FIA zmieniła zasady dotyczące startów treningowych na torze w Soczi
Chcąc uniknąć podobnych kontrowersji, do jakich doszło z udziałem Lewisa Hamiltona w sezonie 2020, w tym roku Federacja wydała nowe wytyczne w kwestii próbnych startów. Dodatkowo, kierowcom zabroniono zbyt wolnej jazdy w zakrętach numer 12-13.W zeszłym roku rosyjska runda przysporzyła sporo kontrowersji z powodu treningowych startów Lewisa Hamiltona przed samym wyścigiem. Brytyjczyk dwukrotnie wykonał taki manewr w niedozwolonym miejscu za co pierwotnie otrzymał sankcję czasową oraz dwa punkty karne, które później zamieniły się na grzywną w wysokości 25 000 euro.
Sytuacja ta była o tyle dziwna, że w zeszłorocznej notatce dyrektora wyścigowego, Michaela Masiego, nie było jednoznacznie sprecyzowane, gdzie takowe starty można wykonywać. Z tego powodu sędziowie wówczas anulowali punkty karne Hamiltonowi, a FIA obiecała wyciągnąć wnioski.
Tak się też stało. Czwartkowego popołudnia Masi poinformował wszystkie zespoły, że "starty treningowe muszą być wykonywane od razu po sygnalizacji świetlnej na końcu alei serwisowej z prawej strony". Kierowcy mają ruszać po kolei, a jedynym wyjątkiem od tej reguły ma być sytuacja, w której bolid z przodu będzie znacznie opóźniał cały proces.
Kolejną ważną kwestią, jaką często porusza się podczas zawodów na torze w Soczi są limity toru. W sezonie 2021 będą one takie same jak w poprzednim, czyli będą obowiązywać w zakrętach 2 oraz 18.
W "dwójce", jeżeli zawodnik dotknie pomarańczowego krawężnika, to wówczas może powrócić na tor, korzystając z drogi ewakuacyjnej i omijając przy tym postawione klocki. Oczywiście jeśli kierowca tego nie uczyni, to jego czas zostanie skasowany. To samo dotyczy "osiemnastki".
Tradycyjnie podczas niedzielnej rywalizacji kierowcy będą mogli trzykrotnie bezkarnie złamać ograniczenia toru. Każde kolejne wykroczenie będzie skutkować ostrzeżeniem i poinformowaniem o tym sędziów.
FIA ostrzegła również zawodników, aby ci nie robili sobie wolnej przestrzeni w zakrętach 12-13 w celu przejechania "czystego kółka". Takowy występek będzie oczywiście zgłaszany arbitrom.
Control de límites de pista en T2 y T18. Igual que 2020.
? Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 23, 2021
Track limits on T2 and T18. Same as 2020. pic.twitter.com/5WfOXvZfR3
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz