komentarze
  • 1. Bmw-Sauber_fan
    • 2008-10-22 10:17:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dobrze ze nie przyklepali jeszcze standaryzacji silnikow. powinni standaryzowac (jak juz musza) takie czesci jak wloty powietrza do hamulcow. ktos, chyba z FI, mowil ze na badania nad ta czescia wydaja rocznie miliony euro

  • 2. pz0
    • 2008-10-22 10:20:12
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Żadne standaryzacje i kropka.

  • 3. Marti
    • 2008-10-22 10:30:24
    • *.160.167.2

    Czyli nawet KERS będzie standardowy ;/ @ Bmw-Sauber_fan - standaryzacja silników nie przejdzie, zespoły nie zgodzą się na ten warunek.

  • 4. stormfly
    • 2008-10-22 10:36:20
    • *.artronik.net

    Jak dla mnie to żywotność silników powinna być jeszcze bardziej zwiększona.

  • 5. robertkubica2
    • 2008-10-22 10:41:38
    • *.adsl.inetia.pl

    standaryzacja jest drogą do powolnej śmierci F1. Sytuacja jest taka, że trzeba ustalać pewne ograniczenia i wymagania -, tak zresztą chyba było zawsze w F1. One powinny być takie, aby wewnątrz nich możne było urządzać prawdziwą rywalizację wyścigowo techniczną. np:1.) budżet zespołu np. do 200 mln euro 2) dowolność dostawców opon 3) silniki z ograniczeniami pojemności itp ale z możliwością większych przeróbek i modyfikacji 4)pomoc wielkich dla małych - silniki, podwozia 5) zmiana punktacji - punkty za najszybsze okrążenie, za PP i

  • 6. Voight
    • 2008-10-22 10:47:03
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Zawsze można narzucić projekt silnika i wprowadzić limit mocy a wykonanie pozostawić konstruktorom. To właśnie projekt jest najbardziej kosztowny. Punkty za FL i PP to na dobrą sprawę zwiększenie dystansu między wielkimi i małymi. Niech mi ktoś powie ile takich punktów poszło by do innego zespołu niż McL i Ferrari w tym sezonie?

  • 7. Shallan
    • 2008-10-22 10:54:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Silnik na 3 wyścigi - to będzie ciężki sezon dla Ferrari

  • 8. robertkubica2
    • 2008-10-22 11:05:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Voight - punkty za pp i najszybsze okr. to bedzie wynik ograniczenia budżetów i pomocy silnych dla małych, sztuka polega na sposobie wyrównania stawki bez zabijania ducha rywalizacji i inwencji zespołów

  • 9. hot dog
    • 2008-10-22 11:12:51
    • *.mobile.playmobile.pl

    2008-10-22 10:30:24 Marti racja. Zespoly nie zgodza sie na standaryzajce silnikow. Zreszta najwieksi producenci juz zapowiedzieli ze w takim przypadku ich istnienie w F1 stoi pod znakiem zapytania.;-)pozdrowki

  • 10. baranowski.cz
    • 2008-10-22 12:03:10
    • *.xdsl.centertel.pl

    - Producenci muszą być przygotowani do wyprodukowania 25 jednostek napędowych za 10 milionów Euro, dla zespołów chcących nabyć te jednostki, Czy to przypadkiem nie oznacza standaryzacji silników?

  • 11. walerus
    • 2008-10-22 12:32:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no nie bo 10 zespołów x 3 wyścigi x 18 GP = 60 silników + 10 jokerów = 70 silników na sezon 2009.... co do tych silników - to niech BMW szybko wykupi sobie 7 silników merceda - bo jak na razie to lepsze są.....

  • 12. baranq
    • 2008-10-22 12:45:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus wynik Ci wyszedł dobry :P ale pomnóż jeszcze raz 10 x 3 x 18 heheh tak jak to zapisałes ;) Oczywiście 10x(18/3)=60 :) a jesli chodzi o silniki to bmw powinno kupic ferrari i poddac upgraedowi na niezawodnośc :D

  • 13. pz0
    • 2008-10-22 12:56:33
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    nie dość że standaryzacja silników, to jeszcze standaryzacja ceny za silnik. Hicior!

  • 14. gerter
    • 2008-10-22 14:45:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    standaryzacja byla by kompletna głupota, wyobraźmy sobie Force India i Ferrari na tej samej ( lub bardzo zblizonej ) jendnostce napędowej ....

  • 15. walerus
    • 2008-10-22 14:51:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    baranq - masz + za czytanie ze zrozumieniem...;-) pozdro - albo niech BMW kupi 1 silnik ferrari i 1 silnik mcl i wnioski wyciągnie....

  • 16. niza
    • 2008-10-22 14:57:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to co na razie o standaryzacji nie rozmawiali? ja mam nadzieję, że jak dojdzie do tych już konkretnych rozmów to wszystkie zespoły, jak jeden mąż i żona będą się trzymać tego, że jakkolwiek standaryzacja to głupota, żeby potem nie okazało się, że ktoś się wyłamie, bo Max zaproponuje jakieś bonusy bliżej nie określone

  • 17. Angulo
    • 2008-10-22 15:05:37
    • *.yeo.pl

    Jasne! nazwa: BMW i silnik Ferrari...

  • 18. pz0
    • 2008-10-22 15:37:44
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    gerter - przykład chybiony, bo akurat ForceIndia jeździ na silnikach Ferrari. więc silniki takie same lub bardzo zbliżone.

  • 19. Marti
    • 2008-10-22 18:38:30
    • *.160.167.2

    Racja, robertkubica2, systematyczna standaryzacja doprowadzi do zmierzchu F1 ;/ zgodzę się, że zdobycie PP powinno być punktowane, lecz najszybsze okrążenie niekoniecznie (ponieważ to domena Kimiego :-)) Pozdrówki hot dog ;-)

  • 20. pz0
    • 2008-10-22 19:53:26
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    PP nie powinno być punktowane. Zdobywca PP ma już i tak nagrodę. Celem kwalifikacji jest właśnie zdobycie PP. To może pójdziemy dalej i będziemy przyznawali punkty za treningi, albo jeszcze dalej i punktujmy testy.

  • 21. pionek16-80
    • 2008-10-22 19:57:12
    • *.gprs.plus.pl

    Z jednej strony standaryzacja wyrówna stawkę i to umiejętności kierowcy będą decydować (lub szczęście). Z drugiej to będą prawie to same bolidy różne pomalowane a F1 zawsze kojarzyła się z innowacyjnościa. Jest wystarczająco dużo serii gdzie bolidy są jednakowe więc dla mnie pomysł głupi.

  • 22. pz0
    • 2008-10-22 20:05:45
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Nie doczytałem, to i KERS ma być standardowy? Chore do bólu. Standardowe podłogi, opony, elektronika, aerodynamika, silniki, skrzynie, KERS. To co będzie można robić przy bolidzie? Ostatnie pole do popisu to zawieszenie i hamulce. Spokojnie będzie można wyłączyć tunele aero, wywalić komputery, wywalić większość personelu i zostawić tylko sprzątaczki? No będzie taniej. Ale czy o to chodzi w F1. Przynajmniej spełni się marzenie większości kibiców i Kubica będzie jeździł w takim samym bolidzie jak Hamilton. Totalny bezsens. Chyba doczekaliśmy się kresu Formuły1. I tak długo to trwało - 60 lat. Za rok zapalimy świeczki nad grobem nieboszczki. Mam teraz parszywy nastrój, idę na browara.

  • 23. ares
    • 2008-10-22 21:37:37
    • *.adsl.inetia.pl

    żadnej standaryzacj czego kolwiek w tym sporcie byc nie może, formula 1 na tym polega zeby byly poterzne malo wytrzymale silniki ktore sa bardzo drogie......

  • 24. darecky3
    • 2008-10-22 22:45:44
    • *.range81-151.btcentralplus.com

    jak chca oszczedzac to niech wprowadza ograniczenia zuzycia paliwa, przeciez na to wydaja cala mase pieniedzy

  • 25. jaros69
    • 2008-10-23 10:15:08
    • *.chello.pl

    Najlepsze zawieszenia ma MacLaren, silniki i skrzynie ? tu może być jednak lepsze Ferrari. Tylko że ECU jest od MacLarena. Za to jestem pewnien że silniki BMW spalają więcej paliwa niż średnio

  • 26. jzb
    • 2008-10-23 12:45:30
    • *.81.200.62

    Porozumienie o standardowym KERSie stawia w bardzo trudnym położeniu BMW i poddaje w wątpliwość cała ich strategię rozwoju bolidu w 2009 roku. Jest to na razie jedyny team, którego zarząd oficjalnie nie wyraził zgody na porozumienie w tym zakresie. Zastanawiam się, ile czasu i pieniędzy zmarnowali na własny KERS, który teraz mogą zapisać sobie wyłacznie po stronie strat i zacząc budować bolid na 2010. Decyzja FIA jest moim zdaniem nieuczciwa i szokująca. KERS mial nie podlegać standaryzacji, dzięki czemu takie teamy jak BMW czy Honda teoretycznie miały być bardziej konkurencyjne na torze z przełożeniem na produkcję bardziej wydajnych systemów odzyskiwania energii w produkcji seryjnej. Ponadto FIA i FOTA zmieniły reguły w trakcie gry, gdzie część teamów już zainwestowała większość zasobów w rozwój i produkcję niestandardowego KERSu kosztem tegorocznego sezonu. Wcześniej nie było mowy o żadnej unifikacji tego systemu, wręcz przeciwnie Mosley podkreślał znaczenie indywidualnych rozwiązań w tym obszarze. Zastanawiam się, jak czuje sie teraz Mario Theissen - jak frajer, czy w gruncie rzeczy jest to BMW na rekę, bo z KERSem nie potrafią sobie poradzić.

  • 27. Budyn_F1
    • 2008-10-24 19:52:40
    • *.199.253.213

    nie mam zdania


  • 28. pz0
    • 2008-10-25 10:31:33
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Budyn_F1 - Twój komentarz minie powalił. Jak nie masz zdania to po prostu nic nie pisz, a nie oświadczasz wszystkim, że nie masz zdania.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo