Tor w Montrealu został zmodyfikowany w kluczowym miejscu
W czwartkowe popołudnie na torze Gillesa Villeneuve'a w Montrealu pojawiła się pewna mała, ale dość znacząca zmiana w sekcji pierwszych zakrętów.Jeszcze w zeszłym roku kierowcy, którzy przestrzelili hamowanie do pierwszego łuku mogli swobodnie, ale z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, powrócić na tor w "dwójce", uważając jedynie na oddanie pozycji przy ewentualnym uzyskaniu z tego powodu przewagi.
W tym roku sytuacja będzie wyglądała zupełnie inaczej za sprawą nowej bandy TecPro, która definitywnie uniemożliwi kierowcom powrót w "dwójce". Zawodnicy, którzy przestrzelą zakręt w "jedynce" będą mieli do wyboru albo wykonanie efektownego nawrotu, albo ewentualnie wrzucenie biegu wstecznego. Mało prawdopodobne, aby ktokolwiek chciał ryzykować trawers przez pokaźnie wyrośniętą pułapkę żwirową.
Zmiana ta pojawiła się w kluczowej części toru, na końcu jednej z trzech stref DRS, które kierowcy chętnie wykorzystują podczas wyścigu do wyprzedzania.
Ahora confirmado. Los pilotos no podran volver a pista a salida de T2 si van largos en entrada T1. Tendrán que dar la vuelta
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 15, 2023
So, confirmed now. Drivers can not rejoin track after T2 if they go long on T1 entry. They will have to turn around. #f1 #CanadianGP pic.twitter.com/10I38UuMuy
komentarze
1. ochman86
i bardzo, kurła, dobrze ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz