Williams również szykuje się do negocjacji z Audi
O tym, że marki Audi i Porsche wejdą do świata Formuły 1 w sezonie 2026 w zasadzie mówi się z pełnym przekonaniem, ale o ile w przypadku Porsche mariaż z Red Bullem wydaje się niemal przesądzony i pewny, o tyle przyszłość Audi w F1 cały czas stoi pod olbrzymim znakiem zapytania.Firma z Ingolstadt w zeszłym roku rozpoczęła negocjacje z McLarenem, ale w Miami Zak Brown definitywnie stwierdził, że jego zespół nie jest na sprzedaż, a marka McLarena wolą udziałowców ma pozostać w F1 na długie lata.
Niemiecki koncern skierował więc swoją uwagę na kolejne ekipy, które potencjalnie można wykupić. Mówiło się już wiele o Sauberze (Alfie Romeo), który w zeszłym roku zrywał niemal dopięty do końca kontrakt z Michelem Andrettim, a ostatnio nawet o Astonie Martinie, który mógłby być zainteresowany podjęciem współpracy z niemiecką marką.
W cieniu od zawsze stał także Williams, a nie można przecież zapominać, że jest on obecnie dowodzony przez Josta Capito, byłego szefa programu WRC VW.
Rolę szefa zespołu w Grove objął on po przejściu z McLarena pod koniec 2020 roku, kilka miesięcy po tym jak ekipę z rąk rodziny Williamsów przejął fundusz Dorilton Capital.
Jost Capito przekonuje, że Williams również szykuje się do negocjacji z Audi: "Dla każdego zespołu współpraca z producentem samochodowym wydaje się interesująca."
"Jeżeli zostanie podjęta taka decyzja [o wejściu do F1 Audi i Porsche] wtedy my również będziemy rozmawiali" mówił.
"Nadal jednak nie ma w tym zakresie definitywnego stanowiska a [nowe] przepisy silnikowe nie zostały jeszcze ustalone. Z tego co wiem decyzja Grupy VW zależy również od przepisów silnikowych."
"Uważam, że zostaną one zatwierdzone w ciągu kilku najbliższych tygodni i wtedy zobaczymy."
komentarze
1. Harman1997
Williams miech lepiej zatrudni kierowce bo latifi to dno mół i wodorosty. Co on robi e tym sporcie 3 lata to nwm. To samo strol
2. gzr
Co zrobiłeś z zaoszczędzonym czasem pisząc "nwm" zamiast nie wiem? ;)
3. fistaszeq
@2 napisał stroll przez jedno l
4. parys0f1
I muł przez ó.
5. Manik999
@Harman1997 - jak nawiążą współpracę z Audi, to nie będą zmuszeni zatrudniać pay-driverów pokroju Nicholasa. Nie zerwą umowy z Kanadyjczykiem, bo przynosi duży posag. Ale po zakończeniu obecnego sezonu raczej na pewno nie utrzyma swojego miejsca.
6. dex
Harman1997 - dokończ edukację na poziomie podstawowym, bo nikt nie wie, o co Ci chodzi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz