Wreszcie potwierdzono usunięcie ostatniej szykany pod Barceloną
Kierowcy nie będą musieli się już dłużej męczyć z kłopotliwą szykaną na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Poniedziałkowego południa w końcu potwierdzono jej usunięcie, począwszy od rundy w sezonie 2023.Temat dotychczasowych zakrętów 14-15 na hiszpańskim obiekcie wielokrotnie był poruszany przez media w ostatnich latach. Wszystko oczywiście z powodu psucia widowiska, gdyż wspomniane wolne łuki mocno utrudniały kierowcom skuteczny atak na znajdującej się po nich prostej startowej.
Włodarze serii bliżej przyjrzeli się całej sprawie dopiero po nudnych zawodach w sezonie 2021. Ówczesny dyrektor wyścigowy, Michael Masi, otwarcie przyznał, że FIA analizuje możliwość usunięcia tej szykany i powrotu do konfiguracji nitki toru sprzed 2007 roku.
For the first time since 2006, we'll be going flat-out through the final chicane in Spain this season! 😍#F1 pic.twitter.com/5m9PICDj7y
— Formula 1 (@F1) February 27, 2023
Po niespełna dwóch latach od tamtej wypowiedzi Federacja wreszcie zezwoliła na taką zmianę. Od teraz po zakręcie numer "13" zawodnicy będą mieć do pokonania jeszcze "14" i po nim od razu wyjadą na główną prostą. Taka modyfikacja oznacza skrócenie całej trasy o 18 metrów (do 4657 metrów) i zamontowanie nowych barier TECPRO.
To jednak niejedyna transformacja, jaka dotknie barceloński owal. Planowane jest bowiem jeszcze: poszerzenie poboczy w okolicach zakrętu numer "1", zamontowanie nowej tablicy wyników na prostej startowej, modernizacja całego budynku pit-lane oraz montaż stałych toalet dla kibiców, na których brak skarżono się w ostatnich latach.
komentarze
1. Tomek_VR4
Dobra zmiana teraz wyścigi tam będą o wiele ciekawsze
2. Raptor Traktor
"Wreszcie" to słowo klucz. Najgorsza szykana w całej F1.
3. Falarek
Zmiana na plus jazda będzie płynniejsza ale nic to nie zmieni. Przed zmianą wyścigi były tam nudne po zmianie nic się nie zmieniło.
4. ekwador15
Abu Dhabi pokazało, że wystarczy zmienic dwa zakręty i jest znacznie lepiej. dobrze, że idą w tym kierunku, bo kolejna zmiana bolidow, opon nic nie daje. tory wplywają na wyprzedzanie w najwiekszym stopniu
5. MomoR
Najwyższy czas. Irytująca, psująca widowisko i rytm jazdy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz