne, a odpowiedni tor jazdy w zakrętach ZAWSZE jest tylko jeden najszybszy. Utrzymanie toru jazdy to taki banał jak np. zrobienie kanapek...co innego utrzymanie toru jazdy i szybka jazda a nie 15 sekund za innymi...
501. sica
koniec testów
502. Koyot.
498. kris264
dzieki wzajemnie na pewno bede na nastepnych testach z Wami :)
503. comberti
kolega Roberta spisał się nawet nawet
504. personx
pozdro dla tych co potrafią pisac merytorycznie i do nastepnych testów:)
i tak Alonso bedzie mistrzem 2010 wraz z ferrari,ale trzymam kciuki za Robercika...
505. sica
do następnych testów
506. conrad
ok ja wam podalem to teraz niech mi ktos da link do malysza
a ze sie juz skonczylo yo nic nie poradze ;)
507. HornetFire
juz koniec..... nie wytrzymam do 10 lutego a co dopiero do gp bahrajnu:D
508. skylinedrag
500. Renault F1 Team
żartowałem trochę :). Zależy na jakim symulatorze grasz i na jakiej kierownicy. Jak coś od G25, czy chociaż logit.. momo w górę to faktycznie jakieś pojęcie o torze jazdy można zdobyć, bo jak ktoś tu napisał o klawiszach na klawiaturze to mało nie parsknąłem
509. HornetFire
conrad na 1 leci:D
510. personx
a i mam jeszcze jedno pytanie ,jaką polecic możecie gra f1 na pc tak poza tematem?
511. HornetFire
rfactor jest dobra
512. conrad
nie mam tvp1
513. d3ckard3
Pietrow jak na pierwszy dzień za kierownicą F1 chyba całkiem dobrze (0.7sec do Roberta) - pomijając naszą niewiedzę o ilości paliwa i założonym przez Renault programie testów oczywiście.
514. konjo
506. conrad, proszę
http: //www.soccer -live.pl /transmisje.php?id=zimowe
515. Renault F1 Team
510. personx
teraz to RFactor, pod koniec roku zdecydowanie F1 2010 od Codemasters, to będzie hit dla fanów F1:)
516. conrad
konjo dzieki wielkie ;)
517. adam2530
francuskie auta są raczej najgorsze,miejmy nadzieje że z f1 bedzie lepiej,
518. adam2530
jestem sceptyczny bo miałem niestety
519. ekimmu
@517 - powiedz to Loebowi
520. habib
bez kitu - 519. ekimmu - mistrzu ciętej riposty:P
521. devious
@399 STMan
"Czytałem jak działa klasyczny dyfuzor, jednak czemu w przypadku F1 symulacje pokazują nam strumień powietrza NAD płytą. Może tu chodzi o zwiększenie ciśnienia na końcówce dyfuzora w stosunku do ciśnienia wokół bolidu. Czytałem, że przy klasycznym dyfuzorze ciśnienie u jego wylotu jest równe ciśnieniu atmosferycznemu przez co ciśnienie pod bolidem jest mniejsze.
Ale ciocia youtube cały czas uparcie pokazuje mi przepływ NAD płytą, więc może te dyfuzory jednak działają inaczej? Ja tego nie wiem, więc jeżeli masz taką wiedzę i chcesz mi wyjaśnić to czekam (bo temat jest bardzo ciekawy)"
z tego co się orientuję (a nie zagłębiałem się mocno w ten temat) to podwójny dyfuzor spełnia kilka funkcji - zresztą całą aerodynamika w bolidzie F1 właśnie to jest układ różnych zależności, i tak jeden element musi współpracować z innym i dopiero jako całość dają jakiś efekt - i dlatego np. na początku sezonu 2009 zespoły bez podwójnego dyfuzora tak narzekały, ze wprowadzenie tego to nie jest hop-siup bo trzeba przeprojektować prawie cały bolid...
z tego co gdzieśtam czytałem i sam też wywnioskowałem głównymi funkcjami tych nowych dyfuzorów są przede wszystkim:
a) odsysanie powietrza SPOD bolidu - czyli klasyczna funkcja dyfuzora - za to odpowiada ta "klasyczna" dolna część dyfuzora - to pozwala na lepsze dociążenie bolidu dzięki temu, że powietrza pod bolidem jest mniej niż nad (po dołem szybciej "płynie") więc ciśnienie powietrza dociska bolid do toru...
b) odsysanie powietrza z boków bolidu sprzed tylnich kół - tutaj już własnie mamy patent z podwójnym dyfuzorem - tylne koła to element niezbyt aerodynamiczny i dzięki dziurom w górnej pokrywie dyfuzora i dodatkowej drugiej "płetwie" (która właśnie tworzy "podwójny" dyfuzor") powietrze zamiast wpadać na koła bolidu jest wsysane do środka - czyli tylni dyfuzor "układa" powietrze przepływające wokół całych bocznych sekcji bolidu
c) dzięki podwójnym dyfuzorom powietrze być może - tego nie jestem pewien i sam to wydedukowałem - generowany jest dodatkowy docisk tylnej osi dzięki naporowi powietrza na dyfuzor od góry - czyli dolna część dyfuzora odsysa powietrze spod bolidu dociskając go do asfaltu zaś górna odprowadza powietrze z bocznych sekcji poprawiając obieg powietrza i zmiejszając oprór aero na tylnych kołach - a dodatkowo dzięki różnicy ciśnień (większe ciśnienie wyzej, niższe niżej) także generuje dodatkowy docisk do podłoża - tylko właśnie elementy muszą tak współgrać, by więcej powietrza dostawało się do górnej części dyfuzora (co stworzy większe ciśnienie)
tylko właśnie im wyższe ciśnienie za dyfuzorem tym mniejsza jego wydajność (bo chodzi o to, żeby dyfuzor tworzył podciśnienie wysysające powietrze spod bolidu czy też z boków) więc to nie jest prosta sprawa to wszystko zgrać ;)
więc poniekąd dobrze myślisz :) i pomysł z tym dyfuzorem odsysającym powietrze już z przodu bolidu też jest niezły, choć nie wiem czy wykonalny i dozwolony w regulaminie :)
PS oczywiście to są tylko moje takie dywagacje - nie jestem inżynierem F1 (choćbym chciał być ;p) więc tylko sobie gdybam na mój chłopski rozum ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz