komentarze
  • 1. berko
    • 2021-04-15 08:27:31
    • *.centertel.pl

    Większe znaczenie od wydłużenia strefy DRS, ma tutaj przeniesienie punktu detekcji z zza zakrętu na dohamowanie. Dzięki temu kierowcy mogą maksymalnie opóźnić hamowanie, a tym samym złapać się w 1 sekundzie za poprzedzającym bolidem. Na pewno wyjdzie to na dobre.

  • 2. LeadwonLJ
    • 2021-04-15 13:21:48
    • *.techmedia.com.pl

    Moim zdaniem powinni na czas F1 usunąć szykany Villeneuve'a i Variante Alta. To sprawiłoby, że Tosa stałaby się fajnym miejscem do wyprzedzania, a pomiędzy Aqua Minerale a Rivazza mogłaby znaleźć się jeszcze jedna strefa DRS.

    Mimo wszystko popieram wydłużenie strefy DRS, ale moim zdaniem mogłaby zaczynać się jeszcze wcześniej.

  • 3. XandrasPL
    • 2021-04-15 17:50:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @2

    Kiedyś tam szło się od mety do Tosy ciągiem tak? Taburello to był lewy bez odjęcia a szykany Villeneuve'a nie było. Słynne zakłady Prosta i Senny, że się nie wyprzedzać mają na 1 okr. Tylko przy obecnej gdyby usunąć szykanę to zakręt musiałby być bezpieczniejszy. Nie samo poszerzenie zakrętu ale całej strefy na zewnątrz. Tam jest praktycznie od razu banda. Ktoś z awarią hamulców wleciałby i po człowieku.

    Alta miała być szykaną kierowców. Dobrze z niej wyjdziesz to w następnym zakręcie będziesz miał okazję wyprzedzić. W obecnej F1 ale też z przed przerwy było tak, że dobrze z niej wyjdziesz to nie stracisz za wiele ale też nie zyskasz. Rivazza zakręt musiałby być większym dohamowaniem. Bardziej nawrotem. Ten następny zakręt powinien być bardziej ścięty bo nawet gdy chcesz z większą prędkością wejść w ten zakręt niż koleś przed Tb to i tak musisz odpuścić.

  • 4. dexter
    • 2021-04-15 22:11:36
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Imola to petla z wieloma historiami, opowiadajaca o triumfach i tragediach. Nieskonczony smutek i niewiarygodny radosc - wszystko to czyni, ze Autodromo Enzo e Dino Ferrari jest miejscem legendarnym. Dlugosc trasy: 4,909 km; 19 zakretow (9 po prawej, 10 po lewej).

    Jazda takim bolidem F1 po torze na ktorym kazdy blad jest karany, musi byc czyms wyjatkowym.
    Trudno tam wyprzedzic - mimo ponad kilometra na pelnym gazie. Prosta jest dluga, ale jezdnia jest stosunkowo waska. W szybkich zakratach kierowca z tylu cierpi z powodu turbulencji. Ze wzgledu na waska szerokosc trasy nie ma mozliwosci jazdy obok siebie, a tym samym ominiecia burzliwego powietrza. W zasadzie trudniej jest wyprzedzac tylko na ulicznych torach Monte Carlo i Singapuru. Zaleta jest, ze na waskich torach zasadniczo latwiej mozna bronic sie i zamknac drzwi.

    Przyznam, ze naprawde nie moge sie doczekac wyscigu. Trasa jest bardzo wymagajaca. Wszystkie szybkie pasaze (dla F1 czesciowo srednio-szybkie, ale nadal bardzo szybkie), szykany ze zmiana kierunku (w szykanie trzykrotna zmiana kierunku i duza precyzja) albo dlugie zakrety (gdzie w duzej mierze aerodynamika pojazdu odgrywa kluczowa role). To rowniez prosi o kompromis w konfiguracji, aby pojazd byl szybki. Pojazdy o nieefektywnej aerodynamice maja ciezko.

    Sa tez wysokie krawezniki od ktorych trzeba sie trzymac z daleka, poniewaz mozna bardzo szybko uszkodzic pojazd lub opony. Jest tam kilka stref zwirowych, ktore moga wywolac incydenty, a nawet zakonczyc wyscig. Rowniez track-limits zawsze sa goracym tematem. Obiekt jest juz bardzo wymagajacy dla kierowcy i pojazdu. I to z pewnoscia jest highlight, ze petla wrocila do kalendarza F1. Przyznam, ze troche jestem fanem tradycyjnych torow wyscigowych. To, co tak bardzo mi sie podoba na torze Imola, to ta ciasnota. Jest tez tylko jedna strefa DRS, co utrudnia wyprzedzanie. Dlatego wazne jest, aby w kwalifikacjach postawic pojazd mozliwie na szpicy.

    Na torze Imola, ktory biegnie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara, liczy sie moc silnika, trakcja i stabilnosc podczas hamowania. Aby dobrze wydostac sie z wolnych zakretow pojzdy nie powinny byc zbyt twardo ustawiane na tylnej osi. Nie moga rowniez zbyt nisko lezec, poniewaz w przeciwnym razie istnieje ryzyko wystąpienia uciazliwosci na nierownosciach i wysokich kraweznikach. Wymagany jest rowniez odpowiedni docisk.

    Kierowca musi zwrocic uwage na wiele rzeczy:

    - generalnie trudno jest znalezc wlasciwy punkt hamowania (zaleznie od zakretu i terenu trzeba nacisnac wczesniej lub pozniej na hamulec, odpowiednio ustawic balans hamulcow).

    - trzeba znalezc najszybsza linie, odpowiednio punkty orientacyjne

    - odpowiednio upozycjonowac auto do zakretu (wejsc w zakret troche predzej lub pozniej i podczas zmiany kieruku jazdy znalezc odpowiedni kompromis miedzy hamulcem, a gazem)

    - niektore krawezniki ominac

    - antycypowac (przewidywac jeden zakret do przodu)

    - podczas skretu utrzymac w miare mozliwosci cztery kola na asfalcie. Haslo: trakcja i grip

    - w niektorych miejscach wcisnac gaz szybciej i wykorzystac maksymalnie cala jezdnie

    A wszystko dzieje sie niesamowicie szybko. W F1 przy predkosciach 330 km/h...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo