Hamilton twierdzi, że kolumna kierownicza W12 posiada niewielkie luzy
Lewis Hamilton zaprzecza jakoby jego ekipa eksperymentowała w tym roku z nową formą systemu DAS, która pozwala mu na sterowanie wysokością zawieszenia.Zespół Red Bulla w zasadzie od przerwy wakacyjnej poszukuje rozwiązania zagadki jaką są zawrotne prędkości bolidów Mercedesa na prostych odcinkach toru. Podejrzewano już kwestie związane z silnikiem i sprytnym chłodzeniem powietrza dolotowego, ale od dobrych kilku tygodni cała uwaga skupia się na zawieszeniu W12.
Po wyścigu w Turcji świat obiegły nagrania jak bolid Mercedes wyraźnie zmienia wysokość tylnego zawieszenia na prostych, co pozwala ekipie przeciągnąć dyfuzor, zmniejszając docisk a tym samym także i opór auta. Efektem takiego działania jest większa prędkość na prostych.
Ostatnio zespół Red Bulla zaczął również przyglądać się uważnie konstrukcji tylnego skrzydła Mercedesa, sugerując, że przy pewnych prędkościach również ono zmienia swoje położenie.
W internecie pojawiły się z kolei nagania ukazujące to jak kierownica w bolidzie Lewisa Hamiltona przesuwa się minimalnie do tyłu, co natychmiast wywołało podejrzenia, że zespół Mercedesa eksperymentuje z nowym systemem DAS 2, który zamiast regulować zbieżność kół, miałby regulować wysokość zawieszenia.
Lewis Hamilton poproszony o komentarz do tego nagrania odpierał, że jest to dodatkowy luz w kolumnie kierowniczej, który w gruncie rzeczy bardziej mu przeszkadza niż pomaga.
"Moja kolumna kierownicy nie przesuwa się do przodu i do tytuł, po prostu porusza się na boki [lewo i prawo]" mówił. "W zeszłym roku mieliśmy to [kierownica poruszająca się w przód i w tył]. W tym roku tego nie mamy."
"W sobotę mieliśmy w niej trochę luzu. Pewnie jest to mniej niż milimetr i nie lubię tego, ale później nie było już takiego luzu. Nie wiem do końca co oglądaliście."
komentarze
1. Patryk1231low
Pojawiły się nagrania i od razu pojawiły się luzy. Ciekawe że te luzy nie wpłynęły na jego temp wyścigowe z rakietowym silnikiem może jednorazowym ale z dużą przewagą mocy.
2. yaiba83
W tak perfekcyjnej konstrukcji luzy w układzie kierowniczym... kuźwa proszę cię, to nie fiat 126p. Jego bolid robi się z dokładnością do mikronów, za 0.2mm potrafią zdyskwalifikować a on bredzi o luzach w układzie kierowniczym pojazdu który potrafi śmigać 350km/h. Ewidentnie coś kombinują...
3. hubertusss
Hipokryzja lewel master. Niech uważa bo za te luzy jeszcze go do ścigania nie dopuszczą. A wiem to pewnie dlatego, że sezon się kończy a oni już na nowe części nie mają. Wszystko na silniki poszło i na inne naprawy nie ma hajsu heheh.
4. Jakusa
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że psychofani tego hipokryty i brytyjscy dziennikarze, zaraz będą mu przytakiwać, zamiast otwarcie wyśmiać takie brednie. Właśnie za takie teksty cały normalny świat, poza dzbanami z klapami na oczach kibicuje Maxowi.
5. hubertusss
E tam ja mu nie kibicuje ale wyrozumiały jestem. Wiadomo tyle km przejechane to nie dziwne, że się luzy robią. Skrzydło trochę się wyrobiło i chybotało i wielka afera teraz kiera lata. Przecież wiadomo te dzisiejsze Mercedesy to nie to co kiedyś.
6. Cube83
To co oni tego Mercedesa w Chinach składają: luzy w układzie kierowniczym, szpary w DRS. Hamilton to jednak geniusz, skoro ma taką przewagę w tym ulepie. :)
7. MarPOL_82
@4
Rozbawiłeś mnie bardziej niż nie jeden kabaret :DDD
Cały normalny świat kibicuje Maxowi - padłem ze śmiechu ;)))
Ja mu nie kibicuję, jak również nie kibicuję Hamiltonowi.
Mimo wszystko mam nadzieję, że RB przegra mistrzostwo bo jest najbardziej toksycznym zespołem w całej stawce, dzięki dwóm psycholom u steru :D
8. Denieru
Wypowiedź Hamiltona brzmi bardzo dziwnie, luzy ? w sporcie w którym wszystko musi być idealne co do 1 mm lub 1 g ? wypowiedź mająca na celu wprowadzenie zamieszania albo faktycznie Mercedes dał się przyłapać na czymś co wolałby ukryć.
9. Jacko
@4. Jakusa
To żeś poleciał... Czyli wszyscy, którzy ośmielają się nie kibicować Maxowi, są nienormalni?
Stanisław Lem rzeczywiście miał rację gdy mówił, iż dopóki nie zajrzał do internetu nie wiedział, że na świecie jest tylu idiotów...
@3. hubertusss
Wytłumacz mi proszę tak powoli, drukowanymi literami, czym się przejawia hipokryzja Lewisa w temacie, na który się wypowiedział? Może nie mówić całej prawdy, może nawet całkowicie ściemniać, bo takie jego zbójeckie prawo, ale gdzie tu jakaś hipokryzja? Czekam z utęsknieniem na wyjaśnienia...
10. hubos21
Luzy pod przy deklu
11. Sebolinho
Ale co niektórym ścisnęło zwieracze xD. Tacy tutaj wielcy znawcy są, a nie wiedzą że Hamilton od lat stosuje gierki psychologiczne....nie tylko na rywalach z toru, ale również na całych zespołach. Równie dobrze może to być ściema puszczona tylko po to, aby Red Bull znowu skoncentrował się na czymś innym niż tak na prawdę powinni. Wyzywacie go od hipokrytów? Spójrzcie na te brednie które wypisujecie, a później w lustro. To jest dopiero hipokryzja xDD.
@4
Zanim komuś będziesz mówił że ktoś ma klapki na oczach, to najpierw sam je zdejmij, bo najwyraźniej nie widzisz jakim chamem jest Verstappen. Nie mierz wszystkich swoją miarą. To że Ty nie jesteś normalny (co zresztą pokazuje Twój wpis), to nie znaczy że wszyscy tacy są.
12. hubertusss
@9 niechcący prawie sam sobie wytłumaczyłeś. Pisząc, że może kłamać itd. Teraz już tylko zostaje ci odnaleźć w necie definicje słowa hipokryzja i poczytać np o normach moralnych. Oczywiście można na to opowiadanie bajek znaleźć lepsze określenie ale takie przyszło mi do głowy.
@11 jeśli to opowiadanie bzdur o jakichś luzach w układzie kierowniczym, które widać nawet w tv to są gierki psychologiczne. To na kim? Nie chce tych ludzi opisywać by nie obrażać. Bo na pewno żaden zespół w brednie, że to luzy nie uwierzy. No ale może Lewis przeprowadza swoje gierki na przedszkolakach albo ludziach nie mających pojęcia o motoryzacji czy f1?
13. Krukkk
Komentarze nr 7,9 i 11 udowadniaja, ze kolega Jakusa ma racje.
Jako jedyny pisalem o aktywnym tylnym zawieszeniu Mercedesa, ale oczywiscie to jest zaslona dymna przekretu silnikowego. Ani uginajace sie tylne skrzydlo, ani przykucanie bolidu nie daje takich osiagow jakie pokazal bolid nr 44 na prostych w Brazylii a luzy to ma Hamilton w uzwojeniu mozgowym.
14. Jacko
@12. hubertusss
No nie rozśmieszaj mnie, bo zajadów dostanę. Czy kierowca ma jakiś obowiązek (wg Ciebie nawet MORALNY ?!) zdradzać publicznie tajemnice konstrukcji swojego bolidu czy jakieś inne tajemnice zespołu? LOL
Jak chce, to może opowiadać dziennikarzom bajki. Jego prawo. To HIPOKRYZJA? Jeszcze raz: LOL
15. hubertusss
@14 nikt nie każe zdradzać tajemnic. Ale mówienie o luzach w układzie kierowniczym to zwyczajne robienie z ludzi durni i brak szacunku. 7 krotny mistrz świata wraz z działem PR mógł wymyślić lepszy kit. Śmiał bym się gdyby fia po usłyszeniu tych bzdur wzięła to auto na kontrole skoro ma luzy takie i nie dopuściła do jazdy jako zagrażające bezpieczeństwu kierowcy i innych.
Przecież pamiętamy wypadek Senny a skoro tu są takie luzy......
16. Jacko
@15. hubertusss
Pamiętamy. Niektórzy pamiętają też, że człowiek współodpowiedzialny za tę tragedię pracuje teraz w RBR i nigdy nie poniósł żadnych konsekwencji...
A co do Lewisa, to już pisałem: ma prawo tłumaczyć to jak chce. Możesz uznać jego tłumaczenia za śmieszne, ale nie ma to żadnego związku z hipokryzją.
17. czuczo
A łyżka na to "nie możliwe......" heheh:)
18. Mcin
Nie wygra nawet alfa, byle nie puszki.
19. konewko01
@18 A polsku dasz radę napisać czy nie?
20. Glorafindel
1. Patryk1231low
Pojawiła się porażką RB i pojawił się płacz na wszystko.... Na kierownice, na skrzydło, na kupę jaka Hamilton zrobił przed wyścigiem.
Ja bym się nie zdziwił gdyby rzeczywiście kierownica Hamiltona się porusza nie powodując zupełnie nic w bolidzie tylko po to aby banda idiotów ryła w czymś co nie ma znaczenia. Ot tak na złość aby RB ośmieszyć jeszcze bardziej jeśli to w ogóle możliwe.
21. Glorafindel
7. MarPOL_82
Cały normalny świat.
On miał na myśli swój wyimaginowany świat ????
22. Jedrus1001
A po co te nerwy skoro ma luzy to trochę wstyd RBR że oni nie mają a nie mogą wygrać taki jest ten sport że każdy kombinuje jak RBR ma dowody na złamanie przepisów to niech je przedstawi i będzie po sprawie ale tak na marginesie ci z mercedesa muszą mieć łeb żeby wykombinować taka prędkość na prostych
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz