BMW niezadowolone z wyniku kwalifikacji
W kwalifikacjach do GP Turcji kierowcy zespołu BMW Sauber ponownie awansowali do pierwszej dziesiątki. Robertowi Kubicy sztuka ta udała się po raz 22 z rzędu, podczas gdy Nickowi po raz 28 z rzędu. Robert Kubica do jutrzejszego wyścigu wystartuje z piątej pozycji, a Nick Hiedlfed dziewiątej.„Jestem całkiem zadowolony z mojego wyniku w kwalifikacjach i liczę na udany wyścig. Spodziewaliśmy się nieco lepszego wyniku po tym jak w drugiej części kwalifikacji zajęliśmy drugą lokatę, ale po dotankowaniu balans bolidu nie był dobry na kilku zakrętach i okazało się, że ciężko się prowadzi. Z dużym obciążeniem paliwa mieliśmy sporo podsterowności. Teraz powinniśmy przeanalizować dane i spróbować zrozumieć dlaczego.”
Nick Heidfeld
„Oczywiście nie jestem zadowolony z 9 pozycji, ale w dzisiejszych kwalifikacjach mogę także dostrzec pozytywne rzeczy- przebiegły znacznie lepiej niż trening. Słońce pojawiło się nad torem i pomogło mi rozgrzać opony. Moje ostatnie okrążenie było naprawdę dobre do czasu ostatniego sektora, gdzie popełniłem błąd, który kosztował mnie około 0,3 sekundy. Sądzę, że mogę awansować jutro w wyścigu.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Nie jesteśmy zadowoleni z wyniku kwalifikacji. Podczas gdy Robert był całkiem szybki w Q2 z małą ilością paliwa, trzecia i decydująca część kwalifikacji nie przebiegłą idealnie dla niego. Nick był na swoim ostatnim szybkim okrążeniu i był tak samo szybki jak Robert w pierwszym i drugim sektorze, ale potem stracił czas w ostatnim. Sądzę, że opony były decydującym czynnikiem dzisiaj. Podczas kwalifikacji, zależnie od ilości paliwa, widzieliśmy różne właściwości opon.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Zacznijmy od pozytywnych rzeczy: na wymagającym torze obaj kierowcy byli w stanie dostać się do pierwszej dziesiątki. Ale naprawdę spodziewaliśmy się więcej po dobrym występie w drugiej części kwalifikacji. Robertowi nie udało się przejechać idealnego okrążenia, a Nick straciło około pół sekundy w trzecim sektorze na ostatnim szybkim okrążeniu. Spodziewamy się trudnego wyścigu jutro.”
komentarze
1. F1_Fan
Robert jedzie na 1 pit-stop...mam nadzieję :) ponadto choliwka spóźniłem się z typowaniem :) 1.Kimi 2. Robert 3. Ham... oby :P
2. Nowiszu
Pomimo tych błedów wątpie aby można było osiągnac lepszą pozycje.Nie wiem ile Robert stracił na tych zakrętach ale nie sądze żeby to było więcej niż jego strata do Raikkonena czyli 0,35
3. Dom1
1 pit stop? Ja się po ich wypowiedziach martwię, czy nie ma najmniej z czołówki paliwa...
4. spoxman
będzie ciężko :/
5. Fajter
pojedzie na 2 stopy i ma max na 3,4 kolka wiecej od czołówki (czytaj mas,kov,ham)
6. carus
też myślę że ma dużo paliwa, na pewno najwięcej z czołówki 4 pierwszych.
7. czes
jak utrzyma 5-te miejsce to bedzie dobrze. Heidfeld mam nadzieje, ze skonczy wyzej
8. sh3epan
Mysle ze Maki maja najmniej paliwa z czolowki, zwlaszcza kov, a BeMki raczej na 2pitstopy ;/
9. deiman
To moze oznaczac, ze KUB nie jest tak mocno dotankowany. Oby tak nie bylo.
PRZYJMUJAC, ZE JEST:
Startuje z czystej strony toru, problemy ze sprzeglem mam nadzieje, ze sie nei powtorza (ani z temp opon). Przejedzie 3-4 kolka wiecej niz mclareny, RAI ma podbna ilosc paliwa co Robert ale staruje z brudnej czesci co utrudni start, do tego HAM i KOV beda go zwalniac az do 1 pit stopu. MAS przez to utrzyma prowadzenie a KUB bedzie miec szanse wyprzedzic McLareny o ile nie odjada daleko w pierwszej czesci wyscigu.
PRZYJMUJAC, ZE MA TYLE PALIWA CO McLARENY:
1.MAS 2.RAI 3.HAM
10. Nowiszu
„Jestem całkiem zadowolony z mojego wyniku w kwalifikacjach i liczę na udany wyścig.
Bez paniki będzie dobrze
11. prolim
Ham 17, Kov 18, Mas 18, Rai 19, Kub 19-20.
12. krzysiek93
Moim zdaniem Robert ma sporo paliwa w swoim bolidzie ale i tak zjedzie na 2 pit stopy
Gdyby nie ta jego strata w 3 sektorze mysle ze znajdowal by sie na 3-4 pozycji
13. yantar
To teraz sobie wyobrazmy co sie bedzie dzialo w przyszlym sezonie jak nie bedzie kocy grzewczych... A tu bylo tyko 10 stopni roznicy od zakladanej temperatury jaka sie wszyscy spodziewali. Jak w przyszlyszlym sezonie wypadna chlodne dni albo z mzawkami w czasie wyscigow to na torze bedzie masakra. Kazdy bedzie myslal o utrzymaniu sie na torze, a nie wyprzedzaniu.
14. HUN
Przeczuwałem, że w ten weeken będą dominować ferrari i Mclareny, i że BMW zostało w tyle...Pojawił się moment nadzieji że się mylę w Q2, jednak moje obawy się potwierdziły ostatecznie. Duża różnica pozycji między Kubicą i Heidfeldem, we wszystkich kwalilifikacjach, jednak największa różnica jest w zepole renault. Piquet poraz kolejny nie dostał się do Q2, więc to może być jego ostatni sezon. Kovalainen tradycyjnie długo musiał aklimatyzować się w zespole, jednak już widocznie ma to za sobą :)
15. krzysiek93
Robertowi Kubicy konczy sie chyba po tym sezonie kontrakt z BMW Sauber.Podobno Robertem sa zainteresowanie Renault i Ferrari
16. HUN
Celem zespołu BMW na ten sezon jest zwycięstwo w GP, wiedzą że mają większe szanse na wolniejszych torach, dlatego skupili się żeby wygrać w GP Monaco.
17. F1CyC
Pierwszy na tankowanie zjedzie Massa... Myśle że Robert gdzieś 4-5 okrążeń po nim.
18. anarhiusz
hmm paliwa robert ma więcej ale wg. mnie nie wiele...
myśle ze skończy na P4 bo ferari mu uciekną
19. krzysiek93
Tak w GP Monaco duze szanse na zwyciestwo ma Kubica,poniewaz on jest dobry w techniczynch sektorach, gdyz BMW Sauber ma male predkosci maksymalne, ale doza do tego by to zmienic
20. deiman
Juz zmienili, w Barcelonie mieli mac predkosci gorsze tlyko od ferrari, do tego bardzo szybkie bolidy w 2 kretych sektorach. W Turcji jest inaczej ale nalezy sobie zdac sprawe, ze ten sam bolid mozna ustawic na wiele sposobow osiagajac w sumie podobne czase a rozniace sie w poszczegolnych sektorach. W Monako bedzie mocne BMW i McLaren, Robert wygra ten wyscig:P
21. leo_
Według moich obliczeń, w wyścigu byłoby tak do I pit stopu: Massa, Hamilton, Kovalainen - 16-18 kółek; Raikonen - na 19-21 kółek; Kubica i Heidfeld - 22-24 kółka. Moje kalkulacje oparte są na różnicach czasów osiąganych w Q2 i Q3 oraz na podstawowych następujących założeniach: 1. że w Q2 wszyscy jadą na pustych bakach (ok. 10 kg paliwa); 2. że na każde 10 kg paliwa więcej-bolid wolniejszy o około 0,35 sek/okrążenie; 3. że spalanie wynosi około 0,6 kg paliwa na każdy przejechany kilometr. Metoda jest dobra, pomijając nieprzewidziane sytuacje (dziwna taktyka, jakieś nieoczekiwane błędy któregoś z kierowców w Q2 i Q3). Jednak po info, że BMW poszło coś nie tak przy większym obciążeniu (a może to ściema), skorygowałbym te obliczenia tak, że Kubica i Heidfeld mają paliwa na jakieś 19-21 kółek (jakieś 63 kg zamiast pierwotnej wersji 75 kg), a Massa, Hamilton, Koval i być może Raikonen (który mógł popełnić błąd w Q3, bo w Q2 był przecież the best) mają paliwa na jakieś 16-19 kółek (50-55 kg paliwa). Co ciekawe, Ham też chyba słabiej pojechał, niżby chciał, bo był niezadowolony po Q3. Heidfeld natomiast źle i coraz gorzej: Po pierwsze, bolid konstruowany pod Roberta po prostu Nickowi nie pasuje. Po drugie, Heidfeld parę dni temu wyraźnie został zdołowany przez wypowiedź jednego ze starych mistrzów F1, że Nick to nie jest jednak ta klasa kierowcy. A to rozprasza. Byle by nie było jeszcze gorzej, bo nie wygrają Mac’iem.
22. leo_
miało być : bo nie wygrają z MacLarenem.
23. KamilMcLaren
Ludzie czytajcie wypowiedzi dokładnie!!!!Robert powiedział że jest mocno dotankowany!!!! Zmiany sterowności po przejechaniu zakrętu nie biorą sie od kilku kilogramów paliwa!!!!!!!! Jakoś maki i ferrari nie miały takich problemów!!!!!! Więc jest mozliwe że robert jedzie na 1 pit stop!!
24. norman_69
pozwolę sobie na więcej optymizmu mas i ham nie wytrzymają nerwowo i na 8 będą zwidzali pobocze i to będzie ich koniec ,a rob dojedzie na 2 miejscu,tak obstawiałem i tak będzie,pozatym wydaje się że bmki są dosyc zatankowane może tylko 1 stop bo przyznac trzeba że to mistrzowie ściemy!!!!!!!!!!!!!!!
25. HUN
leo_ ciekawe wyliczenia:) jednak trzeba je skorygować w inny sposób, wziąć pod uwagę tylko dwa sektory kubicy, a trzeci pominąć.
26. Joe
Jak narzekają to nie jest żle !robert jedzie na 1 pitstop!
27. Orlo
Będzie dobrze mówię wam. Kubica i Kimi na pewno mają więcej paliwa od pierwszej trójki(moim zdaniem o ok 3-4 okrążenia). Spójrzcie na Q2. Kubica porównywalny czas do Mass(nawet szybszy). A w Q3 gorszy o ok 0,8sek gorszy. To samo Kimi. A McLareny mogą mieć jeszcze mniej paliwa od Massy. Albo w najgorszym wypadku tyle samo.
28. dick777
W sytuacji braku możliwości wygrania startu z McLarenami i Ferrari oraz przy dobrym sprawowaniu się opon jazda na 1 pit-stop byłaby jak najbardziej logiczna ze strony BMW.
29. lipens
Nie wiem czy opony wytrzymają jeden pitstop ponieważ tam jest dużo zakrętów więc może byc z tym problem zeby na 1 pitstop sie wyrobić. Ala jak kolega wcześniej wspomniał to myślę ze massa i hamilton popełnią jakieś głupie błędy ktore będą ich dużo kosztować, myślę że z 6 bolidów nie dojedzie.
30. tomaszek f1
jest duzo zakretow ale tez chce zauwazyc ze ile trzeba poswecic zeby je rozgrzac jest chlodno wiec 1 pitstop jesr realny a zwlaszcza czuje go u raikkonena bo to niemozliwe zeby byl o tyle wolniejszy od massy
31. Maziu
A ja myślę, że Massa wygra, on na tym torze bardzo dobrze jeździ, 2 wygrane w barwach Ferrari, w tym pierwsza wygrana w jego karierze:D Wygra jutro, w treningach i w kwalifikacjach nie miał na 8 problemów, więc i w wyścigu nie będzie miał problemów. Robert dobrze dotankowany i jutro myślę, że będziemy jutro cieszyć się z podium:)
32. jarogo32
nie wiem czy ktoś patrzyl na wiatr w Q3 dochodzil do 6 m/s co dla bolidow BMW moglo byc decydujace w mozliwosci wykrecenia dobrego czasu, obstawiam ze Kubica ma o 2 okrazenia wiecej paliwa od pierwszej trujki
33. deiman
zgadzam sie z lipens'em. Na jeden pit stop na pewno nie jedzie, mieksza mieszanka po prostu nie wytrzymalaby tylu okrazen ( chodzi glownei o 8 zakret)
Kamil, wyraz "duzo" nie oznacza "wiecej od reszty", mozemy tlko sie domyslac.
leo, wez tez pod uwage to, ze nie kazdy wykonal w Q2 "dobre" okrazenie, MAS mial drobne problemy a HAM wykonal jedno okrazenie tylko, natomiast reszta po 2-3, i prawie kazdy poprawil porzedni czas.
34. jarogo32
moim zdaniem decydowal duzy wiatr w Q3 dlatego BMW tak slabo wypadly
35. arcykarol
będzie ciężko o podium
36. Raven89
Wy chyba czytac nie umiecie-przez duże dotankowanie paliwem bolid Roberta był podsterowny i dlatego nie dał rady byc wyżej-chce zaznaczyc,że w Q2-gdzie wszystkie teamy jechały na max możliwości Kubica był tak samo szybki jak kierowcy Ferrari,więc gdyby nie niezbyt perfekcyjne okrążenie to on miałby P2,mimo wszystko stawiam go jutro na podium,bo sądze,że ma też w baku sporo paliwa.
37. Raven89
A to co piszecie o wietrze,to g**no prawda.
38. Morte
A ja tylko powiem, że Kimi popełnił błąd na ostatnim zakręcie. W Tv było wyraźnie widać, że kontrował bolid z powodu podsterowności.
39. dmn
Oj nienaturalnie pesymistyczne wypowiedzi Theissena trochę do myślenia dają.... teraz to ja już sam nie wiem, bo wydawało mi się że 5. pozycja to dobry prognostyk pzed wyścigiem... a tu Theissen mówi że Robert nie pojechał dobrze. Jeszcze niedawno BMW było w siódmym niebie gdy Robert zajmował miejsca w szóstce! Widać, że zespół ustawia sobie wysoko poprzeczkę na ten sezon i szczerze im życzę UDANEJ walki z MC Larenem w Klasyfikacji Konstruktorów !!!
40. razarex
mnie sie wydaje ze jednak jazda na 1 pitstop w tym wyscigu przynajmniej dla czolowych kierowcow nie jest mozliwa. trzeba wziac pod uwage ze na miekkich kierowcy maja klopoty z grainingiem przez dobrych kilka okrazen a co dopiero mowic o przejechaniu poowy dystansu na miekkich gumach. mysle ze Beemki maja za duzo do stracenia zeby zaryzykowac strategie na 1 pit
41. chudy17110
Wie ktos ile bedzie okrazen w gp Turcji
42. Orus
dick777 Mozesz miec w tym troche racji. 5 miejsce nie jest złe, ale z wypowiedzi magnatów bmw nie mozemy optymistycznie patrzec na wyscig. W Q2 Robert jechał na porównywalnym poziomie z McL i Ferrari, a w Q3 Kubica miał ok 0.8 sek. straty. Przyjmujac, ze przy równej ilosci paliwa bmw byłoby ok 0.4 sek wolniejsze i doliczajac " nie idealne" ( mówił o tym Rampf) okrazenie Roberta czyli 0.2-0.3 sek to wychodzi cała strata do lidera:(
Mysle ze z czołowki najmniej paliwa ma Kovalainen, Hamilton+1, Massa+2, Rakinonen+3-4, Robert+1-2, Nick+2-3. Mam nadzieje ze moje przewidywania sie nie spełnia bo Robert byłby max 5. Oby Kubik miał więcej paliwa i zeby wdrapał sie na pudło:) Pozdro wszystkim!!
43. Rk3
Na podium raczej nie ma szans.Jezeli Robert utrzyma na poczatku wyscigu tempo Kimiego (co bedzie nieslychanie trudne) bedzie szansa walczyc o czwarte miejsce.
44. jarogo32
co wszyscy myslicie o teorii zbyt duzego wiatru w Q3 okolo 5,5 m/s, znajac bardzo wrazliwy bolid BMW jest mozliwe ze wlasnie dlatego tak kiepsko wypadl i Robert i Nick
45. ja2
Napewno będzie dobrze i ja trzymam kciuki!!!
46. dick777
razarex, oglądałem wszystkie treningi i ani razu nie padło stwierdzenie, z którego by wynikało, że któryś zespół narzekał na graining. Graining występuje przy wyższych temeraturach. Sam Bidgestone przyznał, że źle dobrał opony, ponieważ zakładali temperatury o co najmniej 10 stopni wyższe. Opony są twardsze niż powinny, co oznacza, że mogą wytrzymać 1 pit-stop.
47. brynas1
raczej Robert utrzyma sie blisko kimiego bo beda go chamowac mclareny a jeszcze jakby Robert jechal na 15 kolek i byl pierwszy wszystkich by trzymal przez wszystkie okrazenia nick jedzie na 30 okrazen i ma 10 okrazen wiecej do tankowania niz pozostali wiec po pierwszym tankowaniu jest pierwszy i moga go wszyscy cmoknac!czy tak trudno wymyslic strategie na pierwsze miejsce na podjum!?
48. Shallan
Mam nadzieję, że te wypowiedzi to znów zasłona dymna BMW i Robert pojedzie jednak na jedno tankowanie. Jest to możliwe, wiedzą, że nie mają szans dogonić Ferrari, mają podobne tempo do McL dlatego jeśli chcą z nimi wygrywać nie przez przypadki losowe, to tylko taktyką.
49. Dagmara_W
Ważne że nie mają żadnych problemów technicznych, myśle że Robert kubica jest w miare mocno dotankowany , Heidfeld porownywalnie. Trzymam mocno kciuki i czekam na wyścig.. Do Boju Robert , Do boju BMW!!! Jesteśmy z wami
50. przemo3
tak czytam co piszecie imysle ze kubica i heidfeld pojada na 1 pit stop bo tor nie lezy zbyt wygodnie kubicy a heidfeld jestn dosyc daleko od czolowki mysle ze kubica bedzie 3 albo 4 a heidfeld 4 albo 5
51. hot dog
O ile wyliczenia leo sie potwierdza moze byc ciekawy wyscig. W tym GP przewage maja zawdonicy ktorzy pozniej zjada do PIT LANE. Oprcz tego mam nadzieje na wreszcie udany start Roberta tzn ze ze sprzeglem bedzie wszystko ok;-)
52. raweck
Parametry na jutro:
Liczba okrążeń: 58
Długość okrążenia: 5.338 km
Długość wyścigu: 309.396 km
Rekord okrążenia: 1:24.770 - JP Montoya (2005)
53. piotrek74
moje zdanie ,BMW ma problem bo Robert jako-tako a Nick źle i prawdopodobnie przepowiednie Mcl chyba sprawdzają się.Jeżeli jutro nie będzie opadów lub piruetów w wydaniu czołówki to BMW straci swoją pozycję .bo nie wieżę że Robert jest cysterną a Nick za bardzo narzeka.Nie dajcie się MCL !!!
54. hot dog
piotrek74 Nick narzeka od pocztaku tego sezony dlaczego???Nie radzi sobie z nowymi przepisami.Faktem jest ze Turcja nie lezy BMW.Robert otwarcie i szczerze powiedzial ze po datankowaniu balans bolidu nie byl wlasciwy i wcale nie musi to oznaczac ze jest bardzo ciezki. Byc moze w Monaco bedzie zdecydowanie lepiej;-)
55. piotrek74
hot dog chodzi mi oto że jak zaczną przegrywać z MCL to niema co marzyć o wygranej (chyba że fuksem).Mam nadzieję że bardzo mylę się .
56. Bmw-Sauber_fan
oba bmw jada jutro na 2 pitstopy. na 1 pojada tacy zawodnicy jak: piqet, button, vettel. ale nie czolowka!!!
57. hot dog
piotrek74 okaze sie jutro jak jest poza tym sa jeszcze wolne tory i tam cel BMW.Wg mnie wygrana w tym sezonie bardzo wielki przypadek ale jezeli efekty beda nastepowac tak szybko jakdo tej pory to bedzie dobrze chociaz przyszly sezon znow do gory nogami wszystko tak wiec nic nie wiadomo.
@Bmw-Sauber_fan jutro nikt nie pojedzie na jeden pit.
58. gap20
theissen nigdy nie będzie zadowolony, ponieważ heidfield jest za ROBERTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ROBERT TAK TRZYMAJ!
59. sawekrs
nic dodac i nic ujac... :)
60. norman_69
BĘDZIE DOBRZE!!!!!!!!!!!!!!
61. hot dog
masz racje gap20 rozwiaza z Robertem kontrakt bo przeciez w umowie zostala zapisana klauzula w ktorej znajdziemy ze kontrakt ulega rozwiazaniu z momentem kiedy Kubica wyprzedzi Heidfelda.
62. Bmw-Sauber_fan
mnie jeszcze dziwi rozbierznisc tego co mowi kubica i theissen. robert jest w miare zadowolony a mario nie do konca. moze to kolejna sciema?
63. gap20
po drugie ROBERT nikomu (theissenowi) w 4 litery nie wchodzi, tak jek to robi heidfield-lizus jeden.
64. HUN
gap20 podaj przykład kiedy to niby heidfeld lizus to robi.
65. arfan
co znaczy "forza"??
66. gap20
zaprasza theissena na obiadki itp.itd. Chcesz szczegółów oglądaj RTL poi przed każdym wyścigiem to zobaczysz HUN
67. HUN
Nie rozumiem co jest złego w zapraszaniu na obiady.. a co to jest itp itd.. daj te inne przyklady
68. Bmw-Sauber_fan
czepiliscie sie heidfelda bo jest z niemiec? czy dlatego ze w tamtym sezonie byl wyzej w klasyfikacji od kubicy?
69. HUN
Jak się jest długo w jakimś zespole, normalne że pojawiają się więzi. Ma nie chodzić na obiady z theissenem bo to jego szef potencjalny wróg czy co??
70. gap20
OGLĄDAJ RTL TO ZOBACZYSZ HUN PARE MINUT TEMU BYŁA WYPOWIEDZ NICKA "MIŁA" WYPOWIEDZ
71. hot dog
gap20 ty naprawde nie masz zielonego pojecia o F1.
72. HUN
gap20, nie oglądam RTL. Co tam było?
73. gap20
heidfield powiedział denerwuje go to że ROBERT jest przed nim i w kwalifikacjach jak i w wyścigu.
74. HUN
Będąć Heidfeldem, nie denerwowałbyś się tym? Przynajmniej jest szczery w wypowiedzi, a to akurat plus. Jakby powiedział na odwrót tzn skłamał też byś się pewnie oburzył. Pozdrawiam:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz