komentarze
  • 1. Aeromis
    • 2022-03-26 21:56:14
    • *.adsl.inetia.pl

    Co było oczywiste. Naprawa bolidu + potrzeba aby mentalnie odpoczął.

  • 2. Wiola1005
    • 2022-03-26 22:59:18
    • *.dynamic.chello.pl

    Cieszę się, że FIA poszła po rozum do głowy i robi coraz bezpieczniejsze bolidy, które jednocześnie nie są wcale powolne. Jak zobaczyłam dzisiejszy wypadek od razu przypomniał mi się wypadek Senny. Cieszę się, że Mick wyszedł z tego bez obrażeń.

  • 3. Frytek
    • 2022-03-27 11:26:32
    • *.163.146.184.ipv4.supernova.orange.pl

    Już kiedyś pisałem że gdy bolid najedzie na tarkę to może go podbić i gwałtownie straci przyczepność. No i w sumie tak było

  • 4. dexter
    • 2022-03-27 20:02:44
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Wiola1005

    Smierc Rolanda Ratzenbergera i Ayrtona Senny na torze Imola w 1994 byla poczatkowym zaplonem najwiekszej kampanii bezpieczenstwa w sporcie motorowym. Potem mialo miejsce trzesienie ziemi, ktore doprowadzilo Formule 1 na skraj przepsci. 34 lata wczesniej, kiedy GP Belgii w 1960 r. wyprodukowalo podobnie przerazajacy bilans z dwoma martwymi i dwoma ciezko rannymi zawodnikami, nic sie nie wydarzylo. Z kolei Imola zmienila sport.

    W nastepnych latach pojawil sie rejestrator wypadkow, ochrona karku, struktury zderzeniowe wokol bolidu wyscigowego, chowana kolumna kierownicza, wlokno PBO (zylon) jako ochrona przed przebiciem, system HANS, Halo, bariery Tecpro, bariery SAFER jako sciana przed sciana. Jesli dzis kierowca zanurzy sie z duza predkoscia pod elementy przeplatanego Tecpro, nadal wstrzymujesz oddech, ale wiesz, ze prawdopodobnie wszystko bedzie dobrze. W sumie 34 kierowcow GP znalazlo smierc w bolidach Formuly 1, 45 w innych wyscigach. Pod koniec lat 60-tych kierowcy po raz pierwszy zaczeli walczyc o bezpieczenstwo. Nie chcieli juz byc tragicznymi bohaterami smiertelnego widowiska.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo