Shovlin: przez zmianę przepisów nie możemy zbyt wiele poprawić
Inżynier Mercedesa, Andrew Shovlin wskazał miejsca, w których jego ekipa najwięcej traciła do Red Bulla w czasie GP Bahrajnu. Brytyjczyk przyznał też, że stajnia z Brackley chciałaby ulepszyć te obszary, ale nie mogą tego uczynić, gdyż nie pozwalają na to nowe przepisy.Mercedes nieoczekiwanie dysponował gorszym bolidem od Red Bulla w pierwszym weekendzie nowego sezonu. Austriacka ekipa oraz Max Verstappen zwyciężyli we wszystkich treningach i w kwalifikacjach, gdzie pokonali aż 0,4 sekundy drugiego Lewisa Hamiltona. Jednak mimo znacznej przewagi samochodu RB16B, to stajnia z Brackley triumfowała w niedzielnej rywalizacji.
Ekipa Mercedesa wyjechała z Bahrajnu jako lider klasyfikacji konstruktorów, ale inżynierowie zespołu zdają sobie sprawę, że mimo tego są daleko za Red Bullem, zwłaszcza jeśli chodzi o tempo kwalifikacyjne:
"Tak naprawdę nie jesteśmy lepsi od nich w żadnym obszarze. Przez wiele lat zyskiwaliśmy na prostych i szybkich oraz połączonych zakrętach. Natomiast, patrząc na to, co działo się tutaj w Bahrajnie nigdzie nie zyskiwaliśmy czasu", mówił Shovlin, cytowany przez oficjalną stronę F1.
"Było kilka zakrętów, w których znacznie odjechali nam w kwalifikacjach. Tam, gdzie była duża prędkość, czyli "dziewiątka" i "dziesiątka". Byli tam naprawdę mocni."
"W kwalifikacjach chodzi o to, aby przejechać jak najszybciej zakręty, w których czujesz się najlepszy. Natomiast inni są od nas w nich szybsi i potrzebujemy lepszego bolidu."
Jednak Brytyjczyk zaznaczył, że w tym sezonie duże poprawy w samochodzie są niemożliwe. Powodem tego są innowacyjne regulacje, które zostały wprowadzone w tym sezonie. Nowością w F1 jest m.in. limit wydatków czy system żetonów rozwojowych:
"Normalnie pracuje się w tunelu aerodynamicznym, aby zyskać jeszcze trochę docisku. To samo dotyczy silnika, w którym moglibyśmy uzyskać więcej mocy. W tym roku jest to mocno ograniczone z powodu przepisów. Mamy bardzo mało czasu w tunelu aerodynamicznym, a praca w hamowni przecież też jest ograniczona."
"Musimy odrobić lekcje, musimy dowiedzieć się, jak zachowują się opony i pozostaje nam tylko przyjechać na tor z dobrze zbalansowanym samochodem. Według mnie ten sezon będzie zależeć od drobnych niuansów."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz