Red Bull pokazał nowy bolid i nowego sponsora tytularnego
Zespół Red Bulla zaprezentował malowanie bolidu na sezon 2022 oznaczonego jako RB18, a przede wszystkim nowego sponsora. Podobnie jak w przypadku Haasa i zapewne pozostałych ekip w tym roku, ekipa z Milton Keynes woli trzymać swoje karty przy orderach, nie zdradzając wszystkich tajemnic.Zespół prowadzony przez Christiana Hornera dość wcześnie zaprezentował swoje nowe dzieło, zważywszy na fakt, że na jego przygotowania do sezonu 2022 na pewno spore piętno wywarła tocząca się do samego końca minionego sezonu zacięta rywalizacja o mistrzostwo świata z Mercedesem.
Nie przeszkodziło to jednak ekipie pokazać chociaż zarys nowej konstrukcji jako druga, po Haasie, który nowe auto pokazał na grafikach w zeszłym tygodniu.
RB18 stworzony na bazie nowych przepisów Formuły 1 znacząco różni się wizualnie od poprzednika. Wykorzystujący efekt przyziemny bolid posiada zupełnie nową i uproszczoną aerodynamikę "zewnętrzną", która ma sprawić, że ściganie koło w koło w tym roku będzie znacznie łatwiejsze.
Ekipa Red Bulla kilka dni temu zapowiedziała, że jej nowe auto będzie bardzo szybko zmieniało się, co potwierdza również Christian Horner.
"Największą zmianą z punktu widzenia przepisów jest to, że bolid jest znacznie czystszy i nie posiada tylu elementów co ubiegłoroczne auto" mówił szef zespołu. "Cała koncepcja tego bolidu ma promować wyprzedzanie i ściganie koło w koło, to nowa filozofia i dla każdego zespołu stanowi to czystą kartkę".
"Ze względu na zupełnie nowe przepisy to auto będzie mocno ewoluowało. Myślę, że jak pojawimy się na pierwszym wyścigu bolid nie będzie już tak wyglądał. Uważam, że rozwój będzie bardzo szybki w trakcie sezonu."
Zespoły nie miały łatwego zadania ponieważ oprócz zmian aerodynamicznych FIA zaproponowała zmianę rozmiaru kół. Znane z minionych dekad 13-calowe koła z oponami o wysokim profilu, zastąpiono 18-calowymi obręczami i niskoprofilowym ogumieniem Pirelli. Zmiana na pozór niewielka wymagała jednak od zespołów całkowitego przeprojektowania zawieszenia, które teraz będzie musiało znosić większe obciążenia.
Kierowcy również będą musieli się do niej przyzwyczaić, gdyż nie tylko większe koła będą im ograniczyły widok, ale także znajdujący się nad nimi deflektor, o czym wspominał Max Verstappen.
"Dla mnie największą różnicą jest widok z kokpitu przy tak dużych kołach", mówił Holender, który w tym roku będzie bronił numeru 1. Będzie to pierwsza taka sytuacja od 2014 roku, kiedy z "jedynką" ścigał się Sebastian Vettel.
"Celowanie w szczyty zakrętów oraz wchodzenie w ciasne zakręty będzie trudniejszym zadaniem. Opony są większe, a auto wydaje się mieć na nich mniejszą przyczepność, ale można do tego przywyknąć. Po to mamy treningi i można wtedy przywyknąć do uślizgów, blokowania kół i tego typu rzeczy. Powinno być dobrze, trzeba tylko przywyknąć do nowego widoku."
Przed publikacjami pierwszych nowych bolidów wiele mówiło się o tym, że zespoły mogą zmienić swoje podejście do filozofii zawieszenia bolidów i coraz chętniej wracać do koncepcji typu pull-rod. Zespół Haasa, przynajmniej podczas prezentacji pokazał jednak tradycyjną wersję typu push-rod.
Nowy bolid Maksa Verstappena i Sergio Pereza również został wyposażony w przednie zawieszenie typu push-rod.
Red Bull nie zdecydował się również na drastyczną zmianę malowania auta. Podczas wirtualnej prezentacji pokazał RB18 w tradycyjnym dla siebie granatowym malowaniu, wykończonym czerwono-żółtymi wstawkami. Zabrakło oczywiście dużego logo Hondy na tylnym skrzydle, które zastąpił nowy sponsor tytularny, firma Oracle. Logotypy tego przedsiębiorstwa widnieją także na bocznych wlotach powietrza.
Jeszcze zanim prezentacja zakończyła się, w internecie zawrzało od sumy, jaka pojawiła się na kontrakcie sponsorskim. Jeżeli wierzyć plotkom, Oracle za pięcioletni kontrakt ma zapłacić Red Bullowi pół miliarda dolarów, czyli po 100 milionów rocznie.
Zdjęcia:
komentarze
1. Angry Tiger
Niech to będzie konstrukcja która zaprowadzi Maxa Verstappena do drugiego tytułu Mistrza Świata!
GO MAX VERSTAPPEN! #1
GO SERGIO PEREZ! #11
GO RED BULL HONDA!!!
2. Mayhem
Bolid pokazowy z lekko zmienionym nosem, no super prezentacja "nowego bolidu"...
Największy news w tej dzisiejszej prezentacji to sponsor tytularny i kasa jaką będą płacić, na bolid nie warto nawet patrzeć.
3. sismondi
RBR jak RBR ....GO RUS#1
4. I_am_speed
@2
Przecież było powiedziane, że prezentacja jest ze względów sponsorskich, dla fanów aby mieli jakiś punkt odniesienia i że żadne szczegóły techniczne nie zostaną ujawnione, a właściwy bolid będzie gotowy dopiero na pierwsze testy.
A co do samej prezentacji to cóż, niespodzianki nie ma... Niby się człowiek spodziewał ale jednak coś tam się łudził, szkoda, że nie ma trochę świeżości w formie zmiany malowania.
Ale ogólnie na plus, porównując to do tego co pokazał Haas to niebo, a ziemia.
No i dobrze widzieć nr 1 u najlepszego kierowcy zeszłego roku ;)
Oby RB18 był szybki, jazda Max!
5. Vendeur
@4. I_am_speed
Najlepszego kierowcy? A to ciekawe...
6. Ilona
Dobrze widzieć jak "jedynka" po latach wraca na swoje miejsce. ;)
7. FabLemon1947
Za dużo żółtego na nosie
8. Jakusa
@5 Ocho przyszedł Pan maruda, niszczyciel zdrowego rozsądku. Proszę bardzo, podziel się swoimi przemyśleniami, kto był najlepszy kierowcą w 2021.
9. belzebub
Jeśli ktoś podważa, że w zeszłym sezonie to Verstappen był najlepszy, to po prostu jest ślepy. Myślę, że nawet nie warto dyskutować z takimi osobami.
A jeśli chodzi o prezentację, uważam że lepszym rozwiązaniem byłaby prezentacja wszystkich zespołów podczas testów. Inaczej widzimy albo tylko grafiki albo mocno okrojone konstrukcje. Prezentacje, żeby pokazać samo malowanie wg mnie jest bez sensu.
10. Glorafindel
4. I_am_speed
Numer 1 bo to pierwszy wydrukowany mistrz w historii F1.
11. Angry Tiger
@Glorafindel kończ waść, wstydu oszczędź. Takich ****** jak fanatycy Hamstera/psychohejterzy Maxa to forum jeszcze chyba nigdy nie widziało...
12. I_am_speed
@9
Pełna zgoda z pierwszą częścią wypowiedzi.
A co do drugiej to chyba każdy by tak wolał, ale wiesz jak to jest - "Cash is King". Z drugiej strony przynajmniej jest to jakiś sposób na zapełnienie nam czasu oczekiwania, pobudza wyobraźnię i możemy sobie gdybać jak to będzie wyglądać docelowo.
13. hubertusss
@2 nie oszukujmy się na takiej prezentacji nikt nie pokaże wszystkiego. Przynajmniej nikt z czołówki. Na wyścigu zobaczymy na pewno inne skrzydła czyli części, które łatwo wymienić. Myślę, że osłonny boczne też mogą się pozmieniać.
14. hubertusss
@9 pełna zgoda @10 daj już spokój. Twoje pisanie jest bez sensu i nic nie zmieni.
15. Lupus7
Dobra to jak w przyszłym sezonie będą zmieniać kąt przedniego skrzydła? Przy takiej konstrukcji to raczej niemożliwe.
16. Midnight
Max, jedziesz po drugi tytuł, trzymam mocno kciuki aby RB18 było mistrzowską maszyną!
Max, Max, Max! Super Max, Max! Super, super!
17. Gumek73
Skoro nawet pierwsze testy odbędą za "zamkniętymi drzwiami" to jasne jest, że prezentacje które będziemy oglądać w nadchodzących dniach, to będą tylko niewiele pokazujące grafiki i zdjęcia.
Zmiany na ten sezon to zupełnie nowe rozdanie kart, wszyscy liczą na to że ich konstrukcja będzie najlepsza i nikt z liczących się zespołów nie pokaże nic więcej niż będzie musiał, do momentu pierwszego wyjazdu z garażu na testach, a pewnie i tam będzie maskowania się co niemiara.
18. BigBen
Jedno z brzydszych malowań.Od lat to samo.Chyba tylko Haas jest brzydszy.To już Toro Rosso zawsze lepiej wyglądało jak mieli jeszcze malowanie z bykiem.
19. Skoczek130
@Vendeur - spójrz ciołku na statystykę
- ona najlepiej oddaje, kto był lepszy (zdecydowanie najwięcej okrążeń na prowadzeniu, najwięcej zwycięstw i PP, ponad 50 pkt straconych z nie swojej winy). jego rywal stracił więcej błędów ze swojej winy (raz wyeliminował Maxa z toru i wygrał wyścig dzięki czerwonej fladze). Ponadto Hamilton nie wykorzystał pecha rywala w Baku, czerwona flaga na Imoli uratowała mu wyścig. Szkoda, że tytuł przez pecha Maxa rozstrzygnął się dopiero w Abu Zabi, a powinien wcześniej. Bo teraz przygłupy waszego pokroju na każdym kroku nie wylewaloby swoich frustracji, bredząc od rzeczy. Nie pozdrawiam. :P
20. BigBen
@19
Nie zmienia to faktu, że do ostatniego wyścigu przystępował ze stratą punktową do Lewisa.Byl kompletnie bezradny w pojedynku z Lewisem aż tu nagle...cyk Massi podarował Maxowi zwycięstwo i tak oto papierowy ma swoją jedyneczke na bolidzie.Nie pozdrawiam.
21. MattiM
Jak zwykle Red Bull prezentuje piękne malowanie. Oby to był mistrzowski bolid.
22. Krukkk
Mmmmm.... Ta jedyneczka na bolidzie!
23. Tedesinio
@20
Przed ostatnim wyścigiem to akurat był remis w punktach. Masi zrobił co musiał, ostatnie okrążenie za safety carem to byłoby dopiero drukarstwo
24. Artur fan
GO HAMILTON GO GO GO GO GO GO
25. Gumek73
@20
Do ostatniego wyscigu startowali z równą ilością punktów, z przewagą Maxa, po stronie wygranych.
26. Fan Russell
Russell też będzie walczył
27. BigBen
23,25
Fakt, mój błąd.
28. grenszuc
@ 23. Tedesinio
Może nie widowiskowe zwycięstwo za SF, ale zgodne z regulaminem ;)
29. Frytek
@28
Aż za bardzo zgodne z regulaminem. W tedy byłoby gadanie że Hamilton to papierowy mistrz i że podarowano mu mistrza bo nie zmienił gum.
Byłoby to samo gadanie tylko na odwrót. Owszem pewnie kilka telewizorów działało by do tej pory bo mam wrażenie że psychofani Maxa są mniej walnięci niż Hamiltona. Najlepsze rozwiązanie to była czerwoną flaga. Ale niestety Massi to miękka faja i tego nie zrobił a pewnie miał nacisk, ze wyścig nie może się skończyć za SC
30. hubertusss
@20 nie był bezradny. Przykre jest, ze wielu jak ty nie rozumie wyścigów a ocenia. Pomijam już, że max miał tyle samo punktów co Lewis. Ale chodzi o to, że miał też lepszą pozycje strategiczną. No chyba, że wypadki na torze też powodował Massi. Chodzi o to, że na wszelkie wydarzenia na torze SC Max mógł reagować w dwojaki sposób. I tutaj miał przewagę nad Lewisem. Lewis zostaje Max zjeżdża. Lewis zjeżdża Max zostaje. Z tym, że Ham ciężko miał zjechać będąc pierwszym bo to ryzyko. Natomiast Max nie miał nic do stracenia ryzyko mogło się jedynie opłacić. I się opłaciło. Niestety Hamilton nie zbudował sobie przewagi punktowej w sezonie który był słaby w jego wykonaniu jak na jego możliwości. I to się zemściło. Gdyby miał większa przewagę to Massi choćby na uszach stawał nic by nie zrobił. Wy tego niestety nie rozumiecie. Hamilton zaliczył najsłabszy sezon od lat. On i Mercedes popełniali masę błędów. Na koniec Max wykorzystał sytuację strategiczną i zaryzykował. Bowiem była to taka sytuacja, że ryzyko mogło jedynie się opłacić a nie dało się na tym stracić. Natomiast Hamilton nie mógł ryzykować bo na dwoje wtedy mogło by wyjść.
31. Max_Siedlce
Cóż pokazali bolid i fajnie, Kierowcy jak zawsze nie mogą się doczekać ble ble ble........... a Angry Tiger będzie miał sobie do czego robić dobrze.
Jako że historia lubi się powtarzać to może i Verstapen ma szansę na kolejne trzy sezony mistrzowskie, ale podobnie jak Sebastian skończy na zbieraniu śmieci na Silverstone w jakimś marnym zespole, a też w pierwszym sezonie miał być następnym Michaelem Schumacherem.
Takie są niestety dzieci i sztuczne twory Redbulla.
Ale sylwetki bolidów 2022 wydają się najładniejsze od czasów BMW z 2006r
32. Vendeur
@19. Skoczek130
Przygłupie - jeśli uważasz, że statystyki dla najlepszego bolidu w stawce (lub na równi najlepszego) świadczą równocześnie o najlepszym kierowcy, to jesteś totalnym bezmózgiem. A gdyby Max jeździł Williamsem, a Red Bullem np. Pietrov i to Rosjanin by wygrał wszystko, to też byś go określił najlepszym? Widzisz już swój brak logiki, czy jesteś na to za głupi, ciołku...???
PS. Mój ton wypowiedzi wynika z obrażenia mnie bez powodu. Niniejszym lecić bezpowrotnie do ignorowanych.
33. Davien 78
@19 Nie no koleś ty faktycznie jesteś głupi. A tak poważnie to jaką ty szkołę ukończyłeś, ochotniczy hufiec pracy czy szkołę dla fryzjerów? Powiem szczerze że nie licząc tego forumowego przygłupa kotwicy jesteś tu największym dzbanem. Statystyki które przytaczasz to możesz sobie w NBA podawać a nie w sportach motorowych. Dotrze kiedyś do twej zakutej łepetyny że w Baku RB zaaplikował niezgodne ciśnienia opon. Gdzie tu pecha widzisz? Widziałeś wyniki dochodzenia Pirelli? Poczytaj wpierw nim przytoczysz dane.
34. I_am_speed
@31
Vettel nigdy nie byłem talentem pokroju Maxa Verstappena, jeśli ktoś tego nie widzi to po prostu nie ma większego pojęcia o jeździe bolidem.
Do reszty Twojej wypowiedzi o zbieraniu śmieci, dzieciach i sztucznych tworach nawet nie będę się odnosił bo szkoda mojego czasu.
35. Skoczek130
@Vendeur - twój ignor palancie mi zwisa i powiewa. Najlepszy bolid? Chyba twojego pupila - pod koniec sezonu Merc miażdżył tempem RBR. Ale ty i przygłupy twojego pokroju będą pitolić od rzeczy na okrągło. Pogódź się z faktem, że wygrał lepszy kierowca w sezonie, w dodatku w słabszym bolidzie. Trzeba być na prawdę ignorantem, by nie widzieć różnicy w osiągach pomiędzy Mercem i RBR. Bez odbioru. :P
36. Skoczek130
@Davien 78 - o patoplus też się odezwał. :P Też mnie daj do ignorów. :P Walnij se browarka po 12-godzinnej jebaczce. :P
37. Artur fan
@7 jaki nos taki ku.........s
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz