Schumacher: Formuła 1 jest już bardziej ekologiczna niż Formuła E
Ralf Schumacher uważa, że Formuła 1 pod względem ekologicznym prześciga już nawet elektryczną Formułę E.W ostatnim czasie na padoku Formuły 1 często krytykuje się zakrojone na szeroką skalę dyrektywy rządowe, które w niedalekiej przyszłości zakładają całkowite pozbycie się napędów spalinowych z aut drogowych.
Ralf Schumacher również uważa, że przez to producenci przyspieszają wdrażanie elektrycznych podjazdów.
"Jeżeli spojrzymy na generatory diesla, które wykorzystują ekipy [Formuły E] do ładowania wysoce sprawnych akumulatorów, to gwarantuje wam, że ogólny ślad węglowy zostawiany przez Formułę 1 jest zdecydowanie mniejszy" mówił były zawodnik dla Munchner Merkur.
Schumacher przyznaje, że technologia elektryczna jest fascynująca: "Niemniej mam wrażenie, że producenci, także ze względu na polityczną presję, przyspieszają wdrożenie technologii, która nie została w pełni przemyślana."
Formuła 1 ostatnio ogłosiła plan redukcji emisji CO2, aby do 2030 roku stać się neutralną węglowo firmą. Podobny cel jeszcze w tym roku chce osiągnąć zespół Mercedesa.
"Uważam, że Formuła 1 zauważyła już, że musi być bardziej zielona i bardziej efektywna" mówił Schumacher. "Stawiają sobie cele klimatyczne i rozmawiają o neutralnych węglowo biopaliwach, co postrzegam jako świetny pomysł."
"Doświadczenie jakie inżynierowie zyskują w Formule 1 i niewiarygodnie efektywna technologia jaką można tam przetestować są bezcenne dla odpowiednich firm."
komentarze
1. WDrake
może lepiej byłoby pozbyć się akumulatorów i właśnie zrobić EKO paliwo
2. grzesiek1870
Serio w formule E mają generatory diesla? Hahahaha, idealnie obrazuje to hipokryzję środowisk eko :D
3. ekwador15
teraz bedzie ekologicznie, bo samoloty nie beda lataly przez covid-19. moze zamiast robic pseudo ekologie w autach, gdzie prąd trzeba wytworzyc i do tego co z tonami baterii, ktore trzeba bedzie za pare lat zutylizować z milionow samochodów elektrycznych, to moze podniesmy ceny biletow na samolot i ograniczmy troche ruch lotniczny i od razu bedzie lepiej. ludzie sobie na weekendy na 1 dzien lataja po swiecie i tak sie konczy to pozniej wszystko. ostatnio o biletach za 10 euro mowil szef lufthansy
4. ESI 6-12
Eco auta na prąd to kolejny błąd.
Proszę sobie poczytać o mikropyłkach z opon, to będzie teraz kolejny temat SMOGU.
Jest to dość poważny problem gdyż im cięższe auto, tym więcej mikropyłków z owych opon.
Szykuje się więc nowa ustawa, zapewne od wagi auta bo takie akumulatory mogą ważyć nawet i 500kg.
Tak więc to takie Eco w kit.
5. lucasdriver22
Cała tą tzw. ekologię to o kant dupy rozbić
6. sebsaa
@3 Ekwador utylizacja akumulatorów samochodowych to tzw URBAN LEGENDS. Po tym jak ich sprawność spadnie do 80% (czyli już nie będą nadawały się do zasilania w energię samochodów) wykorzystane zostaną jako banki energii dla źródeł odnawialnych. To się dzieje już od kilku lat. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "drugie życie ogniw akumulatorowych" lub "banki energii" itp. Do tego pojawia się coraz więcej nowoczesnych rozwiązań typu - większe pojemności, większa ilość cykli pracy itd. Bateria nie kończy swojego życia na samochodzie chociaż "kiedyś" pewnie będzie musiała zostać przetworzona.
7. ESI 6-12
@6
Superkondensatory
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz