komentarze
  • 1. zgred
    • 2008-10-29 12:22:43
    • *.eln.uniroma2.it

    I co z tego skoro będą pół sezonu uczyć Hajdi jak go włączyć a pół sprawdzać czemu on go włączyć nie umie a Kubicy zapomną zamontować...

  • 2. pz0
    • 2008-10-29 12:44:18
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Gorsze jest to że po 5 wyścigach skupią się na sezonie 2010

  • 3. orinocoPL
    • 2008-10-29 13:09:53
    • *.152.209.140

    zgred i pz0-macie racje i to jest najgorsze...
    znowu beda jaja w boksie bmw....

  • 4. Sister
    • 2008-10-29 13:17:35
    • *.192.66.1

    Myślę, że będą walczyć tym razem do samego końca. Przecież chcą wywalczyć tytuł mistrzowski. Oni wiedzą, że w tym roku przespali sprawę a mistrzostwo było możliwe już teraz. Liczę, że nie popełnią drugi raz tego samego błędu

  • 5. radzix
    • 2008-10-29 13:36:45
    • *.191.159.2

    myslalem ze na zdjeciu jest KERS a to kominek...

  • 6. robertkubica2
    • 2008-10-29 13:57:54
    • *.adsl.inetia.pl

    coś niskie notowania ma na forum zespół Kubicy. Nie wiedziałem, że Kers to opcja!? To świetna wiadomość - bo mniej standaryzacji i większa możliwość wyboru.

  • 7. pionek16-80
    • 2008-10-29 14:38:09
    • *.gprs.plus.pl

    Klien coś nie wpisuje się zbyt dobrze w politykę BMW "mydlenia oczu i ściemniania". Oczywiście że są najdalej psunięci w pracach jak po GP Kanady było wiadomo że skupiają się na przyszłym sezonie. Chyba nawet Honda tak szybko sobie nie odpuściła (choć mogę się mylić). A co do walki w przyszlym sezonie to może to być jedyna szansa BMW na zdobycie tytułu skoro w 2010 szykują się wielkie zmiany(standardowy KERS, silniki itd)

  • 8. niza
    • 2008-10-29 15:33:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mnie to bardzo cieszy, że idą w dobrą stronę, ale co z tego skoro od 2010 będzie wszystko standardowe, nawet KERS ehhhhh

  • 9. daniel.dk
    • 2008-10-29 15:36:51
    • *.85.249.110

    pionek16-80 dokladnie. powinni uciszyc tego Klina bo cos za duzo puszcza pary z ust. poza tym tego typu wypowiedzi powinien chyba udzielac Dyrektor Techniczny albo Szef Zespolu, a nie jakis tester

  • 10. Dagmara_W
    • 2008-10-29 15:41:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cos wkoncu robia i sie biora do porzadnej pracy.. szkoda tylko ze to pol roku bo dla mnie to jak depresja zimowa:P. w przyszlym roku może byc ciekawie.. oby BMW sie nie cofło a poszło do przodu

  • 11. Piotre_k
    • 2008-10-29 16:38:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co takiego zdradził Klien czego nie wiedzieliby wszyscy w padoku? A to czy KERS da rzeczywiście przewagę to się okaże dopiero w Ausralii, no ewentualnie na zimowych testach.

  • 12. Piotre_k
    • 2008-10-29 16:38:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    >Australii<

  • 13. walerus
    • 2008-10-29 16:52:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ferrari bez KERS objedzie BMW a BMW z KERS przez te 6 sekund nie dogoni ferrari.......

  • 14. beam_beer
    • 2008-10-29 18:07:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    eeee a z czego jest zrobiona "karoseria" bolidu, że przewodzi prąd? Bo coś mi tu nie pasi...

  • 15. sivshy
    • 2008-10-29 18:20:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    z włókien węglowych? Ciekawe, jak bardzo wydajny będzie KERS? Może dzięki niemu bardziej będzie się opłacać jazda na jeden pit stop, ponieważ obciążenie paliwem będzie mniejsze od obciążenia bolidów bez tego systemu. Wtedy KERS da ogromną przewagę. Może się też okazać, że KERS da znikomą oszczędność paliwa, a wtedy okaże się kompletnym niewypałem...

  • 16. tomaszek f1
    • 2008-10-29 18:30:03
    • *.sta.tvknaszapraca.pl

    tak z wlukien weglowych ktore sa leprzym przewodnikiem od wielu metali... jak bede miec dobre to KERS to bede na prostych dobrze smigac przy wyprzedzaniu.. warto nad tym systemem po pracowac bo mozna zyskac

  • 17. pz0
    • 2008-10-29 20:01:28
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Bolid z KERS nie nadrobi na zmniejszonym obciążeniu paliwem. Sam KERS ma ważyć koło 40kg. Zużycie paliwa musiałoby spaść o około 50%. Zupełnie nierealne. Dojdą do tego jeszcze kłopoty z balastowaniem bolidu. Kolejna sprawa, to czy ten system elektryczny będzie rzeczywiście lepszy od koła zamachowego. Honda i Williams postawiły na mechaniczny i jakoś u nich nie słychać o problemach. Elektryczne są problematyczne. Najpierw wybuch u RedBulla, potem porażenie w BMW (podobno w BMW były potem jakieś kolejne dwa wypadki). Honda współpracuje z Flybird (producent sprawdzonego systemu KERS), Williams załatwił jeszcze lepiej sprawę i po prostu kupił sobie firmę produkującą lekkie koła zamachowe do KERSi. Honda i Williams ze swoimi projektami wystartowały w podobnym czasie jak BMW ze swoim. Nie wiem więc czy BMW ma tak potężną przewagę. Z tego co udało mi się znaleźć RedBull u siebie wykorzystuje lekkie akumulatory litowe, BMW ciężkie (ale bardziej sprawne i wydajne) ultrakondensatory. Wygląda więc na to że najlżejsze rozwiązanie będzie miał Williams, najcięższe BMW. Które się sprawdzi przekonamy się dopiero w przyszłym sezonie. Jednak jak mnie pamięć nie myli w większości nowinek najbardziej trafione rozwiązania miał Williams. Najlepszym przykładem było jego legendarne już aktywne zawieszenie, dzięki któremu potrafili zdeklasować całą konkurencję.

  • 18. owadd
    • 2008-10-29 23:56:20
    • *.159.132.161

    pz0-co do aktywnego zawieszenie to nie był to do końca pomysł Williamsa bo dobrych kilka lat wcześniej (86 czy 87 rok) zastosował to rozwiązanie Lotus. Jednak ze względu na fakt że w latach osiemdziesiątych elektronika sterująca całym ustrojstwem była jeszcze nieco za wolna, to nie dało to aż tak spektakularnych rezultatów jakie osiągnął Williams kilka lat później.

  • 19. walerus
    • 2008-10-30 09:44:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    pz0 - dzięki za treściwe informacje - jednakże co do Wiliamsa to ostatnio kasa rządzi światem i widzę iż Wiliams cienko przędzie na tle konkurencji - obym się mylił.

  • 20. pz0
    • 2008-10-30 10:48:50
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    owadd, właśnie o tym piszę. Williams potrafił najlepiej wykorzystać to rozwiązanie. System KERS też już istnieje, chodzi tylko o najlepsze wykorzystanie tego rozwiązania w warunkach F1. walerus - kasa rządzi nie ostatnio ale od niemal zawsze. Twierdzę jednak, że Williams jest w stanie pobić innych na tym polu i na dokładkę za mniejsze pieniądze. Czy tak będzie? zobaczymy dopiero w marcu - kwietniu. Testy zimowe raczej zbyt wiele nam nie powiedzą.

  • 21. Sabre
    • 2008-10-30 11:30:31
    • *.75.64.98

    Mysle, ze jesli Bernie wprowdzi pelna standaryzacje, to kilka teamow ( Ferrari, Maclaren, nawt BMW) po prostu zrezygnuje i zalozy konkurencyjna serie ( byly juz takie plany ) . Przeciez projektowanie i wdrazanie nowych rozwiazan jest jednym z celow obejnosci w F1. Jasne, dla zespolow prywatnych to znakomita wiadomosc, ale dla producentow juz nie. Czy w rajdach WRC lub w serii MotoGP panuje standaryzacja? Obnizenie kosztow? Fajny pomysl, ale jesli kogos nie stac na F1 to niech sie sciga w innej serii
    F1 ma byc NAJ - najszybsza, najbardziej zaawansowana, najdrozsza. A Bernie Ecclestone zmierza chyba w strone kartingu.

  • 22. Budyn_F1
    • 2008-10-31 16:24:21
    • *.199.253.213

    BMW SAUBER bardzo sie angazuje w system KERS...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo