komentarze
  • 9. Konik_mekr
    • 2009-07-27 15:27:31
    • *.gorzow.mm.pl

    Ciekawe, że organizator kontaktuje się z Renault i z Alonso oddzielnie- może rzeczywiście biora pod uwagę występ Fernando w bolidzie Ferrari. Pewnie hiszpańscy kibice nie mieliby nic przeciwko..:)

  • 10. renault f1
    • 2009-07-27 15:40:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam nadzieję ,że ta sprawa wyjaśni sie pozytywnie dla ekipy Renault ! I wierzę ,ze ALONSO wystartuje w GP Europy. Nie miała bym nic przeciwko gdyby miał zastąpiś Felipe, ale w GP Węgier i w Niemczech było widać ,że bolid jest konkurencyjny i ,że potrafią walczyć o podium (ALONSO)

  • 11. morek154
    • 2009-07-27 15:45:33
    • *.adsl.inetia.pl

    renault f1 ciekawe jak zawodnik moze przeniesc sie z jednego do drugiego team na jeden wyscig, trudno powiedzieć kto jest szybszy ferrari czy renault a wiadomoe by było ze po takim goscinnym wystepie alonso w ferrari renault by wyprzedziło ferrari, jesli alonso miałby sie przeniesc za masse to musaiłby juz zostać do konca sezonu i w natsepnym zastapiłby rainonnena

  • 12. brain87pl
    • 2009-07-27 15:49:07
    • *.238.74.69.ip.abpl.pl

    FIA i FOM raczej się nie ugną, bo to oznaczałoby, że lepsi i sławni kierowcy mogą być bezkarni. Fakt dali Hamiltonowi drugą szanse, ale ostatnio coraz więcej incydentów które mogą się źle skończyć: niebezpieczne wyjazdy z pitlane, agresywne wyprzedzanie bez patrzenia na innych, problem z kołami (teraz Alonos, a w Australii Vettel). Takie wypadki mogą się kiedyś źle skończyć i muszą pójść ostre kary, zwłaszcza kiedy z winy zespołu po torze lata koło, a tydzień wcześniej takie samo koło zabiło kierowce. Gdyby nie ukarali surowo Renault to mogły by się pojawić głosy kwestionujące bezpieczeństwo w F1, w sumie po wypadku Massy i tak się pojawią.

    Renault zachowało się tak jak zachowałby się każdy inny zespół i pewnie nie jednokrotnie tak było tylko wtedy kończyło się dobrze, tym razem nie. Zespoły muszą się nauczyć, że najważniejsze jest bezpieczeństwo i w związku z tym trzeba mieć pewność że bolid który się wypuszcza jest dobry, a wyjazd kierowcy nie skasuje komuś wyścigu.

    Mam nadzieję że to początek ostrych kar za takie wybryki, bo gdy rok temu w Singapurze Massa wracający na tor spowodował wypadek jednego z kierowców Force India to nie było żadnej kary i takie coś należy krytykować, a nie to że Renault IMHO dostało słuszna kare. Niemniej szkoda Alonso i fanów. Najlepiej by było gdyby faktycznie wystartował w Ferrari, ale pytanie czy kontrakt i Briatore się na to zgodzą.

  • 13. Lizak
    • 2009-07-27 16:04:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Skonczcie z tym Alonso w Ferrari na 1 wyscig bo az zal sie robi. Po co takie gow.. piszecie jak i tak wiecie ze nie ma sznas na to by Alonso pojechal w 1 wyscigu w bolidzie Ferrari. Robicie sobie jakies sztuczne nadzieje i podsycacie tak jak ci wszyscy dziennikarze ta cala sytuacje. po to Ferrari ma kierowcow w zapasie zeby wlasnie w takich momentach ich wykorzystac. Ale jak chcecie nadal sobie wmawiajcie ze pojedzie badz moze pojechac. pozdro :-)

  • 14. Morgoth
    • 2009-07-27 16:24:17
    • Blokada
    • *.238.64.23.ip.abpl.pl

    niech puszcza ich ze wzgledu na fanow a zawiesza w kolejnym wyscigu.

  • 15. skylinedrag
    • 2009-07-27 16:47:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak umyślnie wypuścili swojego najlepszego kierowcę na trzech kołach...jak ci sędziowie coś palną to można pawia puścić

  • 16. saint77
    • 2009-07-27 16:58:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie wystarczy, aby zespół dostał karę kilkanaście tysięcy Euro na przykład?
    Komu oni chcą zaszkodzić? FIA niszczy sama siebie, wtórną głupotą.

  • 17. Kornik
    • 2009-07-27 17:00:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Troszke przesadzili z ta karą. Mogliby przesunąć Alonso np. o 10 miejsc na starcie albo nałożyć wysoką karę finansową a tak pokazali że mają gdzieś kibiców. Mam nadzieje że ta decyzja zostanie cofnięta

  • 18. Ra-v
    • 2009-07-27 17:15:14
    • *.adsl.inetia.pl

    Nie bojcie sie... jesli Bernie mailby na tym stracic choc troche kase to mozecie byc pewnie ze Renault wystartuje... chociaz raz sie przyda pazernosc tego dziadka hahe :D

  • 19. morek154
    • 2009-07-27 17:42:57
    • *.adsl.inetia.pl

    brain87pl bo jakby nie było tej kary to od gp europy zawodnicy by wyjezdzali by 4 odkreconymi kółkami

  • 20. morek154
    • 2009-07-27 17:44:15
    • *.adsl.inetia.pl

    Kornik powtórze to co móiłem, kara przesunięcia jest kara indywidualną, w gre wchodzi start z konca stawki, odebtranie punktów lub kara finasnowa

  • 21. karolekkk
    • 2009-07-27 17:44:43
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam nadzieje ze alonso bedzie startowal w GP Europy!! przeciez to nie jego wina tylko zespolu to niech zespolowi dadza kare albo temu co przykrecal te kolo

  • 22. brain87pl
    • 2009-07-27 18:39:18
    • *.238.74.69.ip.abpl.pl

    19. morek154
    Nie, ale solidniej by się upewnili i szybciej reagowali. Na powtórkach było widać jak jeden z mechaników Renault grzebał przy kole gdy Alonso ruszył i jak wiedział że nie skończył roboty przez zbyt wczesny start to mógł od razu powiedzieć. W połączeniu z komunikatem radiowym w którym Alonso stwierdził że coś jest nie tak powinni od razu nakazać zjazd z toru. Mogli to zrobić zanim osłonę aerodynamiczna szlag trafił, a już na pewno po tym i zanim odpadło koło.

    Każdy zespół by się zachował jak Renault licząc że bolid jakoś pojedzie i jak przyjedzie do pitstop to się poprawi, bo nikt nigdy nie myśli o tym co złego się może stać. Ale takie rzeczy się dzieją i kary są konieczne do zmiany mentalności teamów gdzie w pierwszej kolejności będzie się dbało o bezpieczeństwo.

    Wczoraj lizakowy w jednym z teamów (nie pamiętam dokładnie, ale chyba to był McLaren) zachował się bardzo odpowiedzialnie. Któryś z kierowców był już gotowy, a pan z lizakiem go przytrzymał żeby nie wpadł pod koła innego bolidu, jak to miało miejsce z Webberem i Raikonennem.

  • 23. vip015a
    • 2009-07-27 18:40:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    6.skidmarks
    nie w gp2 tylko Formule 2

  • 24. Kofi
    • 2009-07-27 19:39:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taak. Specjalnie nie kręcili mu koła bo mieliby za dużo punktów na koncie. To nie BMW że się kierowcy specjalnie wyścig psuje.

  • 25. szakal_No1
    • 2009-07-27 19:59:46
    • *.limes.com.pl

    z tego co pamitam jednym z obowiazkow ktore musi dopelnic team , jest to aby kolo nie mialo prawa odzdzielic sie od bolidu ( nie wzieto pod uwage blednego dokrecenia kola ), jest na to pewnie precyzyjna procedura ktora zawiodla , nad tym powinni popracowac
    kara nalozona na renault jest za drastyczna
    brain87pl zgadzam sie po czesci z tym co napisales , lecz w ostatnich sezonach czesto zdaza sie iz bolid ciagnie jedynie na trzech kolkach i pamietasz z jaka reakcja sie to spotykalo - zadna
    kazda reakcja jest wzgledna i uzalezniona od zaistnialych sytuacji (dotyczy kary dla renault) nie mozna popadac w skarajnosci w skrajnosc - to co spotkalo felipe jest bardzo przykre , lecz na ten wypadek zadna regulacja by nie pomogla. wyobrazmy sobie jakie posty poszly by na forum jezeli to zdazylo sie w ferrari a nie w renowce.

    Wiele zrobiono aby chlopaki bezpiecznie mogli dawac nam sadysfakcje podczas wyscigow , korekta niektorych zachowac i dopracowanie regulaminu utrzyma poziom bezpieczenstwa

  • 26. kmicic
    • 2009-07-27 20:04:04
    • Blokada
    • *.254.144.206

    "To jest robota określonych kół."

  • 27. zenobi29
    • 2009-07-27 20:33:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do Wyścigu w Walencji pozostał miesiąc............Ale byłby numer , gdyby Alonso pojechał w Ferrari......Niemożliwe ? ! .....Niekoniecznie ;-)

  • 28. niza
    • 2009-07-27 20:56:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uważam tak jak większość. Ta kara uderza przede wszystkim w kierowców, którzy są tu najmniej winni (a tym bardziej Piquet).
    Wiadomo, że taka kara jest większą przestrogą dla zespołów, nie tylko dla Renault, niżby kara finansowa, ale mimo wszystko, powinien beknąć za to zespół a nie kierowcy!
    Najrozsądniejsze byłoby odebranie punktów konstruktorów za GP Walencji, no ale widocznie panowie w FIA po ostatnich wydarzeniach mocno się wystraszyli i wolą dmuchać na zimne, tylko szkoda, że kosztem Alonso oraz Piqueta ale i także kibiców

  • 29. kenji
    • 2009-07-27 21:32:08
    • *.xdsl.centertel.pl

    Flavio olał F1, FIA olało Flavio...;)
    Imo powinnni puścić Alonso i Piqueta tylko na zespół kare finansową i odebranie punktów za kolejny wyścig. Jak można nakładać karę w takiej postaci jaką wymyślili myśliwi z FIA? Może ciekawiej będzie jak po każdym wyścigu będziemy losować kogo wykluczyć w kolejnym.

  • 30. brain87pl
    • 2009-07-27 22:06:11
    • *.238.74.69.ip.abpl.pl

    Piszecie że to kara wymierzona głównie w kierowców, ale to prawda tylko w połowie. Renault nie błyszczy w tym sezonie, punktów za wiele nie zdobędzie więc zabranie punktów Renault to żadna kara. Podobnie ma się kwestia z karą finansową, musiały by pójść parę milionów żeby to zostało poważnie odczute. A tutaj dostali zakaz wstępu na tor czyli zakaz wystawienia bolidów pełnych reklam w wyścigu w którym połowa publiczności będzie zwracać uwagę głównie na jeden z bolidów Renault. Tutaj będą spore straty ze strony firm reklamujących się w Renault.

    I zgodzę się z tym co pisze kilka osób (czasem w odpowiedzi na moje posty), ta kara jest bardzo krzywdząca w porównaniu do kar jakie za często podobne lub gorsze incydenty były nakładane w poprzednich latach. Jestem zwolennikiem radykalnych rozwiązań i jak pisałem wyżej moim zdaniem takie są potrzebne, szkoda tylko że akurat w tym momencie i tak drastyczny przeskok z śmiesznych "kar" na coś takiego. I choć nie lubię Renault (właściwie to Briatore), a Alonso jest mi obojętny to szkoda kiedy kierowca nie może się pojawić na domowym wyścigu.

  • 31. Marti
    • 2009-07-27 22:35:05
    • *.160.167.2

    27. zenobi29 - jak dobrze, że marzenia nic nie kosztują ;-))) pozdrówki

  • 32. szakal_No1
    • 2009-07-27 23:17:33
    • *.limes.com.pl

    po jednej stonie kara , po drugiej czerowne bolidy jak nigdy w tym sezonie ,sa na ustach wszystkich - takie akcje napedzaly stara formule ktorej nie pamietamy lub staramy nie rozumiec ,

  • 33. atomic
    • 2009-07-28 11:52:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przełożyć karę z walencji na belgie i po bólu

  • 34. Budyn_F1
    • 2009-07-28 11:55:08
    • *.chello.pl

    Mysle ze FIA zlituje sie nad Renault i dopusci wyscig do wyscigu inaczej kibice Alonso beda bardzo zawiedzieni.

  • 35. Andre180
    • 2009-07-28 19:32:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Huj im w dupe

  • 36. Andre180
    • 2009-07-28 19:33:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tutaj nawet nie cenzurują

  • 37. Andre180
    • 2009-07-28 19:38:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przepraszam za to powyżej już nie będę przeklinał

  • 38. zenobi29
    • 2009-07-28 20:26:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. Marti ....He he he - jasne ,że nic nie kosztują ;-) Ale jak już (chyba ) wiesz...nici z mrzonek :) Akurat Schumi rozważa ewentualne zastępstwo - Bogu dzięki -wracającego do zdrowia Felipe :))) Pozdrówka

  • 39. Skoczek130
    • 2009-07-29 15:42:21
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja osobiście wcale nie dziwię się organizatorom i w pełni ich popieram. W końcu aż dwa Grand Prix organizowane są dzięki wielkiej popularności F1 w tym kraju, za sprawą oczywiście Alonso. A co za tym idzie - większość przychodzi na to wydarzenie głównie za sprawą obecności Hiszpana. Z pewnością, gdyby np. Turcja czy Chiny posiadały swojego reprezentanta lub zespół z tego kraju, na bank trybuny byłyby zapełnione. Tak więc FIA powinna zastanowić się na tym, jeśli Hiszpan nie dostałby pozwolenia na start w Ferrari, czy nie lepiej zakazać im występu w kolejnej rundzie, albo też dać im inną karę. Na prawdę organizatorzy mogą dostać po tyłkach, z nie swojej winy.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo