McLaren pozyskał kolejnego kluczowego inżyniera do pionu technicznego
Zespół McLarena poinformował o pozyskaniu jednego ze starszych stopniem aerodynamików Astona Martina. Wkrótce do ekipy z Woking dołączy Mariano Alperin.Zespół Zaka Browna ogłosił niedawno potężną restrukturyzację pionu technicznego, w wyniku której swoją posadę stracił obecny dyrektor techniczny, James Key. Szeregi zespołu w 2024 roku ma również zasilić odchodzący z Ferrari David Sanchez.
Po gruntownej analizie struktury organizacyjnej jaką McLaren przeprowadził w trakcie przerwy zimowej szefostwo zespołu doszło do wniosku, że pion aerodynamiczny nie jest wystarczająco dobry, aby sprostać ambitnym celom na przyszłość.
Jak podaje serwis Motorsport.com ekipa z Woking zdołała już podpisać umowy z 15 nowymi pracownikami. Część z nich już dołączyła do zespołu, a część musi poczekać na upłynięcie okresu wypowiedzenia.
McLaren miał sięgnąć po doświadczony personel z czołowych ekip takich jak Ferrari, Red Bull czy Aston Martin.
Jedną z kluczowych osób, które mają dołączyć do zespołu, obok Davida Sancheza, jest Mariano Alperin, główny aerodynamik Astona Martina, pod którego wodzą zespół w tym roku wyszedł na głównego rywala Red Bulla w mistrzostwach świata F1.
Alperin ma ogromne doświadczenie w F1. Na swoim koncie ma pracę w zespołach AGS oraz Minardi, z których wybił się do British American Racing, które następnie przekształciło się w Hondę.
Od 2008 do 2019 roku pracował w Sauberze, z którego przeszedł do Astona Martina.
W ramach restrukturyzacji ekipa McLarena planuje stworzyć wewnętrzną grupę techniczna, która składać będzie się z Davida Sancheza (odpowiedzialnego za koncepcję bolidu), Petera Prodromou (odpowiedzialnego za aerodynamikę) oraz Neila Houldeya (odpowiedzialnego za inżynierię i projekt). Cała trójka ma bezpośrednio odpowiadać przed nowym szefem zespołu, Andreą Stellą.
McLaren wierzy, że takie zamiany były konieczne, aby w pełni wykorzystać możliwości płynące z uruchomienia nowego tunelu aerodynamicznego oraz symulatora.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz