komentarze
  • 1. dexter
    • 2024-01-19 12:30:15
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Japonczyk nie jest Güntherem Steiner, tylko Ayao Komatsu - to jest logiczne. Komatsu wczesniej pracowal dla BAR-Honda i dla Renault i podobnie jak Steiner od poczatku jest Haas. Dolaczyl do zespolu w 2016 roku i byl glownym inzynierem. To bardzo dobry czlowiek, ktory zna rowniez strategie i dobrze prowadzi zespol na torze wyscigowym. Günther Steiner zawsze mogl na nim polegac. Ale! - ma bardzo duzy spadek do odziedziczenia, poniewaz sam nigdy nie kierowal taka organizacja. Stanowisko szefa zespolu to dodatkowe zadania i troche inny kaliber:

    - trzeba poprowadzic zespol 250 osob rozmieszczonych w czterech lokalizacjach
    - trzeba wykazac sie cechami przywodczymi i udowodnic, ze potrafisz prowadzic ludzi
    - trzeba byc dobrym sluchaczem i traktowac kazdego czlowieka z szacunkiem
    - trzeba zatrudniac i zwalniac personel
    - trzeba trzymac swoich sportowcow pod kontrola
    - trzeba napedzac inzynierow i konstruktorow
    - trzeba motywowac ludzi
    - trzeba wspolpracowac z mediami jako szef zespolu (to byla rzecz, ktora Günther Steiner opanowal doskonale)
    - trzeba zajmowac sie polityka
    - trzeba byc obecny na spotkaniach szefow zespolu i reprezentowac oczywiscie interesy zespolu Haas
    - trzeba negocjowac z Ferrari wszedzie tam, gdzie czasami sa punkty tarcia
    - trzeba umiec negocjowac, bo wszystko kosztuje
    - trzeba pozyskac i pielegnowac kontakty ze sponsorami/partnerami
    - trzeba dogadywac sie z wlascicielem zespolu, miec jakas wspolna wizje, ale rowniez umiec wyrazic wlasny poglad (chodzi o sukces zespolu wyscigowego)
    - trzeba podpisywac umowy

    Tego wszystkiego musi sie teraz nauczyc na czyms w rodzaju przyspieszonego kursu, bo nowy sezon zaczyna sie juz za kilka tygodni. To bedzie trudne zadanie. On jest wrzucony do zimnej wody, ale dzieki nowym wyzwaniom bedzie tez rosl i mam nadzieje, ze utrzyma sie na dluzej.

  • 2. dexter
    • 2024-01-19 12:31:57
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Pytanie pozostaje: Gene Haas rozstal sie z Güntherem Steiner i nie przedluzyl kontraktu, poniewaz mieli odmienne poglady, szczegolnie w kwestii tego, jak ustawic sie w przyszlosci. Eugene Haas mogl rowniez zatrudnic doswiadczonego czlowieka z zewnatrz (na rynku jest kilka interesujacych i doswiadczonych nazwisk, ktore kierowaly malymi i duzymi organizacjami w swojej karierze), ale prawdopodobnie powiedziano by mu to samo i postawiono takie same wymagania jak Günther Steiner. Zespol musi powiekszyc sie patrzc na struktury, musi zatrudnic topowych ludzi z zewnatrz. Nie musi natychmiast wszystkiego robic sam, mozna znalezc rownowage miedzy specyficzna sciezka Gene Haasa, ktora do tej pory praktykowal, a zespolem wyscigowym, ktory wszystko robi sam. To musi jakos funkcjonowac. Ale cos takiego jak poprzedni sezon nie moze byc kontynuowane.

    Haas zatrudnia tylko 250 osob, inne zespoly maja ich ok. 1000. Tam granice zostaja szybko osiagniete. Najlepiej widac to po problemie, ktory Haasem hamowal w zeszlym roku i bylo to duze zuzycie opon. Ferrari poczatkowo mialo ten sam problem - nic dziwnego, poniewaz jeden pojazd jest zalezny od drugiego (ma to samo drzewo genealogiczne). Ale Ferrari udalo sie to w drugiej polowie sezonu. Nie mogli rozwiazac tego calkowicie, ale teraz maja wiedze dlaczego i wiedza, co trzeba zmienic. Ferrari moglo jakos zyc z tym diablem, ale Haas nie. I to oczywiscie nie jest mozliwe przy tak malym zespole!

    Haas jest w Formule 1 od osmiu lat, ale nigdy nie byl wyzej niz 5. miejsce w mistrzostwach konstruktorow (trzy razy 8. miejsce; dwa razy 9. miejsce; dwa razy 10. miejsce i raz 5. miejsce). Teraz wrocil na dol tabeli. W Formule 1 masz ten komfort, ze nie spadniesz. Gdyby to byla pilka nozna, Eugene Haas musialby zadowolic sie druga lub trzecia liga.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo