Zakończyła się pierwsza tura testów opon na sezon 2023
Zespoły oraz firma Pirelli nie próżnowały po GP Emilii Romanii i przez minione dwa dni próbowały ogumienie pod kątem sezonu 2023. Siedmiu kierowców pokonało łącznie ponad 680 okrążeń legendarnego włoskiego toru. Jeździł na nim też Robert Kubica.Podobnie jak w zeszłym roku - FIA umożliwiła Pirelli szeroki zakres testów nowych opon. W sezonie 2022 Włosi mają o wiele łatwiejszą pracę, gdyż zespoły mogą korzystać z aktualnych bolidów nowej generacji. Z wiadomych przyczyn takiej możliwości nie było w 2021 roku.
Przez dłuższy czas problemem dla włoskiego koncernu było znalezienie odpowiednich terminów i lokalizacji na przeprowadzenie takich prób. Ostatecznie udało się zaplanować 18 testowych dni, a dwa z nich odbyły się po niedzielnym GP Emilii Romanii.
We wtorek i środę po torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari jeździli kierowcy AlphaTauri, Alfy Romeo, Alpine oraz Ferrari. Były to bardzo pracowite dni dla zawodników, którzy próbowali innowacyjne ogumienie.
Wśród nich znalazł się rezerwowy Alfy Romeo, Robert Kubica. Dla Polaka były to tak naprawdę pierwsze poważne jazdy samochodem nowej generacji. Testy zimowe pod Barceloną zakończył bowiem po paru okrążeniach. Na Imoli takowych pokonał aż 100.
.@ZhouGuanyu24 with @alfaromeoorlen, @pierregasly with @AlphaTauriF1 and @OconEsteban for @AlpineF1Team are still at @autodromoimola to test the #Fit4F1 Pirelli 18-inch tyres for 2023! It’s a bright and sunny day out there: perfect for driving! @fia @F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 26, 2022
Drugi przedstawiciel stajni z Hinwil, Zhou Guanyu, zrobił ich o 20 więcej. Sporo "kółek" nabili też testerzy z AlphaTauri. We wtorek Pierre Gasly przejechał 121 okrążeń, a Yuki Tsunoda dołożył w środę kolejne 103.
Back on track at @autodromoimola: @Charles_Leclerc is driving for @ScuderiaFerrari, @yukitsunoda07 for @AlphaTauriF1 and @R_Kubica for @alfaromeoorlen. All testing next year’s slick tyres!
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 27, 2022
Jeśli chodzi o teamy, które miały tylko jeden dzień prób we Włoszech, lepsze okazało się Alpine. Sam Esteban Ocon pokonał 124 "kółka", podczas gdy wspólny wynik kierowców Ferrari wynosił 114 (Charles Leclerc 63, Carlos Sainz 51).
Kolejne testy ogumienia odbędą w czerwcu na torze Mugello. Wówczas Pirelli ponownie będzie pomagać ekipa Ferrari.
Pełny harmonogram testów opon na sezon 2023 można znaleźć TUTAJ.
Zdjęcia:
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz