Norris jest zadowolony z silnika Mercedesa
Brytyjski kierowca stwierdził, iż nowa jednostka napędowa Mercedesa jest "zdecydowanie lepsza" od tej produkowanej przez Renault.McLaren był związany z Renault od 2018 roku. Podczas współpracy z Francuzami, stajnia z Woking poczyniła spore postępy, czego najlepszym dowodem było zajęcie trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów w sezonie 2020.
Po trzech latach wspólnej "przygody" ze stajnią z Enstone, brytyjski zespół zdecydował się rozstać ze swoim partnerem i powrócić do współpracy z Mercedesem. Niemiecka stajnia dostarczała silniki McLarenowi w latach 1995-2014. Podczas tego okresu utytułowana ekipa wywalczyła trzy mistrzowskie tytuły wśród kierowców.
Lando Norris, który ściga się dla brytyjskiego teamu od 2019 roku, przyznał, że nowy dostawca jednostek napędowych może poprawić jeszcze bardziej osiągi samochodu:
"To jest zdecydowanie lepszy pakiet. Jest znacznie więcej mocy. Dodatkowo ten silnik jest niezawodny. To bardzo dopasowany projekt", oświadczył Norris w wywiadzie dla Motorsport.
"Może nie do końca mi wszystko odpowiada, ale jestem pewien, że z tej jednostki będziemy mieć same korzyści."
"Będziemy musieli zrozumieć parę nowych rzeczy. Nasi mechanicy i inżynierowie robią wszystko, aby jak najlepiej dopasować ten silnik."
"Pojawią się na pewno rzeczy, które będą nieco trudniejsze do zrozumienia. Natomiast uważam, że ten pakiet jest znacznie lepszy. Daje nam dużo pewności siebie i może nas poprowadzić na sam szczyt."
komentarze
1. Prodigy22
Albo będzie walka Merc-RBR-McL, albo wylądują za Renault przez awarie i niedopasowanie silnika do auta. Wprowadzone tokeny nie pozwolą na zmianę zbyt wielu rzeczy w trakcie sezonu, także pierwszych kilka wyścigów pokaże gdzie jest McL
2. mcjs
Było zmieniać dostawcę lata temu? McLaren nic nie osiągnął i wrócił do punktu wyjścia.
3. XandrasPL
@2
To teraz pomyśl czemu wtedy uciekali od Mercedesa? Chyba w 2017 roku wszedł zapis, że zespól przed sezonem dostaję jednostkę w tej samej specyfikacji co zespół fabryczny. Jeśli w sezonie wychodził update to klient mógł również kupić poprawioną wersję.
McLaren uciekł do Merca bo wiedział, że na ich jednostkach nie pokonają ich. Mercedes zaczął robić dobry silnik ale też silnik pod własny bolid a klienci niech się męczą. Dopóki Daimler ma chęć aby jakiś zespół od nich wygrywał to on będzie najlepszym zespołem z silnikami grupy Mercedes-BENZ. Skoro dalej mają swój zespół to sprawa jest prosta.
4. goralski
@4
"Mercedes zaczął robić dobry silnik ale też silnik pod własny bolid a klienci niech się męczą"
A renault niby pod kogo robi?
5. XandrasPL
@4
Renault robiło jednostki gdy nie miało własnej ekipy. Nie mieli jakichkolwiek zobowiązań aby informować Lotusa jak będzie wyglądał silnik. Lotus i tak przeszedł na Merce. Nie mylić tego, że to są oddzielne fabryki na jednostki. W 2017 roku kiedy Renault walczyło z ToroRosso nagle silniki zaczęły się krzaczyć u Włoskich Byków. Przegrali z McLarenem ale dalej nie byli na tym etapie aby mieć korzyści z własnych silników. Porównywali tym siebie jak ich bolid się sprawuje skoro klient na ich jednostkach jest przed nimi.
6. goralski
No cóż, w tym (poprzednim) sezonie za wiele się nie zmieniło - McLaren dalej przed fabrycznym renault
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz