Theissen zadowolony z osiągów BMW Sauber F1.08
Po wyjątkowo udanych i szczęśliwych dla zespołu BMW Sauber pierwszych dwóch wyścigach sezonu 2008, szef temu- dr Mario Theissen jest przekonany, że bolidy F1.08 stać na realizację założonego celu, jakim jest pierwsze zwycięstwo w Formule 1.„Postawiliśmy sobie dwa cele na ten sezon” powiedział szef teamu BMW Sauber. „Jednym było zamienienie walki dwóch zespołów przed nami na walkę trzech. Sądzę, że wygląda na to, iż udało się i jesteśmy w stanie to robić, przynajmniej patrząc po pierwszych dwóch wyścigach. Innym celem jest wygranie pierwszego wyścigu w tym sezonie. Jestem przekonany, że możemy to osiągnąć.”
Mario Theissen podkreślił jednak, że nie tyle jest zadowolony z drugiej pozycji, jaką jego zespół aktualnie zajmuje w klasyfikacji konstruktorów, ale z osiągów jakie zaprezentował bolid F1.08.
„Nie jestem jedynie zadowolony z wyniku, ale również z osiągów. Robert był w stanie jechać za Ferrari od samego początku i dobrze było zobaczyć, że tak dobrze sobie radzi.”
komentarze
1. bulionik
Oby tak dalej BMW... :-)
2. czaja95
mam nadzieje ze obaj kierowcy niemieckiego teamu beda stawac na podium nie tylko podczas niepowodzien maclarenow czy ferrari
3. Arek777
Czekamy na podwójne zwycięstwo
4. hot dog
Podwojne zwyciestwo tylko gdy Ferrari albo wypadnie z toru albo sie rozsypie. Realna jest walka z Maclarenem jednak Scuderia jest bardzo mocna.
5. Bartek2008
czekamy na ostatnie miejsca i na ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów
6. Domski93
Czytałem, że BMW planuje w Barcelonie testować nowe części i w GP Hiszpanii już ich użyć... Jeszcze coś tam czytałem, że na GP Bahrajnu będą jakieś nowe części... Może w końcu założą te osłony na koła które ma ferrari...
7. jaros69
Robert radził sobie znakomicie mimo , iż był przeziębiony ( do tego upał ) Nick pokazał swoim najszybszym okrążeniem, że BMW "puka do drzwi" Ferrari.
8. jacek34
No a co ma powiedziec Dr Mario? Ze nie maja szans dalej na zwyciestwo? To spadna morale zespolu.
9. rogas144
pewnie ze zdobędą 1 miejsce.. juz w tamtym roku mogli to osiągnąć tylko Robertowi sie zepsół bolid.. Ciekawe który z kierowców w Bahrainie zdobędzie podium..:D jestem pełen optymizmu!!
10. Slavregas
Podium dla Roberta i Nicka ( chyba trochę mniej prawdopodobne) jest możliwe nawet w okolicznościach gdy żaden z Mac'ów nie wypadnie. Jeżeli BMW chce wygrac to musi czekac na jakis błąd ( typu Massa) albo kręty tor i jakiś deszczyk.
11. gumisss111
Wystarczy ze bedzie ponowne pudlo dla roberta wiem ze apetyt rosnie w miare jedzenia ale dwie bmki na pudle to chyba jeszcze nie teraz
12. filipwitoszek
to był jeden z najlepiej przemyślanych wyścigów BMW Sauber, ale oby Robert nie czekał na podium znowu z 2 lata
13. czaja95
Oby nie
14. tt16
Dobrze ze BMW Sauber teraz pomyślało nad taktyką też dla Roberta a nie tylko dla Nica....Następne GP mam nadzieje ze bedzie jeszcze lepsze ....:) pozdro dla kibicow F1
15. Marti
Slavregas - gdyby Heidfeld zakwalifikował się do wyścigu na 3. miejscu, tak jak zaplanowali (a tak by się stało, gdyby nie blokada przez McLarenów), to śmiem twierdzic, ze obaj kierowcy BMW zdobyli by podium w Malezji - 2. Robert, 3. Nick.
16. Nikon92
Cele są realne i możliwe do zdobycia.... Cały team pracuje znakomicie teraz kierowcy BMW potrzebują postawienia kropki nad ''i''.... Z całego serca tego im życze....
17. tom38
Racja Marti, powiem więcej, ten wynik byłby bardzo realny nawet bez kar dla Maclarenów !
18. Marti
Gdyby, gdyby, gdyby... :-) gdyby było podwójne podium w Malezji, w Australii Robert dojechał do mety, to BMW było by obecnie liderem w klasyfikacji konstruktorów ;-).
19. ::::MORF::::
Mozna gdybac F1.08 ma potencjal ktory z pewnoscia wykorzystuje nawiazujac walke z Ferrari I McLarenem co nie bylo mozliwe w poprzednim sezonie, BMW pozstawilo sobie jasne cele ktore jak narazie sie spelniaja. Moim zdaniem nie widze Kubcy w tym teamie bo wnim faworyzowany jest Nick.
20. zu7
Jasne Marti już to widzę jak Robert wyprzedza oba Maki i Heidfelda. Macie fajne marzenia.
21. badylek
jestem ciekaw kto przerwie passe zwyciestw maców i ferrari ;)
22. Rapidoo
BMW jest już bardzo szybkie , można to powiedzieć po tych wyścigach ale mam nadzieję że będzie też bezawaryjne przynajmniej (nisko)
Mają już jakieś dane taktyczne o zachowaniu się bolidów i opon , mają też problemy z prędkością ale jak sobie z tym poradzili to napawa optimizmem.
23. Qbus81
Prawda jest taka! Mają dobry bolid. Mniej awaryjny niż Ferrari. Mają jeden konkretny problem. Są za wolni na długich prostych (a prędkość na nich jest dziś niezbędna do wyprzedzania). Jak tu sprawę rozwiążą i nie zawalą sprawy z budową bolidu na kolejny sezon (de facto już powinien być niemal gotowy - popatrzcie jak se życie skomplikowało Renault), to w tym roku wygrają GP i to nie przez potknięcia Ferrari i Maców a w przyszłym roku walka o mistrzostwo :)
24. Tytussek
Qbus81 jest niewiele torów na których jest potrzebna prędkość maksymalna. natomiast BMW ma chyba najlepszy docisk aerodynamiczny i balans. I tu bym się dopatrywał przewagi BMw na d innymi.
25. mar23
zgadzam sie z przedmówca. życze im tego zeby w prawdziwej walce bez przypadków pokonali maclareny. jeśli bedzie krety tor to jest to mozliwe. bmw w tym sezonie pokazuje pazur a kierowców ma naprwde w wspaniałych. kubica to przyszły mistrz:):)
26. dziarmol
Mało realne ale cuda się zdarzają np. gp Monaco albo mokry wyścig np shanghai czemu nie
27. Dagmara_W
Potwierdził dobra forme. BMW do boju!!. ja nawet nie zapeszając ale na 1 miejsce to mogą chyba na monzie we Włoszech liczyć. najpierw trzeba trzymać kciuki za Gp. Bahrainu
28. yacaimp
Moim zdaniem jest za wcześnie.Wpadki ferrari to wypadki przy pracy ale nadal widać że są najszybsze w stawce.Realna jest walka z Kovalainenem bo nie zna jeszcze dobrze bolidu. Jakoś nie zauważyłem żeby Robert mógł dognić Raikonnena ,wiec jak w równej walce mają wygrać wyścig ?! Trzeba liczyć na jakiś błąd Ferrari albo Maclarenów.To realna szansa na wygraną.A poza tym Ferr i Maki będą wiekszą uwagę poświęcać własnie BMW co wiąże się z większym blokowamniem na starcie.Zaczynają się bać a to zmniejsza szanse na wygraną.Oczywiście życze BMW i Robertowi wygranej i to nie jednej.A ruletka F1 jeszce nie pokazała swych pazurów.Uważajmy na Williamsy ...
29. Qbus81
Tytussek - Nie twierdzę, że mają wyciągać 350 na prostej. Po prostu to jest ich problem... sami to przyznają. Co z tego że BMW dogoni w krętym odcinku Red Bulla, skoro na każdej prostej taki Webber go znów odchodzi. a co do odcisku i balansu. Zgadzam się, widać to po tym, że w porównaniu nawet do Maców mają dużo mniej zciachane opony po kilkunastu kółkach. Ale pamiętaj, że nowe przepisy diametralnie zmniejszą docisk aero w przyszłości, więc znów się kłania praca nad nowym bolidem, bez tego nie ma co myśleć o wlace o mistrzostwo.
30. fullbzikaaa
BMW postawiło na sterowność bolidu, a nie szybkość.
To chyba dobry wybór, bo tak jak stwierdził Tytussek, jest nie wiele szybkich torów. W Bahrajnie już tak dobrze, chyba nie będzie. To jest właśnie szybki tor z 2 długimi prostymi.
Ale będzie ciekawie na starcie. Po starcie jest długi prosty odcinek. Tam zobaczymy kto i jakim silnikiem dysponuje.
31. Rapidoo
I tu masz racje że postawiło na stabilność, bez TC to się dobrze sprawdza kierowca ma większy komfort jazdy i jedzie wyścig równym tempem a co do prędkości max. to jest jeszcze inna sprawa, było to widać w Malezji - żeby mieć dobrą prędkość na końcu prostej trzeba zawsze dobrze wejś i wyjśc z poprzedzającego zakrętu (mieć dobre odejście) a to się nader często nie udawało Hamiltonowi. Maki już wiedzą jaki błąd popełnili i w Bahrajnie będą chcieli się odegrać. Liczę że BMW i tym razem wykaże się przebiegłościa taktyczną albo pozwoli jechać swoim kierowcom wyścig, śą naprawdę w dobrym miejscu wtym roku.
32. kostek88
No niby BMW nie jest szybkie na prostych, ale pamiętacie ten manewr hedfelda jak wyminoł dwóch kierowców alonso i kogoś tam na prostej ? no zobaczymy
33. quick B
Na podium bedą sie pokazywać ale wygranie wyścigu to zupełnie co innego. W ostatnich latach zwycięstwa dzielił miedzy siebie dwa zespoły.
34. surelaw
a gdyby Mario poszedł na ryby - nie byłoby sukcesów BMW...
35. pz0
Marti, gdyby Nick zakwalifikował się na 3 miejscu to mogło nie być żadnego podium dla BMW...
36. Marti
pz0 - sugerujesz jakiś mały incydent na torze w wykonaniu pana K. i H.? :-). W/g wypowiedzi Theissena po treningu kwalifikacyjnym, to taki właśnie miał być scenariusz: qual - Robert 4. Nick 3. a w wyścigu oboje na podium. Ponieważ Heidfeld był lżejszy, więc śmiem gdybać, że przyjechałby na metę za Kubicą.
37. japa1
Marti nie zgodze sie z toba nick bylby przed robertem napewno bo by wtedy dziwne rzeczy sie dzialy w pit stopach z udzialem roberta np bolid by spadl z podnosnika itd!!!!!!
38. bartoszpl
1 K.Raikkonen Ferrari 1:31:18.555 10
2 R.Kubica BMW Sauber + 19,570 8
3 H.Kovalainen McLaren + 38.450 6
4 J.Trulli Toyota + 45.832 5
5 L.Hamilton McLaren + 46.548 4
6 N.Heidfeld BMW Sauber + 49.833 3
7 M.Webber Red Bull + 1:08.130 2
8 F.Alonso Renault + 1:10.041 1
9 D.Coulthard Red Bull + 1:16.220
10 J.Button Honda + 1:26.214
11 N.Piquet Renault + 1:32.202
12 G.Fisichella Force India + 1 okr.
13 R.Barrichello Honda + 1 okr.
14 N.Rosberg Williams + 1 okr.
15 A.Davidson Super Aguri + 1 okr.
16 T.Sato Super Aguri +2 okr.
17 K. Nakajima Williams + 2 okr.
18 S.Vettel Toro Rosso + 17 okr.
19 F.Massa Ferrari + 26 okr.
20 A.Sutil Force India + 51 okr.
21 T.Glock Toyota + 55 okr.
22 S.Bourdais Toro Rosso + 56 okr
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz