Pomyślny pierwszy dzień testów BMW w Walencji
Podczas pierwszego właściwego dnia testów na torze w Walencji zespół BMW Sauber kontynuował prace rozwojowe rozpoczęte podczas wczorajszego shakedown F1.09.„Mimo, że było to całkiem wietrzne popołudnie, warunki były lepsze niż wczoraj ponieważ tor nabierał przyczepności z każdym przejechanym okrążeniem” powiedział Kubica. „Postęp jaki dokonaliśmy podczas całego dnia pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku z rozwojem F1.09.”
Robert Kubica przejechał dzisiaj 99 okrążeń, włączając w to symulacje startów. Rano Polak celowo zatrzymał się na torze po tym, gdy otrzymał sygnał iż w jego bolidzie skończyło się paliwo. Procedura ta jest standardem dla każdego nowego bolidu F1.
Dzisiaj w Walencji przez cały dzień świeciło słońce, a temperatura powietrza i toru dochodziła do 16 stopni Celsjusza.
Zespół BMW Sauber ponownie nie podał informacji o czasach uzyskanych przez Roberta Kubicę podczas dzisiejszego dnia. Polak jutro ponownie zasiądzie za kierownicą F1.09.
komentarze
1. conrad30
no i bardzo mnie to cieszy!!!!
2. norbertinho
nie podali czasu, czyzby cos ukrywali ??
3. Messi23
optymistyczne słowa Roberta... mało kiedy jest tak zadowolony z osiągów bolidu... ale to narazie pierwszy dzień... czekajmy na kolejne wypowiedzi po testach...
4. BMWbmw
czuje ze bedzie ten sezon dla BMW jak i Roberta bardzo udany
5. niza
nie podają najlepszego czasu bo i po co?? Nie było by nawet z kim porównywać więc taka informacja byłaby bez sensu
6. muminek94
nie podaja gdyz chca ukryc forme...powtorka z zeszlego roku...po co dawac dodatkowe informacje konkurencji??....
7. radzix
MOC BMW będą gotowi na Australie juz nie moge sie doczekać oj czuje ze bedzie piekny sezon
8. jacekhome
Chciałbym żebyśmy się nie przliczyli co do formy BMW
9. loydzios
Myśląc optymistycznie: nie podają czasów bo mogą być lepsze od zeszłorocznych na tym torze F108! Raczej mało prawdopodobne?? czy nie?? W każdym bądź razie to nieistotne:) Pozdro! Oby do przodu.........
10. Robes
Przed sezonem 08 pamiętam jak Alonso wypowiadał się o BMW, że jeżdżą zatankowani pod korek itd. życie pokazało, że nie byli tak mocni i do McLr. i Ferr. Lepiej nie robić sobie Nadziei.
11. Marcin157
Robes no nie do końca bo na początku sezonu bolid BMW przynajmniej dorównywał czołowym zespołom tylko niestety za szybko osiągneli cel na dany sezon i juz poźniej niestety odpuścili. Co do testów to najważniejsze że maja sprzyjającą pogodę i testy przebiegają bez problemów technicznych oby nie zapeszyć tfu tfu :)))))
12. lukasz1
Robes-ale trzeba przyznac że jak na młody zespół zrobili wielki krok, i nie żdziwił bym sie jak by w tym sezonie zrobili równie wielki krok jak i w poprzednim. Raczej nie wyprzdzą najlepszych, ale na pewno jeśli znajdą się na początku nie bendzie ich łatwo wyprzedzic i będą bardziej konkurencyjni.
13. Skoczek130
Mam nadzieje, że porzucenie drugiej części sezonu przyniesie oczekiwany efekt.
14. focus
Z tym KERSEM to zasłona dymna chcą wywieść w pole Ferrari i tyle
15. niedz
oj, czuje ze jest forma. a jak juz jest, to bedzie jeszcze tylko rosnac! zdecydowanie to bedzie rok BMW i Kubicy.
16. TuR1smo
a powiedźcie mi :)
Kiedy BMW będzie testować z innymi zespołami na tym samym torze ? Bo Teraz to nijako to wygląda, a tak będzie można ocenić początkowo sytuacje w BMW :] No chyba, że znów mają zamiar zataić swoją formę ^^
17. aantonwiosna07
Wyglada na to ze "odpust" w 2008r przynosi efkty.
18. robertkubica2
przypominam sobie poprzedni sezon i błędną ocenę przygotowań BMW. pisano potem o zasłonie dymnej teamu, dorabiano różne przedziwne teorie. Widzę, że podobnie zaczyna się teraz i trudno apelować do zdrowego rozsądku i dystansu . Są oczywiście pewne symptomy, dzięki którym BARDZO OSTROŻNIE można przewidywać formę poszczególnych zespołów (i będzie ich coraz więcej), ale w tej chwili układanie rankingu to wróżenie z fusów. ad. Marcin 157 - wiellu już pisało trafne oceny poprzedniego sezonu BMW - slowo -odpuścili- nie wyczerpuje tematu. Były 2 - 3 główne powody spowolnienia - A) nietrafione nowości B) brak SKRAJNEJ determinacji (wiary) w walce o mistrzostwo . C) przesunięcie części mocy twórczej na auto 2009r.
19. niedz
rk2, zgadzam sie zdecydowanie. przede wszystkim glowny blad polegal na skupianiu sie na testach nieudanych elementow. poszla na to masa czasu, masa pracy i przede wszsytkim, masa km testowych. na szczescie, BMW are "quick learners" i wyciagaja wnioski.
a ja i tak uwazam ze juz po pierwszych 2 wyscigach przyszlego sezonu zapomnimy o ogromnym zalu do dr Mario i BMW za odpuszczenie koncowki sezonu. zobaczycie:)
20. niza
jeśli faktycznie odpuścili sezon 2008 dla 09 to nie może być źle!!! Kurcze, przecież to kupe czasu na przygotowania więc muszą być w dobrej dyspozycji, ja sobie tego inaczej nie wyobrażam. Jeżeli faktycznie mieli by i ten sezon zawalić, to ja chyba osobiście wysłałabym list do P.MT :P
21. kilo
Podaje link do fajnych fotek z dzisiejszego testu: http:// premium.f1-live.com/ f1/photos-hires/ 2009/tests21/ bez spacji oczywiście :)
22. Ra-v
Maja teraz przewage nad innymi w postaci dobrej pogody na testach wiec moga teraz troche odjechac konkurencji pod wzgledem dopracowywania bolidu :P
23. Shallan
Spokojnie - BMW sezonie 2009 będzie mocne. Marian odpowiada za to głową.
24. lewusFIA
2009-01-21 22:29:11 robertkubica2 : Punkty, które wymieniłeś oczywiście uzasadniają scenariusz końcówki ub. sezonu, natomiast punkt C, przyniósł o tyle korzyści, że BMW jest w tej chwili najbardziej zaawansowanym technologicznie zespołem. Pozdrawiam.
25. azrel
kilo, fajne fotki. Na zdjęciach widać, że mechanicy dotykający bolid ubrani są w specjalne rękawice. To może świadczyć, że Robert z KERS'em jeździ?
BMW Powodzenia.
26. pavlito
.Wydaje mi sie,ze odpuszczenie drugiej polowy sezonu 08,bylo spowodowane wczesnym osiagnieciem zalozonych celow.To oczywiscie podnosi poprzeczke na obecny sezon,wiec jak najbardziej uzasadniona jest zeszloroczna polityka zespolu.Chodzi o utrzymanie formy zwyszkowej,a nie upadki i wzloty.Niestety ofiara tej polityki to nie kto inny jak R.Kubica.Mam nadzieje,ze w tym sezonie zbierze plony zeszlorocznego rozczarowania.Podrawiam.
27. jankes15
odchodząc troche od tematu zastanawialiście się jak często będą zjazdy do boxów w celu wymiany przedniego spojlera? Praktycznie w każdym teamie patrząc z przodu spojler jest szerszy i wystaje poza koła. Już widzę, wchodzenie w pierwsze zakręty po starcie gdzie bolidy jadą obok siebie w odległości kilku centymetrów. OJ BĘDZIE SIĘ DZIAŁO!!!
28. baworak
ja tam wierzę w formę BMW.skoro Robert nie narzeka to musi być dobrze.oby do wiosny i Melburne...
29. walerus
Robert nie ściemnia - i to jest w nim piękne!
30. zawist
Zycze Robertowi jak najlepiej ale wciąz jednak uwazam ze nie ma dla niego swietlanej przyszłosci w BMW Walka o mistrzostwo dopiero sie zacznie na powaznie gdy bedzie jezdzic w Ferrari a taki okres nadejdzie Ten team naszego Roberta nie odpusci a BMW musi przejsc jeszcze daleka droge do pelnych sukcesow Nie ma sie co oszukiwac ze ten tean jest jeszcze bardzo nierowny i popelnia wcąz sporo bledow i to glupich, wiec nie ma sie co za bardzo podniecac tym sezonem Mysle ze bedą wciąz na 3 miejscu tym bardziej ze to jest nowy bolid i to nie tylko dla tego teamu Pozdro!!!
31. robertkubica2
ad lewus - tak, mam nadzieję że przyniesie, choć nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że BMW jest najbardziej zaawansowane . Jeśli tak będzie na początku sezonu - 1/'2 litra dobrego alkoholu dla Ciebie. Ale ... miałem dobrą intuicję - czytałeś szefa BMW ? - ''Najważniejszą przyczyną naszego braku postępu w drugiej części sezonu nie było skupienie się na pracach nad nowym bolidem. Po prostu wprowadziliśmy kilka zmian, które nie spełniły naszych oczekiwań''.
32. robertkubica2
niedz- tak, oby tak było i ...dziękuję za pomysł zmiany mojej nazwy , od dzisiaj będzie skrót - rk2. lepiej pod każdym względem
33. sivshy
@lukasz1: Jaki młody zespół? Sauber zadebiutował w F1 w 93 roku, a BMW dostarczało do niej silniki jeszcze dłużej. To że zespół stworzony z dwóch starych wyg nazywa się debiutantem to dla mnie nieporozumienie. @robertkubica2: Przecież to oczywiste, że Thiessen nie przyzna się publicznie że olał sobie drugą połowę sezonu. Zaszkodziłoby to wizerunkowi teamu. Dałoby to sponsorom i kibicom wrażenie, że sami nie wierzą w swoje możliwości i nie potrafią walczyć. A jeśli oni w siebie nie wierzą, to kto ma w nich wierzyć?
34. RK2
Sivshy - masz trochę racji, ja jednak nadal uważam , że wszystkie 3 czynniki wymienione wcześniej grały rolę. Ja sam uważam, że więcej najwięcej zaważył brak wiary i determinacji - z tego wynikły (trochę paradoksalnie) dwa pozostałe - przeniesienie sił na bolid 2009 i nietrafione zmiany!
35. sivshy
@RK2: Zgadzam się, chciałem tylko polemizować z wypowiedzią Thiessena, zważywszy na którą poddałeś w wątpliwość jeden z czynników, które wpłynęły na słabą formę zespołu pod koniec roku.
36. ptasior
@sivshy - owszem Sauber debiutował wcześniej, ale od momentu przejęcia Saubera przez BMW postępowała systematyczna wymiana pracowników i wprowadzanie własnych technologii, przykładowo BMW dopiero od sezonu 2008 wprowadziło własną skrzynię biegów, stąd tyle awarii w 2007.
37. sivshy
@ptasior: Tak, wiem. Co jednak nie zmienia faktu że nazywanie zespołu BMW-Sauber debiutantem jest "trochę" naciągane.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz